Cuvântul Nou, octombrie 1995 (Anul 6, nr. 1462-1482)

1995-10-24 / nr. 1477

PAG. 2 „Dorim mai multe informaţii despre SIDA“ „Cumplita boală care este SIDA face tot mai multe ravagii pretutindeni pe Glob şi aceasta din cauza informării insuficiente a populaţiei. Consider că e absolută nevoie de o largă popularizare a metodelor de profilaxie, populaţia - îndeosebi cea tânără trebuind să ştie la ce se aşteaptă în cazul întreţinerii unor relaţii amoroase întâmplătoare, dubioase. * Ziarul „Cuvântul nou“ a publicat de multe ori asemenea sfaturi, recomandări, insă consider că acţiunea se cere neapărat continuată, având o mare importanţă socială". Gh. Panaitescu, pensionar Aşa este, în fiecare zi virusul care provoacă SIDA infectează tot mai mulţi oameni, majoritatea tineri. Corespondentul nostru are perfectă dreptate, iar sugestiile sale au fost reţinute. Trebuie reţinut un fapt extrem de important, anume că odată ce un individ a primit pe diferite căi (sexuale, transfuzie, etc.) virusul HIV capacitatea sa naturală de apărare se distruge. Acest proces poate fi lent (până la zece ani) sau mai alert, în funcţie de o seamă de factori, ce ţin de rezistenţa organismului, factori de mediu, alte boli, tratament şi aşa mai departe. * De fapt, este impropriu spus tratament, întrucât se aplică mai mult nişte paleative, omul odată infectat ajungând la forma majoră de boală, care este SIDA Nu s-a descoperit până acum un medicament salvator, din păcate, vreun vaccin ori alt leac miraculos, tocmai în aceasta constă tragismul situaţiei. Cea mai răspândită cale de transmitere rămâne tot cea sexuală, dacă nu se utilizează mijloacele de protecţie. Când partenerul este deja infectat, se ajunge foarte lesne ca ambii membri ai cuplului să se îmbolnăvească. Cadespre multiplele implicaţii ale „bolii secolului“ vom mai scrie. Incertitudini „Mă aflu într-unimpas de ordin sentimental, fiind a doua oară când un băiat îmi cere prietenia. Deşi am 17 ani pot spune că sunt destul de retrasă, chiar timidă, primul meu prieten fiind un fost coleg de şcoală. Numai că amiciţia nu a durat prea, mult, el transferăndu-se în altă localitate. Acum am posibilitatea să leg o altă prietenie, cu cineva de vârsta n,ea, dar mă tem să nu fiu dezamăgită..." Elena, 17 ani Prea multe semne de întrebare şi temeri nejustifi cate. In fond, poate fi foarte bine o relaţie platonică, ca între colegi de generaţie, aşa că nu ai de ce să te temi. De tine depinde ca lucrurile să rămână în matca lor firească, să nu degenereze. Nu-l refuza pe băiat şi bucură-te de prietenia lui. Pentru toţi cititorii Scrisorile nu trebuie neapărat iscălite, fiind suficient şi un pseudonim. Problemele dv. de suflet ne interesează în primul rând, aşa că aşteptăm să ne scrieţi. Rubrică realizată de Horia C. DELIU Noi, în anul 2000 Semnele de toamnă târzie nu sunt numai in tot mai multele cojoace pe care ni le punem (puloverul în plus, vorba cuiva) ele se văd cu ochiul liber pe toate drumurile judeţului, oricare ar fi ele. Nu ştiu ce ar zice occidentalii văzăndu-le dar nouă, obişnuindu-ne cu ele, ne sunt familiare. Vom intra, cu ele cu tot, în anul 2000 când - nu-i aşa? - nu vom mai fii copii, după cum ne avertiza, încă demult, un cântec mobilizator. Vor intra şi cu cartofii oferiţi spre vânzare pe marginea drumului (aici, satul Lunga) în coşuri împletite din nuiele, vom intra şi cu maşina de tăiat lemne scoasă din mezozoicul secolului care imediat se încheie (Dobârlău), vom intra cu toată viteza carului cu boi (Zagon). Cine a trecut măcar dincolo de Curtici îşi dă seama cam pe unde ne aflăm pe scara timpului. Iar cine n-a trecut e fericit, crezând că aşa trebuie să fie. Ioan DRĂGAN Fotó: KOVÁCS László CUVÂNTUL NOU DIRECŢIA GENERALA A VĂMILOR Bucureşti, angajează prin concurs, la Vama Sf. Gheorghe, un număr de 6 controlori vamali. Tematica şi condiţiile de înscriere la concurs pot fi consultate la Vama Sfântu Gheorghe, şoseaua Sf. Gheorghe — M. Ciuc, motel Arcuş. (882) FIRMA ROMÂNO-AMERICANĂ ANGAJEAZĂ : - agenţi comerciali, de preferinţă posesori auto, pentru distribuire produse cosmetice. Aşteptăm curriculum vitae la fax : 01/2223478. Relaţii, la telefonul: 01/2229280. (862) Anul VI Nr. 1477 Neputinţă... (Urmare din pag. V) De in vedere onor consilieri şi edili ai oraşului preţurile curente ale apartamentelor oriunde altundeva în Sf. Gheorghe? La spunem noi: cu 14-15 milioane se poate achiziţiona o locuinţă cu 2 camere fără dificultate, ba, dacă este vorba de parter, chiar cu 7 milioane (caz absolut concret!). Şi-atunci le „scoatem" ochii tinerilor cu apartamente la un preţ dublu, ba mai acuzăm şi ordonanţa guvernamentală că nu-i ajuta. Dar municipalitatea cum îi ajută? Permiţând un asemenea jaf, o potlogărie monumentală pentru acoperirea unor lipsuri ale constructorului și beneficiarului. Ne-au „convins“ astfel dacă merită sau nu să fie realeși... Modificarea legilor... (Urmare din pag. 1) - Pe ordinea de zi a lucrărilor adunării s-a aflat, printre alele, și o informare în legătură cu Hotărârea Guvernului nr. 542/1995. Despre ce este vorba? - Hotărârea în cauză se referă la reorganizarea Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, care, prin absorbţie cu Institutul Român de Management şi Centrul de perfecţionare a funcţionarilor din administraţia publică locală, va intra în subordinea Departamentului pentru Administraţia Publică Locală. Nu e greu să vă daţi seama ce se doreşte de fapt. Noi credem că această şcoală ar trebui să beneficieze de programe acceptate la nivel european, să încerce formarea unor funcţionari publici valoroşi, neimplicaţi politic. Guvernul nu doreşte, insă, acest lucru. Dimpotrivă, se vrea pregătirea acestor persoane pe criterii politice, urmărindu-se evident, politizarea la maximum a tuturor structurilor administrative, în folosul partidului de guvernământ, exact ca în vechiul regim. Această școală seamănă perfect cu fosta Academie „Ștefan Gheorghiu". R. A. T. L. anunţă publicul călător, că începând cu 20 noiembrie 1995, intenţionează să majoreze preţul biletelor şi a abonamentelor cu 25 la sută. (883) REGIA AUTONOMA DE GOSPODĂRIE COMUNALA SI LOCATIVA Sfântu Gheorghe anunţă intenţia de majorare a tarifelor pentru prestaţiile comunale în cursul lunii noiembrie 1995. Conducerea R.A.G.C.L. Sf. Gheorghe (884) .