Cuvântul Nou, noiembrie 1995 (Anul 6, nr. 1483-1504)

1995-11-01 / nr. 1483

CUVÂNTUL NOU ciiiiiii sitiM-Miiiic m JuOuvmi covisni Anul VI Nr. 1483 Miercuri 1 noiembrie 1995 4 pagini — 100 lei Nemulțumirile forestierilor au ajuns la capătul răbdărilor (1) Luni, 30 octombrie, la U.F.E.T. Intorsura Buzăului a avut loc o grevă spontană, neorganizată, la care a aderat marea parte a lucrătorilor de la sectoarele de exploatare a lemnului Zăbrătăuţi Floroaia şi coloana de maşini şi utilaje de transport forestier din cadrul unităţii amintite. In jurul orei 9:00, un număr de aproximativ 200 muncitori erau deja adunaţi la sediul unităţii, solicitând o întrevedere cu membrii conducerii unităţii, în special, cu directorul acesteia, domnul ing. Liviu Tohăneanu. Vrerea greviştilor era de a prezenta lipsurile, neajunsurile şi greutăţile pe care le întâmpină la locurile lor de muncă, drept pentru care să ceară demisia directorului. Cum greva nu a fost organizată şi susţinută de liderii sindicali, s-au creat momente de haos şi suspans în desfăşurarea ei. Domnul Vasile Mitrea, liderul sindicatului pe unitate, afirmă că nu a ştiut de intenţia muncitorilor de a nu se prezenta la locurile de mutică, iar în viziunea greviştilor dumnealui se află de partea celor cărora li se invocă nemulţumirile. Pentru început, conducerea unităţii se pare că a ignorat acţiunea grevistă, acordând prioritate rezolvării în acea zi a unor probleme economice, ce-i drept stringente. In atare situație. Vasilica CIOBANU (Continuare in pag. a 2-a) Vizita delegaţiei județului înfrăţit Veszprém (Ungaria) A devenit de-acum o tradiţie ca oficialităţi din judeţele Covasna şi Veszprém (Ungaria), judeţe ce s-au înfrăţit după 1991, să efectueze vizite oficiale reciproce. Zilele acestea se află la Sfântu Gheorghe, urmând să poposească şi în alte localităţi (Zagon, Ghelinţa, Târgu Secuiesc, Baraolt) o delegaţie formată din domnii dr. Zongor Gábor, preşedintele Consiliului judeţean de Autoguvernare Veszprém, Mussulin Béla, vicepreşedinte, Kövi Zsolt, Török Ferenc, care vor rămâne până pe 4 noiembrie a.c. In cursul zilei de ieri oaspeţii au avut o întâlnire Horia C. DELIU (Continuare in page 2-a) IN ZIARUL DE AZI : ■ Sport, la mijloc de săptămână Note; Știri, Informaţii fiulllici Imagine din „Oraşul breslelor“ — Târgu Secuiesc Construirea capitalismului e mai grea decât cea a socialismului Vineri, 27 octombrie, dimineaţa, pe la ora 8 şi jumătate. La intrarea principală a Fabricii de in din Reci nici ţipenie de om. Doar un câine lup (foto). Intre timp, văzându-ne, de la cealaltă intrare vine un tânăr şi ne întreabă ce dorim. li spunem ce şi cum, după care urmează un dialog pa care îl redăm întocmai. - Portar aveţi? - Avem. - Undele? - încă n-a venit. - De când nu mai lucrează fabrica? - De aproape un an. - Câţi salariaţi mai aveţi acum? - Domnul director, un magaziner, două doamne funcţionare la birou, trei pompieri şi cu mine patru şi patru portari. - La ora asta câţi sunt înăuntru? - Numai eu sunt aici. Nimeni altcineva. - Directorul când vine? •- Pe la zece. - Şi când pleacă? - Pe la unu. - Doamnele de la contabilitate vin tot pe la zece. - pa. Ioan DRAGAN Continuare în pag. 2) Școala generală din Bâcel Undeva firul e rupt... Nemulţumit de răspunsul dat de primarul comunei Sita Buzăului, domnul Vasile Bularca, in ziarul nostru, domnul Nicolae Munteanu s-a adresat a doua oară redacţiei. Dat fiind că, în ambele scrisori petiţionarul face unele referiri cu privire la chestiuni personale ce-l vizează pe domnul Vasile Bularca sau la probleme cu substrat politic, precizăm că nu luăm în seamă afirmațiile ca atare, pentru simplul motiv că nu dorim să încurajăm polemica între persoanele în cauză. Mai mult, problematica ce face obiectul scrisorilor domnului Nicolae Munteanu este, de fapt, nemulţumirea dumnealui privind drepturile ce i se cuvin în virtutea prevederilor Legii nr. 13 din 1991, respectiv, repartizarea suprafeţei de un hectar de pădure în răspunsul dat de primarul comunei Sita Buzăului (care în ziar a apărut doar în parte, esenţialul dealtfel, şi promitem petiţionarului că-i vom trimite un exemplar integral) rezultă că, în cele din urmă, domnului Nicolae Munteanu î-a fost atribuită o suprafaţă Vasilica CIOBANU (Continuare în pag. 12 a) In două luntre Extrem de contradictorie este în ultimul timp poziţia Partidului Socialist al Muncii a domnului Verdeţ sau domnului Păunescu (oare care dintre cei doi conduce cu adevărat partidul?). Conduita pesimiştilor poate fi rezumată astfel: ei încearcă să se dea bine şi cu guvernul Văcăroiu și P.D.S.R., dar să se împace și cu alegătorii că doar azi-mâine Z&e&enAnA Quvcytte vin alegerile. Cu puțin timp în urmă P.S.M. s-a declarat în afara patrulaterului considerând că prevederile protocolului nu au fost respectate în ceea ce-l privește. Cu toate acestea, parlamentarii partidului urmează să sprijine Guvernul în demersurile legislative. Adică la fel ca și până acuma... Este clar că dacă nu se ţine de trena P.D.S.R. partidul domnului Verdeţ , are puţine şanse de a accede Gabriel FLORESCU (Continuare In pag. a 2-a) Grevă japoneză la Teatru începând cu spectacolul de mâine, 2 noiembrie, colectivul Teatrului Andrei Mureşanu din Sfântu Gheorghe intră în grevă japoneză în semn de solidaritate cu colegii din întreaga ţară, cerând forurilor competente mărirea salariilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă, care în prezent sunt sub limita decenţei. In timpul spectacolului actorii şi personalul tehnic vor purta tradiţionala banderolă albă. (G. F.) TĂCA JDOETEftMI — 13609 ____ Tâlhărie ca în ... filme! Pe zi ce trece, parcă, se înmulţesc atacurile violente și tâlhăriile asupra unor persoane nevinovate, autorii inspirându-se (probabil) din duiumul de filme cu gangsteri ce se dau la Televiziune ori circulă pe casete video. O asemenea întâmplare s-a petrecut recent la Sfântu Gheorghe. Cetăţeanul T. Iosif, în etate de 52 de ani din Moacşa, s-a prezentat alertat la Postul de poliţie TF din Gara CFR a municipiului reşedinţă de Judeţ, reclamând faptul că a fost victima unei infracţiuni de tâlhărie săvârşită asupra sa de un individ necunoscut, fiindu-i sustrasă prin violenţă o importantă sumă în valută. In urma cercetărilor întreprinse operativ a fost identificat autorul în persoana tânărului Német József d® 22 de ani, domiciliat în Sfântu Gheorghe, cunoscut cu antecedente penale. Prejudiciul a fost recuperat în proporţie de 35 la sută, iar împotriva autorului s-au luat măsurile legale. Lt. Mariana ORZEA, Horia C. DELIU