Cuvântul Nou, august 1997 (Anul 8, nr. 1926-1951)

1997-08-01 / nr. 1926

PLATA ALOCAŢIEI DE STAT SE FACE ÎN FUNCŢIE DE ZONE în luna august a.c., în municipiul Sfântu Gheorghe, plata alocaţiei de stat nu se va mai face în ordinea alfabetică a beneficiarilor, ci în funcţie de străzi şi zilele prevăzute a se efectua asemena plăţi, potrivit programului stabilit în acest sens de către Oficiul teritorial de poştă Sfântu Gheorghe. Prin urmare, străzile pentru care se va achita alocaţia de stat în primele trei zile de plată sunt după cum urmează: 5 august: Şcolii bl. I, Kossuth L., Podului nr.3-17, 4-18, bl. 42 sc.A,B,C, Grigore Bălan bl. 105, Gödri Ferenc, 7 Noiembrie bl. 3 sc. A,B,C,D, Oltului nr. 4-26, Banki Donath, Ciucului bl. 48, 6 august, Școlii bl. 13, Körösi Cs. Sándor, Martinovici, Podului bl.49, 50, 51, 43, 42 sc. D,E,F, Ciucului nr. 1-47, Gödri Ferenc bl. 2, N. Bălcescu, 1 Decembrie nr. 47-57, Oltului bl. 35 A-D, Ţigaretei, Ciucului nr. 51-89, 50-72, 7 august, Libertăţii bl. 1,22,24, Gabor Aron bl. 3, Grigore Bălan nr. 9-15,2- 12, bl. 5 şi 19, Meseriaşilor, Gödri Ferenc bl. 6,4,5, Arany Janos şi bl. 59, Pârâului, Tutunului, Livezii, Kokenyas, Fântânii, în numerele următoare ale ziarului nostru vom prezenta continuarea programului de plată a alocaţiei de stat. Vasilica CIOBANU Funar îl dă în judecată pe prefect Primarul Clujului, Gheorghe Funar, a depus, joi, la Parchetul Tribunalului Cluj, două plîngeri penale împotriva prefectului Alexandru Fărcaş, transmite coresponddentul MEDIAFAX. Funar solicită trimiterea în judecată a prefectului Alexandru Fărcaş pentru ofensă adusă autorităţii şi pentru denunţ calomnios, solicitînd în ambele cauze daune morale în valoare de cîte cinci sute de milioane de lei. Funar susţine că denunţul depus de prefect împotriva sa este neîntemeiat. Solicitarea lui Funar vine după ce, joi, primarul şi prefectul au semnat o înelegere prin care conveneau ca, timp de o lună, să nu se mai acuze reciproc. De asemenea, Fărcaş şi Funar nu vor mai aborda probleme legate de minoritatea maghiară sau de steagul Ungariei de pe clădirea Consulatului ungar din Cluj. înţelegerea dintre Fărcaş şi Funar s-a încheiat în faţa preşedintelui Tribunalului Cluj, Ioan Pop. Prefectul de Cluj, Alexandru Fărcaş, a depus, marţi, la Parchetul Tribunalului Cluj, un denunţ penal împotriva lui Funar pentru instigare la ură interetnică şi apologie la furt. Fărcaş afirmă că, prin declaraţiile sale, primarul a instigat pe cei trei bărbaţi care au furat steagul Ungariei de pe clădirea Consulatului ungar din Cluj şi speră ca primarul să fie demis în urnaacestui fapt. CUVÂNTUL MEU RATL-ul vine în sprijinul populaţiei: 1 barat- O nouă cursă urbană Elena ROTARU Mulţi dintre noi am zărit în ultimul timp un nou număr pe autobuzele locale în afară de cele cunoscute deja. Despre ce este vorba avea să ne spună domnul Alexandru Bokor, director la RATL, Sfântu Gheorghe. Am introdus, experimental, o nouă cursă urbană pentru a deservi şi populaţia din partea aceasta de oraş, cursă care parcurge următorul traseu: Simeria merge normal asemeni numărului 1 până la Magazinul Şugaş unde o ia la dreapta intrând pe Nicolae Iorga- Str. Pescarilor- din nou pe Nicolae Iorga- Piața construită recent- Str. Lăcrămioarei- Gară. Pentru a reveni la capăt de linie va parcurge traseul astfel: Gară- Grigore Bălan- o ia la stânga pe la semafor pe Nicolae Iorga- Pescarilor- Kriza Janos- Tribunal- Str. Spitalului iar de acolo va urma traseul normal al cursei numărul 1. Domnul director ne asigura, dat fiind şi faptul că această cursă este experimentală, că dacă vor fi cereri din partea populaţiei vor fi introduse şi alte staţii. Deci dacă se întâmplă să vă urcaţi într-un autobuz cu numărul 1 barat să nu vă faceţi probleme pentru că nu vă veţi rătăci. Aflăm tot de la domnul Bokor că deocamdată (spunem asta pentru că este pe cale să se scumpească) biletul de autobuz este tot de 850 lei iar abonamentul lunar este de 24300 lei. Deşi în unele autobuze mai vedem texte de genul : “Călătorii găsiţi iară bilete vor fi amendaţi. Amenda maximă ... 300 lei”, nu vă lăsaţi păcăliţi, amenda este de 8500 lei şi se achită pe loc. Neliniştea ministrului Severin pentru situaţia de la Cluj Ungaria şi-a exprimat neliniştea faţă de acţiunile repetate de demontare a steagului de pe clădirea Consulatului deschis la Cluj în urnă cu o săptămînă, dar autorităţile de la Budapesta consideră că aceste gesturi nu pun în pericol relaţiile bilaterale, a precizat, joi, ministrul român de Externe, Adrian Severin. Ambasada Ungariei la Bucureşti a transmis Ministerului român de Externe o notă verbală prin care îşi exprimă neliniştea faţă de aceste gesturi, care nu sunt considerate, însă, a fi caracteristice politicii statului român sau poporului român. Severin a caracterizat atitudinea “de tip secesionist” a primarului municipiului Cluj, Gheorghe Funar, ca “extrem de periculoasă”. Şeful diplomaţiei române a precizat că trebuie luptat împotriva “secesionismului, chiar şi mascat sub forma naţionalismului”. Calmarea acestei situaţii este problema unor instituţii “care au propriii conducători”, a afirmat Adrian Severin în cadrul unei conferinţe de presă. El a spus că s-a aşteptat “la o anumită reacţie negativă”, dar nu şi-a putut imagina că vor exista oameni “care să ducă iresponsabilitatea pînă în acest punct”. PRELUNGIREA DISCUŢIILOR CU NEGOCIATORUL FMI Mircea Ciumara, ministrul Finanţelor, a declarat, joi, că discuţiile cu Poul Thomsen, negociatorul şef al FMI, decurg “foarte bine” şi se vor prelungi cu trei zile. Motivul acestei prelungiri se datorează faptului că discuţiile nu s-au încadrat în limita de timp planificată, insistîndu-se mai mult în anumite domenii. în ceea ce priveşte activitatea ministerului pe care îl conduce, Ciumara este “mulţumit şi liniştit”, aşteptînd finalizarea discuţiilor cu ceilalţi membri ai Executivului pentru a putea termina rectificarea bugetului. De altfel, aceste discuţii cu Thomsen, defalcate pe ministere, reprezintă şi cauza amînării şedinţei de guvern de joi. Ciumara ,nu şi-a însuşit declaraţiile lui Dan Ruşanu, secretar de stat în MF, privind indexarea salariilor cu 8 la sută în toamnă, considerînd că fiecare răspunde personal de ceea ce declară. AIn sfârşit, Ministerul Afacerilor Externe se restructurează Ministerul român de Externe a transmis Executivului, în urmă cu trei-patru luni, o hotărîre de guvern pentru restructurarea organizării instituţiei, a afirmat, joi, şeful diplomaţiei române, Adrian Severin. El a precizat că actul respectiv are toate avizele necesare, mai trebuie analizat şi aprobat de Guvern. Severin nu a putut explica motivele pentru care nu a fost încă discutat, precizînd doar că acestea “pot fi multe”. Ministrul român de Externe a caracterizat actuala structură a instituţiei pe care o conduce drept “aberantă” şi fără nici o legătură cu structurile existente în ministerele similare din statele aparţinînd spaţiului european şi euro-atlantic. Adrian Severin a afirmat că reforma serviciului diplomatic a început prin schimbarea conducerii ambasadelor, cu prioritate în statele membre NATO şi UE, prin întinerirea aparatului MAE în exterior şi în Centrală şi numirea unor tineri în funcţii de responsabilitate, precum şi prin pensionarea masivă a celor care aveau vîrsta corespunzătoare. Severin a precizat că principalele calităţi pe care le cere unui angajat al MAE sunt capacitatea profesională şi loialitatea faţă de instituţie. Şeful diplomaţiei române a atras atenţia asupra faptului că cei mai valoroşi salariaţi ai MAE părăsesc această instituţie din cauza salariilor. Salariul mediu brut în Centrala MAE este de 650.000 de lei, iar cel net - 520.000 de lei, a precizat Adrian Severin. El a prezentat salariile brute în Centrala MAE: pentru gradul de ambasador - 1.051.080 de lei; pentru ministru plenipotenţiar - 952.560 de lei; pentru ministru consilier - 755.520 de lei; pentru consul general - 673.320 de lei; pentru secretar I - 591.240 de lei; pentru secretar II - 509.160 de lei; pentru secretar III - 443.400 de lei; pentru atașat - 427.080 de lei. Adrian Severin a precizat că MAE lucrează la elaborarea unei legi a serviciului diplomatic, care va fi inspirată din legislaţia existentă în ţările euroatlantice. BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ Va oferă cel mai sigur, comod şi modern instrument de plată, adresat persoanelor fizice Cardul BCR VISA CLASIC acceptat de peste 900 de magazine, hoteluri, restaurante sau benzinării care au afişată sigla VISA , cu un comision de 0%. De asemenea nu poate obţine numerar de la automatele bancare sau ghişeele băncilor. Cu BCR VISA CLASIC scăpaţi de grija banilor la cumpărături, în vacanţă sau în călătoriile de afaceri, S.C. FAVORIT S.A. Sfântu Gheorghe Vinde prin licitaţie diferite mijloace fixe şi obiecte de inventar Licitaţia va avea loc la data de 19 august 1997, orele 10 la sediul societăţii din str. Gabor Aron, nr. 14. Lista bunurilor se poate consulta la adresa de mai sus. (612) Execut lucrări de faianţare şi (gresie) lucrări miei de zidărie. Telefon:330138 _________________________________________________ (616) SISTEMUL şi gospodăriri a apelor Sfântu Gheorghe, str. Lunca Oltfilui, nr. 7 organizează concurs în data de 12 august 1997 ora 10, la sediul unităţii, pentru ocuparea următoarelor posturi: -inginer pentru activitatea de cadastrul apelor şi apărare împotriva inundaţiilor-1 post -agent hidrotehnic la Formaţia Baraolt-1 post Condiţia de participare la concurs pentru postul de ing.: -studii superioare în domeniile de specialitate: Construcţii Hidrotehnice, îmbunătăţiri Funciare, Geodezie, Topografie şi Cadastru, Silvicultură, Construcţii, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul unităţii, telefon: 325912. (617) La ea acasă în noaptea de 30 înspre 31 august, Staţia de Salvare din Sfântu Gheorghe a fost solicitată la ora 3,40 pentru un caz de intoxicaţie cu medicamente. Pacienta, în persoana doamnei Kurta Ibolya, având vârstă de 74 de ani, a fost adusă în stare critică la cabinetul de Urgenţă, aflăm de la domnul Sos Arpad, asistent la Salvare. Dar cazurile de intoxicaţii nu se opresc aici. O femeie de 32 de ani din întorsura Buzăului, a fost adusă în ziua de 3o august la cabinetul de Urgenţă, în jurul orei 5,32, cu diagnosticul de intoxicaţie cu ciuperci, ne spunea doamna doctor Kiss Agnes. De menţionat faptul că pacienta nici măcar nu ştia ce fel de ciuperci mâncase. Elena ROTARU Consiliul Legislativ palestinian cere ft exolvarea cabinetului ConsiliulLegislativ palestinian i-a acordat, joi, liderului OEP Yasser Arafat, un termen de o lună pentru a dizolva cabinetul acuzat de corupţie şi pentru a numi un nou guvern, relatează REUTER. Consiliul a votat cu 53 de voturi pentru şi doar unul împotrivă rezoluţia care îi cere lui Arafat să numească miniştrii “calificaţi şi experimentaţi” pînă în lunia septembrie a.c. Organismul legislativ palestinian a adoptat rezoluţia ca urmare a unui raport dat publicităţii la începutul săptămînii de nouă membri ai Consiliului, care îi cerea lui Arafat să combată corupţia din cadrul guvernului palestinian. Documentul recomanda, de asemenea, trimiterea în judecată a doi miniştri sub acuzaţia de compţie. Statele care au oferit ajutor financiar Autorităţii Palestiniene de la înfiinţarea acesteia, în 1994, au afirmat că nu vor mai oferi fonduri cabinetului lui Arafat în cazul în care vor apărea acte de corupţie la nivel înalt. Rezoluţia Consiliului Legislativ nu are putere de lege. Arestarea mai multor membri ai Hamas Forţele de securitate palestiniene au organizat, joi, raiduri în mai multe sate din Cisiordania arestînd membri ai Hamas şi famiile acestora, ca urmare a atentatului de miercuri, de la Ierusalim, au afirmat rudele celor arestaţi, citate de REUTER. Doi palestinieni sinucigaşi, avînd asupra lor 10 kilograme de explozibil, sau aruncat în aer, miercuri, într-o piaţă din Ierusalim, omorînd 13 persoane şi rănind alte 170. Gruparea islamică Hamas şi-a asumat responsabilitatea pentru acest atentat. Sursele citate au declarat că soldaţii israelieni au răscolit casele din satul Dahariyeh, aflat în apropiere de Hebron, şi au arestat nouă membri ai două familii, ai căror fii, militanţi islamici, lipseau de 15 luni. Raidurile s-au desfăşurat în satele palestiniene aflate, încă, sub ocupaţie israeliană. în zona Jenin, aflată în vestul Cisiordaniei, soldaţii israelieni au arestat doi militanţi ai Hamas. în satul Qossin, aflat în apropiere de oraşul Nablus, soldaţii au arestat, joi dimineaţă, 15 membri ai unei familii palestiniene, eliberînd, ulterior, 10 dintre ei. Israelul a închis punctele de intrare în Cisiordania şi Fîşia Gaza, obligîndu-i pe palestinieni să rămînă în satele şi oraşele lor. Hamas, care se opune negocierilor de pace dintre OEP şi Israel, a organizat mai multe atentate sinucigaşe cu bombe, după implementarea acordurilor de pace, în 1994, “închiderea punctelor de trecere în Cisiordania şi Gaza, precum şi noile măsuri adoptate de Israel, sunt punitive şi colective, acordîndu-le noi motive celor care doresc reluarea violenţelor şi oferă noi indicii că Israelul acţionează ca o forţă de ocupaţie”, a afirmat ministrul palestinian al Educaţiei, Hanan Ashrawi. S.C. ATCCO intenţia de majorare a tarifelor de transport marfă şi călători. (619) S.C.“BIBCO” S.A.BIBORTENI , Cu sediul în Biborţeni, nr. 270 Covasna Telefoane: 377941; 377627; 377464 Angajează prin concurs: • Inginer (subinginer) electronist sau de automatizări industriale •Inginer industria alimentară Concursul va avea loc în data de 19.08.1997 ora 10, la sediul societății. . Informații la biroul personal între orele 7-15. (618) MICA PUBLICITATE VÂNZĂRI Vând SKODA S 100 în stare foarte bună, str. Berzei, nr. 9,________(923499) Vând apartament 2 camere. Telefon:320459_____________(923498) Vând remorcă pentru albine cu cabină 7 metri. Grigore Bălan, “maşinu de copii”. (923496) Vând combină MASEY FERGUSON în funcţiune. Telefon: 068/411091. _____________________(923497) Vând DACIA papuc carosată izoterm, an fabricație 1997, stare foarte bună. Telefon:340314._____________(923478) Vând apartament patru camere. Telefon:324729, după ora 17. (923490) Vând grajd 528 mp, cu teren aferent 60 ari. Informații Arad, nr. 36. (923493) Vând apartament cu două camere etajul 1 în centrul orașului Covasna. Telefonul 1159._____________(923494) Vând apartament cu două camere, cu balcon și pivniță, parter. Telefon:323432. ______________(923504) Vând teren 5000 mp intravilan str. Borviz, preț 12.000 lei/mp. Telefon 313892. (923506) Vând apartament două camere, Ciucului, gară, Crângului, Lemn. Preț foarte avantajos. Telefoane: 326908, orele 7-22, 324715 orele 15-22. (923505) Covasna, vând casă, curte, grădină cu pomi 700 mp. Telefon: 341292.________ DIVERSE Meditez matematică orice nivel. Telefon: 329485, după ora 16. (923507) ■ » « Anul VIII Nr. 1926 Dispărut La data de 27 iunie 1997 a dispărut de la domiciliul său din Sfântu Gheorghe, str. Grigore Bălan bl. 37 , sc. A , ap. 5 numitul Oláh Lajos de 27 ani. La data respectivă susnumitul s-a deplasat în orașul Târgu Secuiesc cu autoturimul Trabant 4-BV-5701 de unde a ridicat suma de 4 milioane lei, după care a plecat într-un loc necunoscut. Cei ce pot da relaţii sunt mgaţi să sune la telefoanele 311 212 - Poliţia municipiului Sfântu Gheorghe sau 311 090 - Inspectoratul judeţean de Poliţie. Camera Reprezentanţilor a aprobat un buget echilibrat Camera Reprezentanţilor din Cogresul american a aprobat, miercuri, un buget echilibrat pentru anul viitor, apreciat de către liderii republicani drept un nou impuls dat solidei economii a Statelor Unite,relatează REUTER. Bugetul a primit 346 de voturi favorabile ale reprezentanţilor americani, la o zi după ce preşedintele Clinton şi liderii congresului american au anunţat oficial că au realizat un acord pe cinci ani privind bugetul Statelor Unite. Aprobarea viitorului buget a mulţumit mai ales pe liderii republicani, care au făcut o prioritate din reducerea deficitului bugetar și din reducerea impozitelor.