Cuvântul Nou, martie 1999 (Anul 10, nr. 2406-2432)

1999-03-01 / nr. 2406

Pagina 2 I din Grupa a VIII-a. Sub semnul echilibrului Sorţii au vrut ca în primul meci din grupa a VIII-a a preliminariilor Campionatului European de fotbal să se confrunte Irlanda şi Croaţia. Aceasta din urmă pornea cu prima şansă, în favoarea ei predând nu numai medalia de bronz cucerită la Coupe du Monde, ci şi - sau mai ales-experienţa unor jucători ca Ladic, Simic, Soldo, Boban, Asanovic, Jami şi Stanic. Echipa lui Blazevic a fost însă suprinsă de replica extrem de viguroasă a gazdelor, care au înscris două goluri în primul sfert de oră prin Irwin şi Roy Keane. Oaspeţii au încercat, fireşte, să recupereze diferenţa de pe tabela de marcaj, dar nervozitatea, vizibilă mai ales la Stanic şi Jurcic, care au şi fost eliminaţi de pe teren, i-a împiedicat să-şi atingă scopul, încurajaţi de acest neaşteptat succes, alb-verzii au descins la Belgrad ferm decişi să le încurce socotelile sârbilor. Meciul, amânat din cauza evenimentelor din Kosovo, s-a desfăşurat sub semnul echilibrului. Irlandezii mai mult s-au apărat, dar n-au neglijat nici ofensiva. Ei au greşit o singură dată, în minutul 64, când Mijatovic a înscris unicul gol al partidei. Reveniţi acasă, elevii antrenorului Mick McCarthy au învins lejer Malta, instalându-se în fruntea grupei graţie golaverajului superior. Ocupanta locului doi, echipa Macedoniei, a avut-o la început ca adversară pe Malta, de care a trecut fără să se întrebuinţeze prea mult. La Zagreb, Ciric şi ai lui i-au trecut pe croaţi prin toate apele, fără a izbuti însă să evite înfrângerea. Returul întâlnirii cu Malta le-a creat mai multe probleme decât se aşteptau, ■ceea ce nu i-a împiedicat, totuşi, să câştige şi să se plaseze în imediata apropiere a liderului. Iugoslavia a intrat târziu în focul disputelor. A făcut-o însă cu dreptul, învingând Irlanda la Belgrad. Meciul i-a dat surprinzător de multă bătaie de cap, pentru că, aşa cum spuneam, alb-verzii s-au apărat cu dârzenie şi au atacat periculos. Emoţiile celor din tribune au apărut pe fondul jocului slab al lui Jugovic, Mihajlovic, Stojkovic, Milosevic şi Mijatovic. Acesta din urmă a profitat însă de greşeala lui Staunton, înclinând, nemeritat, balanţa disputei de partea formaţiei sale. Cel de-al doilea meci a avut loc în 10 februarie, la La Valletta, unde Naad (2) şi Milosevic au făcut clar diferenţa, apropiind Iugoslavia de liderul grupei. Croaţia a păşit cu stângul în preliminarii, eşecul de la Dublin venind într-un moment în care se vorbea elogios despre echipa lui Blazevic. Cu Malta a fost uşor, dar nu şi cu Macedonia, care a condus cu 1-0 şi a egalat la doi. Boban şi ai lui au ridicat însă strocul, reuşind să înscrie golul victoriei şi să se menţină în cărţile calificării. Echipa Maltei a susţinut cinci partide, înregistrând tot atâtea înfrângeri. Singurele ei isprăvi sunt golurile marcate de Suda şi Sixsmith, primul în poarta Croaţiei, al doilea în cea a Macedoniei. Lupta pentru calificare rămâne, în continuare deschisă. Iugoslavia, care este neînvinsă, şi Croaţia sunt, desigur, favorite, dar între ele se poate strecura Irlanda, căreia antrenorul McCarthy i-a redat încrederea în propriile posibilităţi. Topul golgeterilor 2 goluri: Roy Keane, Robbie Keane (Irlanda), Bozinov, Sakiri (Macedonia), Naad (Iugoslavia), Vugrinec, Boban, Suker (Croaţia). 1 gol: Irwin, Quinn, Been (Irlanda), Suda, Sixsmith (Malta), Simic (Croaţia), Mijatovic, Milosevic (Iugoslavia), Nikolovski, Zaharijevski, Ciric, Sainovski (Macedonia). Nicolae STOIAN  Rezultate Irlanda-Croaţia 2-0 Macedonia-Malta 4-0 Malta-Croaţia 1-4 Iugoslavia-Irlanda 1-0 Croaţia-Macedonia 3-2 Irlanda-Malta 5-0 Malta-Macedonia 1-2 Malta-Iugoslavia 0-3 Clasamentul 1 Irlanda 3201 7-16 2 Macedonia 3201 8-4 6 3 Iugoslavia 2 2 0 0 4-0 6 4 Croaţia 3201 7-5 6 5 Malta 5 0 0 5 2-18 0 Piţurcă şi Stoica au sunat adunarea Ieri, la prânz, s-a reunit lotul reprezentativ de fotbal al României, care va întâlni miercuri la Bucureşti (stadion “Lia Manoliu”, ora 18) echipa Estoniei. Pentru acest meci, antrenorul Victor Piţurcă a convocat următorii jucători: Bogdan Lobonţ (Rapid) şi Tiberiu Lung (Universitatea Craiova)portari, Cosmin Contra (Dinamo), Gică Popescu (Galatasaray Istanbul),Liviu Ciobotariu, Florin Bătrânu, Daniel Florea (toţi de la Dinamo) şi Dorin Mitriţă (Heerenveen)-fundaşi, Ionuţ Lupescu, Cătălin Hâldan (ambii Dinamo), Eugen Trică, Ionuţ Luţu, Laurenţiu Roşu (toţi de la Steaua), Denis Şerban (Valencia) şi Dorinel Munteanu (FC Köln)mijlocaşi, Ionel Ganea (Rapid), Adrian Mihalcea (Dinamo) şi Florin Răducioiu (Brescia)-atacanţi. Aşadar, 13 jucători din campionatul intern (de n-ar fi cu ghinion!) şi 5 stranieri. Unii sunt abonaţi ai “naţionalei” (e vorba de Gică Popescu, Lupescu şi Dorinel Munteanu), alţii revin (Răducioiu, Roşu) sau sunt chemaţi pentru prima oară (Lung, D. Florea, Mitriţă, Hâldan, Trică, Luţu, I. Ganea). Lipsesc, după cum se vede, mulţi jucători care evoluează peste hotare. Mă gândesc la Stelea (Salamanca), Dan Petrescu (Chelsea), Filipescu (Betis Sevilla), Gâlcă (Espanol Barcelona), Cătălin Munteanu (Salamanca), Adrian Ilie (Valencia), Viorel Moldovan (Fenerbahce) şi Craioveanu (Villareal). Ei vor veni însă la meciul cu Israel, programat în 10 martie. Poate că atunci se vor găsi locuri şi pentru Timofte II, care trăieşte o a doua tinereţe la Boavista Porto, şi Constantin Barbu, căruia, venirea la Rapid, nu i-a adus, cum se spera, selecţionarea în lotul reprezentativ. “Naţionala” de tineret va întâlni echipa similară a Bulgariei. Pentru confruntarea de la mijlocul acestei săptămâni, antrenorul Tudorei Stoica a apelat la Coman (Rocar Bucureşti) şi Stanca (Sportul Studenţesc)-portari, Ogăraru (Steaua), FI. Dumitru (Astra Ploieşti), Crăciunescu, Cr. Chivu şi Nicola (toţi de la Universitatea Craiova)-fundaşi, Bundea (Rapid), Kiriţă (Dinamo), Linear (Steaua), D. Rednic (FC Argeş) şi FI. Cernat (Oţelul Galaţi)mijlocaşi, Pancu (Rapid), M. Niculae (Dinamo), Luca (Steaua), Caramarin (FC Naţional) şi R. Niţă (Oţelul)atacanți (S. NICOLAE) Porţile patinoarului municipal s-au închis Directorul patinoarului municipal şi preşedintele Hochei Club Sfântu Gheorghe, antrenorul emerit Dumitru Iordan ne-a declarat că “datorită căldurii din ultimele zile patinoarul municipal şia închis porţile”. Din păcate nici meciul de hochei la old-boys care fusese programat pentru această perioadă nu s-a mai putut disputa. Patinoarul a făcut o economie de 50 de milioane lei, în perioada în care a funcţionat, reducând consumul de energie electrică. Dumitru Iordan ne-a mai spus că spre satisfacţia noastră a tuturor celor care suntem locuitorii acestui oraş. Matei Ianos în vârstă de 18 ani care activează la Hochei Club Sfântu Gheorghe a fost convocat la lotul naţional de juniori care se pregăteşte pentru Campionatul European, grupa C. Acesta va avea loc în perioada 16-21 martie a anului în curs la Patinoarul Naţional din Bucureşti, în convorbirea avută cu Dumitru Iordan acesta era nemulţumit pentru că echipa pe care o conduce nu are asigurat viitoml. Aceasta se datorează faptului că cei doi profesori de la CSS Textila Oltul au creat un gol de generaţii pentru că nu au mai dat juniori de valoare echipei de seniori ca altădată. Preşedintele Hochei Clubului crede că ar trebui să fie anunţat că CSŞ Textila Oltul nu mai asigură această continuitate, iar în aceste condiţii neavând alte alternativedecât desfiinţarea echipei, pe care evident nu o doreşte după o muncă de 21 de ani, fiind practic omul care a ţinut hocheiul la Sfântu Gheorghe) clubul ar prelua şi această grijă. Dodo FELDIOREAN Volei la Liceul Mihai Viteazul Duminică, 28 februarie, la Liceul Mihai Viteazul din Sfântu Gheorghe au avut loc partide de volei (etapă judeţeană) din Campionatului Naţional al Şcolilor Generale şi a Campionatului Naţional al Liceelor, în total s-au disputat patru partide, trei în cadrul primei competiţii şi una în cadrul celei de-a doua. Cele patru întâlniri s-au terminat cu rezultatele: Liceul Mihai Viteazul I - Liceul Mihai Viteazul II 2-0 (15-3 şi 15- 2, pe seturi), Şcoala Gödri Ferencz - Liceul Mihai Viteazul II 0-2 (2-15 şi 3- 15), Liceul Mihai Viteazul I - Şcoala Gödri Ferencz 2-0 (15-1 şi 15-6) şi Liceul Mihai Viteazul I (antrenorprofesor Stelescu) - Liceul Mihai Viteazul II (antrenor-profesor Valkovschi), echipe de liceu, 2-1(11-15, 15-5 şi 15-6). Doru-Decebal FELDIOREAN Handbal feminin CSM Sfântu Gheorghe speră să aibă un sezon mai bun Divizionara A feminină din Sfântu Gheorghe a avut un sezon de toamnă marcat de suişuri şi coborâşuri. CSM a început turul cu o victorie de răsunet asupra Universităţii Bacău, care venea din Superligă. La Iaşi, formaţia antrenată de Farkas Csaba şi Rúzsa Ştefan a pierdut fără drept de apel. înfrângerea din capitala Modlovei a fost urmată însă de trei succese consecutive, care au plasat-o în plutonul fruntaş. Eşecul suferit pe teren propriu în faţa Antilopei (etapa a VI-a) avea să o zdruncine, din păcate, foarte serios, dovadă faptul că a cedat şi în “runda” următoare (22-30 cu HC Dunărea Brăila, care este una dintre echipele modeste ale campionatului). Cu Cetatea Târgu Neamţ, pe care a avut-o oaspete în etapa a VIII-a, s-a descurcat foarte bine. Au venit însă meciurile cu Filvatex Buzău (în deplasare) şi RAT Bucureşti (acasă), pe care le-a pierdut. La Bucureşti, în schimb, covăsnencele au făcut o adevărată demonstraţie în faţa celor de la Spartac, cărora le-au administrat o înfrângere extrem de severă (14-42). CSM a încheiat prima parte a campionatului cu şase victorii şi cinci eşecuri, bilanţ care nu se situează la nivelul posibilităţilor. Faptul că fetele noastre n-au obţinut un punctaj mai bun are, desigur, o explicaţie, care constă în aceea că ele nau făcut suficient de multe antrenamente. Şi asta nu fiindcă n-ar fi vrut antrenorii, ci pentru că unele dintre jucătoare (cele care lucrează) nu puteau să se pregătească decât după-amiază, şi atunci pe fondul unei oboseli evidente. în această idee, ea şi-a început pregătirile încă din 5 ianuarie, cu un cantonament la Fortuogo, urmat de antrenamente şi jocuri de verificare în Sfântu Gheorghe. Antrenorii Farkas Csaba şi Rúzsa Ştefan se bazează, în general, pe vechiul lot, care le include, între altele, pe Zerkula Enikő şi Bodor Eportari, Kovács Emese, Szávuly Izabella, Hendrik Izabella, Otilia Suciu, Alina Apachiţei, Tompos Brigita, Szonda B., Tankó Eszter, Karsai Szidónia, Körösföi Szilvia, Koncz Andreea, Kornis Monika şi Simon Tünde. CSM a organizat, în urmă cu două săptămâni, un turneu de pregătire în Sala Sporturilor din Sfântu Gheorghe, la care, în afară de formaţia gazdă, au participat RAT Bucureşti, Famos Odorheiu Secuiesc şi Viromet Victoria. Sâmbătă şi duminică, fetele, ar fi trebuit să participe la un turneu la Odorheiu Secuiesc. Lipsa de bani le-a obligat să rămână însă acasă. Preşedintele clubului, dl. Frenko Ştefan, îmi spunea că ele se vor duce, totuşi, la sfârşitul acestei săptămâni la Bucureşti, pentru a lua parte la un turneu organizat de divizionara Antilopa. Returul campionatului începe în a doua parte a lunii martie, formaţia din Sfântu Gheorghe având de disputat următoarele meciuri: 2003: Universitatea Bacău-CSM Sfântu Gheorghe 27 03: CSM Sfântu Gheorghe-CSM Iași XXI 03 04: LPS CSS Roman-CSM Sfântu Gheorghe 08 04: Metalurgistul Plopeni-CSM Sf. Gheorghe 17 04: CSM Sfântu Gheorghe-Silver Foxes Bacău 24 04: Antilopa București-CSM Sfântu Gheorghe 29 04: CSM Sfântu Gheorghe-HC Dunărea Brăila 08 05: Cetatea Tg. Neamţ-CSM Sf. Gheorghe 15 05: CSM Sfântu Gheorghe-Filvatex Buzău 22 05: RAT Bucureşti-CSM Sfântu Gheorghe 29 05: CSM Sfântu Gheorghe-Spartac Bucureşti Remus STOIAN 11 00 11231-39411 1 Universitatea Bacău 2 CSM Iaşi XXI 3 Antilopa Bucureşti 4 Filvatex Buzău 5 RAT Bucureşti 6 Cetatea Târgu Neamţ 7 CSM Sfântu Gheorghe 8 HC Dunărea Brăila 9 LPS CSS Roman 10 Metalurgistul Plopeni 11 Silver Foxes Bacău 12 Spartac Bucureşti Formaţia din Sfântu Gheorghe speră, desigur, să aibă un sezon mai bun în retur. Clasamentul turului 11100 1366-27031 11 902317-24829 11 812314-25528 11 713292-27426 11 623308-26125 11 614257-23224 11 605306-25923 11 407257-26319 11 317254-29318 11 209206-27715 11 209246-32515 CUVÂNTUL NOU i Baschet feminin ■ Divizia B, tineret După o partidă foarte disputată punctele au fost adjudecate de echipa din Sfântu Gheorghe Echipa Liceul Consic Mikes Kelemen s-a deplasat la Craiova pentru a susţine o partidă cu Universitatea din localitate, în cadrul etapei a VIII-a a Campionatului Naţional de Baschet, Divizia B, tineret. Partida a fost una de mare luptă, în care scorul a fost pe toată durata partidei strâns, în final rezultatul a fost de 78-76 pentru echipa noastră, după ce la pauză scorul era de 46-45, tot în favoarea baschetbalistelor din Sfântu Gheorghe. La cele douăformaţii au evoluat: Florescu, Szucs, Statie, Ciupitu, Zamfir, Enescu, Panduru, Ion, Cârjan şi Dovaniuc, pentru Universitatea Craiova şi Veres, Bende, Tompa (cpt.), Vancsa, Miklós, Danko şi Baka pentru Liceul Consic Mikes Kelemen. De menţionat este faptul că din lotul deplasat de antrenoarea Vancsa Katalin au lipsit două jucătoare de bază, Korody și Koveszdy, fiind gripate, deplasarea în “capitala” Băniei facând-o mai tinerele Danko și Baka, care s-au ridicat la nivelul disputei. Pentru echipa Liceului Consic Mikes Kelemen au punctat Tompa (22 puncte), Veres (20 p), Vancsa (14 p), Miklós (12 p) și Bende (10 p). Dodo FELDIOREAN Anul X Nr. 2406 Zigzag fotbalitisc Echipa României se află, în continuare, pe locul 10 în lume Recentul clasament al echipelor reprezentative, dat publicităţii de Federaţia Internaţională pentru Istorie şi Statistică, seamănă foarte mult cu precedentul, întrucât în luna februarie s-au disputat puţine meciuri pe arenele lumii, dintre care doar şase oficiale (patru în Africa, două în Europa). Echipa României continuă să ocupe locul 10, cu 698 de puncte, avându-le în faţă, ca şi în ianuarie, pe Brazilia (827 puncte), Franţa (786 puncte), Croaţia (742 puncte), Italia (742 puncte), Germania (738 puncte), Argentina (732 puncte), Cehia (727 puncte), Olanda (716 puncte) şi Spania (706 puncte). Reprezentativa noastră devansează în top selecţionate ale unor ţări cu fotbal puternic, cum sunt Anglia (locul 11-685 puncte), Suedia (locul 14-659 puncte) şi Iugoslavia (locul 16-649 puncte). Adversarele noastre în preliminariile lui Euro 2000 ocupă următoarele locuri: 16 Portugalia (641 puncte); 24 Slovacia (601 puncte); 46 Ungaria (531 puncte); 102 Azerbaidjan (352 puncte); 136 Liechtenstein (212 puncte). Următoarea ediţie a clasamentului va fi dată publicităţii în 24 martie. Steaua se albanizează Spre deosebire de Dinamo, Steaua a refuzat sistematic să achiziţioneze jucători străini. Campioana s-a decis să renunţe însă la acest principiu, fiind pe cale să angajeze doi albanezi, care evoluează în “naţionala” de tineret a ţării lor. Primul este Albert Duro, un “închizător” despre care Silviu Dumitrescu (antrenorul Rocarului l-a urmărit pe albanez în mai multe partide) spune că nu este alt mijlocaş ca el în divizia A. Celălalt se numeşte Elton Ceno, este atacant şi provine, ca şi conaţionalul lui, de la SC Elbasan. Amândoi sunt foarte tineri, semn că Steaua se gândeşte la viitor. Dealtfel, în Ghencea au fost aduşi şi alţi jucători de perspectivă. Mă gândesc la portarul Mindileac, de la Cimentul Fieni (el este, de fapt, crescut de clubul militar), la fundaşii Maxim (Aurul Brad-Corvinul Hunedoara), Bar (Sârbeanca Timişoara) şi Al. Zotincă (FC Inter Sibiu), mijlocaşul Danciu (FC Baia Mare) şi la atacantul Gurghici (Sârbeanca). Antrenorii formaţiei bucureştene îi au, de asemenea, în vedere pe Bogdan Lupu (Sârbeanca), un libero de mare viitor, şi Cristian Constantin (Chindia Târgovişte), care are excelente calităţi de atacant. Campioana unei mari deziluzii Universitatea Craiova a început ediţia 1998-1999 a campionatului diviziei A cu mari ambiţii. Clubul din Bănie l-a adus pe Alexandru Boc pe post de preşedinte, iar Ilie Bălăci a fost instalat pe banca tehnică. Lotul de jucători a suferit şi el importante modificări, printre noii veniţi figurând FI. Ionescu (Dinamo), FI. Ispas, A. Chiriţă (Minerul Motru), Cr. Chivu, Ciucur (CSM Reşiţa), Dani (Precizia Săcele), D. Chiriţă, Ad. Toader (Petrolul Ploieşti) şi Fabian (FC Extensiv Craiova). Fudul nevoie mare, Ilie Bălăci se şi vedea campion cu Universitatea. Numai că, echipa antrenată de el a mers din rău în mai rău, încheind turul pe un foarte modest loc 14. Asta i-a făcut pe sponsori să bată în retragere, “campioana unei mari iubiri” rămânâd, practic, fără bani, motiv pentru care a trebuit să se despartă de foarte mulţi jucători. Trică şi Luţu au trecut la Steaua, Iordache în Spania, la Villareal, Fabian, Ad. Toader şi Ciucur s-au mters In fostele lor echipe, D. Chiriţă a ajuns la Rapid, FI. Ispas la FC Drobeta Turnu Severin şi de acolo la Corvinul Hunedoara, iar A. Chiriţă la FC Argeş. în disperare de cauză, cei de la Universitatea au apelat la Marian Bondrea, care încearcă să pună pe picioare o echipă pentru campionatul următor. Din păcate, fostul antrenor al lui FC Extensiv nu prea are material de lucru, pentru că au fost aduşi puţin jucători. E vorba de G. Dumitru (Chindia Târgovişte), Negru (FC Argeş), Acatrinei, Filip, Gavrilescu (Politehnica Iaşi), Hrib (Steaua) şi de japonezul Mihara. Numai cu atât e greu să faci o echipă pe măsura pretenţiilor fanilor olteni. Marian Bondrea nu disperă însă. El este convins că, în scurt timp, Universitatea nu va mai fi “campioana unei mari deziluzii”, ci va redeveni “campioana unei mari iubiri”, cum a fost pe vremea lui S. Lung, Ştefanescu, Bălăci, Beldeanu, Donose și Cămătaru. N. VÂLCEANU Hochei Indoor ■ Feminin La Sala Sporturilor atât gazdele, cât şi oaspetele au avut parte de câte două victorii Etapele 3 şi 4 din Campionatul Naţional de Hochei pe iarbă, la fete, au avut loc la Sala Sporturilor din Sfântu Gheorghe, sâmbătă, 27 februarie. Partidele din cadrul lor s-au disputat la două categorii de vârstă, junioare II (14 ani) şi junioare III (12 ani). Cele două cluburi care au avut echipe la ambele categorii de vârstă şi care totodată au fost şi singurele care au jucat au fost Hochei Club Sfântu Gheorghe şi CSŞ Odorheiu Secuiesc. La junioare II în cele două meciuri disputate au avut câştig de cauză fetele de la CSŞ Odorheiu Secuiesc cu rezultatele de 7- 0 (2-0) şi 4-1 (3-0), singurul punct marcat de gazde fiind opera lui Tokes Orsolya. Hochei Club Sfântu Gheorghe şi-a luat revanşa la junioare III, câştigând ambele partide, rezultatele fiind 4-1 (1-0) şi 5-0 (2-0). Marcatoare la junioare III pentru gazde în prima partidă au fost Sipos Kincső (2 puncte) şi Bállá Orsolya (2p), iar în cea de-a doua Sipos Kincső (2p), Bállá Orsolya (2p) şi Bacs Timea. Pe perioada iernii competiţia s-a jucat în sală, hocheiul pe iarbă fiind trasformat în hochei indoor, urmând ca în luna mai să se revină pa gazon. La hochei indoor fiecare echipă aliniază șapte jucători. La hochei pe iarbă echipa este formată din nouă jucători care joacă pe lotul terenului, la cei mici și aliniază unsprezece jucători, la cei mari care joacă pe lungul gazonului. Doru-Decebal FELDIOREAN TALOIM DE MICA PUBLICITATE n VATI NITI VALABIL NUMAI PENTRU " ~ ■ PERSOANELE FIZICE Data: 1 Martie 1999 Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este 10. Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 700 lei/cuvănt. Subsemnatul.........................................................................................................domiciliat în..................................................................................Buletin Identitate: seria................. nr..........................vă rog să publicaţi anunţul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: .....................................................................................Semnătura.......................................... Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A. Din alte localități se primesc și prin poștă.