Cuvântul Nou, octombrie 1999 (Anul 10, nr. 2588-2613)

1999-10-01 / nr. 2588

Un copil sau zece, şcoală trebuie să fie • în clase simultane sau comasate copiii trebuie să înveţe în această perioadă preocuparea principală a Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna o constituie problema legată de elaborarea planului de şcolarizare, situaţia exactă privind unele clase, grupe subefective la nivelul judeţului în anul şcolar 1999-2000. în ceea ce priveşte elaborarea planului de şcolarizare la învăţământul postliceal, doamna Keresztely Irma, inspector şcolar general, în recenta conferinţă de presă, preciza că datorită faptului că la unele postliceale încă nu s-au finalizat examenele de admitere sau înscrierile (tehnic şi maiştrii), documentarul privind populaţia şcolară în anul şcolar 1999-2000 nu este finalizat. Din această cauză încă nu se cunoaşte numărul exact al elevilor pe categorii de vârstă, de ciclu, de formă de învăţământ, învăţând din experienţa anului precedent, spre deosebire de alţi ani, pentru anul şcolar următor proiectul planului de şcolarizare va fi elaborat şi pentru învăţământul preprimar. “Dacă nu se acordă grădiniţelor un plan de şcolarizare concret, atunci directorii nu pot refuza (cum se întâmplă în prezent) solicitările părinţilor, astfel depăşind condiţiile care permit funcţionarea normală a grădiniţelor”- adăuga doamna inspectoare. Existând un spaţiu bine determinat, o grupă la gărdiniţă trebuie să aibă în medie 15 copii (nu mai puţin de 10 şi nu mai mult de 20), însă, în prezent, pentru a face faţă solicitărilor au fost înfiinţate grupe care depăşesc cu mult acest număr, fapt ce îngreunează activitatea la grupa respectivă. Ba mai mult, s-au înfiinţat grupe peste normativele posibile. Un exemplu concludent - o grădiniţă din Târgu Secuiesc, conform spaţiilor pe care le are în folosinţă, poate înscrie până la 120 de copii în total, dar aceştia au ajuns la 160. Cert este faptul că o astfel de grădiniţă nu va obţine niciodată autorizaţia de funcţionare de la Direcţia de„Sănătate Publică. Tocmai din această cauză, pentru a evita astfel de inconveniente, s-a ajuns la concluzia că este necesară stabilirea unui plan de şcolarizare şi pentru grădiniţe. Aşa cum sublinia doamna Keresztely, acest lucru nu înseamnă că se va exclude posibilitatea ca orice copil cu vârstă cuprinsă între 3-7 ani să se înscrie la grădiniţă. în data de 31 august a apărut şi noul regulament privind funcţionarea grădiniţelor, în care nu mai apare posibilitatea ca în cazuri extreme copiii între 2 ani jumate şi 3 ani să fie acceptaţi la grădiniţă. Conform regulamentului grădiniţa va începe la 3 ani şi se va termina la 7 ani. Dar există şi excepţii: în cazul în care prin înscrierea copiilor sub 3 ani nu se depăşeşte numărul maxim admis pe grupă, aceştia sunt acceptaţi în acest an şcolar, valabil în mediul urban, însă în cel rural dacă din copiii de la vârsta de 3 ani până la 7 ani nu se formează grupe compacte pentru a funcţiona grădiniţa, directorul are autonomia de a decide dacă va coborî cu înscrierile copiilor de până la 2 ani jumate, dar nu mai mici de atât. Referitor la clasele subefective, la nivelul judeţului Covasna, doamna inspectoare preciza că în cursul zilei de luni, în şedinţa Consiliului Administrativ, se va discuta situaţia acestora, analizându-se posibilitatea de a mai reduce din acestea. Menţionăm că în judeţul nostru numărul şcolilor unde funcţionează clase subefective se ridică la 37. Dintre acestea amintim Liceul de Artă din Sfântu Gheorghe cu 3 clase subefective, Grupul Şcolar Industrial Oltul tot din Sfântu Gheorghe 2 clase, Şcoala Generală Sântionlunca cu 4 clase subefective, la Şc. Gen. Lisnău Vale sunt trei clase comasate, cu limbă de predare română, unde sunt numai trei copii existând posibilitatea ca această unitate de învăţământ să fie desfiinţată, Şcoala Generală Oituz cu 4 clase subefective, Şcoala Generală Comandău o singură clasă şi un singur elev, iar lista poate continua. Amintim faptul că în învăţământul primar clasele se formează cu minim 15 elevi, dar nu mai mult de 20, la gimnazial media de formare a clasei este 25 elevi. De fapt peste tot termenul de subefectiv înseamnă mai puţin de 10 elevi într-o clasă, în cazul unui număr de sub 10 elevi la preprimar şi primar şi 15 la gimnazial şi liceal, clasa respectivă trebuie să se desfiinţeze prin comasarea cu altă clasă la nivelul localităţii, dacă este posibil, sau formarea unor clase simultane doar la învăţământul obligatoriu. Pentru că există clase unde numărul elevilor înscrişi într-o clasă nu depăşeşte 4 (10 unităţi de învăţământ unde sunt întâlnite astfel de cazuri), s-a găsit o soluţie ce va fi discutată tot în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie. Prin Fundaţia RIDA există posibilitatea să se acopere integral hrana zilnică pentru aceşti copii ce vor fi transferaţi în Sfântu Gheorghe (aproximativ 30 de copii din învăţământul gimnazial), în acest sens luându-se legătura cu părinţii pentru a discuta concret acest lucr. Desigur, ar fi mult mai avantajos pentru ei să- i aducă la Sfântu Gheorghe în internat gratuit asigurat de amintita fundaţie. Astfel ei vor putea beneficia de un învăţământ de calitate, cu profesori calificaţi, deoarece majoritatea localităţilor de unde aceştia provin sunt suplininitori necalificaţi de ani de zile. Desigur, există şi posibilitatea ca părinţii să nu fie de acord cu această propunere, însă învăţământul obligatoriu trebuie să continue, deci vor funcţiona clase simultane pe cât posibil în localităţi izolate dar din păcate cu suplinitori necalificaţi. Consecinţele se vor putea vedea la examenul de capacitate, în cazul în care părinţii sunt de acord cu această propunere, copiii vor fi aduşi la Sfântu Gheorghe, iar clasele de aici vor fi completate până la un număr de 30 de elevi prin decizia Inspectoratului şcolar. Locuri vor fi căutate la Liceele “Mihai Viteazul”, “Szekely Miko”, “Mikes Kelemen”, deci licee teoretice sau la Şcolile Generale Szemeria, Generală nr. 6, “Nicolae Colan”, Gödri Ferenc” cu posibilitatea de a fi cazaţi la internatul unei şcoli din municipiu, iar Fundaţia KIDA va asigura masa gratuit indiferent de numărul copiilor. Bursele deja au fost alocate de fundaţie pentru lunile septembrie şi octombrie, iar în cazul în care această propunere va fi acceptată în şedinţa de luni şi decizia luată definitiv, la solicitarea Inspectoratului Şcolar Judeţean fundaţia va sprijini în continuare aceşti copii. Daniela ANDREI Pentru stagnarea datoriilor pe care societăţile furnizoare de energie termică le au către SC Distrigaz SUD Conducerea Prefecturii Covasna “îşi pune obrazul” în faţa mai marilor de la Romgaz Braşov O veste bună am aflat de curând de la dl. Constantin Neagu, directorul SC Distrigaz SUD Sfântu Gheorghe, şi anume că Prefectura judeţului nostru şia luat angajamentul în faţa conducerii Romgaz Braşov că până astăzi societăţile furnizoare de energie termică din municipiul reşedinţă de judeţ îşi vor plăti factura curentă, că de toate datoriile nici nu poate fi vorba. Toate datoriile acestea (mai vechi) sunt de ordinul zecilor de miliarde, în timp ce facturile curente la un loc se cifrează la vreo 2,5 miliarde lei, sumă pe care Delkaserv, Termoprest, Feba și Sibo vor trebui să o plătească până la finele lunii în curs. După cum ne-a declarat directorul SC Distrigaz SUD, în ciuda acestei plăţi pe care trebuie să o achite (şi) Sibo, către această societate nu se va furniza nici în continuare gaz metan, asta pentru că datoriile ei sunt imense. De o perioadă destul de îndelungată de timp locatarii care sunt domiciliaţi în zona în care Sibo ar trebui să furnizeze apa caldă nu beneficiază de acest serviciu şi iarna bate la uşă... Aşadar, problema a fost rezolvată în aparenţă destul de simplu:printr-o scrisoare a Prefecturii în care reprezentantul Guvernului în judeţul Covasna şi-a luat angajamentul specificat mai sus. Cu alte cuvinte, s-a recurs tot la un fel de amânare, doar că acum există un intermediar care nu este oricine, ci Prefectura, în mod cert are credibilitate mult mai mare în faţa şefilor de la Romgaz Braşov decât cei care o tot amânau până în prezent... Marius BRAŞOVEANU Cursurile pieţei valutare din 30 septembrie 1999, anunţate de BNR Ministrul Justiţiei, Valeriu Stoica, speră ca majorările de preţurn de la 1 octombrie “să nu fie dramatice”, afirmînd că nu Guvernul este cel care controlează aceste scumpiri, ele fiind rezultatul acţiunii operatorilor economici. De la 1 octombrie, tarifele la energia electrică vor creşte cu 2,2% pentru consumatorii industriali şi cu 8,1% la consumatorii casnici, preţul mediu majorîndu-se cu 3,5%. Tot de la 1 octombrie, tarifele la transportul feroviar de călători se vor majora cu 8,2%, iar tarifele la serviciile RomTelecom cresc în medie cu 8,2%. Majorările de tarife la energia electrică pentru populaţie sunt rezultatul eliminării subvenţiilor încrucişate, care constituiau o problemă pentru agenţii economici şi determinau lichidarea acestora, a apreciat, joi, Radu Berceanu, ministrul Industriei şi Comerţului. El a amintit că, prin eliminarea progresivă a subvenţiilor încrucişate, tariful mediu la energia electrică s-a redus în ultimii doi ani de la 50 dolari/MW la 40 dolari/MW. Berceanu a comentat majorările de tarife afirmînd că nivelul de trai din România se poate îmbunătăţi numai printr-o funcţionare mai bună a economiei şi nu prin măsuri administrative ale Guvernului care să asigure protecţia socială ocazională a categoriilor afectate de scumpiri. “Trebuie luate măsuri economice serioase şi nu paleative, iar toate acestea înseamnă reformă”, a spus Berceanu, susţinînd că în ultimii zece ani au fost prea puţine măsuri de dezvoltare a economiei şi de creare a unui climat de afaceri sănătos. în schimb, ministrul Stoica a apreciat că în prezent “nu se poate vorbi despre o întîrziere a reformei”. 1 marcă germană Miniştrii comentează majorările de preţuri de la 1 octombrie 1 EURO 17605 1 dolar SUA 16488 10 AUR (preţ în lei) 161018 1 şiling austriac 1279 900 Şansa României de integrare în NATO este o armată mai mică dar mai puternică, declară ambasadorul SUA la Bucureşti Şansa României de integrare în NATO este o armată mai mică, dar mai puternică, a afirmat ambasadorul SUA la Bucureşti, James Rosapepe, prezent, joi, la deschiderea conferinţei “Mil-to-Mil Millenium”. Rosapepe a arătat că realizarea reformei va fi dificilă şi va presupune schimbări în ceea ce priveşte cheltuirea fondurilor, efectivele, răspunderile şi mentalităţile. Ambasadorul SUA a precizat însă că toate aceste eforturi şi costuri merită făcute, avînd în vedere că “o armată mai puternică înseamnă mai multă securitate”. La rîndul său, șeful Statului Major General al armatei române, generalul Constantin Degeratu, a arătat că proiectul Mil-to-Mil, început în 1993, este cel mai consistent program de cooperare militară bilaterală de care beneficiază România, în fiecare an, SUA, unicul finanţator al programului, cheltuie aproximativ 850.000 de dolari pentru desfăşurarea acestui proiect în România. în 1999, au fost planificate, în cadrul Mil-to-Mil, 91 de activităţi comune, din care s-au realizat 88, iar celelalte trei au fost reprogramate pentru anul viitor. Pentru anul 2000, au fost planificate 100 de acţiuni, în mai multe domenii: restructurare, gestionare resurse umane, logistică, interoperabilitate, profesionalizarea militarilor. « Măsuri "calde" în prag de iarnă (Urmare din pagina 1) probleme create, pe de o parte, de neacordarea subvenţiei de la bugetul statului, care au ajuns la 1,4 miliarde de lei, pe de altă parte, de restanţele consumatorilor. Referitor la neplata facturilor de către consumatori, privind furnizarea agentului termic şi a apei potabile, nu demult, primarul oraşului şi conducerea S.C. “CONFORT” au avut o întâlnire cu personele în cauză. Efectul acestei acţiuni constă în aceea că, au sporit oarecum sumele încasate, iar o mare parte din locatarii restanţieri au solicitat amânarea termenului de plată. Se constată însă că, majoritatea acestor persoane au venituri mici. “Familiile cu situaţii materiale modeste, nu numai din oraşul nostru, se pare că vor beneficia de anumite facilităţi în perioada sezonului rece - spune domnul Ene Buruiană. Mă refer la acordarea unor tichete de compensare, dar numai la plata energiei electrice, respectiv în valoare de 300000 de lei pentru familiile cu 200000 de lei venituri pe cap de membru de familie și în valoare de 200000 de lei pentru familiile cu venituri între 200000 lei - 450000 lei. Sunt sume mici, dar oricum acești bani înseannă ceva pentru bugetele unor asemenea familii. ” Aflăm, de asemenea, că vor fi compensate datoriile către bugetul statului și asigurări sociale, sume care pentru S.C. “CONFORT” întorsura Buzăului înseamnă cam 700 de milioane de lei. Totodată, va fi aprobată propunearea domnului Gheorghe Baciu, primarul oraşului în terasura Buzăului, în legătură cu livrarea către centralele termice, de către S.N.P., a combustibilului lichid cu plata în 60 de zile. Se aşteaptă ca toate aceste facilităţi să fie aprobate, în aceste zile, printr-o ordonanță de urgență a Guvernului. PDSR cere explicaţii consilierului ministerial Eugen Clinciu Plecând de la inexactităţile debitate de preşedintele Constantinescu în Franţa cu privire la eradicarea corupţiei în ţara noastră şi culpabilizarea de către acesta a investitorilor străini pentru că au oferit mită oficialităţilor române, domnul Adrian Căşunean Vlad, preşedintele PDSR Covasna, s-a referit în cadrul conferinţei de presă de miercuri la un caz dezvăluit în ziarul “Cotidianul” la începutul acestei săptămâni şi care vizează un conjudeţean. Este vorba despre domnul Eugen Clinciu, preşedintele CDR Covasna, consilier la Ministerul Agriculturii. Preşedintele PDSR Covasna sublinia faptul că, dacă primele acuzaţii se confirmă, atunci vom asista la un scandal mai mare decât “Ţigareta II” şi l-a numit “Ţigareta autohtonă”. “Eu nu aduc nici un fel de acuze domnului Clinciu, nu am probe în acest sens, dar în “Cotidianul” este acuzat direct domnul Clinciu, considerat a fi creierul operaţiunii “Bani pentru oamenii partidului.” în cadrul articolului “Jaf ca-n codru în Societatea Naţională Tutunul Românesc” se aminteşte faptul că distribuitorii de ţigarete au fost ameninţaţi că li se vor desface contractele de distribuţie dacă nu vor “cotiza” cu 100 milioane lei plus 1,75% din valoarea ţigărilor pe care urmau să le ridice de la fabrici, adică în multe cazuri 200 milioane lei/lună/distribuitor, solicitările fiind făcute - spun distribuitorii - în numele lui Eugen Clinciu de doi distribuitori, respectiv Coch Cristian şi Franţi Itul. “ Pentru populaţia judeţului Covasna noi aşteptăm ca domnul Clinciu să dea fie o dezminţire, fie o explicaţie în ce măsură este implicat sau nu” - a cerut dl. Căşunean. De asemenea, în numele partidului pe care-l reprezintă, domnia sa a cerut prin intermediul presei şi explicaţii privind motivul schimbării din funcţie a fostului director de la Fabrica de ţigarete Sfântu Gheorghe, dl. Eugen Lazăr, persoană ce nu poate fi nici un moment acuzat de simpatii pedeseriste. Din punct de vedere juridic, avocatul Căşunean consideră că în acest caz de corupţie ori a fost vorba despre trafic de influenţă a celor doi distribuitori dacă nau nici un fel de legătură cu dl. Clinciu şi atunci trebuie emis mandat de arestare pe numele lor, ori au avut de-a face direct cu dl. Clinciu, iar atunci scandalul va fi foartemare, iar legea trebuie respectată. “Până în prezent noi nu ne-am legat de activitatea anterioară a d-lui Clinciu, am încercat să fim cât se poate de eleganţi, nu am amintit niciodată că dl. Clinciu şi-a lăsat meseria - o meserie frumoasă, de medic ginecolog - pentru a ajunge vânzător la tarabele târgurilor din judeţul Covasna, însă în ipoteza în care jocurile pentru păstrarea acelor tarabe din târguri se regăsesc în jocurile arătate în aceste două articole publicate în “Cotidianul” atunci este extrem de grav. Pentru judeţul Covasna a fost bine că a ocupat postul de secretar de stat, dar dacă a fost implicat în afacerea tutunului e rău şi pentru judeţ.” în altă ordine de idei, preşedintele PDSR Covasna s-a referit la faptul că partidul domniei sale a iniţiat mai multe moţiuni în Parlament: mai întâi cea a IMM, vor urma apoi una pe tema agriculturii la Senat şi alta privind abuzurile de ordonanţe şi hotărâri guvernamentale în Camera Deputaţilor. Gabriel FLORESCU “Câştigarea a trei premii...” (Urmare din pagina 1) competiţie(!?), dintre care anumite grupări sau “sacrificat” pentru lider, în sensul că au tras pe faţă sau discret pentru un anumit câştigător. Exact ca în atletism sau ciclism, unde există “iepuri” pentru campioni, care ţin trena şi se dau la o parte aproape de finiş... Bineînţeles că nu este un gest de fair-play, iar pescuitul se cere a rămâne un sport al eleganţiei şi corectitudinii, dar la faţa locului situaţia a stat puţin altfel. Bine, să nu uităm că se aflau în joc nişte premii excepţionale, printre care şi trei limuzine Mercedes(1), alte câştiguri importante, aşa că bătălia s-a desfăşurat pe viaţă şi pe moarte. Pe lângă îndemânare, evident că şi norocul joacă în viaţă un rol foarte important, echipajul din care a făcut parte dl. Ion Niţu având de data aceasta un pic de ghinion, deoarece a tras la soţi un loc nu prea bun. Totuşi, finalmente cei doi au obţinut trei premii importante, acordate pentru: Numărul cel mai mare de peşti prinşi (66), pentru Constanţă (zi şi noapte ei au scos din lac câte o captură) şi un trofeu pentru Cea mai bună echipă a României! La deschiderea oficială a manifestării atât de intens mediatizate au luat parte domnii Petre Roman, Radu Vasile, Adrian Năstase. Trebuia să fie prezent chiar şi preşedintele României, dar din motive protocolare şi-a amânat în ultima clipă participarea. Nu au lipsit dintre concurenţi nici nume cunoscute din viaţa culturală autohtonă, precum maeştri Ludovic Spiess, Horia Moculescu ori interpretul de muzică pop, Adrian Daminescu, persoane mai mult decorative în materie de pescuit, fiindcă mare “brânză” nu au făcut... La cei 49 de ani ai săi, dl. Ion Niţu este un veteran al lansetei, creîndu-şi o faimă printre amatorii acestui relaxant hobby. Domnia sa a avut participări internaţionale de-a lungul carierei în diferite ţări ale Europei, precum Austria, Polonia, Ungaria, Bulgaria. Pe plan local este cunoscut pentru faptul că are cel mai utiliat magazin de specialitate din judeţ, situat în Sf. Gheorghe pe Aleea Prieteniei bl. 13, ap.6 (telefon 326.924), unde oferă nu doar scule performante, ci şi...sfaturi utile celor interesaţi. • • • Cu prilejul Conferinţei de presă ce a avut loc ieri, conducerea Prefecturii Covasna, prin persoana secretarului genaral al amintirii instituţii, dl. Horváth László, a adresat felicitări câştigătorului şi urări de alte asemenea succese şi la confruntările viitoare. Prima se anunţă la anul în Ungaria, probabil pe faimosul Lac Balaton, pe care dl. Niţu zice că-l cunoaşte la fel de bine ca pe cel din Săruleşti! ...Iar pescarii - ca şi vânătorii - spun întotdeauna...adevărul, nu-i aşa? Când posibilităţile umane. (Urmare din pagina 1) Cei doi bolizi s-au izbit violent frontal, din spate venind şi un “Cielo” din Capitală, care a evitat în ultima clipă coliziunea, intrând pe partea stângă a drumului şi răsturnându-se în şanţ. Tabla tare a maşinii şi norocul i-au fost de mare ajutor bucureşteanului, ce a scăpat cu spaima şi autoturismul “şifonat”, dar i-a pus în cele din urmă pe roţi şi a plecat... Domnul col. ing. Nicolae Ivan, şef de serviciu şi purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului judeţean de Poliţie Covasna, ne-a precizat că în maşina “italienilor” se mai afla un pasager, Dan Leonte, de 22 de ani, care a scăpat ca prin minune, în vreme ce Teodor Bogdan este accidentat şi se află internat la Spitalul judeţean. Din primele cercetări a rezultat că “air bag”-ul maşinii sale s-a făcut praf în urma coliziunii, iar “Volkswagen”-ul a rulat încă 80 de metri, atât arată urmele de frânare! Ceea ce înseamnă că viteza de deplasare a fost mare, iar şoferul decedat nu s-a asigurat când a efectuat depăşirea. • • • Din cele relatate rezultă că asemenea întâmplări tragice au loc pe fondul neadaptării vitezei la condiţiile de drum, a ignorării normelor de conducere preventivă, puterea limuzinelor de fabricaţie străină fiind adesori exploatată la maximum, ignorându-se consecinţele. Imprudenţa a făcut, iată, ca doar în câteva clipe viaţa a doi tineri să fie curmată, ceea ce ar trebui să ne pună serios pe gânduri atunci când ne așezăm la volan. Prin forţarea geamului Una dintre modalităţile simple, cel mai des utilizate de acţiune a unor spărgători este forţarea uşilor sau a geamurilor unor imobile în lipsa proprietarilor, după care se trece liniştit la devalizare, în special, tinerii infractori, mai alesleg acest, mod de operare, neavând experinţă suficenţă în domeniu spre a da lovituri mai elaborate. De aceea se impun luate măsuri de siguranţă speciale atunci când în locuinţă sau în sediul de firmă nu se găseşte cineva pe timpul zilei sau a nopţii. Aşa au procedat zilele trecute şi doi adolescenţi domiciliaţi în Sfântu Gheorghe, Oliver H. şi Zsolt S., care au pătruns in incinta Societăţii comerciale “Cobalt” SRL, de unde au luat bunuri electronice şi electrocasnice. Valoarea totală a prejudiciului se ridică la peste cinci milioane de lei. (H.C.D.) ----------------------------------------------------- Fără instrucţiuni de folosire traduse Privitor la neregulile depistate în ultimul timp pe teren de către organele de control ale Oficiului judeţean pentru protecţia consumatorului Covasna, privitoare la calitatea necorespunzătoare a unor servicii şi pe care le-am prezentat în bună parte până acum menţionăm că la Societatea comercială “Magic Art” SRL din Sfântu Gheorghe s-au comercializat câteva produse de folosinţă îndelungată fără a avea instrucţiuni de utilizare în limba română. Deşi legea prevede clar că orice bun adus din import trebuie să aibă fie cartea tehnică sau instrucţiunile de folosinţă traduse, unele firme nu procedează ca atare, de aceea suportă consecinţele. Aşa s-a întâmplat şi cu personalul aminitei SC, ce a fost amendat cu 500.000 de lei, iar comercializarea produselor în neregulă s-a oprit temporar, până la eliminarea deficienţelor constatate. (H.C.D.) ____________________________________/ TALON DE MICA PUBLICITATE I1 PATTI I ITT B VALABIL NUMAI PENTRU PERSOANELE FIZICE Data: 1 Octombrie 1998 Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este 10. Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 700 lei/cuvânt. Subsemnatul..........................................................................................................domiciliat în.................................................................................Buletin Identitate: seria................. nr..........................vă rog să publicaţi anunţul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: .....................................................................................Semnătura.......................................... Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A. Din alte localități se primesc și prin poștă.