Cuvântul Nou, februarie 2000 (Anul 11, nr. 2689-2713)

2000-02-01 / nr. 2689

Pagina 2 " La Ministerul de Externe au început reducerile anunţate la începutul anului Ministerul român de Externe a început cea de-a doua etapă a restructurării acestei instituţii, constînd în reducerea de personal, după ce săptămîna trecută a intrat în vigoare noua organigramă a MAE, au declarat, luni, pentru MEDIAFAX, surse diplomatice. Reducerile vizează atît personalul tehnico-administrativ cît şi diplomaţii şi au fost operate mai întîi în serviciul exterior. A fost întocmită şi o listă referitoare la reducerile care vor fi făcute în centrală, care vor viza, deopotrivă, diplomaţii şi personalul tehnic. Potrivit aceloraşi surse, în procesul restructurării din centrală a intrat “cel puţin un ambasador dintr-o ţară europeană rechemat anul trecut”. Nu se pune problema plăţilor compensatorii. Persoanele aflate la post care fac obiectul restructurării vor fi înştiinţate din centrală referitor la datele limită la care trebuie să sosească în ţară, în majoritatea cazurilor, restructurările din serviciul exterior au fost operate prin reducerea posturilor. La unele ambasade, în special cele din domeniul relaţiilor multilaterale care aveau scheme mari, sau redus posturile neocupate. Reduceri au fost însă operate şi în cazul posturilor deja ocupate, în ambele cazuri şefii de misiune au fost înştiinţaţi de deciziile luate în centrală. Obiectivul acestor reduceri este de a atinge cifra de maximum 665 salariaţi în centrala MAE şi 1.100 în serviciul exterior, cifra prevăzută prin noua organigramă a MAE aprobată acum două săptămîni de guvern. Conform noii organigrame, rezultate în urma fuzionării MAE cu fostul Departament de Integrare Europeană, ministerul are trei secretari de stat: cel pentru afaceri europene - Eugen Dijmărescu, plus cei doi care îşi păstrează posturile, Ioan Pascu şi Mihai Răzvan Ungureanu. Negociatorul-şef pentru integrarea în UE, Aurel Ciobanu-Dordea, are numai rang de secretar de stat. Există şi un post de subsecretar de stat pentru probleme de integrare. Funcţia de secretar general al ministerului devine una din cele mai importante în privinţa deciziilor care ţin mai ales de chestiunile interne ale instituţiei. Activitatea curentă a MAE se va desfăşura în cadrul a patru mari direcţii generale. Acestea sunt: Direcţia Generală Afaceri Politice, Direcţia Generală Afaceri Regionale, Direcţia Generală Afaceri Juridice şi Direcţia Generală Afaceri Stategice şi Globale. A fost înfiinţată şi Direcţia Promovarea Interesului Economic şi Cetăţenesc. Guvernul a redus accizele la alcool, băuturi alcoolice spirtoase, cafea, produse petroliere şi confecţii din blănuri nobile Guvernul a redus cu 20% nivelul accizelor atît la alcool şi băuturi alcoolice spătoase, cît şi la cafea, produse petroliere şi confecţii din blănuri nobile. Prin actul normativ aprobat în şedinţa de duminică a Executivului, acciza la alcoolul bitit a rămas la nivelul de 140 euro pe hectolitru, iar la alcoolul etilic rafinat acciza a fost redusă de la 202 euro la 160 euro pe hectolitru. La băuturile alcoolice spirtoase obţinute pe bază de alcool etilic rafinat şi la băuturi alcoolice obţinute din distilaţie de cereale, acciza este de 180 euro pe hectolitru alcool pur, la care se adaugă un procent de 1% asupra preţului maxim de vînzare cu amănuntul declarat. La vinuri nespumoase, spumante, precum şi la vermuturi şi la alte produse pe bază de vin, cu excepţia oţetului alimentar, cu o concentraţie în alcool de pînă la 22%, acciza nu a fost modificată, în schimb la vinurile spumoase, acciza a fost redusă la 2,75 euro pe hectolitru la 1 grad alcoolic. La berea produsă de producătorii independenţi cu o capacitate de producţie anuală între 100.000 hl şi 200.000 hl, acciza este de 1,40 euro hl/1 grad alcoolic, la cea produsă de producătorii cu o capacitate între 50.000 hectolitri şi 100.000 hl, de 1,30 euro hl/1 grad alcoolic, iar la cea produsă de producătorii cu o capacitate de pînă la 50.000 hl, de 1,20 euro hl/1 grad alcoolic. La benzine-carburanţi auto, accizele au fost stabilite la 270 euro petonă, la benzine fată plumb la 220 euro, iar la motorina auto (combustibil pentru motoare Diesel), la 105 euro/tonă. La cafea verde, acciza va fi de 775 euro pe tonă, de la 826 euro/tonă, la cafea prăjită, inclusiv cafea cu înlocuitori, de 1.035 euro pe tonă, de la 1.101 euro/tonă, iar la cafea solubilă, inclusiv amestecuri cu cafea solubilă, de 4,50 euro pe kilogram, de la 5 euro/kg, în ceea ce priveşte confecţie din blănuri naturale (cu excepţia celor de iepure, oaie şi capră), acciza este de 40%. Ministrul Finanţelor, Decebal Traian Remeş, a declarat, duminică seara, că noile valori ale acestor accize vor intra în vigoare de la data de 15 februarie. Reducerea accizelor, în cazul alcoolului şi al băuturilor spirtoase, a impus instituirea în acelaşi timp a unor măsuri suplimentare pe linia circulaţiei acestor produse, fapt pentru care au fost instituite preţuri minime, sub nivelul cărora nu poate fi comercializat nici alcoolul şi nici băuturile alcoolice spirtoase. Pentru împiedicarea fenomenului creşterii nejustificate a preţurilor cu amănuntul aferente băuturilor alcoolice spirtoase, agenţii economici producători interni sau importatori de astfel de produse vor declara preţurile maxime de vînzare cu amănuntul ce urmează a fi practicate fără a putea fi depăşite de nici un agent economic operator pe piața acestor produse. Întrucît în ultima perioadă s-a constat intensificarea fenomenului de evaziune fiscală prin sustragerea de la plata accizelor a unor produse uşor substituibile celor supuse astăzi acestui regim, Guvernul a mai stabilit extinderea sferei de aplicare a accizelor, prin introducerea în această sferă a unor noi produse, precum alcoolul brut şi băuturile alcoolice spirtoase obţinute exclusiv din alcool etilic rafinat sau distilat de cereale, benzinele de prima distilare de DAV, de cocsare şi de piroliză - în cazul în care acestea nu sunt livrate altor rafinării pentru procesare - combustibilii tip “M” şi de tip “P” - livraţi în alte scopuri decît cele pentru încăzit, uleiurile pentru motoare auto, aditivi preparaţi pentru benzine, vaselinele şi parafinele. Potrivit comunicatului de presă emis de Guvern, fenomenele de fraudă şi evaziune fiscală în domeniul producţiei şi importului de bunuri supuse accizelor, în special al produselor de tutun, s-au amplificat, iar economia subterană în acest sector capătă proporţii alarmante. Veniturile bugetare încasate din accizele aferente alcoolului şi băuturilor alcoolice pe bază de alcool sunt în continuă scădere şi invers proporţionale cu abundenţa de astfel de produse pe piaţă, comercializate la preţuri mult sub costul lor real. Din analiza efectuată, a rezultat că o cauză care a condus la acentuarea acestor fenomene a fost și majorarea repetată a nivelului accizelor datorate bugetului de stat. Scopul final al tuturor măsurilor propuse este diminuarea fenomenului de contrabandă și evaziune fiscală înregistrat în special în domeniul alcoolului şi băuturilor spirtoase şi încasarea unor venituri constante la bugetul de stat. PETROM S.N.P. “PETROM” S.A. SUCURSALA “PECO” COVASNA invită colaboratorii la sediul din Sf.Gheorghe, str. Armata Română nr. 56 în vederea încheierii contractelor comerciale pentru anul 2000, până în data de 15.02.2000. Relații suplimentare la telefon 067/324245, 325535. Serviciul Comercial. (37) 41 COOPERATIVA DE CREDIT - BANCA POPULARĂ CONCORDIA ROMÂNĂ La ghișeul situat în Sf.Gheorghe str. G-ral Grigore Bălan nr.21 B. 1 .R CREAZĂ DEPOZITE în lei și vinde CERTIFICATE DE DEPOZIT CU valoare de 1 milion, respectiv 5 milioane lei cu dobânda de 64% anual în zilele de 29, 31 ianuarie și 1,2,3 februarie 2000 cu scadenţă la 27.04.2000 atât persoanelor fizice cât şi celor juridice garantate cu titluri de stat seria A 102042000. Detalii puteţi obţine la ghişeul firmei. (50) S.C. NUTRICOD S.A. CODLEA SUCURSALA SF.GHEORGHE Cu sediul în Sfântu Gheorghe, str. Pârâului nr.6, organizează licitație publică în ziua de 15.02.2000, ora 10, la sediul sucursalei pentru următoarele active: - Platforma multifuncțională situată în orașul Sfântu Gheorghe; - Ferma de iepuri Covasna; - Sediul administrativ Sf.Gheorghe - Grajd bo ieagon; - Grajd bo . icf. Gheorghe; în caz de neadjudecare licitaţia se va repeta a doua zi, 16.02.2000 la aceeaşi oră. Documentaţia şi alte relaţii se pot obţine la sediul sucursalei, biroul comercial sau la telefoanele 067/327053, 067/311314. (48) în anul de graţie 2000 SFÂNTU GHEORGHE lucrează doar pentru dumneavoastră! • cele mai avantajoase preţuri • cele mai gustoase produse • cele mai căutate creme de brânză • cele mai preţuite torturi de îngheţată miflat la SFÂNTU GHEORGHE sa ...universul tău lactat creat doar pentru tine! GRATUIT! VALABIL NUMAI PENTRU PERSOANELE FIZICE □ata. 1 Februarie SOOO Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este10. Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 1000 lei/cuvănt. Subsemnatul.........................................................................................................domiciliat în..................................................................................Buletin Identitate: seria................. nr..........................vă rog să publicați anunțul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: .....................................................................................Semnătura......................................... Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A.Din alte localități se primesc și prin poştă. CUVÂNTUL mqu România a primit din partea Japoniei un ajutor nerambursabil în valoare de 500 milioane yeni România a primit din partea Japoniei un ajutor nerambursabil în valoare de 500 milioane yeni, destinat sprijinirii balanţei de plăţi a României şi reducerii impactului produs de conflictul din Kosovo asupra exporturilor, prin folosirea sumei alocate pentru procurarea unor bunuri şi servicii necesare economiei româneşti. în acest sens, Guvernele României şi Japoniei vor semna, marţi, la Ministerul Finanţelor, acordul prin care România a primit acest ajutor, ca urmare a semnării Notelor Diplomatice, la Bucureşti, în data de 7 ianuarie 2000, se arată într-un comunicat al Finanţelor remis agenţiei MEDIAFAX. Partea niponă va fi reprezentată de către “Japan International Cooperation System” ca agent pentru efectuarea corespunzătoare a operațiunilor de import de mărfuri. Sesiunea parlamentară de primăvară este ultima şansă pentru ca actuala coaliţie majoritară să îşi mai promoveze legile (Urmare din pagina 1) Sesiunea parlamentară de primăvară a anului 2000 este ultima şansă pentru ca actuala coaliţie majoritară să îşi mai promoveze legile, deoarece sesiunea de toamnă va dura pînă la numirea noului Parlament, rezultat în urma alegerilor generale şi va fi afectată de campania electorală. Precedentul din 1996 a demonstrat că parlamentarii sunt preocupaţi în special de campania electorală în sesiunea care are loc concomitent cu alegerile şi că majoritatea parlamentară nu mai are numărul de voturi pentru adoptarea propriilor iniţiative legislative. Pe agenda Parlamentului figurează o serie de legi importante, cum ar fi legea caselor naţionalizate, legea de privatizare a fostelor IAS, legea alegerilor generale şi prezidenţiale - aflate la Senat, legea privind regimul general al autonomiei locale, legea de modificare a alegerilor locale, legea de modificare a Codului Penal - aflate la Camera Deputaţilor. Legea caselor naţionalizate, adoptată deja în Camera Deputaţilor, se află încă la Comisia juridică a Senatului, unele dintre articole provocînd numeroase controverse. Această lege are puţine şanse să fie adoptată în actuala sesiune, deoarece trebuie dezbătută apoi în plenul Senatului, iar după aceea va urma procesul de mediere. Senatul vrea să dezbată şi legea de privatizare a fostelor IAS, care a dus la dispute îndelungate între PD şi PNŢCD, deşi Guvernul a emis deja o ordonanţă de urgenţă pe această temă. Legea alegerilor generale şi prezidenţiale, conform căreia ar trebui să se desfăşoare alegerile din toamnă şi care vizează mărirea pragului electoral la 5%, ar trebui adoptată pînă la sfîrşitul sesiunii de primăvară. Mult mai importantă este adoptarea în ambele Camere ale Parlamentului a proiectului Guvernului de modificare a legii alegerilor locale, care prevede eliberarea cărţilor de alegător de către Ministerul de Interne. Legea de modificare a Codului Penal, elaborată conform normelor europene, este o restanţă mai veche a Parlamentului, proiectele anterioare pe acestă temă fiind respinse sau modificate din cauza prevederilor referitoare la homosexualitate şi infracţiunile de presă. De asemenea, la cele două Camere ale Parlamentului zac numeroase ordonanţe de urgenţă şi simple, unele emise din timpul guvernelor anterioare, pe care coaliţia majoritară ar trebui să le adopte în cursul acestui an, pentru a nu fi modificate de viitoarea majoritate. La începutul sesiunii, prioritatea o va reprezenta adoptarea legii bugetului de stat pe anul 2000, care va fi înaintată de Guvern la Parlament în prima jumătate a lunii februarie. Discuţiile la legea bugetului durează în general trei-patru săptămîni şi blochează dezbaterea celorlalte legi. Tot în debutul sesiunii trebuie validaţi candidaţii pentru Colegiul Consiliului de Studiere a Arhivelor fostei Securităţi, Comisiile parlamentare juridice acceptînd săptămîna trecută şi candidatura lui Horia Roman Patapievici, respins anterior de comisii pe motiv că prin cărţile sale ar fi avut o atitudine jignitoare la adresa poporului român. Liberalii doresc ca în acestă sesiune să fie adoptat proiectul lor de lege privind modificarea Constituţiei, în sensul garantării proprietăţii, pentru a-l folosi drept argument în campania electorală, dar există obiecţii juridice în legătură cu legalitatea depunerii acestuia. în plus, partidele parlamentare au rezerve faţă de proiectul liberal, opoziţia afirmînd că nu trebuie modificată Constituţia înainte de alegeri, în timp ce PNŢCD are propria sa iniţiativă legislativă, în prima zi a sesiunii, deputaţii şi senatorii vor alege noile conduceri ale celor două Camere legislative. La Senat există o problemă în plus, deoarece Petre Roman a părăsit preşedinţia acestei Camere în favoarea postului de ministru de Externe, interimatul fiind asigurat pe perioada vacanţei paralmentare de liderul liberal Mircea Ionescu-Quintus. Preşedintele PNL pare a fi şi favoritul pentru ocuparea funcţiei de preşedinte al Senatului, pentru acest post candidînd şi Cristian Dumitrescu (PD) şi Ulm Spineanu (PNŢCD). Principalul partid de opoziţie, PDSR, a anunţat că nu îl va susţine pe Spineanu şi va opta în momentul votului între Quintus şi Dumitrescu, iar ţărăniştii îl vor susţine mai degrabă pe liderul liberal în turul doi al alegerilor, decît pe candidatul PD. „ Alegerea noului preşedinte al Senatului va provoca în continuare dispute între PNŢCD, PD şi PNL, fiecare dintre aceste partide invocînd fie înţelegeri mai vechi din timpul negocierilor pentru instalarea Cabinetului Ciorbea, fie celebrul algoritm de împărţire a responsabilităţilor în stat, fie situaţia actuală a funcţiilor după instalarea Guvernului Isărescu. Coaliţia de guvernare va avea greutăţi în a-şi promova legile în Senat, deoarece mai deţine doar 71 de voturi, adică sub cvorumul necesar pentru legile organice - 72 de voturi -, în urma excluderii senatorului Radu Vasile din PNŢCD. Există posibilitatea ca şi alţi senatori să mai demisioneze din partidele coaliţiei pînă la alegerile generale, nemulţumiţi de faptul că nu vor mai fi înscrişi pe listele de candidaţi. Aceeaşi situaţie ar putea apărea şi la Camera Deputaţilor, unde coaliţia majoritară, care era pînă acum stabilă, a fost afectată de demisiile din PNŢCD a celor zece deputaţi, care l-au urmat pe Radu Vasile. Guvernul a adoptat normele metodologice de aplicare a prevederilor ordonanţei de urgenţă privind acordarea de cupoanele agricole gratuite Guvernul a adoptat, duminică, printr-o hotărâre, normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă nr. 219/ 1999 privind Programul Național pentru ţărănime bazat pe cupoanele gratuite. Distribuirea cupoanelor se va face prin Poşta Română, cupoanele putînd fi ridicate de beneficiari de la oficiile poştale pînă la data de 30 iunie inclusiv. Numărul de cupoane atribuit beneficiarilor se acordă în număr diferenţiat, după cum urmează: pentru terenurile arabile cultivate cu sfeclă de zahăr sau legume; 0,5 ha - 1,5 ha - 10 cupoane; 1,5 ha - 2,5 ha - 20 cupoane; 2,5 ha - 3,5 ha - 30 cupoane; 3,5 ha - 4,5 ha ă 40 cupoane; 4,5 ha - 5,5 ha - 50 cupoane; pentru fiecare hectar peste 5,5 ha se adaugă cîte 10 cupoane; pentru terenurile arabile cultivate cu alte culturi: 0,5 ha - 1,5 ha ă 5 cupoane; 1,5 ha - 2,5 ha ă 10 cupoane; 2,5 ha - 3,5 ha ă 15 cupoane; 3,5 ha - 4,5 ha ă 20 cupoane; 4,5 ha - 5,5 ha ă 25 cupoane; pentru fiecare hectar cultivat peste 5,5 ha se adaugă cîte 5 cupoane; pentru terenurile cu vii nobile și livezi: 0,5 ha - 1,5 ha ă 12 cupoane; 1,5 ha - 2,5 ha ă 24 cupoane; 2,5 ha - 3,5 ha ă 36 cupoane; 3,5 ha - 4,5 ha ă 48 cupoane; 4,5 ha - 5,5, ha ă 60 cupoane; pentru fiecare hectar Societate comercială vinde apartament cu 2 camere, parter, cu intrare de magazin din stradă, zona Grigore Bălan - Poşta Nouă Sf.Gheorghe. Informații 315689, 092645606, 092645607. (1738972) VÂND autodubă Volkswagen 1,5 tone,izotermă,an fabricație 1992. Stare perfectă. Telefon 092395945. (1738974) VÂND brutărie completă, casă de vacanță, anexe gospodăreşti în satul Păpăuţi. Telefon 092-395945. (1738974) VÂND mobilă de bucătărie. Telefon: 327405. VÂND pui de rasa FOXTERRIER sârmos şi DOBERMANN. Telefon 092-378733. (1738976)___________________ VÂND ţiglă profilată de ciment şi bolţari. Telefon: 313556. ÎNCHIRIERI . Dorim să închiriem apartament sau casă la preț convenabil. Telefon 093 407652. cultivat peste 5,5 ha se adaugă cîte 12 cupoane; pentru cei care cresc și exploatează vaci și bivolițe de lapte se acordă cîte 4 cupoane pentru fiecare animal. Valoarea unui cupon va fi stabilită, conform Ordonanţei de urgenţă nr. 219/1999 privind Programul naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane gratuite, prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei. Dau de închiriat apartament cu două camere. Telefon 094-180799.__________ Dăm în chirie spaţii comerciale de minim 8 mp în magazinul din str. 1 Decembrie 1918, Bl. 12. Telefon 324214, 094306977. (1738950) CUMPĂRĂRI__________________ Cumpăr urgent garsonieră în zona Gării sau Lemn. Ofer 35-60 milioane. Telefon 352881._____________________________ Cumpăr apartament cu două camere sau garsonieră. Telefon 323258. DIVERSE______________________ Ofer împrumuturi rapide, garanţie imobiliare şi auto, avantajoase. Telefon 068/426443, 092-996784, (1738911) Ofer servicii de curățenie cu aspiratorul Rainbow. Telefon 092-736490._________ Achiziţionăm orice cantitate de lână nespălată, piei de bovine şi ovine crude cu plata pe loc SC FAMA SRL în curtea DCA. MICA PUBLICITATE VÂND casă familială cu grădină în Covasna. Preț 150.000.000 lei. Telefon: 325126. (1738991) VÂND Fiat TIPO 1600,benzină.Telefon 313908. VÅNZĂRI cu Attila. VÂND apartament două camere,multiple îmbunătățiri,etajul I,Telefon 352881. VÂND apartament două camere pe Crângului, etajul IV. Telefon 326812. VÂND apartament două camere,decomandate.Telefon 312055. VÂND apartament cu trei camere lângă Bankcoop. Telefon 325236, după ora 16. VÂND urgent apartament patru VÂND apartament trei camere, baie, bucătărie, hol, confort 3, în Tg. Secuiesc camere, Nicolae Iorga. Telefon 325935, 094 646978, str. Rozelor nr. 2,bloc C 2, et. 3, ap 21. Cei interesați să sune la telefon: 067/364223VÅND garsonieră,parter cu multiple îmbunătățiri. Telefon 323231. GRUPUL ŞCOLAR AGRICOL SEGNEORGEIE Efectuează cursuri pentru obţinerea permiselor de conducere pentru categoriile B.C. Tractor începând cu data de 05.02.2000. Se oferă condiţii avantajoase. Doritorii se pot adresa la secretariatul şcolii sau la telefonul 312131. (56) S.C. CASALCO S.A SF.GHEORGHE VINCE Prin licitație MAGAZINUL din Str. General Grigore Bălan bl.33. Licitația are loc în fiecare zi de marţi și joi la sediul firmei din str. Jókai More Relații la telefon 067/352490, 352447, 094-573542. (52) Anul XI Nr. 2689 S.C. SPIRT AMIDON S.A. Ozun Str. Gabor Aron nr. 98 tel.: 331525 REAMINTEŞTE celor interesaţi organizarea LICITAŢIEI PUBLICE pentru vânzarea mijloacelor fixe în fiecare marţi la orele 10. Lista cu oferte se poate consulta la sediul societăţii. (57)