Cuvântul Nou, mai 2002 (Anul 13, nr. 3371-3393)

2002-05-03 / nr. 3371

i 4 Noi confruntări au avut loc la Berlin în cursul nopţii între poliţişti şi manifestanţi Violente confruntări au avut loc la Berlin, în noaptea de miercuri spre joi, cu ocazia marilor manifestaţii de 1 Mai, între forţele de ordine şi manifestanţi violenţi, a anunţat poliţia locală, citată de AFP, în cartierul Kreuzberg, locul obişnuit al confruntărilor între tineri şi poliţişti cu ocazia sărbătorii de 1 Mai, un supermarket a fost jefuit, în cea de-a doua noapte consecutivă, de grupuri de tineri mascaţi. Automobile particulare, taxiuri, staţii de autobuz şi cabine telefonice au fost demolate şi incendiate de mici grupuri de manifestanţi violenţi, care participaseră la o manifestaţie numită “1 Mai revoluţionar”. Poliţiştii, dar şi cetăţenii care încercau să îşi mute vehiculele garate în apropiere, au fost întîmpinaţi cu pietre, sticle şi proiectile inflamabile. După ce iniţial s-au ţinut la distanţă, poliţiştii au intervenit masiv în cele din urmă, recurgînd la jeturi de apă şi gaze lacrimogene. Micile grupuri “autonome” de manifestanţi au provocat incidente sporadice în cursul serii în cartierele Kreuzberg şi Mitte, spre miezul nopţii fiind definitiv descurajaţi de o aversă de ploaie. A fost vorba, în primul rînd, de “tineri apolitici în căutare de senzaţii”, a comentat Alfred Markovski, responsabil al poliţiei, în primele confruntări care au avut loc între poliţie şi manifestanţii violenţi, din noaptea de marţi spre miercuri - cele mai violente în Berlin, din 1999 - au fost arestate 34 de persoane. O femeie a fost grav rănită, iar aproximativ 60 de poliţişti au fost, la rîndul lor, răniţi. p Social Specialiştii sanitar-veterinari şi organele de control comercial avertizează cumpărătorii nepricepuţi. Unii “miei” vânduţi pe trotuar ori în locuri dubioase pot să şi...latre !? Pregătirile de Paştele ortodox şi grecocatolic au intrat în linie dreaptă, gospodinele fiind practic într-un stres total. Majoritatea dintre semeni şi-au procurat cam toate cele necesare, finalizând aprovizionarea pentru “Acţiunea MOV” (mielouă-vin), dar mai sunt unii care aşteaptă până în ultimul ceas sperând ca preţul cărnii să mai scadă cu ceva sub o sută de mii per kilogram. Deşi, slabe speranţe! Cu toate că la noi în zonă nu s-au semnalat în anii trecuţi situaţii ca prin alte părţi, unde anumiţi vânzători ambulanţi (măi bruneţi de felul lor) au încercat să plaseze la înghesuială carne de...căţel în loc de miel (!), organele sanitar-veterinare şi cele de control comercial (OJPC) atrag atenţia persoanelor care nu prea se pricep să cumpere carne asupra riscurilor ipotetice de a achiziţiona un fals grosolan. De aceea nu trebuie să se achiziţioneze carne decât din locuri special amenajate, controlate din punct de vedere sanitarveterinar, nu de la indivizi dubioşi, la preţuri de dumping, ceea ce trebuie să atragă imediat atenţia asupra mărfii dubioase. Trebuie să se reţină că spre deosebire de cărne, mielul nu are canini şi incisivi, picioarele se termină cu copite despicate în două (şi nu cu...ghiare!), carnea este de culoare roşu deschis (iar la cărne e roşu închis), grăsimea de miel estre albă, tare şi uscată (iar la câine este moale şi unsuroasă), iar ficatul mielului are patru lobi, pe când al unui căţel - şase! Pe lângă aceste elemente distinctive carnea de miel se deosebeşte şi după mirosul înţepător, slab amoniacal, ca şi după rinichii în formă de boabe de fasole şi splina bombată. Nu trebuie să fii medic veterinar ori mare specialist ca să-ţi dai seama de diferenţele flagrante dintre cele două feluri de patrupede, căci la o simplă privire adevărul iese limpede la lumină. O asemenea ticăloşie nu stă în firea covăsnenilor, renumiţi crescători de oi, dar paza bună trece mereu peste primejdia rea! în final vă dorim poftă bună şi un Paşte fericit! C. FOCŞĂNEANU în perioada 24-26 mai, Sfintu Gheorghe Ierembc “Zilele organizaţiilor neguvernamentale” în perioada 24-26 mai a.c., Asociaţia “Horizont” în colaborare cu Consiliul Judeţean Covasna va organiza “Zilele organizaţiilor neguvernamentale” din judeţul nostru, la care vor participa pe lângă organizaţii locale judeţene şi invitaţi din judeţele Braşov şi Harghita, precum şi din judeţele înfrăţite din Ungaria (Veszprém, Bekes şi Heves). Evenimentul va avea loc în parcul central din Sfântu Gheorghe, unde asociaţiile şi fundaţiile culturale, precum şi cele din alte domenii vor avea posibilitatea de a prezenta sau după caz, de a vinde, în cadrul unui târg, proiecte şi programe, materiale promoţionale şi publicaţii proprii, fotografii, materiale video etc. Ansamblurile culturale şi folclorice participante, precum şi organizaţiile din alte domenii pot susţine diferite programe şi spectacole, programe pentru copii şi tineret, înscrieri pentru participare şi informaţii până la data de 6 mai la Consiliul Judeţean Covasna, Biroul învăţământ, cultură, sănătate, probleme sociale şi relaţii cu ONG, Sfântu Gheorghe, Piaţa Libertăţii nr.4, cod poştal 4000, telefon 31119060, fax 351228, e-mail: lajos @aesz.sbnet.ro Şi în acest an întreţinerea, modernizarea şi extinderea infrastructurii continuă să fie priorităţile edililor comunei Zăbala în acest an, cu toate că din bugetul Consiliului local al comunei Zăbala sunt alocate câteva sute de milioane de lei care constituie contribuţia la reconstruirea clădirii nr.2 a Şcolii generale din Zăbala, obiectiv de investiţii ce se realizează în cadrul Programului de reabilitare a şcolilor din mediul rural finanţat de Banca Mondială, edilii comunei speră ca atât din surse financiare locale, cât şi cu contribuţia în muncă a locuitorilor să se poată realiza o serie de lucrări de întreţinere şi modernizare a infrastructurii. Deşi ca urmare a reparaţiilor de calitate executate în ultimii doi-trei ani, cea mai mare parte a drumurilor comunale se află într-o stare bună şi foarte bună, îndeosebi cele asfaltate sau pavate, de lucru mai este destul la împietruirea străzilor şi drumurilor de pământ din intravilanul localităţilor comunei. Dacă în albia pârâului Zagon va fi găsit balastru corespunzător, atunci va fi folosită această sursă ieftină de material, mai cu seamă că albia trebuie adâncită în scopul prevenirii inundaţiilor ce s-ar putea produce în situaţia unor precipitaţii abundente. Tot legat de infrastructură, de la domnul Adam Attila primarul comunei, gm 31Î31 care preconizeză raabilitarea ă trei poduri în Zanaa şi curutta. Dintre clădirile de utilitate publică ce necesită reparaţii mai importante, priorităţi constituie cele ale Căminului cultural din Pava, la care lucrările au şi început, şi căminelor culturale din Zăbala şi Turcea. Ca şi în alte localităţi rurale, una din dorinţele mai vechi ale edililor şi locuitorilor Zăbalei este realizarea unei reţele centralizate de alimentare cu apă potabilă. Proiectul tehnic a fost executat acum vreo 2 ani însă pentru obţinerea de fonduri trebuie reactualizat proiectul ce urmează a fi prezentat în cadrul Programului de dezvoltare rurală. Reactualizarea vizează recalcularea costurilor la nivelul preţurilor actuale. într-o şedinţă din luna martie a Consiliului local a fost adoptată o hotărâre în acest sens. Rămâne însă de văzut dacă acest proiect va fi unul dintre cele câştigătoare. (Aurel GOLCIU) Medicii avertizează asupra pericolului intoxicaţiilor cu ciuperci Medicii avertizează asupra pericolului apariţiei unor cazuri de intoxicaţii cu ciuperci, crescute din abundenţă în păduri după ploile înregistrate în ultima perioadă, transmite corespondentul MEDIAFAX. Specialiştii au precizat că aceasta este perioada care marchează începutul îmbolnăvirilor cauzate de consumul ciupercilor otrăvitoare şi soldate cu afecţiuni care pot avea efecte toată viaţa sau pot duce chiar la deces. Pe de altă parte, medicii au precizat că persoanele care au vărsături, dureri de cap şi febră trebuie să se prezinte de urgenţă la consult, acestea fiind primele semne care indică o toxiinfecţie alimentară. O delegaţie a UE a înştiinţat CJ că proiectul de reabilitare a ■DJ131 (pe o porţiune de 4 km) a fost acceptat Este foarte probabil ca lucrările să fie demarate în această vară în urmă cu doi ani. Consiliul judeţean Covasna a întocmit şi înaintat la Uniti1163 Europeană - evident, pentru obţinerea 3 de fonduri externe - un proiect elaborat în vediul”63 reabilitării unei porţiuni de 4 km a DJ 131. De curând, instituţia a primit o “înştiinţare din partea delegaţiei UE potrivit căreia proiectul a fost acceptat”, după cum a afirmat Klárik László, şeful Serviciului de Integrare Europeană şi Dezvoltare Regională din cadrul CJ, care a precizat, totodată, că “la rându-ne, am confirmat acceptarea finanţării”. Concret, este vorba despre o finanţare de 299.800 euro, sumă nerambursabilă, contractul urmând a fi semnat în următoarele zece zile. “Este nevoie de o hotărâre a Consiliului judeţean în acest sens, însă deoarece înştiinţarea am primit-o cu puţin timp înainte de şedinţa ordinară din 24 aprilie, nu am mai avut timp să întocmim proiectul de hotărâre, astfel încât aprobarea o vom obţine în luna iunie, când va avea loc o nouă şedinţă. Până atunci însă, vom elabora caietul de sarcini, în vară vom organiza licitaţia, pentru ca imediat după aceea să se poată demara lucrările", a spus şeful SIEDR. Domnia sa a arătat că sunt întâmpinate şi probleme, deoarece “de când am predat noi proiectul s-au modificat standardele pentru reabilitarea rutieră, în prezent, doar maşinile care au o greutate de până la 20 de tone având “liber” la circulaţia pe aceste drumuri. Ori acest lucru înseamnă că ar trebui să schimbăm fundaţia, operaţiune pentru care nu este suficientă suma de care beneficiem”, în condiţiile date, trebuie găsită soluţia de mijloc, care ar putea fi următoarea: “Direcţia cp Urbanism, Lucrări Publice şi Amenajarea Teritoriului va analiza, pe baza planurilor şi _______studiului de fezabilitate, profilele, iar acolo unde fundaţia este suficient de bună ea va fi menţinută. Pe o fundaţie bună, dacă se va turna covor asfaltic, acesta va rezista aproximativ zece ani.” Fondul amintit a fost obţinut prin programul RICOP, în altă ordine de idei, dar referitor la acelaşi subiect, Klárik László ne-a declarat că “la anul se va semna şi contractul pentru obţinerea de fonduri PHARE, unde, de asemenea, avem predat un proiect. Este vorba despre programul de reabilitare infrastructurală cu ajutorul căruia sperăm să reuşim refacerea celorlalţi 29 de km, care rămân din DJ 131. în acest caz, este vorba despre un parteneriat cu consiliile judeţene Braşov şi Harghita, deoarece drumul traversează cele trei judeţe. Vreau să subliniez că reamenajarea acestui drum va avea un impact economic deosebit, pentru că va face legătura, prin Baraolt, între Braşov şi Odorheiu Secuiesc. Doru D. FELDIOREAN Anul trecut Primăria municipiului Sfântu Gheorghe a alocat peste 22 miliarde lei pentru investiţii în anul financiar 2001, pentru buna derulare a activităţilor de investiţii din municipiul Sfântu Gheorghe, au fost alocate fonduri bugetare în valoare totală de peste 33 miliarde lei, din care aproape 23 miliarde de la bugetul local, iar peste 10 miliarde lei din fonduri speciale de stat. Această ultimă sumă a fost prevăzutănumai pe 1 U A i+ î \ I ii o I uc . continuarea lucrărilor de execuţie la blocul de locuinţe cu 28 apartamente din cartierul Simeria şi la reparaţiile pe DN12, dar nu s-a primit nici un ban, motiv pentru care au fost sistate lucrările la blocul de locuinţe din zona Simeria.. Cele aproximativ 23 miliarde din bugetul local s-au utilizat pentru finanţarea obiectivelor de investiţii, dotări şi alte cheltuieli de investiţii. Aşadar la capitolul lucrări în continuare sumele alocate de la buget au fost suficiente pentru terminarea lucrărilor de modernizare începute cu ani în urmă la un număr de 3 străzi: Zorilor (700 milioane lei), Garoafei (700 milioane lei) şi Voican (1,087 miliarde lei), în ceea ce priveşte lucrările noi s-au alocat peste 4,8 miliarde lei, bani folosiţi pentru modernizarea străzii József Attila (4 miliarde lei), introducerea gazului metan în satul Coşeni, extinderea reţelei de gaz metan pe străzile Podului, Debren şi Sălciilor, racordarea satului Chilieni la reţeaua de apă potabilă a municipiului şi a locuinţelor de pe strada Pădurii. Dintre aceste lucrări, au fost finalizate lucrările pentru introducerea gazului metan pe cele trei străzi, alimentarea cu apă a imobilelor de pe strada Pădurii, iar la celelalte au fost finalizate doar proiectele. La capitolul învăţământ din bugetul local s-au efectuat cheltuieli în valoare de peste 4,5 miliarde lei pentru contorizarea agentului termic la 7 şcoli, montarea de centrale termice proprii la 6 şcoli, modernizarea clădirilor la 2 şcoli, diferite dotări la o şcoală şi apometre la 2 şcoli. Daniela ANDREI “O mână întinsă de Paşti” în preajma Sfintelor sărbători de Paşti, sub genericul “O mână întinsă de Paşti”, şi în acest an Ministerul Agriculturii a organizat o acţiune de ajutorare a semenilor noştri nevoiaşi şi a celor aflaţi în suferinţă. Este vorba de sprijinirea cu produse alimentare îndeosebi a caselor de copii, căminelor de bătrîni şi a unor spitale. între aceste instituţii ai căror asistaţi beneficiază de o gamă variată de produse lactate, preparate din carne, produse de patiserie şi sucuri se numără Căminul de bătrâni din Hăghig, Centrul de Plasament nr.3 din întorsura Buzăului, Centrul de zi pentru bătrâni din Sfântu Gheorghe, Spitalul de recuperare neuromusculară Vâlcele, Spitalul Baraolt şi centrele de plasament din Sfântu Gheorghe şi Târgu Secuiesc. Conducerea Direcţiei Generale pentru Agricultură şi Industrie Alimentară a Judeţului Covasna a ţinut să mulţumească şi prin intermediul ziarului nostru sponsorilor care au făcut ca această acţiune să fie posibilă - dl. Mihai Tatu, Meotis SRL Ilieni, Agrostar SRL Sfântu Gheorghe, Covalact SA Sfântu Gheorghe, Ardealul SRL Covasna, Montavia SRL întorsura Buzăului, Kronstad SRL Braşov, Hentil SRL Ilieni, Lefrumarin SRL Braşov, H-com SRL Sfântu Gheorghe şi Gecse SRL Sfântu Gheorghe şi le adresează tuturor sincere felicitări, împliniri în activitatea ce o desfăşoară, urări de sănătate, fericire şi prosperitate. Demn de reţinut este că valoarea produselor alimentare oferite persoanelor asistate şi bolnavilor din instituţiile menţionate este de peste 40 de milioane de lei. Deci este vorba de cantităţi importante de asemenea produse donate de generoşii sponsori. (A. GOLCIU) Responsabilul organizaţiei musulmane , arestat în SUA este bosniac Responsabilul unei organizaţii musulmane americane, arestat de FBI, marţi, şi acuzat că are legătură cu reţeaua teroristă al-Qaida, a obţinut cetăţenie bosniacă după războiul din Bosnia (1992-1995), a informat, joi, cotidianul din Sarajevo ’’Dnevni Avaz”, citat de AFR Născut în Siria şi cetăţean american, Enaam Arnaout este preşedintele Fundaţiei Internaţionale de Binefacere (Benevolence International Foundation, BIF), ale cărei fonduri au fost blocate în luna decembrie 2001, aşa cum s-a întîmplat cu mai multe organizaţii de caritate bănuite că au finanţat reţele teroriste. El a fost arestat, marţi, la domiciului său de la periferia oraşului Chicago, Statele Unite. Aripa bosniacă a organizaţiei americane BIF şi-a încetat activitatea în Bosnia, dar toate bunurile sale au fost transferate unei alte organizaţii, Bosnian Ideal Futura, care are aceeaşi siglă. Potrivit ’’Dnevni Avaz", care citează "unele surse”, Arnaout, care ”are şi cetăţenie bosniacă", a ajuns în Bosnia la începutul războiului. "Deşi Arnaout a asigurat că nu a efectuat decît activităţi umanitare în Bosnia, unele date arată că i-a ajutat pe mujahedini în acţiunile lor înainte şi după război", a precizat cotidianul. Sute de combatanţi veniţi din ţări islamice, numiţi mujahedini, au luptat alături de forţele musulmane din Bosnia împotriva sîrbilor în timpul războiului dinn 1992-1995, unde s-au confruntat comunităţile etnice din această ţară. Sute dintre aceştia, care au obţinut cetăţenie bosniacă, au rămas în ţară după război. Zile liniştite Zilele libere prilejuite de sărbătorirea lui I Mai, ca şi întreaga perioadă ce precede şi include Sărbătorirea Paştelui ortodox şi greco-catolic au fost şi sunt pentru lucrătorii de Poliţie şi de Jandarmi prilej de a veghea la liniştea comunităţii. Aşa s-au întâmplat lucrurile şi în perioada precedentă, când mai bine de o săptămână s-au derulat felurite manifestări culturale, artistice, sportive, comerciale prilejuite de sărbătorirea Patronului spiritual al municipiului reşedinţă de judeţ, când nu s-au înregistrat evenimente deosebite, fapte de natură să tulbure atmosfera specifică unor asemenea petreceri populare. Acest climat paşnic, de ordine şi disciplină s-a datorat pe de o parte nivelului apreciabil de civilizaţie al populaţiei din zonă, iar pe de alta prezenţei eficiente în teren a forţelor de ordine. Tuturor, cetăţenilor, dar şi oamenilor în uniformă le adresăm felicitări, exprimându-ne speranţa că şi în perioada următoare lucrurile vor evolua în aceeaşi notă de normalitate şi civilitate. (H.C.D.) Daruri şi urări din partea jandarmilor A devenit deja o tradiţie în viaţa jandarmilor covăsneni să ofere daruri semenilor mai puţin favorizaţi de soartă cu ocazia unor sărbători creştine. După cum ne-a informat dl. dr. Sorin Barbu, purtător de cuvânt al Comandamentului Judeţean de Jandarmi Covasna, instituţia la care lucrează a oferit în data de 29 aprilie a.c. cadouri de Sfintele Sărbători ale Paştelui celor 110 asistaţi de la Căminul de bătrâni din comuna Hăghig. Acest gest umanitar i-a impresionat atât pe cei care au primit, dar au şi oferit cadouri. Concetăţenilor care îşi vor petrece în zilele următoare Paştele ortodox şi greco-catolic, conducerea CJJ Covasna le adresează şi pe această cale toate cele bune şi urări sincere de Sărbători fericitei (H.C.D.) Ambasadorul României în SUA... (Urmare din pagina 1) bine de un deceniu de transformări dificile, România are o democraţie stabilă şi o economie de piaţă funcţională şi înregistrează al treilea an de creştere economică, după 1,6% în 2000 şi 5% în 2001. El a arătat ca priorităţile României, pînă la reuniunea de la Praga, sînt implementarea integrală a Planului Naţional de Aderare (MAP), continuarea reformei în armată, stimularea creşterii economice, combaterea corupţiei şi întărirea statului de drept. Deşi nu au fost făcute nominalizări ale statelor candidate, membrii Camerei Reprezentanţilor au sprijinit lărgirea cuprinzătoare a NATO, tendinţă care a fost susţinută şi cu ocazia audierii analiştilor politici în urmă cu două săptămîni. în mod concret, au fost adresate aprecieri pentru realizările statelor candidate în procesul de pregătire şi mulţumiri pentru contribuţiile lor la misiunile Alianţei. rttfcr -**4ÎVrr?/1 în aceste zile libere se desfăşoară o circulaţie intensă, dar fără evenimente deosebite Zilele libere au început să se deruleze una după alta, urmând Sfintele Paşti ortodox, când valorile de trafic vor atinge cote foarte mari, ca şi în anii precedenţi. Mai ales pe principalele artere ce străbat judeţul Covasna, respectiv Drumurile Naţionale 11 şi 12 este deja o afluenţă sporită, dar deocamdată nu s-a ivit nici un accident grav, aşa cum s-a întâmplat în week-end-ul trecut, când a murit o femeie, acroşată de o maşină pe timp de noapte. Organele de Poliţie sunt în dispozitiv, patrulând pe şosele, prin localităţi şi încercând să prelungească perioada de calm, de linişte, în care nu se întâmplă evenimente nedorite pe şoselele judeţului. Conducerea Poliţiei Rutiere ne-a informat că lucrurile au revenit la normal după suita de accidente mortale din lunile precedente şi putem consemna că ofiţerii şi subofiţerii serviciului sunt la datorie, încercând să menţină în condiţii de normalitate circulaţia pe drumurile publice. Viteza şi alcoolul, principalii factori ce conduc la producerea accidentelor grave După cum ne-a informat în cursul zilei de ieri dl. dr. Marian Ioniţă, din cadrul Poliţiei Rutiere Covasna, vitezomanii şi cei care consumă băuturi alcoolice reprezintă duşmanii cei mai de temut ai partenerilor de drum. Numai într-o zi, pe 1 Mai 2002 au fost depistaţi 40 de conducători auto care au trecut cam repejor prin faţa aparatului radar, depăşind viteza admisă în localităţi, motiv pentru care au plătit amenzi substanţiale. Dar şi mai grav e că pe timpul nopţii un număr de şase şoferi au fost prinşi băuţi la volan, fiola înverzindu-se destul de tare, motiv pentru care sancţiunile sunt şi mai aspre. Să mai spunem că în zilele următoare urmează să sosească un nou aparat radar, ultraperformant, aşa că iubitorilor vitezei li se va pune gând rău. La drum cu tractorul neînmatriculat şi fără carnet Pe lista persoanelor ce se încumetă să iasă pe drumurile publice cu tractoare care nu sunt înmatriculate ori cei de la volan nu au actele în regulă se înscrie azi un nou nume, comunicat redacţiei de d-na It. Mariana Orzea, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie al judeţului Covasna. Este voba de S. Constantin, în etate de 41 de ani, domiciliat în oraşul întorsura Buzăului, care a fost identificat zilele trecute de către lucrătorii Postului de Poliţie din comuna Barcani în timp ce conducea pe drumurile publice un tractor rutier neînmatriculat şi fără a poseda permis de conducere. Atenţie, aşadar, la asemenea abateri, care s-au înmulţit peste măsură, aproape zilnic apărând asemenea cazuri. Recomandări utile Dl. It. col. Ioan Huţanu, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul IPJ Covasna, ne-a precizat că ofiţerii şi subofiţerii din cadrul serviciului respectiv vor fi şi în zilele următoare la datorie, prestând un număr sporit de acţiuni de supraveghere şi control, din care vor avea de câştigat toţi participanţii la trafic. Susţinem aceasta, deoarece prezenţa în stradă a echipajelor, a oamenilor în uniformă, a aparatului radar în locurile cu potenţial crescut de producere a accidentelor nu face decât să domolească apetitul spre viteză sau alte nereguli ale celor de la volan. Nu doar şoferii trebuie să fie atenţi, ci şi pietonii, deoarece mulţi traversează haotic, pe unde apucă, în fugă, dar şi conducătorii auto care iubesc viteza reprezintă cei mai indisciplinaţi participanţi la trafic, ei generând şi evenimentele nedorite care au avut loc nu de mult, cu urmări tragice. De asemenea, bicicliştii şi căruţaşii sunt adesea deficitari la capitolul montării elementelor reflectorizante, a iluminatului pe timp de noapte, putând fi uşor accidentaţi. Conducerea Poliţiei Rutiere Covasna ne-a semnalat faptul că unii şoferi nu-şi cuplează centura de siguranţă atunci când pleacă la drum, riscând ca la un impact violent să fie răniţi sau chiar să-şi piardă viaţa. Aşadar, zile senine, în continuare, fără evenimente neplăcute! Rubrică realizată de Horia C. DELIU Anul XIII Nr. 3371 LA TALON DE MICA PUBLICITATE GRATUIT! VAIABILMlMAIPEXIMI PERSOANELEFIZICE Data: 3 mai SOOS Se preiau numai taloanele din ziua înscrisă pe talon. Numărul maxim de cuvinte din textul anunțului este 10. Ceea ce depășește 10 cuvinte, se taxează cu 2000 lei cuvânt. Subsemnatul...................................................................................domiciliat în...............................................................................Buletin Identitate: seria................nr...........................vă rog să publicaţi anunţul de mai jos în cotidianul “Cuvântul nou” îmi asum răspunderea pentru realitatea conţinutului prezentului anunţ: ....................................................................Semnătura................................ Taloanele se depun la sediul redacției, str. Presei nr. 8/A. Din alte localități se primesc și prin poștă.