Cuvântul Nou, iulie 2004 (Anul 15, nr. 4024-4050)

2004-07-26 / nr. 4045

Sport Jocurile Olimpice: citius, altius, fortius Los Angeles, 1984 Din păcate, ediţia a XXIII-a a Jocurilor Olimpice de vară a fost şi ea boicotată (ca şi cea de la Moscova), cele care au făcut-o fiind ţările socialiste. Trebuie însă spus că, spre cinstea lor, România şi China nu s-au supus ordinelor venite de la Moscova, dovedind că, pentru ele, sportul se situează deasupra politicii. Olimpiada de la Los Angeles s-a desfăşurat în perioada 27 iulie-12 august 1984 şi a reunit 7.078 de concurenţi din 140 de ţări, care au luat startul în 221 de probe din 21 de sporturi: atletism, baschet, box, canotaj, călărie, ciclism, fotbal, gimnastică, haltere, handbal, hochei pe iarbă, judo, kaiac-canoe, lupte, nataţie, pentatlon modern, scrimă, tir, tir cu arcul, volei şi yachting. Sebastian Coe a devenit primul atlet care a cucerit două titluri olimpice la 1.500 m. înainte de Jocurile de la Los Angeles, medicii au descoperit că britanicul suferă de toxoplasmisis, o infecţie extrem de rară, care, de obicei, duce la deces. După două luni de tratament, Coe şi-a reluat însă antrenamentele (asta se întâmpla în decembrie 1983), pentru că apoi să câștige un nou titlu olimpic (primul îl cucerise la Moscova). ■ Cvadruplul campion olimpic Carl Lewis s-a aflat la începutul lunii mai a anului 1987 la funeraliile tatălui său cu medalia de la 100 m, pe care i-a pus-o în mână, spunându-i: “Doresc să o iei cu tine, pentru că a fost proba ta preferată”. ■ Pentru victoria pe care a obţinut-o la 5 000 m, marocanul Said Aouila a primit din partea regelui Hassan o vilă la Casablanca, iar expresul Rabat-Casablanca a fost botezat cu numele său. ■ După succesul repurtat în proba de 800 m, gândurile brazilanului Joaquim Cruz au zburat la tatăl său, care muncea din zori până seara ca să-şi întreţină soţia şi cei cinci copii, dar şi pentru ca să facă rost de bani pentru a cumpăra unicului său fiu pantofi pentru atletism. ■ îngrăşându-se după naştere, americanca Valeriy Brisco- Hooks a decis în 1982 să se retragă din atletism. Ea a revenit însă la insistenţele familiei şi ale antrenorului, devenind prima sportivă care s-a impus la 200 şi 400 m cu recorduri olimpice. ■ La Los Angeles a fost stabilită prima campioană olimpică la maraton, în persoana Joanei Benoit (2 : 24: 52). Cea dintâi sportivă care a alergat oficial în această probă a fost Violet Piercy (Marea Britanie), recordul stabilit de ea în 3 octombrie 1926 (3 h 40:22) rezistând până în 16 decembrie 1963, când a fost doborât de Merry Lepper (3 h 37: 07). ■ în 1972, Urlicke Meyfarth era cea mai tânără campioană olimpică la săritura în înălţime. Ea a repetat perfomanţa la Los Angeles, în calitate de cea mai vârstnică săritoare medaliată cu aur. ■ Campionul de la decatlon, britanicul Daley Thompson, a îmbrăcat după victorie un tricou pe a cărui faţă a scris: “Mulţumesc America pentru aceste Jocuri şi pentru căldură”, iar pe spate: “Dar nu şi pentru transmisiile TV". • Evander Holyfield l-a făcut KO cu câteva secunde înainte de de sfârşitul rândului 2 pe neozeelandezul Kevin Barry. Arbitrul iugoslav Novicic l-a descalificat însă pe american pentru că a lovit după comanda “stop”. Culmea ironiei e că, în conformitate cu regulamentul, Barry, care fusese făcut KO, nu mai avea voie să boxeze decât după...28 de zile, motiv pentru care iugosalvul Anton Josipovic a fost declarat campion olimpic prin neprezentarea în finală a neo-zeelandezului. ■ Judoka Mohamed Ali Rashwan (Egipt), medaliat cu argint, a primit în 26 septembrie 1985 Trofeul Fair-Play pentru spiritul de sportivitate din finală, în care nu l-a atacat pe Asuhiro Yamashita (Japonia), care avea mâna dreaptă accidentată. Clasamentul pe medalii Multipli medaliaţi: Ecaterina Szabó (România, gimnastică: patru medalii de aur, una de argint), Carl Lewis (SUA, atletism: patru medalii de aur), Jan Fergusson (Noua Zeelandă, canoe: trei medalii de aur), Marty T. Meaghan (SUA, nataţie: trei medalii de aur), Valerie Brisco-Hooks (SUA, atletism, trei medalii de aur). România a cucerit în America 53 de medalii. Dar, despre ce a fost acolo, în episodul următor. Nicolae STOIAN 1 Statele Unite 2 România 3 RFG 4 China 5 Italia 6 Canada 174 83 61 53 20 16 59 17 32 15 32 14 44 10 30 17 19 23 8 9 6 12 18 16 Box Eşalonul secund e un veritabil cimitir de foste divizionare . Deşi mult mai puţin, fotbalul a avut şi el de suferit după 1989. Şi când zic fotbal mă gândesc, în primul rând, la cel transilvan, în interiorul căruia sau produs adevărate drame. Politehnica Timişoara, spre exemplu, a căzut de două ori în «C», fiind Cele 50 de ediţii disputate în “A” n-au ajutat-o pe Universitatea Cluj să împiedice alunecarea pe tobogan. Gruparea de sub Feleac a jucat acum patru ani în Divzia C, de unde a promovat după numai un sezon graţie eforturilor lui Ovidiu Sabău, care a lăsat Rapidul şi cupele europene pentru a-i da o mână de ajutor. Cu eşalonul trei au făcut, de asemenea, cunoştinţă CFR Cluj, Gloria Buzău, IS Câmpia Turzii, Jiul Petroşani, salvată mai întâi de de Dacia Piteşti, apoi de AEK Bucureşti. Pe CFR şi Universitatea Cluj nu le-a salvat însă nimeni, atât una, cât şi celalată văzându-se nevoite să treacă prin «iadul» celei de-a treia divizii. Ilustrativ în ceea ce priveşte pasul Dunărea Galaţi, FC Olt Scorniceşti, CFR Timişoara, UM Timişoara, Foresta Fălticeni, ASA Târgu Mureş, FC Baia Mare, CSM Reşiţa, Minerul Lupeni şi Avântul Reghin. Unele dintre ele se află şi acum la acest nivel (CFR Timişoara, UM Timişoara, FC Olt Scorniceşti, Minerul Lupeni, Avântul Reghin, ASA Târgu Mureş), lor aburându-li-se, în vară, FC Baia Mare şi CSM Reşiţa. Cea mai titrată dintre echipele care înapoi făcut de jocul cu balonul rotund din unele zone ale ţării este, cred, faptul că «B»-ul a ajuns un cimitir de divizionare A. Unele dintre acestea au în spate multe meciuri disputate la cel mai înalt nivel, dovadă liniile de clasament de mai jos: evoluează în “B” este, fără doar şi poate, UTA. “Bătrâna Doamnă” a cucerit nu mai puţin de şase titluri naţionale (Rapid, spre exemplu, nu se poate lăuda cu acest lucru, nici Universitatea Craiova, nici FC Agreş...) şi două Cupe ale României. Vin, apoi, la rând Petrolul Ploieşti, care a câştigat de trei ori campionatul, Universitatea Cluj şi Jiul Petroşani, la activul cărora figurează câte o cupă a României. S. NICOLAE Universitatea Cluj 1406494281631 1845-2190 1269 Petrolul Ploieşti 1223466267490 1550-1546 1199 UT Arad 1004403228373 1544-1413 1034 Jiul Petroşani 1133390236507 1360-1759 1016 «Poli» Timișoara 1046382238426 1374-1502 1002 FC Oradea 950326198426 1313-1528 850 Corvinul Hunedoara 562210 98254 831 -881 518 Ceahlăul P. Neamț 358142 75141 472 - 501 359 Juventus București 268102 61105 501 -479 265 FCM Târgoviște 298 95 64139 312-469 254 Olimpia Satu Mare 222 69 40113 223 - 363 178 Dunărea Galați 222 57 42123 236-414 156 FC Caracal 160 54 26 80 171 -213 134Gloria Buzău 170 50 33 87 183-285 133 CU Brăila 136 46 27 63 141 -190 119 Gaz Metan Mediaș 86 16 19 51 96-189 51 IS Câmpia Turzii 487 19 22 46- 86 33 Amical\ de la egal la egal: Universitatea Craiova-Steaua 1-1 (1-1) 20 000 de mii de spectatori au asistat în Bănie la un amical încrâncenat, soldat cu accidentări şi o eliminare. Tonul ostilităţilor i- a dat Steaua, care putea înscrie în minutul 10, când Florentin Dumitru a executat în stilu- i cunoscut o lovitură liberă din afara careului de 16 m. Acelaşi Florentin Dumitru a centrat în faţa porţii, însă Nicolae Dică a ratat întâlnirea cu balonul. Ceea ce trebuia să se întâmple s-a întâmplat în minutul 20. Atunci, Diniţă a tras tare de la distanţă, Guso a respins mingea la Dică, care a şutat fără speranţe pentrugoalkeeper-ul Universităţii. în replică, Gane, care a revenit la Craiova după şapte ani, a expediat balonul alături, o foarte bună ocazie de a marca având, de asemenea, Robenilson, căruia i-au lipsit doar câţiva centimetri pentru a-l învinge pe Hamutovski. După lovitura de cap a lui Paraschiv, care a ocolit de puţin ţinta, jocul s-a mai liniştit, pentru a se reaprinde spre finalul reprizei. Mongu şi Gane au colaboart foarte bine în minutul 34, însă reluarea ultimului nu a avut suficientă precizie pentru a schimba tabela de marcaj. Robenilson s-a aflat şi el în poziţie foarte bună de finalizare, ratarea brazilianului determinându-l pe arbitrul Berbecaru să treacă de partea «campioanei unei mari iubiri». în minutul 43, vâlceanul a făcut gazdelor cadou o lovitură de pedeapsă, pe care Gane a transformat-o cu destulă şansă, restabilind echilibrul pe tabela de marcaj. Câteva momente după aceea, Paraschiv s-a prezentat singur în faţa porţii, însă Guso a salvat, spre satisfacţa pătimaşului public oltean, dar şi a antrenorului Mircea Rednic, care nu se aştepta ca mijlocaşul stelist să rateze dintr-o asemenea poziţie. Imediat după pauză, Gane a avut posibilitatea să înscrie din nou. S-a opus însă Hamutovski, care şi-a lansat fimmm echipa în atac, faza încheinduse cu un şut bun al lui Diniţă. j1 Nu mult după aceea, Opriţa, a intrat pe teren la începutul reprizei secunde, a centrat perfect în faţa porţii, însă Florentin Dumitru nu a ajuns la balon. Drept răpuns, Robenilosn l-a «întins» la maximum pe Hamutovski, apoi Diniţă a expediat balonul în bară, irosind cea mai mare ocazie a Stelei din această parte a întâlnirii. După şutul lui Opriţa, căruia Guso i s-a opus cu dificultate, jocul a scăzut în intensitate. Finalul partidei a fost dominat de oaspeţi, care însă n-au reuşit să-l îngenuncheze pe Guso. De remarcat faptul că, în minutul 87, Marius Iordache, de la gazde, a primit al doilea cartonaş galben, pentru ca, nu mult după aceea, Borbély să-l atace dur din spate pe Mirel Rădoi, care a părăsit terenul de joc cu Salvarea. Steaua nu a arătat nimic nou faţă de sezonul trecut, vicecampioana ţării alternând ratările cu greşelile de apărare. în ceea ce o priveşte pe adversara sa, ea mai are mult până a ajunge să se bată pentru titlu. Antrenorii Mircea Rednic şi Victor Piţurcă au abordat partida cu următoarele formaţii: Universitatea Craiova: Guso-Aurelian Dumitru, Papură, Jovanovic, Mongu-Bundea, Moţi, Pleşan-Luţu-Gane, Robenilson. Steaua Bucureşti: Hamutovski-Petre Marin, Răchită, Ghionea, P. Stoica-FI. Dumitru, Paraschiv, Aliuţă, Boştină-Diniţă, N. Dică. în repriza secundă au mai evoluat M. Iordache, Preda, Murgan, Buhuş, S. Frunză, Stoianof, Baştină, M. Ilie şi Borbély, la gazde, Ogăraru, M. Rădoi, Neşu, D. Munteanu, Ad. Pitu, Pădureţ, Opriţa, Neaga şi A. Cristea, la oaspeţi. A arbitrat vâlceanul Valentin Berbecaru. S. NICOLAE i Leonard Doroftei nu a rezistat nici două reprize în faţa lui Gatti Anunţată cu surle şi trâmbiţe, întâlnirea dintre Arturo Gatti şi Leonard Doroftei, pentru titlul mondial al categoriei uşoare (63, 5 kg), versiunea WBC, a fost un mare fâs, cei 13 mii de spectatori care au venit la Atliatic City să o urmărească plecând acasă dezamăgiţi. Pentru că, în prima repriză, cei doi pugilişti n-au arătat nimc, asta neâmpiedicându-i, totuşi, pe arbitrii să rndice la pauză avantaj de partea deţinătorului centurii. Simţind că pierde teren, Doroftei a ieşit la bătaie în runda următoare, ceea ce i-a fost fatal. Românul a fost păcălit ca un copil de Gatti, care, după ce a executat o combinaţie la figură, şi-a lovit adversarul în ficat, doborându-l la podea. Am crezut că ploieşteanul se va ridica. El se afla însă jos când arbtrul de ring a terminat numărătoarea, italo-canadianul câştigât prin KO. Doroftei, care nu mai e tânăr, ar fi trebuit să se retragă din box după ce a intra în posesia centurii WBA. Lăcomia l-a determinat însă să continue, deşi era evident că nu mai poate. S-a văzut asta la Bucureşti, unde nu a fost în stare să facă greutatea (sau nu a vrut să o facă), pierzând centura fără a schimba pumni cu Miguel Calist. S-a văzut însă mai ales la Atlantic City, întâlnirea cu Gatti arătându- l pe reprezentantul nostru complet depăşit de situaţie. N.VÂLCEANU Ir iu** CampioniiBf I—------------------------—— Doar patru La mijlocul săptămânii trecute s-au disputat meciurile din manşa secundă a primului tur preliminar al Ligii Campionilor, în urma cărora s-au stabilit cele zece formaţii promovate în faza următoare a competiţiei. Cel mai uşor a fost pentru Skonto Riga. Când spun asta am în vedere faptul că a întâlnit un adversar comod, galezii de la FC Rhyl având foarte puţine lucruri comune cu fotbalul. Trebuie însă spus şi că reprezentanta Letoniei s-a luat foarte în serios, dovadă că, deşi avea la activ un liniştitor 4-0 realizat pe teren propriu, a învins şi în deplasare. Victorii în ambele manşe au înregistrat, de asemenea, HIT Gorica, FBK Kaunas şi HJK Helsinki. Piaza rea a Oţelului Galaţi (2-0,2-4 în ediţia 1997-98 a Cupei UEFA) a reuşit să se impună surprinzător la Tallin, simplificându-şi considerabil misiunea pentru meciul de acasă, pe care l-a câştigat fără prea mari eforturi. Campioana Lituaniei a avut un parcurs asemănător, cu deosebirea că Sliema Wanderers nu i-a dat mai deloc bătaie de cap, echipa malteză mulţumindu-se cu golul de onoare din partida de la Kaunas. în ceea ce o priveşte pe ambasadoarea fotbalului finlandez, ea a avut destul de mult de furcă cu nord-irlandezii de la Linfield. Până la urmă totul a fost însă OK, HJK Helsinki răzbind atât afară, cât și acasă. După 5-0 pe teren propriu, WIT Georgia a considerat că nu e cazul să mai insiste, lejeritatea cu care a abordat partida retur fiind cât pe-aci să o coste. Fiindcă HB Torshavn a făcut abstracţie de ceea ce s-a întâmplat cu o săptămână în urmă, apropiindu-se ameninţător pe tabela de marcaj. Din fericire pentru teamul exsovietic, feroezii s-au oprit la 3-0, astfel că spectaculoasa răsturnare de rezultat care se profila nu a mai avut loc. Prin momente dificile au trecut, de asemenea, FK Tirana și Sheriff Tiraspol. Prima a crezut că acel 2-0 din Belarus a determinat-o pe partenera sa de întrecere să abandoneze planurile de mărire. FC Gomei nu s-a dat însă bătută, fiind foarte aproape de a egala scorul din manşa I. La rândul său, campioana Moldovei de dincolo de Prut a făcut figuraţie în Luxemburg, unde a fost învinsă de una dintre cele mai modeste formaţii înscrise în cea mai importantă competiţie continentală intercluburi. Nici Pynik Erevan nu a forţat, socotind că succesul repurtat la Prilep e suficient pentru a intra în turul 2. Pobeda a trecut-o însă prin toate apele, fosta echipă a lui Mihai Stoichiţă trebuind să se întrebuinţeze foarte serios pentru a scoate un egal pe teren propriu. Faptul că nu a putut depăşi în calitate de gazdă pe FC Shelbourne nu a făcut-o pe KR Reykjavik să dispere. Naşa din urmă cu şapte ediţii a dinamoviştilor bucureşteni s-a apărat cu străşnicie în Irlanda, încercând să lovească pe contraatac. Tactica nu i-a reuşit însă întru totul, astfel că formaţia britanică s-a calificat graţie golurilor marcate în deplasare. Siroki Brijeg s-a dus cu inima cât un purice la Baku, fiindcă nu reuşise să câştige acasă decât cu 2-1. Temerele campioanei Bosniei aveau să se adverească, pentru că Neftci a făcut o extraordinară risipă de efort, izbutind în cele din urmă să realizeze golul izbăvitor, datorită căruia a ajuns acolo unde nici nu visa. Cele două manșe ale primului tur preliminar al Ligii Campionilor s-au soldat cu următoarele rezultate: FC Shelbourne-KR Reyikjavik 0-0 (2- 2), FC Rhyl-Skonto Riga 1-3 (0-4), HIT Gorica-Flora Tallin 3-1 (4-2), Pyunik Erevan-Pobeda Prilep 1-1 (3-1), HJK Helsinki-FC Linfield 1- 0 (1-0), Jeunesse d’Esch-Sherif Tiraspol 1-0 (0-2), HB Torshavn- WIT Georgia 3-0 (0-5), HBK Kaunas-Sliema Wanderers 4-1 (2-0), Neftci Baku-Siroki Brijeg 1-0 (1-2), FK Tirana-FC Gomel 0-1 (2-0). Formaţiile subliniate s-au calificat în faza următoare a competiţiei. N.VÂLCEANU Anul XV Nr. 4045 Miercuri îşi fac intrarea şi team-urile cu oarecare firmă în Europa După două manşe în care au fost mai mult sau mai puţin stăpâne pe situaţie, Skonto Riga (Letonia), FBK Kaunas (Lituania), HIT Gorica (Slovenia), HJK Helsinki (Finlanda), Pyunik Erevan (Armenia), FC Shelbourne (Irlanda), Sheriff Tiraspol (Moldova), WIT Georgia (Georgia), Neftci Baku (Azerbaidjan) şi FK Tirana (Albania) au promovat în turul secund preliminar, unde, nu e nici o îndoială, le va fi mult mai greu. Când spun asta mă gândesc, desigur, la faptul că în competiţie îşi vor face apariţia câteva formaţii cu o oarecare firmă în Europa. E vorba, în primul rând, de Steaua Roşie Belgrad (Serbia), care are la activ două finale continentale, una pierdută (1-1, 0-1 cu Borussia Mönchenglandbach, ediţia 1978-79 a Cupei UEFA), alta câştigată (0-0, 5-3 la penalty-uri cu Olympique Marseille, ediţia 1990-91 a Cupei Campionilor Europeni). Să spunem, de asemenea, că FC Bruges (Belgia) a ajuns de două ori în ultimul act al cupelor europene (2-3 şi 1-1 cu FC Liverpool, ediţia 1975-76 a Cupei UEFA, 0-1 cu FC Liverpool, ediţia 1977-78 a Cupei Campionilor Europeni), iar Ferencváros Budapesta (Ungaria) o dată (0-1 şi 0-0 cu Leeds United, ediţia 1967-68 a Cupei UEFA). Acestora li se adaugă Rosenborg Trondheim (Norvegia), Sparta Praga (Cehia), Şahtior Doneţk (Ucraina), care au evoluat în grupele Ligii Campionilor, prima dintre ele de foarte multe ori, Hajduk Split (Croaţia), Young Boys Berna (Elveţia), FC Copenhaga (Danemarca), ŢSKA Moscova (Rusia), MSK Zilina (Slovacia), Trabzonspor (Turcia), Djurgarden (Suedia), Wisla Cracovia (Polonia), Maccabi Tel Aviv (Israel), Lokomotiv Plovdiv (Bulgaria) şi Dinamo Bucureşti (România), ultimele trei nefăcând parte din Europa, prima pentru că o împiedică geografia, ultimele două fiindcă nu “joacă” aşa cum vrea UE. Să vedem însă cine cu cine va da piept în următorul tur preliminar. Aşadar: Pyunik Erevan-Şahtior Doneţk APOEL Nicosia-Sparta Praga Young Boys Berna-Steaua Roşie HIT Gorica-FC Copenhaga Neftci Baku-TSKA Moscova MSK Zilina-Dinamo Bucureşti HJK Helsinki-Maccabi Tel Aviv Skonto Riga-Trabzonspor FC Bruges-Lokomotiv Plovdiv FK Tirana-Ferencvaros Budapesta Hajdúk Split-FC Shelbourne Djurgarden-FBK Kaunas WIT Georgia-Wisla Cracovia Rosenborg-Sheriff Tiraspol Meciul cu cea mai mare greutate pare să fie cel de la Zilina dintre ,MSK şi Dinamo Bucureşti, întrucât opune formaţii de forţe sensibil egale. Gruparea din Şoseaua Ştefan cel Mare poate răzbi, dar cu o condiţie: să facă abstracţie de “cooperativă”, fiindcă pe plan internaţional ea nu acţionează decât când vor şefii FIFA (vezi ascensiunea fulminantă a Coreei de Sud, susţinută de Joseph Bllater) şi UEFA (blat ca în meciul Suedia-Danemarca, de la Euro 2004, nici la Bistriţa nu se face). Pe locul 2 se situează, cred, întâlnirea de la Berna, dintre Young Boys şi Steaua Roşie Belgrad, al cărei deznodământ este greu de anticipat. Cele mai mari şanse de a ajunge în turul trei, care asigură prezenţa fie în Liga Campionilor, fie în Cupa UEFA, le au Şahtior Doneţk, Sparta Praga, FC Copenhaga, ŢSKA Moscova Trabzonspor, Ferencváros Budapesta, Hajduk Split Djurgarden şi Wisla Cracovia, care întâlnesc formaţii din lumea a treia a fotbalului continental. Vin, apoi, la rând FC Bruges, Steaua Roşie Belgrad, Maccabi Tel Aviv şi Dinamo Bucureşti, pe care specialiştii le creditează cu prima şansă în confruntările cu Lokomotiv Plovdiv, Young Bouys Berna, HJK Helsinki şi, respectiv MSK Zilina. Meciurile din turul doi preliminar se dispută în 28 iulie şi 4 august. S. NICOLAE Zig-zag fotbalistic Este evident, Iordănescu nu prea are de unde alege Din motive care o privesc, FIFA, care seamănă tot mai mult cu CC al PCR, a cerut federaţiilor liste cu jucătorii care vor fi folosiţi în apropiata campanie de calificare la turneul final al Mondialului din 2006. Luat prin surprindere, antrenorul reprezenattivei României a alcătuit la repezeală un lot care îi include pe Bogdan Lobonţ (Ajax Amsterdam), Bogdan Stelea (fără echipă), Emilian Dolha (Rapid), Cristian Munteanu (Dinamo)-portari, Flavius Stoican (Şahtior Doneţk), Cosmin Contra (Atletico Madrid), Cristian Irimia (Dinamo), Petre Marin (Steaua), George Ogăraru (Steaua), Adrian leneşi (Spartak Moscova), Sorin Ghionea (Steaua), Marius Constantin (Rapid), Cosmin Bărcăuan (Şahtior Doneţk), Cristian Chivu (AS Roma), Lucian Goian (Dinamo), Gabriel Tamaş (Spartak Moscova), Ionuţ Rada (Rapid), Răzvan Raţ (Şahtior Doneţk), Cristian Dancia (Torpedo Moscova), Ionuţ Stancu (Rapid), Daniel Florea (Şahtior Doneţk), Cosmin Moţi (Universitatea Craiova)-fundaşi, Nicolae Dică (Steaua), Florentin Dumitru (Steaua), Florentin Petre (Dinamo), Lucian Sănmărtean (Panathinaikos Atena), Alin h . . Stoica (FC Bruges), * 1 ( Mugurel Buga (FC Braşov), Mirel Rădoi (Steaua), * ■ Ovidiu Petre (Galatasaray Istanbul), Mihăiţă Pleşan (Universitatea Craiova), M Andrei Prepeliţă (FC Argeş), Daniel Pancu (Beşiktaş Istanbul), Florin Şoavă (Spartak Moscova), Dorinel Munteanu (Steaua), Gigel Coman (FC Naţional), Florin Cernat (Dinamo Kiev), Andrei Cristea (Steaua), Nicolae Miţea (Ajax Amsterdam), Janis Zicu (Inter Milano), Gabriel Caramarin (FC Naţional)-mijlocaşi, Marius Niculae (Sporting Lisabona), Ionel Ganea (Wolverhampton), Adrian Mutu (Chelsea), Florin Bratu (FC Nantes), Ionel Dănciulescu (Dinamo), Ciprian Marica (Şahtior Doneţk), Adrian Neaga (Steaua), Daniel Niculae (Rapid) şi Lucian Burdujan (Rapid)-atacanţi. Pentru că nu prea are de unde alege, generalul insistă în privinţa unor jucători uzaţi. E vorba, în primul rând, de Bogdan Stelea, care nu numai că nu are echipă, dar şi-a şi luat gândul de la “naţională”, declarând că vremea lui a trecut. Vin, apoi, Contra, Tamaş, Ov. Petre şi D. Munteanu, care au jucat fotbal de când nici ei nu mai ţin minte, Cr. Munteanu şi P. Marin, a căror vârstă nu le permite să viseze la o eventuală carieră în reprezentativa ţării Irimia, Ogăraru, Goian, Rada, Stancu Prepeliţă, Neaga şi Burdujan, ale căror prestaţii fac să nu fie titulari nici la echipele lor de club. Cei ce îl contestă pe general zic că de ce Moţi, Irimia, Prepeliţă şi Burdujan, când, şi legaţi la ochi Filipescu, Codrea, Ghioane sau Claudiu Niculescu joacă mai bine. Iordănescu are însă ideile lui, care ne-au lăsat pe dinafară la Euro 2004 şi ne vor face să privim şi Cupa Mondială din 2006 ca neutri, dacă nu schimbă macazul. 4 Abramovici nu se uită la bani Faptul că în ciuda unor transferuri răsunătoare (Damien Duff-Blackburn Rovers, Hernan Crespo-Inter Milano, Claude Makelele-Real Madrid, Adrian Mutu-Parma), Chelsea nu a răzbit nici în Liga Campionilor, nici în Premier League, nu l-a făcut pe Roman Abramovici să renunţe. Ambiţios din fire, rusul a dat noi lovituri pe piaţa transferurilor, printre cei înregimentaţi figurând Cech, nimeni altul decât apărătorul buturilor Cehiei, Robben, olandezul care a lăsat o foarte bună impresie la Euro 2004, şi Kezman, un sârb uns cu toate alifiile. Asta nu a fost însă destul. Pentru că, îmboldit de Jose Murinho, şi el o noutate pe Stamford Bridge, Abramovici l-a luat pe Didier Drogba (Olympique Marseille), care a făcut furori în ediţia trecută a Cupei UEFA. într-un singur an, magnatul rus a cheltuit 500 de milioane de dolari la Chelsea 200 de milioane ca să plătească datoriile clubului, 300 de milioane ca sătransfere pe Drogba Duff, Crespo Makeleie... Şi când te gândeşti că Gig Becali face caz de cei 15 milioane de dolari investiţi la Steaua! N.VÂLCEANU