Cuvântul Nou, iulie 2006 (Anul 17, nr. 4632-4657)

2006-07-01 / nr. 4632

Social - Politic Şedinţa CSAT suspendată pentru 30 de minute Şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării a fost suspendată vineri dimineaţa, pentru 30 de minute. Preşedintele Traian Băsescu i-a cerut, după cum afirmă surse de la Palatul Cotroceni, ministrului apărării Teodor Atanasiu să prezinte care este logistica pe care România o are în Irak, care sunt efectivele de militari dislocate în zonă şi care sunt costurile pe care le implică participarea ţării noastre la misiunile din Irak, însă ministrul de resort nu a avut pregătită o astfel de documentaţie, ci doar Memorandumul privind retragerea trupelor româneşti din Irak. Acesta a şi fost motivul pentru care şeful statului a suspendat şedinţa, pentru ca ministrul apărării să aducă de la minister toată documentaţia. • Traian Băsescu declara cu o seară în urmă, la postul public de televiziune, că, din punct de vedere legal, potrivit legii 42/2004, nu ministrul apărării propune retragerea sau deplasarea trupelor, ci are obligaţia ca, în fiecare an, până la data de 30 iunie, să informeze CSAT asupra capacităţii de intervenţie a ţării noastre. ‘Nicidecum nu este chemat să se pronunţe dacă ne ducem sau nu în Irak’, a spus preşedintele. Traian Băsescu a subliniat că dezbaterea pe marginea retragerii trupelor este necesară, dar trebuie văzute avantajele şi dezavantajele acestei probleme. ’România nu şi-a trimis trupele în Irak decât când a existat mandat ONU. Trupele româneşti din Irak nu au voie să deschidă focul, nu au voie să facă deminări în favoarea altor armate, nu sunt trupe agresoare’, a subliniat preşedintele, arătând că primul-ministru şi ministrul apărării au creat o confuzie pe marginea acestui subiect. Modificări aduse de Guvern la Legea privind statutul judecătorilor şi procurorilor Judecătorii şi procurorii faţă de care Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a decis suspendarea din funcţie ca urmare a unei acţiuni penale sau a unei sancţiuni disciplinare nu îşi vor mai putea continua activitatea pe durata recursului împotriva acestei decizii. Această reglementare a fost stabilită ca urmare a modificării și completării de către Guvern a Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor și a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, informează un comunicat transmis vineri de Executiv. Actul normativ, aprobat în şedinţa de miercuri a Guvernului, mai prevede că, în cazul hotărârilor de eliberare din funcţie, recursul operează o suspendare a exercitării funcţiei până la soluţionarea irevocabilă a cauzei de către instanţa competentă. De asemenea, o modificare importantă survine în ceea ce priveşte data la care se vor aplica dispoziţiile privind înregistrarea şedinţelor de judecată. Vechea dispoziţie a legii prevedea data de 1 iulie 2006 pentru începerea procedurilor de înscriere a şedinţelor. Aplicarea acestei dispoziţii necesită încă o perioadă în care să se finalizeze studiul de fezabilitate, finanţat cu un grant din partea Guvernului SUA, obţinut de Ministerul Justiţiei în 2005, şi să se iniţieze procedurile de achiziţie publică a echipamentelor informatice necesare operaţiunilor de înregistrare. Astfel, aplicarea dispoziţiei a fost amânată până la data de 1 ianuarie 2008. Actul normativ reglementează şi situaţia apărută în urna necesităţii respectării angajamentelor României faţă de Uniunea Europeană (UE). După aderarea la UE, judecători sau procurori români îşi vor desfăşura activitatea în cadrul unor instituţii sau organizaţii internaţionale, demersurile pentru selectarea acestora fiind deja în derulare. Noul act nornativ precizează expres faptul că judecătorii şi procurorii români vor putea fi detaşaţi în cadrul organizaţiilor internaţionale. Noul act prevede, de asemenea, că procurorul ierarhic superior poate redistribui o lucrare la alt procuror în situaţia în care la aceasta nu s-a lucrat mai mult de 30 de zile, în mod nejustificat. Completarea a fost adusă în vederea eficientizării activităţii instanţelor. In acelaşi scop, dacă numărul de judecători dintr-o instanţă este redus şi nu se poate constitui colegiul de conducere, atribuţiile acestui colegiu vor fi exercitate de preşedinte. A fost abrogată prevederea conform căreia salarizarea judecătorilor înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se stabileşte prin legea privind indemnizaţiile pentru persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică, deoarece salarizarea acestor angajaţi a fost reglementată prin OUG nr. 27/2006. Noul act abrogă şi dispoziţiile din Legea nr. 303/2004 care se referă la asistenţa medicală cu titlu de gratuitate pentru judecători, deoarece acest drept nu mai este în vigoare. Şi nouă ne mai fac probleme... (URMARE DIN PAGINA 1) române, iar permisul de şedere temporară era expirat. * Ca atare, străinul a fost amendat cu 400 de lei (RON) pentru că locuia ilegal în România. Pe numele său s-a eliberat o dispoziţie de părăsire a teritoriului României. El a trebuit să iasă din ţară în maxim 10 zile. La rândul ei, societatea angajatoare a fost sancţionată de către Inspectoratul Teritorial de Muncă Covasna cu o amendă de 5.000 de lei (RON), pentru că a folosit forţă de muncă la negru. Controale intensificate Conducerea Biroului Judeţean pentru Străini Covasna anunţă că va intensifica controalele de acest gen, fiind vizate în special firnele cu capital integral străin sau mixt. La ora actuală, în evidenţele Biroului pentru Străini din Covasna se află 161 de cetăţeni străini care şi-au stabilit reşedinţa în judeţ. Cei mai mulţi dintre ei sunt germani, urmaţi de unguri şi moldoveni. Podul de peste Tărlung... (URMARE DIN PAGINA 1) „Acest pod este dorit de oamenii de aici şi din Lunca Mărcuşului de mai bine de 50 de ani; în prezent, se face un ocol de 15 kilometri cu maşina ori căruţa, prin Băcel, ceea ce e groaznic de greu, mai ales toamna, la strânsul recoltelor. Avem nevoie de foarte mulţi bani pentru construcţia lui, desigur, dar mai trebuie spus că avem şi ceva materiale, care ar ajuta la o oarecare economisire a fondurilor”, explică viceprimarul Vrânceanu. Cei din Lunca Mărcuşului nu pot beneficia, la această oră, de niciun mijloc de transport în comun, pentru a lua un autobuz spre Sfântu Gheorghe sau Braşov, oamenii trebuie să meargă aproape trei kilometri până la Mărcuş ori alţi câţiva până în gara Chichiş pentru a lua trenul. Ar fi interesant de aflat cum s-ar descurca în aşa condiţii mai marii de la CJ Covasna... pentru că a motiva, pur și simplu, că nu sunt bani, e foarte facil. luminiril mmAnul XVII Nr. 4632 Problema retragerii din Irak... (URMARE DIN PAGINA 1) conformitate cu înţelegerea cu SUA, România va trebui să anunţe cu patru luni înainte dacă se va dori retragerea militarilor români.Cred că tema va fi tranşată prin discuţia din CSAT, urmată, probabil de o dezbatere în Parlament. Am înţeles că preşedintele României, în declaraţiile pe care le-a făcut ieri, chiar a spus că se gândeşte la o retragere parţială. Este un pas înainte“ a afirmat Bogdan Olteanu. El a subliniat că punctul de vedere al PNL este acela că militarii care se află în Irak sub mandat NATO trebuie să rămână în teatrul de operaţiuni, ‘pentru că reprezintă un angajament colectiv, stabilit pe baza unui tratat internaţional’. Olteanu a precizat că numai trei militari se află în această situaţie. Ceilalţi nu se află în Irak pe baza unui acord NATO, ci a unei înţelegeri multilaterale, a adăugat el. Pe de altă parte, preşedintele Camerei Deputaţilor nu a dorit să comenteze reacţiile ambasadelor SUA şi Marii Britanii, venite la scurt timp după anunţul făcut de premierul Tăriceanu cu privire la propunerea retragerii din Irak. ’Marea Britanie şi SUA au propria lor politică de securitate şi noi la fel’, s-a rezumat să spună Bogdan Olteanu. Evenimentul anului... (URMARE DIN PAGINA 1) participare semnificativă a crescătorilor individuali de bovine şi a unor societăţi comerciale agricole de profil din zonele Covasna, Baraolt şi întorsura Buzăului, contându-se pe prezentarea în expoziţie şi concurs a 50-60 de animale de rasă, din următoarele categorii: tineret femei, juninci gestante, vaci primipare şi vaci multipare. Ca şi la ediţiile precedente, crescătorilor ale căror animale vor ocupa, în urma bonitării ce va fi făcută de o comisie de specialişti, locurile I, II şi III, le vor fi acordate diplome şi premii, iar cel mai frumos exemplar prezentat în concurs la una din categoriile menţionate, va fi distins cu premiul special şi titlul de “Miss -2006”. Ieri, în preziua desfăşurării expoziţiei şi concursului, tot la Covasna, dar în Campingul “Valea Zânelor”, a avut loc un simpozion cu tema: “Creşterea animalelor în contextul integrării europene”. Au participat, pe lângă specialişti din judeţ, şi specialişti de renume naţional de la Staţiunea de Cercetare a Pajiştilor Braşov, Universitatea “Transilvania” Braşov, SEMTEST Târgu Mureş, Fundaţia Siementhal Tg. Mureş, Cotele de Lapte şi de la Agenţia Naţională de Consultanţă Agricolă Bucureşti. ' iirvNsiiAAW. s .Ti iev*y %s Sâmbăta, 1 Iulie 2006, Transilvanian Trousers Company (TTC) ttpanlzttui *v*ttim*nlul: “Ziua porţilor deschise* Va asteptam sa ne vizitaţi, la sediul Armei din str. dricului nr 14M, intre otele J.OO - is.lt. ANGAJEZ: - BULDO- ESCAVATORIST pe un BULDO-CARTIPILAR 428 C. Telefon 0744-570.398; 0745-308.276. 334.265. (510) începe completarea fişelor de înscriere a celor care au luat capacitatea, în vederea repartizării Din 1 iulie şi până joi, 6 iulie, elevii care au promovat Testele Naţionale şi părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, pot completa fişele de înscriere cu opţiunile personale, în vederea repartizării computerizate, potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei şi Cercetării. De asemenea, absolvenţii clasei a VIII-a proveniţi din alte judeţe, care au promovat Testele Naţionale, vor completa fişele de înscriere la centrul special desemnat din judeţul pentru care solicită înscrierea. Practic, începând de mâine cel mai important pas este completarea opţiunilor din fişa de înscriere primită de la şcoală. în acest sens, Ministerul Educaţiei şi Cercetării atenţionează părinţii asupra faptului că trebuie să facă opţiuni realiste, alegând licee sau şcoli de arte şi meserii la care media de admitere din anul precedent a fost cu cel mult un punct mai mare decât media de admitere a candidatului. Personalul şcolii nu trebuie să influenţeze în nici un fel părinţii şi elevii în completarea opţiunilor, dar îi consiliază, prezentândule toate informaţiile necesare, inclusiv riscurile completării unui număr insuficient de opţiuni sau ale completării unor opţiuni nerealiste, pentru a permite candidaţilor o alegere în cunoştinţă de cauză. Prima repartizare computerizată în învăţământul liceal şi profesional de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care au promovat Testele Naţionale va avea loc vineri, 14 iulie 2006. în această etapă sunt repartizaţi doar candidaţii care au promovat Testele Naţionale sau care, în anii anteriori, au promovat examenul de capacitate ori au obţinut certificatul de echivalare a examenului de capacitate. Absolvenţii care nu au promovat Testele Naţionale completează opţiuni doar pentru şcoli de arte şi meserii şi sunt repartizaţi în cea de-a doua etapă de admitere. Atât aceşti absolvenţi, cât şi candidaţii rămaşi nerepartizaţi după prima etapă a admiterii, completează opţiunile în perioada 16 - 21 iulie 2006. Tot sâmbătă, 1 iulie 2006, candidaţii la liceele vocaţionale care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probele de aptitudini, în perioada 5-7 mai 2006, pot ridica fişele de la aceste unităţi de învățământ. A MICA PUBLICITATE VANZARI CASE URGENT! VÂND casă particulară str. Puskas Tivadar nr.36. Telefon 0742-253.431. (7080)_________________ VÂND casă particulară cu etaj și grădină str. 1 Mai nr.27. Telefon 0745-685717. (924) TREI CAMERE VÂND apartament trei camere, confort I, Sfântu Gheorghe. Telefon 0723-837.641. (991)______________ VÂND apartament trei camere, complet mobilat în Covasna, et.IV. Telefon 0744-872.601. (070) DOUA CAMERE VÂND două camere 52 mp, 450 milioane, casă particulară. Telefon 310.191. 314.859, 0740-872.642. (7085)___________________________________________ ONEȘTI, VÂND apartament două camere, str. Saturn bl.2. Telefon 0747-090.179. (066)____________________ VÂND apartament două camere, 60 mp, Váradi József. Telefon 0748-67.33.97.(045)_______ , GARSONIERE VÂND garsonieră. Telefon 0748-616.192. (056) VÅND garsonieră cu îmbunătățiri în spatele Romtelecomului. Telefon 0745-032422, 0740-032179. (D) ÎNCHIRIERI Ofer spre închiriere din data de 15 iulie 2006, spaţiu comercial vis a vis de str. Ciucului (magazinul Sooter’s). Telefon 0721-215.886. (037 B)_______________________ Ofer spre închiriere spaţiu pentru depozit sau ateliere, suprafața de 500 mp cu Curte 5000 mp, curent electric, apă și sediu administrativ, drum betonat până la Sfântu Gheorghe (8 km). Telefon 0744-590.295. (037 A) CAUT să închiriez apartament cu două camere sau garsonieră cu centrală proprie. Exclus Ciucului sau Simeria. Telefon 0744-178809. (041) DIVERSE . Preluăm lucrări de finisaj interioare şi exterioare. Oferim calitate şi garanţie. Telefon 0742-527.644, 0766-485.173. (067) Precizări de la MApN referitor la întreruperea şedinţei CSAT Pe parcursul desfăşurării şedinţei Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, ministrului apărării naţionale, Teodor Atanasiu, i s-a solicitat, suplimentar, o listă completă cu toate capacităţile militare care ar putea fi dislocate în teatrele de operaţii dacă ar fi asigurate toate resursele necesare, se spune în comunicatul Biroului de Presă al MApN. în memorandumul avansat către C.S.A.T. erau menţionate, în condiţiile Legii nr. 42/2004, acele capacităţi militare pentru care există certitudinea asigurării tuturor resurselor necesare desfăşurării operaţiunilor militare. Conform articolului 4 al legii menţionate, la propunerea Ministerului Apărării Naţionale, C.S.A.T. analizează şi hotărăşte, până la data de 30 iunie a fiecărui an, care forţe şi mijloace pot fi puse la dispoziţie în anul următor în vederea participării la misiuni (de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de asistenţă umanitară sau de tip coaliţie) în afara teritoriului naţional, se afirmă în încheierea comunicatului. Reamintim că preşedintele Traian Băsescu a decis vineri să suspende şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării pentru 30 de minute pentru ca ministrul apărării, Teodor Atanasiu, să poată aduce de la minister documentaţia privind forţele şi mijloacele care pot fi puse la dispoziţie în anul următor în vederea participării trupelor românești la misiunile din afara teritoriului țării. Batalionul 2 Infanterie “Călugăreni” - din nou în misiune Batalionul 2 Infanterie Călugăreni - prima unitate operaţionalizată complet din cadrul Armatei Române - pleacă într-o nouă misiune internaţională, în Afganistan. Cu acest prilej, la sediul Batalionului 2 Infanterie ‘Călugăreni’, din Bucureşti, se va desfăşura, luni, ceremonialul prilejuit de plecarea militarilor acestei unităţi în misiune. „ Batalionul va contribui în perioada iulie 2006-ianuarie 2007, în cadrul Forţei Internaţionale de Asistenţă pentru Securitate din Afganistan (ISAF), la sprijinirea realizării unui climat de pace şi stabilitate în această ţară. Militarii Batalionului 2 Infanterie ‘Călugăreni’ au o bogată experienţă în ceea ce priveşte participarea în misiuni internaţionale. Ei au participat, la misiunile UNAVEM (1995) şi MOMA (decembrie 1998 - august 1999), din Angola, la operațiunea ALBA, din Albania (1997). Ultima misiune îndeplinită a fost ‘Antica Babilonia’, din Irak în 2005. Boris Tadic susţine la Sarajevo “de-balcanizarea” în regiune Preşedintele sârb Boris Tadic a susţinut, joi, la Sarajevo, ‘de-balcanizarea’ regiunii, exprimându-şi convingerea că generaţia de azi are mai multă putere şi mai multe oportunităţi pentru a construi între ţările vecine noi relaţii bazate pe respect reciproc - informează agenţia croată de presă Hina. ’Generaţia de azi din Balcani poate face acest important pas înainte’ - a declarat Boris Tadic la conferinţa de presă organizată după convorbirile purtate la Sarajevo cu membrii preşedinţiei colective bosniace. Preşedintele sârb şi oficialităţile bosniace au discutat despre relaţiile bilaterale şi despre situaţia din regiune. Boris Tadic a accentuat importanţa construirii unei infrastructuri mai puternice care să facă legătura intre Zagreb, Sarajevo şi Belgrad, în timpul vizitei sale la Sarajevo, preşedintele Serbiei a dezminţit încă o dată, cu fermitate, supoziţiile că ar fi încercat să- i propună preşedintelui croat Stjepan Mesic un târg privind divizarea Bosniei. ’în Croaţia chiar nu am avut timp să vorbim despre Bosnia’ - i-a spus Boris Tadic reporterului de la cotidianul Dnevni Avaz, cel care a publicat informaţii despre ptretinse discuţii secrete între Tadic-Mesic, întrebat, direct, despre opinia sa în legătură cu un posibil referendum în cadrul comunităţii sârbe bosniace în legătură cu separarea de restul Bosniei, Boris Tadic a afirmat că este ‘practic imposibil’ să se compare cu statutul fostelor republici iugoslave şi oricum actualele frontiere au fost confirmate de Comisia de arbitraj Badinter. Şeful în exerciţiu al preşedinţiei colegiale a Bosniei, Sulejman Tihic, a confirmat că ţara sa doreşte ca problema viitorului statut al provinciei Kosovo să fie soluţionată printr-un dialog între Belgrad şi Pristina. Cei doi preşedinţi au subliniat, de asemenea, importanţa pedepsirii criminalilor de război. Exerciţiu militar comun SUA-România- Bulgaria între 17-31 iulie Aproximativ 800 de militari din Statele Unite ale Americii, România şi Bulgaria vor participa la un exerciţiu de pregătire trilateral, denumit ‘Immediate Response 2006’ /IR06/, în perioada 17-31 iulie, la poligoanele de la Novo Selo /Bulgaria/ şi Capul Midia /România/, informează un comunicat al comandamentului de la Wiesbaden / Germania/ al armatei americane în Europa. Exerciţiul are drept scop să susţină programul de angajare în teatrul din Europa al armatei SUA, prin creşterea interoperabilităţii în cadrul Alianţei Nord-Atlantice. ’Antrenamentul în zonele de manevră ale forţelor noastre NATO oferă unităţilor noastre militare ocazia de a dezvolta munca de echipă şi de a-şi îmbunătăţi capacităţile expediţionare necesare pentru a lupta şi învinge pe câmpul de luptă de astăzi’, a menţionat col. James Shumway, comandantul brigăzii de tancuri şi coordonatorul IR06. Exerciţiul va debuta printr-o ceremonie de deschidere în poligonul de la Novo Selo. El va include operaţiuni militare în teren urban, operaţiuni de asalt aerian, manevre transfrontaliere de convoaie, precum şi activităţi culturale menite să crească înţelegerea între culturi, precizează comunicatul remis Rompres.