Cuvântul Nou, aprilie 2009 (Anul 20, nr. 5375-5393)

2009-04-01 / nr. 5375

(Vagina 2 ■ Anul XX Nr. 5375 Cămaşa made in Hungary (Urmare din pagina 1) probleme ce ar umple o ordine de zi, în primul şi-n primul rând împreună ar trebui să gândească un plan de acţiune pentru revitalizarea economiei judeţului, împreună ar trebui să acţioneze pentru aplanarea unor mici conflicte, aşa cum procedează formaţiunile politice în alte judeţe. Trebuie să le fie clar tuturor că o înţelegere pe plan local ar fi în beneficiul tuturor locuitorilor, indiferent de etnie. Nici acum, când UDMR se află în opoziţie, nu se încearcă stabilirea unor punţi de legătură. Se pare că o cămaşă made in Hungary este mai apropiată de pielea liderilor uniunii decât una croită acasă. Se fac planuri mari, între care întâlniri ale consiliilor judeţene din Covasna şi Harghita în vara acestui an în scopul greu de precizat. Poate doar în ideea că se va înfiinţa un fel de parlament al Ţinutului secuiesc, atât de dorit de extremişti, ce va dezbate cine ştie ce planuri măreţe, poate chiar legi valabile numai în acest teritoriu. Oricum, aceşti paşi mici nu sunt deloc în măsură să contribuie la o mai bună înţelegere între conjudeţeni. Sau poate românii din Ungaria vor fi rugaţi să medieze între autorităţile locale? , în ziarul de ieri am relatat un caz cutremurător, legat de o crimă petrecută recent la Ozun. Victimă a fost un bărbat de 64 de ani, care a acostat o fată de 17 ani şi a dus-o acasă la el, intenţionând să aibă o aventură amoroasă, numai că lucrurile au scăpat de sub control, s-au certat pe fondul consumului de alcool, iar minora l-a lovit în cap cu o toporişcă, pricinuindu-i moartea. în acest moment Parchetul de pe lângă Tribunalul Covasna efectuează urmărirea penală în dosarul 77/P/2009 faţă de minora B.V., sub aspectul infracţiunii de omor, din probele administrate rezultând presupunerea rezonabilă că a comis această infracţiune, victimă fiind R.N. , un bărbat în vârstă de 64 ani, care era pensionat şi locuia singur în comuna Ozun. S-a stabilit că părțile s-au cunoscut ocazional în ziua de 21.III.2009, în gara CFR Sf.Gheorghe, iar în după amiaza acelei zile s-au deplasat la locuinţa victimei, unde au mâncat şi au consumat băuturi alcoolice. Pe fondul unor discuţii contradictorii, la un moment dat minora i-a aplicat victimei, în zona capului, două lovituri cu o toporişcă aflată în încăpere. Bărbatul a fost găsit decedat de către fiul său, care a anunţat Poliţia Inculpata nu are antecedente penale, dar în perioada 2007 - 2008, în trei ocazii, a fost amendată succesiv pentru săvârşirea de infracţiuni de furt calificat. Ea a crescut la o casă ajutătoare şi încă din adolescenţă a manifestat un comportament turbulent şi multă agresivitate. Aceeaşi minoră este inculpată în dosarul 1708/P/2008 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Sf.Gheorghe cu privire la bănuiala rezonabilă a săvârşirii unei infracţiuni de tâlhărie la data de 5.09.2008, orele 20,00, în Parcul din staţiunea Vâlcele, când l-a deposedat de un telefon mobil pe un bărbat în vârstă şi bolnav, după ce l-a lovit cu pumnul în faţă şi l-a doborât la pământ, cauzând astfel leziuni corporale care au necesitat pentru vindecare 12-14 zile de îngrijiri medicale de la producere. Minora a fost reţinută 24 de ore de procurorul criminalist de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Covasna în cauza privind infracţiunea de omor, iar Tribunalul Covasna, în cursul zilei de 27.03.2009, a admis propunerea făcută de procuror şi a dispus arestarea ei preventtiva pe o durată de 19 zile. Horia C. DELIU Carenţele educaţionale îşi arată mai devreme sau mai târziu efectele. Traiectoria previzibilă a unei minore, care de la furturi şi tâlhărie, a ajuns la...crimă! Agresivitate repetată Şi cumpărătorul român este un consumator european (Urmare din pagina 1) Consumatorilor) implicându-se în organizarea unor manifestări cu caracter informaţional şi educativ. Aşa se face că O.J.P.C. Covasna, în colaborare cu Grupul Şcolar Economic Administrativ “Berde Aron” Sf. Gheorghe a organizat ediţia a VII-a (etapa pe judeţ) a concursului “Alege ! Este dreptul tău”, tema concursului fiind “Consumator român consumator european”, întrecerea a avut ca scop educarea şi conştientizarea tânărului consumator asupra drepturilor şi intereselor sale legitime. Etapa pe judeţ al acestui concurs s-a organizat la Grupul Şcolar Economic Administrativ “Berde Aron” din Sf. Gheorghe şi au luat parte elevi din clasele IXX, şi din clasele XI-XII, atât din cadrul şcolii care a contribuit la organizarea şi desfăşurarea acestui eveniment, cât şi de la Grupul Şcolar “Apor Peter “ din Tg. Secuiesc, ne-a precizat inspectorul- şef adjunct al OJPC Covasna, ing. Onica Csaba. Din comisia de concurs a făcut parte un reprezentant al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Covasna, un cadru didactic de la Grupul Şcolar Economic Administrativ “Berde Aron”, un jurnalist şi un reprezentant al mediului de afaceri. « Eseuri originale în prima fază concurenţii au susţinut un examen scris tip grilă pe o temă legată de protecţiei consumatorului, apoi s-a trecut la prezentarea eseurilor, folosindu-se ca modalitate de prezentare Power Point-ul. Comisia a punctat conţinutul ştiinţific al lucrărilor, unitatea compoziţiei, originalitatea, estetica, precum şi modul de prezentare. Pentru realizarea eseului elevii au trebuit să parcurgă prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 21/ 1992 privind protecţia consumatorilor, versiunea actualizată, având şi posibilitatea de a se inspira din cele cuprinse pe site-ul ANPC, lucrările astfel realizate trebuind să aibă maxim 10 pagini. Câştigătoarea a concursului la clasele IX-X a ieşit eleva Bencze Melinda (cl. a X-a) din cadrul Gr. Şc. Ec. „Berde Aron”, Sf. Gheorghe cu 8 puncte, iar la clasele XI-XII eleva Mădălina Socarici (cl. a XI-a) din cadrul Grupului Şcolar “Apor Peter” din Tg. Secuiesc. Tuturor elevilor care au participat la concurs li s-au înmânat Diplome de participare, iar pentru locurile I, II şi III Diplome de premiere, cât şi premii simbolice. Cele două eleve, care au câştigat etapa judeţeană a acestui concurs urmează să participe la etapa naţională a acesteia care se va organiza în luna iunie ac. într-o staţiune de pe Litoral. Felicitări câştigătorilor şi mult succes pe mai departe! Laureaţii merită felicitări Social - Politic Analiză la obiect Ieri a avut loc săptămânala conferinţă de presă la sediul IPJ Covasna, prilej pentru a trece în revistă situaţia operativă la zi. Au participat şeful IPJ Covasna, comisarul-şef Corneliu Câmpeanu, comisarul Călin Stan, şef birou Arme, Explozibili şi Substanţe Toxice, inspector Valentin Chican, din cadrul Poliţiei Rutiere Covasna, precum şi purtătorul de cuvânt al instituţiei, subcomisarul Buzsi Andrea. A fost, de asemenea, de faţă, prezentând unele informaţii privitoare la apropiata sărbătoare a Jandarmeriei Române-pe 3 aprilie-lt. col. Sorin Barbu, purtătorul de cuvânt al IJJ Covasna, în perioada premergătoare aniversării Zilei Jandarmeriei, la I.J.J. Covasna vor avea loc simpozioane, mese rotunde, competiţii sportive la care vor participa cadrele inspectoratului, activităţi menite să marcheze acest important eveniment, în cadrul conferinţei de presă s-au trecut în evidenţă evenimentele petrecute în ultima perioadă, dintre care s-a detaşat crima de la Ozun despre care am relatat pe larg. Aprecieri la adresa lucrătorilor Poliţiei 9 Tg. Secuiesc în data de 24.03.2009 la Primăria municipiului Tg. Secuiesc a avut loc şedinţa de Consiliu Local, ocazie cu care a fost prezentată o sinteză a activităţilor desfăşurate de lucrătorii Poliţiei locale, unitate condusă cu competenţă şi profesionalism de comisarul dr. Florin Popa. în luările de cuvânt ale reprezentanţilor Consiliului Local a fost apreciata activitatea poliţiştilor privind deschiderea către comunitate, modul de comunicare şi rezultatele obţinute. Opinii pertinente „împreună cu conducerea Poliţiei Tg. Secuiesc vom organiza luna o acţiune cu elevii şcolii noastre, pentru vizitarea Centrului de Reeducare din Tg. Ocna,a spus unul dintre consilierii din Tg. Secuiesc. Sper că materialul va fi foarte frumos şi pentru alte şcoli, în acelaşi timp vreau să mulţumesc pentru colaborarea excelentă cu Poliţia locală, care nea ajutat şi ne-a adus materiale de prevenţie privitoare la violenţa în şcoli. Din fericire noi nu am avut asemenea cazuri. Au fost situaţii când au fost prinşi elevii noştri în diferite localuri în timpul orelor de curs. Din păcate noi nu putem să cuprindem toate unităţile unde au acces elevii în timpul programului de şcoală, dar le mulţumim oamenilor legii pentru felul în care au colaborat cu conducerea unităţilor de învăţământ, făcându-se apoi demersurile corespunzătoare ca elevii să nu mai participe la asemenea activităţi”. Rubrică realizată de Horia C. Deliu