Dobrogea Nouă, iunie 1971 (Anul 24, nr. 7086-7111)

1971-06-10 / nr. 7094

PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITIVA ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CONSTANTA AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Anul XXIV, nr. 7094 Joi, 10 iunie 1971 4 pagini, 30 bani COMUNICAT COMUN ROMANO CHINEZ La invitația Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze, între 1 și 9 iunie 1971, o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Chineză. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit in această vizită de soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu. Tovarășul Mao Tzedun, președintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, și tovarășul său de luptă apropiat, vicepreședintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarășul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, Consiliului de Stat a) președintele Republicii Socialiste România, și soția sa, tovarășa Elena Ceaușescu, precum și cu toți tovarășii din delegația de partid și guvernamentală română, întrevederea s-a desfășurat într-o atmosferă de prietenie și cordialitate, în spiritul solidarității militante dintre cele două partide, țări și popoare ale României și Chinei. In continuare, președintele Mao Tzedun, vicepreședintele Lin Biao și tovarășii Ciu En-lai, Kan Sen și alți tovarăși au avut convorbiri prietenești cu tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, cu tovarășul Ion Gheorghe Maurer și ceilalți tovarăși din delegația de partid și guvernamentală a României. In timpul șederii in Republica Populară Chineză, delegația de partid și guvernamentală română a vizitat orașele Pekin, Nankin și Șanhai, uzine și fabrici, o comună populară și instituții de învățămînt, s-a intilnit cu masele largi revoluționare. Oaspeții români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă și o ospitalitate cordială — expresie a sentimentelor de prietenie frățească dintre poporul român și poporul chinez. Delegația română a exprimat mulțumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost întîmpinată peste tot in Republica Populară Chineză. (Continuare în pag. a III-a) PLECAREA DIN PERM PERM 9. — Corespondentul Agerpres. Ion Gălățeanu, transmite : Delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, și-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie in Republica Populară Chineză, efectuată la invitația Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez și a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegația a părăsit Pekinul, plecând spre Phenian. De la reședința oficială, delegația a fost însoțită de premiera Ciu En-lai, Huan Jun-sen și alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătorește. Sunt arborate drapelele de stat român și chinez. Pe platoul central se află adunată o mulțime veniți să și de locuitori ai capitalei, ia rămas bun de la înalții oaspeți români. Se află, de asemenea, prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați in capitala R.P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Chineze. Tovarășul Nicolae Ceaușescu împreună cu premierul Ciu Éulai trec în revistă unitățile reprezentative ale trupelor terestre, marinei și aviației, miliției populare și gărzilor roșii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenți izbucnesc in urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român și chinez. Pe mari pancarte se află scrise in limbile română și chineză cuvintele : „Călduroase urări de drum bun delegației de partid și guvernamentale române“. Grupuri de tineri și tinere îmbrăcați în costume pitorești interpretează dansuri populare chinezești. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa, Elena Ceaușescu, tovarășul Ion Gheorghe Maurer și ceilalți membri ai delegației române iși iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu En-lai. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu En-lai își string cu căldură mâinile, se îmbrățișează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român și președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România și ceilalți membri ai delegației române iși iau rămas bun de la Huan Ju-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, primsecretar al Comitetului de partid al orașului Șanhai, Iao Yen-Juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-mien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-ln, membru al Biroului Politic, vicepreședinte al Comisiei militare din cadrul C.C. al P.C. Chinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, soția vicepreședintelui Lin Biao, U Fâ-sien, Li Tso-pen, Ciu Ui-tso, membri ai Biroului Politic, adjuncți ai șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kuei, Li Te-sîn, membri supleanți ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P.C. Chinez, vicepreședinte al Comitetului Permanent al Adunării Reprezentanților populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., șeful Secției relații externe a C.C. al P.C. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului Municipal Pekin al P.C. Chinez, Ci Piu-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lim Cia-mei, soția vicepremierului Li Sien-nien, și alte persoane oficiale. Au fost de față ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, și membrii ambasadei. Delegația română a fost salutată cu aceleași sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez în tot timpul vizitei făcute de delegația de partid și guvernamnentală română în R.P. Chineză. INFORMAȚII • INFORMAȚII La parametrii proiectați Deși noua unitate a fabricii de ulei se află încă în perioada de prerecepție, cînd constructorul și instalatorul mai execută unele corectări sau finisări ale montajului, toate instalațiile și-au atins parametrii proiectați, la mai puțin de un an de la punerea lor în funcțiune. Urmează o revizie generală, ocazie cu care se vor aplica studiile în vederea depășirii parametrilor proiectați ai utilajelor. Acest succes obținut cu peste 2 etape înainte de termen este rezultatul aplicării unei serii întregi de măsuri tehnice de ameliorare a tehnologiei de fabricație și rafinare a uleiului. Vizita delegației de partid și guvernamentale române conduse de tovarășul Nicolae Ceaușescu în R.P. Chineză și R. P. D. Coreeană SEMNAREA COMUNICATULUI COMUN ROMÂNO-CHINEZ SOSIREA LA PHENIAN Miercuri dimineața, la reședința oficială a delegației de partid și guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarășul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic , al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de față membrii delegației române — tovarășii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri și experți. Erau prezenți, din partea chineză, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Ventuam, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Lienmien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Ui-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șeful Secției relații externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Qin-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hal-fun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarășa Elena Ceaușescu, precum și tovarășa Lin Cia-mei, soția vicepremierului Li Sien-men. După semnare, tovarășii Nicolae Ceaușescu și Ciu En-lai și-au strins cu căldură miinile. (Agerpres) Capitala Republicii Populare Democrate Coreene a intîmpinat sărbătorește, cu sentimente de caldă prietenie, delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat. Vizita oficială de prietenie a delegației țării noastre este apreciată aici, la Phenian, ca un eveniment memorabil in evoluția ascendentă a relațiilor de prietenie și solidaritate militantă dintre cele două partide și state frățești, ca o înaltă expresie a legăturilor profunde care unesc popoarele român și coreean. Ca o reflectare a acestor sentimente, cuvintele „prietenie“, „coeziune“ sunt înscrise sub imaginea a două mîini strinse viguros pe fondul drapelelor îngemănate coreean și român. Asemenea panouri domina traseul pe care înalții oaspeți urmează să-l parcurgă și de-a lungul căruia s-au înșiruit sute de mii de oameni, incă din primele ore ale dimineții. Aceeași atmosferă festivă domnește la aeroportul Sun An, unde au fost arborate pretutindeni drapelele de stat ale Republicii Socialiste România și Republicii Populare Democrate Coreene. Numeroși oameni ai muncii au venit cu portrete ale tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen, cu panouri pe care sunt înscrise urări de bun venit, cuvinte prieteniei dintre de salut închinate popoarele român și coreean : „Trăiască Partidul Comunist Român“, „Bun venit delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu“. Baloane uriașe au ridicat deasupra aeroportului steaguri ale României și Coreei, precum și lungi eșarfe de mătase cu urările : „nntîmpinăm cu căldură solia de prietenie a României“, „Trăiască prietenia și coeziunea frățească statornicite între poporul coreean și poporul român“. Orele 11,30. Avionul oficial românesc își face apariția pe cerul Phenianului, însoțit de reactoare ale forțelor aeriene militare coreene, care au alcătuit o escortă de onoare de la frontiera țării. Salutați cu puternice aplauze, cu ovații și uralele mulțimii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu soția sa, Elena Ceaușescu, membrii delegației române coboară scara avionului. Ei sunt intimpinați cordial de secretarul general al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, președintele Cabinetului de Miniștri, tovarășul Kim Ir Sen, împreună cu soția sa, Kim Song E. Conducătorii de partid și de stat ai celor două țări iși string cu căldură mâinile. Tovarășul Kim Ir Sen salută, apoi, pe membrii delegației de partid și tovarășii guvernamentale române — Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C. C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, Ion Siliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., primadjunct al ministrului afacerilor externe. Un grup de pionieri, îmbrăcați in costume naționale coreene, înconjoară cu voioșie pe oaspeții români, le oferă buchete de flori. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și soția sa se fotografiază împreună cu pionierii. Ceremonia oficială a sosirii delegației este marcată de momentul solemn al intonării imnurilor de stat ale României și Coreei. În timp ce sunt trase artilerie în cinstea 31 de salve de delegației române, tovarășii Nicolae Ceaușescu, Kim Ir Sen și Ion Gheorghe Maurer trec în revistă unitățile de infanterie, aviație și marină care alcătuiesc garda de onoare aliniată pe aeroport. In continuare, tovarășul Nicolae Ceaușescu și ceilalți oaspeți români sunt salutați de personalitățile coreene venite în întîmpinarea delegației române : Kim Ir, Pai» Senger, Kim Jang Gin, O Jing, membri ai Comitetului Politic al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, Ten Ciun Theak, Tang Hyong Sop, Kim Man Ghen, membri supleanți ai Comitetului Politic, Kan Rian Uk, vicepreședinte al Prezidiului Adunării Populare Supreme, Pek Yam Un, președintele Adunării Populare Supreme, Hă Dam, ministru de externe, precum și Kang Jäng Săp, ambasadorul Republicii Democrate Populare Coreene la București, membri ai Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, ai guvernului, conducători ai organizațiilor de stat și obștești, generali. Pe aeroport erau, de asemenea, prezenți Aurel Mămășan, ambasadorul României la Phenian, membru al delegației de partid și guvernamentale române, și membri ai ambasadei. Sunt prezentați șefii misiunilor diplomatice acreditați la Phenian. Tovarășii Nicolae Ceaușescu și Kim Ir Sen primesc defilarea gărzii de onoare. In încheierea ceremoniei, conducătorii de partid și de stat ai celor două țări rostesc scurte cuvîntări. Cuvintarea de salut a tovarășului Kim Ir Sen Stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, Stimată tovarășă Elena Ceaușescu, Stimate tovarășe Ion Gheorghe Maurer, Stimați și distinși oaspeți români, Dragi tovarăși și prieteni, In numele Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, al guvernului Republicii Democrate Coreene și al întregului popor coreean, salut fierbinte vizita in țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Poporul nostru vă intimpină astăzi cu nespusă bucurie pe dumneavoastră, solii prieteniei poporului frate român. Actuala vizită în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale române este o expresie elocventă a prieteniei și coeziunii dintre popoarele țărilor noastre, care se dezvoltă pe zi ce trece in mod fericit. Poporul coreean și poporul român sunt imite prin legături puternice, de nezdruncinat, de prietenie încă din trecut. Poporul nostru dă întotdeauna o înaltă prețuire relațiilor de prietenie și colaborare cu poporul român, statornicite in lupta pentru realizarea țelurilor și idealurilor comune, se bucură in mod sincer de realizările strălucite dobindite de harnicul și talentatul popor român în construirea societății noi, sub conducerea justă a Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. România, Republică Socialistă suverană, pășește astăzi viguros pe drumul spre noi progrese și civilizație, pe drumul luptei împotriva imperialismului, pentru apărarea păcii. Delegația de partid și guvernamentală română a sosit în țara noastră aducînd cu ea simbolul avintului creator al poporului român și dorința nobilă de a întări solidaritatea frățească cu poporul coreean. Aceasta reprezintă un puternic imbold pentru poporul nostru, care, sub conducerea Partidului (Continuare în pag. a IlI-a) Cuvintarea de răspuns a tovarășului 9 Nicolae Ceaușescu Stimate tovarășe Kim Ir Sen, Stimată tovarășe Kim Săng E, Dragi tovarăși și prieteni, Sosit pe pămintul Republicii Populare Democrate Coreene prietene, doresc să adresez Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, prezidiului Adunării Populare Supreme și guvernului țării dumneavoastră, întregului popor coreean, un călduros salut tovărășesc din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România, a întregului popor român. Doresc să exprim vm mulțumiri Comitetului Central al Partidului Muncii și Cabinetului de Miniștri, personal tovarășului Kim Ir Sen, pentru invitația ca o delegație de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România să facă o vizită oficială de prietenie în Coreea frățească. Suntem bucuroși, dragi tovarăși, că avem astfel posibilitatea de a lua contact nemijlocit cu munca și preocupările entuziastului și dinamicului popor coreean, ale cărui strălucite realizări dobindite sub conducerea gloriosului său partid, in frunte cu tovarășul Kim Ir Sen, sunt urmărite cu sinceră satisfacție și întrunesc o inaltă prețuire din partea întregului nostru popor. Vizita noastră este urmarea firească a bunelor relații de prietenie ce se dezvoltă continuu între partidele și țările noastre, pe baza principiilor de nezdruncinat ale marxism-leninismului și internaționalismului socialist, pe stimă și încredere reciprocă, constituie o expresie a solidarității poporului român cu lupta poporului coreean pentru realizarea sarcinilor sale legitime de reunificare pașnică a patriei. Exprimăm convingerea, dragi tovarăși, că vizita pe care o începem astăzi, intr-o atît de plăcută ambianță tovărășească, convorbirile pe care le vom avea, intîlnirile cu populația vor admei și mai mult cunoașterea reciprocă, vor contribui la consolidarea și dezvoltarea în continuare a prieteniei și colaborării între Partidul Comunist Român și Partidul Muncii din Coreea, între Republica Socialistă Ro(Continuare în pag. a III-a) Cooperative agricole fruntașe pe țară în întrecerea socialistă In urma analizelor făcute de Uniunea Națională a Cooperativelor Agricole de Producție și Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, pentru activitatea rodnică și realizările obținute in anul 1970 în întrecerea socialistă, recent, au fost acordate titlul de unitate fruntașă pe țară, premii și mențiuni următoarelor cooperative agricole de producție din județul Constanța. • VIROAGA : premiul I la cultura porumbului; • COBADIN : premiul II la cultura griului ; premiul II la cultura florii-soarelui ; premiul III la producția de lapte. • PECINEAGA : premiul II la îngrășarea porcilor. •9 CRIȘAN : mențiune la cultura griului. Eforie Nord Stațiunea e aproape plină zilnic, cu trenurile, cu mașinile sau cu avioanele, sosesc noi grupuri de turiști. De la conducerea I.H.R. Eforie Nord, de exemplu, ni s-a comunicat că, pînă ieri dimineață, în hotelurile, vilele și căsuțele de acolo erau cazați 7.773 de turiști, din care aproape jumătate sosiți din numeroase țări străine. Cei mai mulți sunt din R.F. a Germaniei (aproape 2.000), U.R.S.S., Danemarca, R.P. Polonă, R.P. Cehoslovacă și Austria; în cursul zilei, erau așteptate să sosească alte grupuri de oaspeți din diverse țări; în felul acesta, în stațiune există aproximativ 2.500 de turiști mult decât în aceeași perioadă mai anului trecut, capacitatea de cazaare fiind acoperită aproape în întregime. I.T.C. ne anunță: Pe litoral se poate circula și noaptea Pentru toți constănțenii, pentru toți oaspeții litoralului nostru, întreprinderea de transport Constanța, prin dispecerul său central, Ai ECREM, ne comunică : In scopul deplasării pe timp de noapte a turiștilor și a celorlalți oameni ai muncii veniți pe litoral, I.T.C. a introdus autobuze care circulă și noaptea pe litoral. Astfel, pe linia nr. 2 Constanța—Mangalia vor circula pe timp de noapte 6 autobuze ; din jumătate in jumătate de oră turiștii se pot deplasa în oricare sens doresc ; liniile 6 și în Constanța—Mamaia, vor fi deservite de clte trei autobuze, ce vor asigura deplasarea turiștilor din douăzeci în douăzeci de minute. Autobuzele de pe traseul liniei 41 vor circula prin centru. De asemenea, de la ora 6 dimineața și până la ora 2,11 noaptea un autobuz circulă pe ruta cap linie troleibuze Mamaia — Tabăra de copii Năvodari, cu stație de oprire la „Hanul piraților“. Pe acest traseu se va mai pune în circulație încă un autobuz. A SOSIT CIRCUL CEHOSLOVAC „PRAGA“ Se află în turneu pe litoral Circul cehoslovac „Praga“, care va susține o serie de spectacole în orașele Mangalia, Eforie Sud și Constanța, în perioada 9—21 iunie. Artiștii cehoslovaci vor prezenta în fața publicului un program bogat în numere interesante și atractive: dresuri de cai, urși și tigri bengalezi, numere de „rodeo“, de trapez și acrobații de înaltă clasă, numere de jonglerie și clownerie. Astăzi, artiștii cehoslovaci — instalați pe terenul din Parcul pionierilor al orașului Mangalia — pot fi urmăriți în două spectacole consecutive, la orele 16.30 (matineu) și 20.30.