Drapelul Roşu, martie 1986 (Anul 42, nr. 12771-12796)

1986-03-01 / nr. 12771

Anul XLIII nr. 12.771 Sîmbătă, 1 martie 1986 4 pagini, 50 bani Cu prilejul participării delegației Partidului Comunist Român la Lucrările celui de-al XXVII-lea Congres al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice ÎNTÎLNIRE PRIETENEASCĂ ÎNTRE TOVARĂȘII NICOLAE CEAUȘESCU Și MIHAIL GORBACIOV La 28 februarie 1986 a avut loc o întîlnire intre tovarășul Ilae Ceaușescu, secretar general tl Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, care in fruntea unei delegații de partid a participat la lucrările Congresului al XXVII-lea al P.C.U.S., și Mihail Gorbaciov, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Secretarul general al Partidului Comunist Român a dat o înaltă apreciere lucrărilor celui de-al XXVII-lea Congres al P.C.U.S., raportului politic prezentat de secretarul general al C.C. al P.C.U.S., tovarășul Mihail Gorbaciov, și a urat, încă o dată, succes deplin lucrărilor congresului, care iau o mare însemnătate pentru înfăptuirea programelor privind construcția socialistă și comunistă în Uniunea Sovietică, pentru cauza generală a socialismului și păcii. In cursul întîlnirii a fost exprimată satisfacția reciprocă față de dezvoltarea pe linie ascendentă a colaborării de Partidul Comunist Român și Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, dintre Republica Socialistă România și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, au fost examinate perspectivele extinderii raporturilor economice în direcțiile prioritare ale progresului tehnico-științific pe bază bilaterală, precum și pe baza Programului complex al țărilor membre ale C.A.E.R. S-a convenit ca organele corespunzătoare din cele două țări să continue activitatea pentru găsirea de noi posibilități în vederea extinderii relațiilor de colaborare economică și cooperare în producție. Conducătorii român și sovietic au reafirmat linia constantă a celor două partide privind adîncirea relațiilor româno-sovietice în toate domeniile de activitate, pe baza principială marxism-leninismului și internaționaalismului socialist. A fost exprimată părerea unanimă că evoluția situației internaționale impune întărirea continuă a unității și coeziunii țărilor socialiste, acțiuni intense, convenite, ale statelor participante la Tratatul de la Varșovia, eforturi constante din partea tuturor forțelor iubitoare de pace, dezvoltarea unui dialog politic productiv între state cu orînduiri sociale diferite. A avut loc un schimb de păreri cu privire la căile de realizare a programului prezentat de Uniunea Sovietică privind lichidarea, pînă sfîrșitul acestui secol, a armamentela lor nucleare. Secretarul general Partidului Comunist Român a reafirat mat sprijinul deplin al României față de acest program și a subliniat necesitatea intensificării eforturilor în vederea înfăptuirii dezarmării, a întăririi păcii și securității internaționale. A fost evidențiată însemnătatea creării în diferite regiuni ale Europei și lumii, inclusiv în Balcani, de zone libere de arma nucleară și chimică, ceea ce ar avea o mare însemnătate pentru cauza eliberării omenirii de acest gen deosebit de periculos de arme de distrugere în masă. întîlnirea s-a desfășurat într-o atmosferă prietenească, deschisă și de înțelegere reciprocă. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost oaspete al uzinei „A 56-a aniversare a U.R.S.S. din Moscova Vineri, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar al Partidului Comunist Român, general președintele Republicii Socialiste România, însoțit de tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului român, de alți membri ai delegației Partidului Comunist Român care participă la lucrările celui de-al XXVII-lea Congres al P.C.U.S., a fost oaspete al colectivului de oameni ai muncii de la Uzina de linii automate „A 50-a aniversare a U.R.S.S.“ din Moscova. La sosirea în această mare unitate industrială, cu bogate tradiții revoluționare, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost întîmpinat de Nikolai Panicev, prim-adjunct al ministrului construcțiilor de mașini-unelte al U.R.S.S. In aplauzele muncitorilor ieșiți în intîmpinare, tinere din această uzină au înmînat înaltului oaspete buchete de flori. Secretarul general al partidului nostru a fost invitat să viziteze mai întîi muzeul întreprinderii, care, prin exponatele sale — fotografii, machete, grafice —, oferă o sugestivă imagine a drumului parcurs de această unitate. Au fost vizitate, apoi, o secție de montaj a liniilor automate, precum și secția experimentală pentru strunguri cu comandă numerică. In sala de consiliu a uzinei a avut loc o întîlnire cu cadre de conducere, specialiști și muncitori fruntași. La încheierea întîlnirii, tovarășul Nicolae Ceaușescu a notat în cartea de onoare a întreprinderii. Secretarul general al partidului, ceilalți membri ai delegației P.C.R. au deschizînd mitingul, secretarul comitetului de partid al uzinei a declarat: In numele întregului colectiv al întreprinderii, al Moscovei muncitoare, vă salutăm călduros pe dumneavoastră, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, pe membrii delegației Partidului Comunist Român. In persoana dumneavoastră, noi salutăm poporul României frățești, care, sub conducerea partidului său comunist, construiește societatea socialistă. Din toată inima dorim comuniștilor români, tuturor oamenilor muncii din România noi realizăm în opera de construcție socialistă, pentru Înfăptuirea cu succes a sarcinilor stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R. A luat apoi cuvîntul Vladimir Marișkin, șef de brigadă la Secția mecanică a uzinei. Intîmpinat cu entuziaste aplauze, a luat cuvîntul Nicolae Ceaușescu, tovarășul secretar al Partidului Comunist Român, general președintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea a fost urmărită cu de pfost invitați apoi la Casa de cultură a întreprinderii, unde a fost organizat mitingul prieteniei româno-sovietice, sebită atenție, fiind subliniată, în repetate rînduri, cu puternice aplauze. In încheierea mitingului, directorul general al uzinei V. Șcerbakov, exprimat calde mulțumiri tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru înalta cinste făcută colectivului de oameni muncii de la Uzina „A 50-a aniversisare a U.R.S.S.“, pentru cuvintele de apreciere la adresa activității desfășurate în această puternică citadelă muncitorească, a rugat să se transmită, totodată, muncitorilor din România, întregului popor român salutul frățesc al muncitorilor uzinei, urări de noi succese în construcția socialistă, în lupta pentru pace și progres social. Mitingul s-a încheiat prin intonarea „Internaționalei“. Prin întreaga desfășurare, vizita și mitingul de la uzina de linii automate din Moscova s-au transformat într-o puternică manifestare a prieteniei româno-sovietice, a dorinței reciproc împărtășite de dezvoltare continuă a conlucrării dintre țările noastre, spre binele ambelor popoare, al cauzei socialismului și păcii. Miting al prieteniei româno-sovietice TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU A REVENIT, IERI SEARA, ÎN PATRIE Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, care, în fruntea delegației Partidului Comunist Român, a participat, la Moscova, la lucrările celui XXVII-lea Congresul de-al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, a revenit, vineri seara, în Capitală. La sosire, pe aeroportul Otopeni, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost salutat de membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. P.C.R., de secretari ai Coamitetului Central al partidului, de membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, de conducători ai unor instituții centrale, organizații de masă și obștești, de alte persoane oficiale. Erau prezenți V.G. Pozdniakov, însărcinatul cu afaceri ad-interim al Uniunii Sovietice la București, și membri ai ambasadei. Un grup de pionieri au oferit tovarășului Nicolae Ceaușescu și rășei Elena Ceaușescu tovabuchete de flori. La plecarea din Moscova, pe aeroportul Vnukovo, tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost condus de tovarășul D.A. Kunaev, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., de alte persoane oficiale sovietice. Conducătorul partidului și statului nostru a fost condus de tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, de ceilalți membri ai delegației Partidului Comunist Român, care participă în continuare la lucrările Congresului al XXVII-lea al P.C.U.S. A fost prezent E. Tiajelnikov, ambasadorul Uniunii Sovietice la București. Se îndeplinesc angajamentele asumate in întrecerea socialistă Constructorii de la Trustul antrepriză generală de construcții industriale Timișoara desfășoară, și în aceste zile de iarnă, o activitate susținută pe șantiere, onorîndu-și astfel angajamentele asumate în întrecerea socialistă, edificatoare fiind rezultatele din primele două luni ale anului cînd s-a înregistrat depășirea planului de construcții-montaj cu 9 milioane lei, precum și a producției marfă industriale cu 8,2 milioane lei.Așa cum s-a hotărît în recenta adunare generală a reprezentanților oamenilor muncii, colectivul trustului se angajează să acționeze, în continuare, rea ritmică pentru realizaa indicatorilor de plan, respectarea graficelor de lucrări și punerea în funcțiune, cu 20 de zile înainte de termen, a complexului de creștere a iepurilor de la Boldur, unor obiective de la întreprinderea de bere Timișoara, pătulelor-șoproane, de la Giarmata. PETALA DE MĂRȚIȘOR Mărțișorul , simbol românesc, dulce și curat ca l legendă, născut in sufletul senin al strămoșilor, udate lacrimile speranțelor, ocrotit de bărbăția fără seamăn a mimilor aspre și trudite ale falnicilor brazi in Carpați, care, intr-un ritual, repetat, de peste touă mii de ani, s-au aplecat și se înclină cu pisenie, la zvon de primăvară, spre pămîntul reavăn și instinct de viață, unic leagăn de patrie și ctitorie, s sărute cu buzele lor aspre și bune darul de netrețuit al continuității, al libertății și demnității noastre naționale. Mărțișorul e un mugur, semnul rodului ce oicolește, un prunc dulce și dolofan, îmbujorat de săritul trandafirilor parfumați prin bucuria noastră. Mărișorul e un torent tandru al dragostei, oferită din dineul inimii, mamelor, bunicilor, soțiilor, fiicelor, colegelor, iubitelor și tuturor semenelor noastre, pa ws suprem de recunoștință pentru simfonia fără de fîrșit a vieții, a tinereții fără bătrînețe. _ _ Mărțișorul e un poem înfiripat din mlădița plăpîn ó a ghioceilor, ce grăiesc in vers ales și pur, triumul luminii și căldurii. Mărțișorul e un basm aevea, o simfonie de culori nundîndu-ne sufletele. Mărțișorul e bucuria însăși a vieții și a muncii, flămădită și trăită intens prin tumultul faptelor noastre, reverberind in buchetul împlinirilor patriei romăne — catarg luminos pe calea idealurilor de prosperitate și eternă fericire. CORNELIU POPOVICI