Evenimentul Zilei, ianuarie 2006 (Anul 15, nr. 4320-4348)

2006-01-03 / nr. 4320

nim Ediția de Transilvania a zilei ■ Evenimentul 653.526 cititori în fiecare zi I Ediția II Nr. 4320 I Marți, 3 ianuarie 2006 I 20 pagini I 80 de bani / 8.000 lei vechi www.evz.ro Dinamo vinde tot, Timișoara cumpără tot După Pleșan, și alți „câini“ ar putea ajunge la Poli Cotă unică și extinsă Cota unică de 16% se aplică, de la 1 ianuarie 2006, și unor impozite care până acum erau 10%: cele pentru dobânzile la depozite, câștigurile la bursă sau dividende. Impozitele pe teren au urcat de la 11.000 până la maximum 400.000 de lei vechi pe hectar, știri. Sport, REVELION ÎNSÂNGERAT Petardele morții Mihai Mincan, Mihai Șpice Revelionul 2006 a bătut toate recordurile negative. Inconștiența unora a transformat distracția în suferință. Unele orașe au devenit câmp de bătălie. „S-a tras ca la Revoluție“, constata amar un bucureștean. Sute de români au fost răniți, mulți dintre ei riscând să-și piardă vederea. S-a ajuns chiar și la tragedii: un bărbat și o femeie au fost uciși de obiecte pirotehnice. Nicolae Parancea (31 de ani), Sul bulibașei din Sintești, comuna Vidra, a sfârșit cu capul sfârtecat chiar de ziua lui. Petarda artizanală, construita de el însuși, i-a explodat în față când, beat fiind, s-a apropiat să vadă „ce are de nu merge“. Adriana Maria Covrig (54 de ani), o asistenta medicală din Ocna Mureș, județul Alba, a fost omorâtă de o rachetă cu articii care i-a fost trasă, de la câțiva metri, direct în gură. Eveniment 2-3 OCNA MUREȘ. Adriana Maria nu se va mai întoarce niciodată la nepotul și la soțul său m ft £ SINTEȘTI. Durere și nervi, ieri, la casa bulibașei Parancea, care a rămas fără fii PREȘEDINTELE ȘI ȘAMPANIA Traian Băsescu și-a adus pahar! Răzvan Bunea Traian Băsescu a instituit deja o tradiție, de când e președinte, la Secări Revelion bea șampanie cu bucureșteni în Piața Universității. Anul trecut, el a băut direct din sticlă atrăgându-și simpatia a milioane de români, dar și criticile altora. „Putea și e să folosească un pahar“, s-a spus atunci Băsescu s-a conformat și, la Revelionul din acest an, a băut șampanii din pahar, ciocnind simbolc cu bucureștenii. Urarea lui, „Să vă dea Dumnezeu bine!“, este urmașa celebrului „Să trăiți bine!“. Politică. S TINE APROAPI La Sinaia, în același hotel cu Elena Udrea După momentul din Piața Universității, Traian Băsescu a plecat ia Sinaia și a sărbătorit Revelionul la Hotelul Mara, unde s-a si cazat, in același hotel, dar ln alt etaj, a stat si fostul consilier prezidențial Elena Udrea. Traian Băsescu și Elena Udrea au petrecut de Revelion împreună cu familiile, șeful statului a fost insoțit de soția sa, Maria și Elena Udrea de soțul său. Dorir ocol. (Laura Gafencu) AUDIENTE DE REVELION Manelele Antenei 1 au învins glumițele Pro TV Bety Blagi betv.blagu@evz.ro Câteva ore de manele de la Antena 1 au bătut umorul ieftin al cuplului Tociu- Palade de la Pro TV. Maneliștii au fost prezenți și pe postul lui Adrian Sârbu, dar cu măsură, în timp ce „la Voiculescu“ s-au lăfăit câteva ore. Rezultat: rating media 15,9 pentru Antena 1, respectiv 10,9 pentru Pro TV. Pentru TVR 1, cea mai bună audiența a adus-o, la miezul nopții, discursul lui Traian Băsescu, din Piața Universității. Eveniment 2 Voltaj, 15.000 de euro într-o noapte Artiștii români au profitat din plin de concertele susținute în noaptea de Anul Nou, pentru care și-au mărit considerabil onorariile Püta2t . ■ ‘i Un bucureștean, loto-milionar Cel mai mare pot din istoria Loteriei Române, în valoare de peste 4,8 milioane de euro, a fost câștigat la tragerea specială de Anul Nou de un singur jucător. El și-a depus biletul la una dintre agențiile Loto din Capitală. Numerele care l-au făcut milionar sunt: 7,15,17,20,35 și 41. (Narcis Iordache) Știri, 4 Cluj-Napoca în 2006 La sfârșitul anului curent, Clujul va semăna mai mult cu un oraș european. Cel puțin așa sună promisiunile autorităților locale, care și-au stabilit unsprezece măsuri prioritare pentru 2006. (Raluca Crișan) România, prinsă în „războiul gazului“ Exporturile de gaz din Rusia către România au fost reduse, ieri, la cererea furnizorului Gazprom, cu 5 milioane de metri cubi. Acesta este efectul crizei declanșate după ce Rusia a sistat livrările de gaz către Ucraina. Autoritățile de la București, ca și cele europene, se reunesc astăzi și mâine pentru a găsi soluții de ieșire din criză. (Adriana Tomașevici) economi«. 1 Cucerim Europa cu varză murată în trecut, murăturile românești erau surclasate de cele din Ungaria sau Germania. în 2005, cererea italienilor pentru varză murată din România a făcut ca țara noastră să aibă o balanță excedentară la acest produs. (Eryka Lang) Economie, 7 Mâine, CTP în EVZ Citiți in „Evenimentul zilei" de mâine despre cum și când zice că se va retrage din presă Cristian Tudor Popescu, câștigătorul catego .Jurnaliști" si „Analiști" in cadrul campaniei „Zece pentru România". ..«Evenimentul zilei» este cotidianul care a deformat cel mai des realitatea cu privire la mine", susține CTP, care adaugă: „în 2005 s-a încercat scoaterea mea de la CRP lin toate modurile Anul marilor speranțe Bttariafoll EVZ. Grigore Cartianu crede că Revelionul următor ar trebui să ne găsească mai buni, mai bogați, mai integrați. Opinii. 6 Chef de chef Ovidiu Nahoi întreabă când se va termina cel mai lung și penibil program din istoria televiziunii românești Opinii. 6 www.evzaTO