Evenimentul Zilei, mai 2009 (Anul 18, nr. 5514-5543)

2009-05-01 / nr. 5514

I«îrj jn.comkmatională . FonÉmentul ieri, 1 mai 2009 l Nr.5514 I 16pagini Il,5lei^ I Lucescu jr. i se spunea „Strâmbul" """""PfifM Sport, 7-fi ÎN ALERTA Pe cont propriu în fața ucigașului H1N1 Capacitatea României de a se proteja se limitează la cel mult trei milioane de doze de vaccin antigripal, care poate fi produs în 4-6 luni Geta Roman geta.roman@evz.ro Compoziția vaccinului care va proteja planeta de virusul gripei porcine mexicane va fi gata în circa top de zile, au anunțat ieri reprezentanții Comisiei Europene. Marii producători de medicamente au fost deja puși în gardă să-și evalueze capacitățile de producție, după ce Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a ridicat nivelul de alertă de pandemie la 5, din 6 posibile. România are o capacitate limitată de a produce viitorul vaccin: 1-3 milioane de doze. Oficialii OMS au rezerve atunci când sunt întrebați ce se va întâmpla dacă nevoia de vaccinuri va fi mai mare. Cei români sunt însă optimiști și spun că, la nevoie, vom primi doze din afara țării. In ceea ce privește medicamentele antivirale, țara noastră poate trata acum în jur de 40.000 de persoane, o bună parte dintre doze fiind deja trimise în ultimele zile către spitalele de boli infecțioase din țară. Eveniment. 3 Victor Olsawsky, reprezentantul OMS în România E o întrebare bună dacă alți producători din afara țării vor dori să vândă vaccinuri României. PREVENIRE. Până la apariția vaccinului, măștile sunt o modalitate de apărare împotriva bolii Foto: Reuten Ui J^.TV Evenimentu Duminică » Scandal, sex și divertisment cu Oana Zăvoranu Soția lui Pepe revine la televizor în calitate de gazdă a noii emisiuni de la Kanal D, „Pact cu Diavolița“, care va fi difuzată din 9 mai. Oana Zăvoranu (foto) promite că va fi on emisiune cu multe picanterii. MILIȚIAN SAU POLIȚIST De ce Garceanu-i Cattani Oana Botezatu La 20 de ani de la Revoluție, apărătorul legii român se zbate între imaginea milițianului comunist și cea a polițistului occidental, încercând să câștige respectul cetățeanului. De ce Garcea al nostru nu e precum celebrul Corrado Cattani (eroul principal al serialului italian „Caracatița“, care întruchipează polițistul eficient și integru)? De vină ar fi abuzurile comuniste, dar și lipsa unei legi care să impună respectul și să-i ofere siguranță polițistului, consideră polițiștii și sociologii. EVZ Special.« eon RESTANȚE Bun-plaznicul, pe cale de dispariție Paul Barbu Daul.barbu-evz.ro Cei care s-au împrumutat până acum de la bancă au probleme tot mai mari în a rambursa banii, spun reprezentanții BNR. „Creditele mai mici de 20.000 de lei reprezintă 24% din totalul împrumuturilor populației, dar au un procent de 70% din valoarea totală a restanțelor“, spune Nicolae Cinteză, director în cadrul băncii centrale. Economie. 9 ASTĂZI, GHIDIți în acest număr: > Paula Chirilă, simpatica actriță care o interpretează pe chelnerița de la Divertis Mall, spune că ar face față cu brio unui ro dramatic complex, într-un lungmetraj . Hugh Jackmar suferă transformări dureroase în „X-Men de It Origini: Wolverine” filmul care aduce mutanții, vineri, pe marile ecrane. 1s Weekend ploios și rece Vești proaste pentru cei care și-au programat excursii în aer liber de 1 Mai! Meteorologii au anunțat că, de astăzi și până la sfârșitul acestei săptămâni, ploile vor pune stăpânire pe întreaga țară. Vremea se răcește, maximele termice fiind cuprinse între 10 și 21 de grade Celsius. (Andreea Ciupercă) Actualitats,;; Puterea de cumpărare a românilor scade Deși salariul nominal va crește în acest an, scade salariul real (care reprezintă cantitatea de bunuri cumpărată cu salariul nominal și care este influențat și de prețuri). Astfel, românii vor putea cumpăra cu mai mulți bani mai puține produse și servicii. (Adrian Popa) Economie, lt Udrea și EBA, contra mititeilor PSD PDL încearcă să atenueze impactul mediatic al mititeilor lui Vanghelie. Oferta propusă de Elena Udrea prin Ministerul Turismului vizează litoralul, unde, printre concerte și focuri de artificii, va fi prezentă familia Băsescu. (Anca Simina) Politică.! Tezele unice, amânate de greva profesorilor Elevii din clasele a VII-a și a VIII-a vor susține tezele cu subiect unic abia la sfârșitul acestei luni. Motivul: sindicaliștii din Educație au hotărât, printr-un referendum realizat la nivel național, să boicoteze examenele printr-o grevă generală (Andreea Archip) Actualitate G Promoții năstrușnice pentru locuințe în ciuda crizei financiare, dezvoltatorii țin cu dinți de prețuri și speră să-i atragă pe clienți cu diferite produse oferite drept bonus. Spre exemplu, cel care aduce o persoană ce vrea să cumpere o locuință primește 500 de euro. (Teodora Trandafir) Economie. 10 Ignatul oamenilor SENATUL EVZ. Mircea Cărtărescu „Porcul nu are nevoie de cuțit ca să-și ia revanșa. Peste lumea noastră grotescă vine o boală cu nume grotesc, la fel de teribil ca «holeră», «tifos» sau «ciumi bubonic㻓 Opinii. 4 Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax:021-202.20.01