Evenimentul Zilei, august 2009 (Anul 18, nr. 5608-5636)

2009-08-03 / nr. 5608

HH www.evz.ro Ediția Națională Zilei ■ Evenimentul Luni, 3 august 2009 I Nr.5608 I 16 pagini I 1,2 lei I 545.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca * Cei șapte români Nistorescu, start ci scandal la Cotidianul“ buni samariteni Șase femei și un bărbat, cu profesii dintre cele mai diverse, luptă cu birocrația din instituțiile de stat pentru a le oferi o șansă la viață românilor diagnosticați cu boli grave. Sănătate, 12 Media. 1i GHEORGHE ȘTEFAN, TUPEU DE PRIMAR „Pinalti“, blat cu o casă ANL Teodora Trandafi Primarul din Piatra- Neamț, Gheorghe Ștefan (foto), supranumit „Pinalti“, se numără printre beneficiarii unei locuințe ANL destinată tinerilor. Apartamentul se află în București, pe strada Godeni din cartierul Giulești și nu este încă finalizat. „Evenimentul zilei“ a descoperit și alți foști sau actuali demnitari care au reușit să obțină o casă în acest complex construit de ANL. Este vorba despre Gheorghe Ținea (fost ministru al apărării), Simion Maftei (fost șef la Romsilva), Cristina- Ancuța Pocora (deputat PNL) și Eduard Romulus Gocan (director de cabinet al lui Gheorghe Pogea, ministrul finanțelor). Prețul de achiziție al acestor locuințe a fost, în 2007, de 700 euro/mp construit, adică la jumătate față de prețul pieței la acea vreme. EVZ SpeciaLE Gheorghe Ștefan - „Pinalti“ primarul din Piatra-Neamț Unde este ilegalitatea? Nu ai voie să-ți iei un credit ca să-ți cumperi o casă în București? A > In declarația de avere, este trecut creditul. TIMIȘOARA 50 de lovituri de cuțit pentru 500 de euro Georgeta Petrovici Cei doi studenți la Medicină din Timișoara, acuzați că au omorât vineri noapte un bărbat de 65 de ani, au recunoscut ieri că fiecare dintre ei a tranșat câte un picior al victimei. Sergiu Flores (20 de ani) l-ar fi înjunghiat pe Tril Shrottu de 50 de ori. Carmen Bejan (2c de ani), care îi ceruse victimei 500 de euro pentru servicii sexuale, a fost acuzată de complicitate la omor. REVOLTĂ PRINTRE JUDECĂTORI Magistrații acuză CSM că le blochează abuziv lofurile Raluca Stepanov Raluca,stepanov@evz.rc Mai mulți judecători și procurori, care se ocupă de formarea viitorilor magistrați la Institutul Național al Magistraturii, denunță modul abuziv în care le sunt blocate salariile. Lor li se adaugă câțiva zeci de judecători-asistenți de la Curtea Supremă. Explicația ca ordonatori de credite, Consiliul Superior al Magistraturii, în subordinea căruia se află institutul, și Curtea Supremă refuză să acceseze conturile de salarii fără includerea sporului de stres. alOltO >n vj i\i REPORTAJ Irak, o tranziție însângerată Cana Dobre (Bagdad) Numeroasele atentate din ultimele zile punctează trecerea securității Bagdadului din mâna coaliției internaționale în cea a armatei locale. Războiul din 2003, ocupația militară și sutele de miliarde de dolari cheltuite de guvernul american nu au reușit să curme sfâșierea istorică între musulmanii sunni și cei shia, iar atentatele au rămas parte din viața cotidiană. .. ... ! Lung senior: „Silviu va ajunge mai bun ca mine“ Snort. 7 Portarul Silviu Lung junior (foto), de la Universitatea Craiova a făcut minuni în derby-ul cu Dinamo. Silviu Lung senior crede că fiul său (20 de ani) îi va depăși performanțele. Știrile zilei Hrebenciuc vorbește despre Udrea - premier „Sferarul“ PSD Viorel Hrebenciuc îi dă coaliției șanse maxime să reziste până după prezidențiale. El lansează ipoteza Elena Udrea - premier și îi critică „gândirea hormonală“ și ținuta „rozalie“ din parlament. (Anca Simina) Poetică,5 Fondurile UE pe energie zac neaccesate Ministerul Economiei, condus de Adriean Videanu (foto), nu a reușit până acum să cheltuiască niciun ban din fondurile nerambursabile pentru energie pe care le are la dispoziție de la UE. Până în 2013, ministerul are de dar 725 de milioane de euro. (Teodora Vasâlca) Ecomanie,10 Aberațiile crizei la autoritățile române Angajați care nu mai merg cu liftul ca să nu consume curent sau alții care conduc mai încet pentru a face economie de benzină. Acestea sunt câteva dintre măsurile absurde de reducere a costurilor, aplicate de autorități, scrie revista „Capital“. (Ana Bâtcăr V Băsescu era să-și uite soția la Asociația Comunelor Președintele Traian Băsescu a participat, ieri, la lucrările Asociației Comunelor din România, desfășurate la Mamaia. Grăbit, șeful statului era să plece de la acest eveniment fără să o ia în mașina oficială și pe soția sa, Maria. TMBttrl.5 Voronin, retragere caȘevardnadze? Viitorul guvern de la Chișinău are ocazia să negocieze cu Partidul Comuniștilor retragerea președintelui moldovean Vladimir Voronin din viața politică, în schimbul imunității penale. O propunere de acest gen a fost acceptată, în 2003, de fostul președinte georgian Eduard Șevardnadze. (Dan Stancu) Adn Hatei Comentarii Ședința de spiritism MBimimukrț „Deraierea lui Nistorescu e lesne psihanalizabilă. In clipa de față, el (...) nu mai contează decât în postura maniacală de clănțău anti- Băsescu." Evenimentul contact Tei: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01