Evenimentul Zilei, martie 2013 (Anul 22, nr. 6737-6762)

2013-03-21 / nr. 6754

Sport 21.03. EvenraeistraÂE, joi. 21 martie 2013 " Declarația zilei Le-am propus celor de la Gyor să inversăm meciurile, să jucăm returul la Vâlcea, dar au luat loc, nici să n-audă. " PETRE BERBECARU, pre sejiMscfflichikr „De ziua mea vreau victoria României!” Emeric Jenei împlinește mâine, chiar în ziua meciului de la Budapesta, 76 de ani. Fostul mare antrenor și-a pus deja o dorință: să învingă „tricolorii” pregătiți de Victor Pițurcă Adi Dobre adrian.dobre@evz.r A fost selecționer al României, dar și al Ungariei. Singurul din istorie! Emeric Jenei cunoaște perfect fotbalul din cele două țări, Ungaria și România, care mâine seară (de la ora 21.30, în direct, la TVR 1) se vor confrunta pe „Puskás Ferenc Stadion“ într-un meci contând pentru Grupa D a preliminariilor Campionatului Mondial de fotbal de anul viitor. Jurnaliștii unguri trec granița doar pentru un sincron de câteva minute sau pentru un scurt interviu cu Emeric lenei. Iar tehnicianul nu refuză pe nimeni, înainte de a sta de vorbă cu noi, Emeric lenei a dat un interviu ungurilor de la Duna TV. La final, lenei a fost întrebat cu cine va ține mâine seară. „Cu România“, a răspuns reputatul tehnician - EVZ. Chiar așa, cu cine veți ține mâine seară, domnule lenei - Emeric lenei. Vă spun și vouă ce le - am spus și celor de la Duna TV. Eu sunt de naționalitate maghiară, dar sunt român. Trăiesc aici. Am ținut mereu și voi ține de ani împlinește mâine Emeric Ienei, omul care a uat Cupa Campionilor cu Steaua mereu cu România! Cum vedeți meciul de la Budapesta? Meciul va fi unul foarte dificil, atât pentru noi, cât și pentru ei. Mai ales că s-a pornit la revigorarea echipelor. Sunt mulți jucători tineri. Ai noștri, parcă, sunt mai buni. Se joacă fără spectatori. Din păcate. E cel mai urât lucru. Gândiți-vă ce ar face actorii dacă ai vedea sala goală. Ar pleca acasă. Am avut o revelație, o bucurie atunci când i-am auzit pe tricolori spunând că ar fi preferat să joace cu tribunele pline. Frumos! - Lipsa spectatorilor nu e un avantaj pentru noi? Să știți că este un avantaj, mic, dar e un avantaj. Glasurile celor câteva mii de români care ar fi venit la meci s -ar fi pierdut printre zecile de mii de fani maghiari. - Ați fost selecționerul Ungariei. Cum a fost? - In orice țară, oamenii de succes sunt prețuiți. Când am ajuns acolo am fost întrebat dacă am avut de Suferit în România! Le-am spus, normal, că nu. M-am simțit bine acolo. Eu am vrut să plec după un an..Țin minte că nu mi-ar acceptat demisia. Apoi ați fost la Székesfehérvár. Am stat puțin acolo. La un meci mi s - a făcut rău, am pierdut sânge, m-am speriat și am decis să mă opresc. Cum explicați reculul fotbalului maghiar, care nu a mai prins un turneu final de câteva decenii? Acel recul, de la sfârșitul anilor ’80, era cumva previzibil. Mulți tineri s-au îndreptat spre sporturile individuale, au dispărut maidanele, sunt multe explicații, încet, încet își revin însă. Ar creat academii, cresc copii. Ce vă doriți de ziua dumneavoastră? Să învingă România. I-am zis asta și lui Victor Pițurcă. Mă invitase la meci. Și el și Mircea Sandu, cărora le mulțumesc. Poate ne vedem la București. Emeric Jenei a pregătit naționala României în două mandate (1986-1990 și 2000), iar naționala Ungariei o dată (1992-1993) ......... ...........FOTO: EVZ □ FRF a cerut scuze Ungariei FRF a prezentat scuze ieri față de gestul făcut luni seară In Cluj de un fan al echipei de fotbal Rapid, care a incendiat un steag al Ungariei. „Federația Română de Fotbal și echipa națională de fotbal a României își prezintă pe această cale scuzele față de Federația de Fotbal Ungară, de echipa națională de fotbal a Ungariei, de cetățenii acestei țări și de statul ungar pentru gestul iresponsabil comis de un inconștient cu ocazia jocului FC CFR 1907 Clu FC Rapid București”, se arată în comunicatul FRF Oltchim protestează degeaba, Gyor are pile la EHF Schimbarea datei de disputare a partidei Győri Audi ETO CS Oltchim Râmnicu Vâlcea, din manșa secundă a semifinalelor Ligii Campionilor la handbal, a declanșat un adevărat „război” între oficialii celor două echipe. Deși trebuia să se dispute în week - end - ul 13 -14 aprilie, partida va avea loc în timpul săptămânii, joi, 11 aprilie. Turul se va juca la Vâlcea pe 6 aprilie. Oficialii grupării Győri Audi ETO au explicat că sala din Veszprém este ocupată și nu se poate juca acolo. „Am trimis un nou memoriu la EHF, în care ne susținem poziția și nu suntem de acord cu data de 11 aprilie. Ungaria nu are doar sala de la Veszprem cu capacitate mare. Mai sunt la Budapesta două, Ia Pecs, la Szeged, la Debrecen. De ce Győr dorește neapărat Veszprem, când aceea e ocupată la data returului? Am propus să inversăm turul cu returul, dar au luat foc, nici să n-audă. Dincolo de oboseala fetelor și distanța mică dintre cele două meciuri, echipa noastră va fi privată de susținători. Cine își poate lua două zile libere de la serviciu în mijlocul săptămânii?“, a spus Petre Berbecaru, președintele clubului Oltchim. (Adi Dobre) Anul trecut, în semifinale, „galacticele” de la Oltchim au dat la Veszprem de o atmosferă incendiară FOTO. ADI DOBRF