Evenimentul Zilei, octombrie 2014 (Anul 23, nr. 7222-7248)

2014-10-14 / nr. 7233

Eu vreau să votez cu bilele la vedere, astfel încât să nu existe niciun dubiu cu privire la opțiunea mea. " OCTAVIAN POPA deputat PN Firea, absentă de la judecata CNCD Senatorul PSD Gabriela Firea nu s-a prezentat la ședința Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării la care urmau să fie discutate afirmațiile ei referitoare la faptul că președintele PNL, Klaus Iohannis, nu are copii. La ședință nu s-a prezentat nici avocatul. CNCD va lua o decizie săptămâna viitoare, non Declarat zilei Murgeanu și Oprea pleacă de la Cotroceni Președintele Traian Băsescu i-a eliberat din funcții pe purtătorul de cuvânt Bogdan Oprea și pe consilierul de stat Răzvan Murgeanu, fost viceprimar al Capitalei. Administrația Prezidențială nu a anunțat motivele acestor schimbări, nic Astăzi este Sfânta Parascheva Creștinii ortodocși o prăznuiesc astăzi pe Sfânta Parascheva, ocrotitoarea Moldovei. Până ieri, peste 120.000 de pelerini au trecut pe la Mitropolia din Iași, unde se află moaștele sfintei, non Actualitate 14.10. Evenimentul zilei, marți, 14 octombrie 2014 Amintirile comunism ale lui Ion Iliescu Primul președinte post- Ceaușescu a ținut să scrie o carte în care să-și prezinte viața din perioada copilăriei și din cele patru decenii sub PCR Marian Păvălașc TI irian.Davalasc@evz.Io’ on Iliescu a fost descris, la lansarea de ieri a cărții sale „Destinul unui om JL de stânga“ de la Biblioteca Centrală Universitară, de apropiații fideli ca „tatăl tuturor politicienilor de stânga”, „cel mai mare umanist de după 1989” și „omul care a salvat și dezvoltat țara”. Fostul premier Adrian Năstase, deputatul PSD Ionuț Vulpescu, academicianul Augustin Buzura au fost printre cei care l-au descris ca pe un „uomo universale“ pe fostul șef al statului. Lucrarea este povestea comunistă a lui Iliescu, mai 59 exact viața sa până în 1990, „în cărțile pe care le-am scris până acum am explicat multe din evenimentele de după 1989. Acum am vrut să scriu ce s-a întâmplat în viața mea până în 1989“, a explicat acesta înaintea uneia din reglările de voce guturale care l-au făcut celebru pe fostul șef de la FSN. , Acuzat de intelectualism"! Intervenția lui Adrian Năstase (foto) a fost momentul care a trezit din monotonie publicul prezent. „Ion Iliescu a clădit o clasă politică după 1989. Această carte este un mod de a fixa istoria personală, care se leagă de o perioadă foarte complexă a istoriei noastre, o formă de vitalitate și de înțelepciune“, a susținut fostul premier. Acesta a fost însoțit la lansarea și de fiul său mai mare, Andrei Iliescu, fost membru PCR, a ținut să mai adauge și el o cărămidă la piedestal și a povestit că a ajuns să fie o victimă de colegii comuniști după ce a fost acuzat de „intelectualism”. Lansarea de carte a prilejuit și o întâlnire specială între doi premieri ai lui Iliescu, Petre Roman (prim-ministru dat jos de mineriada din 1991) și Adrian Năstase (foto). Cei doi s-au salutat și au discutat câteva minute. Liberal în comunism Fostul președinte între 1990-1996 și 2000-2004 a mai ținut să se descrie „ca un liberal în perioada comunistă și ca un om de stânga după Revoluție”. La lansare au mai participat: Răzvan Theodorescu, criticul Eugen Simion, actorul Florina Cercel, Vladimir Găitan, jurnalista Monica Ghiurco, șeful TVR Stelian Tănase și prim vice-guvernatorul BNR, Florin Georgescu. Illiescu a rezumat într-un discurs de o oră toată cartea, asta după elogiile criticului Paul Cernat și ale lui Ionuț Vulpescu FOTO: NICU DÎRDÎIAC de lei costă cartea „Destinul unui om de stânga” semnat de Ion Iliescu. Volumul este scos la Editura „Litera” și se poate comanda în librării 400 de pagini numără cartea pe care a scos-o fostul președinte. Acesta nu a ținut un jurnal și pentru docomentarea cărții a fost la bibliotecă 60 de ani din viața lui Ion Iliescu sunt descriși în „Destinul unui om de stânga”. Fostul președinte FSN este născut în anul 1930 . ' . •. Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 11.00, moderată de Andreea Udrea, sunt Cristina Pocora (PNL), Daniel Geantă (PMP) și Alin Bogdan (consultant politic). Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot, vor fi Dan Matei Agathon (PSD), Gheorghe Tinel (PDL) și Cristian Călugăru (analist). Temele emisiunilor: decizia Senatului în cazul Ecaterinei Andronescu și campania electorală. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, în secțiunea comentarii a articolului care va prezenta discuțiile din emisiune, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la telefonul 021.202.2000. MIM Cristina Pocoraifceniu I cf Alin Ora 17.00 Dan Matei Agathon 1 Gheorghe Tinel Cristian Cilugaru Primari păcăliți de un fals procuror bIICOT Un escroc a reușit să păcălească doi primari din județul Constanța, după ce se prezenta drept „procurorul Ionuț Popescu de la DIICOTConstanța“. Individul le cerea edililor date despre firmele care au terminale de încărcare a cartelelor telefonice PayPoint. Apoi, suna la societățile cu pricina și solicita codurile de reîncărcare ale cartelelor telefonice, ale lor și ale angajaților, pe motiv că „face verificări“ . Scopul era ca el să își încarce cartelele sale și ale altora, cel mai probabil, contra cost. La sfârșitul săptămânii trecute, individul a reușit să păcălească primarii din comunele constănțene Mereni și Saraiu. Pe alți doi edili, din Poarta Albă, județul Constanța, și Jurilovca, județul Tulcea, nu a reușit să-i păcălească; în urma sesizărilor primite, DIIGOT a transmis un avertisment, solicitarea datelor prin telefon nu este o manieră de lucru proprie procurorilor și atrage atenția primarilor și administratorilor societăților comerciale să nu ofere informații prin telefon. (Petrișor Oană)