Evenimentul Zilei, septembrie 2016 (Anul 25, nr. 7813-7834)

2016-09-15 / nr. 7823

Evenimentul zilei, joi, 15 septembrie 2016 Sport astfel 31 „Phil” Knight, jurnalistul care a ridicat un imperiu de miliarde de dolari Andrei Călin andrei.iiz.iu Philip Hampson Knight este numele unuia dintre cei mai importanți oameni din industria sportului. Americanul a absolvit Universitatea din Oregon și a obținut o diplomă în jurnalism. Deși ar fi putut să intre în massmedia, „Phil” a decis să urmeze și cursurile Stanford Graduate School of Business, pentru a deprinde secretele afacerilor de succes. Decizia avea să se dovedească foarte inspirată, și o arată averea pe care o deține Philip în prezent: 25 de miliarde de dolari. La începutul anilor ’60, Knight pleacă într-o călătorie în jurul lumii. Ajuns în Japonia, la Kobe, americanul este fascinat în momentul în care descoperă adidași „Tiger”, produși de firma Onitsuka. Fost atlet, Phil știa bine ce înseamnă o pereche de încălțări de calitate. Și mai știa că prețul scăzut al pantofilor produși de japonezi îi oferea prilejul unei afaceri cu potențial. Tânărul i-a convins pe șefii de la Onitsuka să-i dea dreptul de a exporta în SUA produsul. Astfel l-a cooptat pe Bill Bowerman, fostul său antrenor. 30 de miliarde de dolari anual în 1964, cei doi iau o decizie istorică. Decid să înființeze o companie de articole sportive, care să se de miliarde de dolari este averea deținută de fondatorul „Nike” numească „Blue Ribbon Sports”. Ulterior, denumirea avea să fie schimbată în „Nike”. Sursa de inspirație a fost zeița greacă a victoriei. Afacerea a căpătat în câțiva ani dimensiuni mondiale, iar brandul a devenit unul dintre cele mai cunoscute din lume, având o cifră anuală de afaceri de aproximativ 30 de miliarde de dolari Manai Men Eïi! □ Bill Bowerman FOTOSNEWSJUKE.COM 1 Bătălia pentru imaginea sportivilor Dincolo de spectacolul din arenele sportive există un război în birourile producătorilor de echipament sportiv, unde se iau marile decizii. între cei doi mari jucători, „Nike” și „Adidas” se duce o luptă acerbă. Recent, „Nike” a oferit clubului Real Madrid suma de 100 de milioane de dolari, anual, pentru a rupe contractul cu rivalii din Germania, dar înțelegerea stă în picioare. „Nike” este reprezentată în acest moment de mari sportivi: Neymar, Ronaldinho, Totti, Cristiano Ronaldo, Ibrahimovici, Tiger Woods, Simone Biles sau Rafa Nadal. „Adidas” se bazează pe Messi, Van Persie, Benzema, Peter Aerts sau Dan Carter. 3URI IIITATF ff, «» Cântecele pe care le iubești și cele de care te vei îndrăgosti acum. INGE REISWAL»AIG II Intră acum pe completează formularul cu datele super-școlarului, încarcă-i poza, iar cât ai zice “super” ai un orar pentru noul an școlar, pe care îl poți printa. ORAR §mp 1 wm T 't ’ Evenimentul zilei