Evenimentul Zilei, ianuarie 2018 (Anul 27, nr. 8149-8169)

2018-01-15 / nr. 8157

Lăsați țara să trăiască, conducători ai PSD-ului! Buzău! are nevoie de o guvernare stabilă, și nu de un spectacol ieftin la București". Declarația zilei Primul pustnic Pavel Tebeul se naște în 227, în Tebaida Egiptului, într-o familie înstărită, care-i oferă o educație creștină. La 23 de ani, scârbit de rude care-i râvneau averea și de prigoana împotriva creștinilor declanșată de împăratul Decius, Pavel se retrage în pustie, într-o peșteră, unde va petrece singur până la moartea sa, la vârsta de 115 ani, fiind considerat primul pustnic creștin. Hrana era o jumătate de pâine pe care un corb i-o aducea uneori. Dumnezeu îi dezvăluie Cuviosului Antonie cel Mare existența lui Pavel, așa că merge să-l caute; întâlnirea este memorabilă: discută o zi și o noapte, iar corbul le aduce o pâine întreagă. Antonie le va spune ucenicilor săi: „Vai mie, copiilor, monah doar cu numele se sunt! Căci în Pave l-am văzut pe Ilie, l-am văzut și pe Ioan în pustie, l-am văzut și pe Pavel (apostolul - n.r.) în Rai." (A.P.) TRAGEREA LOTO Z 14.01.201S 6/49 JL . 27 Joker JL X h 15/40 r I ^ 4,6377 * 4,6571 4,6434 4,6374 3,8247 E 3,9039 3,8700 3,8821 Actualitate 15.01 Evenimentul zilei, Luni, 15 ianuarie 2018 Creșterea economică nu i-a făcut mai bogați pe români Beneficiile vieții în economia cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană ar putea să nu dureze prea mult pentru români, în pofida faptului că Guvernul a mărit într-un mod extravagant salariile din sectorul public și a redus impozitele, bogăția țării balcanice - calculată după activele nete ale cetățenilor ca parte din venitul disponibil - rămâne la fel ca acum cinci ani", arată o analiză publicată, ieri, de Bloomberg. „Pentru unii, câștigurile acoperă doar cheltuielile esențiale de zi cu zi, inclusiv alimente și haine - lucru de înțeles într-o țară a cărei condiții de viață se află printre cele mai grele din UE. Puțini români își investesc profitul în active pe termen lung, cum ar fi apartamentele” mai arată sursa citată. Contactat de Bloomberg, economistul Florian Liliocor a declarat că oamenii se comportă ca și cum facilitățile acordate de guvern vor continua pe termen nelimitat: „Mulți oameni nu au așteptat nici măcar să vadă dacă promisiunile se materializează și au consumat mai mult, dar au acumulat și alte datorii. La un moment dat, o corecție este inevitabilă”, Alina Bica și Adriean Videau se vor întâlni la instanța supremă Judecătorii ICCJ vor avea astăzi pe masă un dosar greu. Magistrații vor judeca cauza în care fosta șefă a DIICOT, Alina Bica a fost condamnată, în primă instanță la patru ani de închisoare, cu executare, pentru două fapte de abuz în serviciu și o faptă de favorizare a făptuitorului, respectiv a lui Adriean Videanu și a omului de afaceri Ovidiu Tender. Instanța supremă l-a achitat pe Adriean Videanu pentru complicitate la abuz în serviciu. (Ramona Feraru) Francezii închid o stradă pentru a facilita reproducerea broaștelor . Circulația mașinilor pe o șosea din orașul Saint-Malo, situat în vestul Franței, urmează să fie suspendată timp de două luni, măsura fiind adoptată pentru a se încuraja reproducerea unor specii de broaște. Traficul rutier va fi închis în perioada 15 ianuarie -15 martie, conform unui decret municipal. Anul trecut s-a constatat „mortalitatea ridicată în rândul amfibienilor în timpul migrației”, cauzată de traficul rutier din acest oraș portuar de pe coasta nordică a Bretaniei. în această perioadă a anului, broaștele râioase și tritonii Lissotriton helveticus, incluși pe lista roșie a speciilor pe cale de dispariție, migrează în vederea reproducerii într-un iaz situat în apropierea șoselei. Consilierul cămătar, 160 de terenuri în declarația de avere . Un consilier județean din Giurgiu a fost plasat în arest la domiciliu într-un dosar în care este acuzat de cămătărie, fapte pe care le-ar fi comis începând cu anul 2011. Conform anchetatorilor, Mihnea Mihai Boerescu a reușit să intre în posesia a zeci de terenuri și autovehicule, iar numărul celor care au fost deposedați de diverse bunuri de valoare după ce au împrumutat bani de la consilierul județean ar putea fi cu mult mai mare decât cel al părților vătămate care apar, în prezent, în dosar, în declarația de avere, Boerescu, ales de două ori din partea PNL, a trecut peste 160 de terenuri, patru apartamente în București, două motociclete și bijuterii, timbre sau ceasuri în valoare de „câteva sute de mii de euro”. Focar de pestă porcină africană într-o gospodărie din Satu - Mare Pesta porcină africană (PPA) a reapărut în România. Virusul a fost depistat într-o fermă de porci din comuna Micula, județul Satu-Mare, și a fost confirmat de autoritățile române și de Organizația Internațională pentru Epizootii. DSVSA Satu Mare a luat deja primele măsuri: cele 13 animale din fermă au fost ucise, iar cadavrele lor incinerate, gospodăria a fost dezinfectată, iar în jurul focarului au fost stabilite zone de protecție. Ancheta continuă pentru vedea dacă virusul nu a ajuns și în alte gospodării. „Singura cale de a preveni îmbolnăvirea animalelor este respectarea cu strictețe a unor măsuri de protecție la venirea în contact cu animalele sănătoase. PPA este o boala virală, cu evoluție rapidă și mortalitate de 100%. Această boală afectează speciile domestice și sălbatice de porcine, de toate vârstele și sexele, având o perioadă de incubație de 3-15 zile în mod obișnuit sau de 3-4 zile în formă sa acută” - a declarat dr. Mary Pană, președintele Asociației Crescătorilor și Exportatorilor de Bovine, Ovine și Porcine din România (ACEROP). (Dana Lascu) Primăria Deva a rămas fără bani de lefuri Peste 150 de angajați ai Primăriei Deva vor rămâne - în perioada următoare - fără loc de muncă. Prin această măsură, autoritățile vor să facă economii la bugetul local. Asta după ce, în vara, au fost mărite lefurile, iar anul trecut s-au dus peste 10 milioane de euro doar pe plată salariilor. Zeci de polițiști locali din Deva vor rămâne fără loc de muncă în următoarea perioadă. Darius Dragotescu - vicepreședinte Pro Lex: „Cei 40 de polițiști care vor pleacă sunt majoritatea polițiști locali, care exercită atribuții de pază la obiective de interes public.” Salvamontistii reiau căutările bărbatului prins sub avalanșă Căutările în cazul bărbatului de 30 de ani din București care a fost surprins de o avalanșă pe Valea Coștilei din Masivul Bucegi, vor fi reluate astăzi, a declarat șeful Serviciului Salvamont Bușteni, Gheorghe Haiduc. Un număr de 20 de salvamontiști au continuat, ieri, să caute trupul bărbatului care a fost prins de o avalanșă sâmbătă după-amiază pe Valea Coștilei, valul de zăpadă coborând până în apropierea refugiului Coștila. Bărbatul făcea parte dintr-un grup de cinci persoane, între care o femeie, care voia să ajungă pe Platoul Bucegi. (Ramona Feraru) Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Agrippa Ionescu“, administrat de Serviciul Român de Informații (SRI), va cumpăra reactivi și consumabile în valoarea de 6,35 milioane lei (1,4 milioane euro), fără TVA, de la patru firme, potrivit unui anunț publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Contractele, atribuite prin licitație deschisă, au vizat achiziția de reactivi de laborator, consumabile medicale, reactivi pentru analize de sânge și reactivi pentru urologie, iar Spitalul SRI va cumpăra reactivi și consumabile de 1,4 milioane € criteriul de atribuire a fost prețul cel mai scăzut. Cel mai mare contract, de 3,17 milioane lei, fără TVA, a fost încheiat cu furnizorul de echipamente medicale Medist, din București. Al doilea contract, de 2,02 milioane lei, fără TVA, a fost atribuit Medidim, din București. Compania Synttergy Consult, din Cluj-Napoca, a câștigat al treilea contract, în valoare de 880.012 lei, fără TVA. Al patrulea contract, de 280.300 lei, fără TVA, a fost atribuit Rotest, din București. (R. F.)