Evenimentul, octombrie-decembrie 1898 (Anul 6, nr. 1638-1710)

1898-11-26 / nr. 1683

1683 EVENIMENTUL CRONICA ZILEI SOCIETATEA „GUTENBERG“ - SECȚIA IAȘI — a lucrătorilor tipografi la 20 Dechembrie 1898, va da un JAaker'TULAR in Sala Teatrului Pastia. Intre mai multe distracții, va fi : Declamații, Roata Norocului, Ploaie de Confeti. MARE BAZAR DE OBIECTE MUZICA MILITARĂ Astfel sperăm că publicul ieșan care , totdeauna, a dat tot concursul moral și material acestei societăți de binefaceri, sperăm că și de astă dată se va grăbi a da tot binevoitând concurs societăței lucrătorilor tipografi din localitate, fiind datoare Societatea a mulțumi publicului ieșan, precum și ziarelor locale, care ne aduc atîta folos. Comitetul. Prin decret regal, Epitropia spitalului israelit din orașul Iași a fost autorizată să primească donațiunea și legatul mai jos aratate : 1) . Donațiunea făcută de d-na Haia Sura Fidel, prin actul autentificat de tribunalul Iași, secția III, la No. 3099 din 1898, consistînd din un imobil situat in strada Armeană No. 7 ; 2) Legatul de 2000 lei in efecte ale creditului urban din Iași, lăsat de defunctul Tobias Rosemblum, prin testamentul legalisat de tribunalul Iași la No. 8157 din 1898, precum și dreptul de besman asupra a două imobile, căte 50 lei anual de fiecare. X D. ministru Sp. Haret va depune zilele acestea, la Cameră, noul proect asupra invățămîntului profesional. x Azi noapte, pe la ora 1, s’a sinucis, după cum am anunțat, intr’o cameră reservată din secția d-lui profesor dr. Stoicescu de la spitalul Colțea, bătrînul Ion Valentineanu, unul din cei mai vechi ziariști romîni. De mai bine de patru săptămîni, bătrînul Valentineanu se afla bolnav. El și-a tras două gloanțe de revolver, de calibru mic, in tîmpla stângă. Moartea a fost instantanee. Inmormîntarea se va face mline, pe socoteala Societăței Presei, al cărei pensionar Valentineanu era incă de înființarea Societăței. m Primim la redacție No. al Revistei societăței Corpului Didactic din județul Neamtz cu următorul sumar: Dl. Gh. Ghibănescu . Calitățile didatice ale învățătorului. Alcoolismul in Romănia de dr. D. Apostolici. Hypnotismul din punctul de vedere terapeutic de d-na Zulina C. Isăcescu. Capacitatea intelectuala a femeei de Smaranda G. Cosmovici. In ce măsură poate desvolta școala inteligența copilului de d-ra Olimpia Teodor. Ceva despre cultura Albinelor de d. I. N. Ciocan, — Cooperativele școlare după Paolo Lambroso de Gh. Niculescu Dacu. Predarea cuvîntului normal „OS” de d. V. Costăchescu. X Am relatat nn unul din numerele anterioare cum că in marginea unei păduri de la Cotnari s’a găsit jumătatea unui cadavru de la brîu in jos. După cercetările făcute s’a constatat că acea jumătate de corp, era a ciobanului Dudău ucis de curînd la Belcești și a fost dus acolo de cătră unul din ucigași. Xuri parchetul a restituit văduvei lui Dudău lucrurile furate de ucigașii soțului ei. Se zvonește cum că unul din procurorii tribunalului Iași va fi trecut ca prim procuror la tribunalul Galați. X Direcțiunea serviciului sanitar a acordat d-lui dr. Brăescu prelungirea concediului pănă la terminarea concursului de medici de orașe și spitale care se ține actualminte la București. Această prelungire a acordat-o visă cu condițiunea ca d. medic Handt se ție locul d-lui Brăescu la spitalul din Podul-Iloaei pe tot timpul concediului. In ziua de 4 Decembre se va ținea in cancelaria prefecturei de județ, licitația pentru arendarea moșielor statului pe un nou period de 5 ani începător de la 23 April 1899. X Copil monstru Din comuna Ciurea ni se comunică cum că femeea Catinca Comîndariu a născut mort un copil monstru. Copilul are umerile la aceiași înălțime cu craniul, căruia îi lipsește insă regiunea arvelica. Ceafa capului are forma unei broaște cu tistă, iar restul capului e normal. Monstrul a fost înaintat medicului primar al județului. Ministerul lucrărilor publice a cerut prefecturei de județ ca pănă la 30 Noembrie se-i înainteze tabloul inginerilor și conductorilor serviciului tehnic care urmează a fi Înaintați. Aceasta fiindcă la inceputul lui Ianuar 1899 urmează să se întrunească comisiunea inspectorilor generali care conform articolului 10 din legea organizărei corpului tehnic, statua asupra recomandațiunelor de înaintare. Acarul Nicu Teodorescu de la gara locală, aseară a surprins pe individul Gostachi Nicifor cu un sac cu mangal ce-l furase de la depositul mașinelor. Nechifor cănd a fost prins, a amenințat pe acarul Theodorescu cu un cuțit, dacă nu’l pune in libertate. Nechifor cu toate amenințările sale fu dat pe măna poliției și arestat. 1t Polițica de siguranță, aseară a arestat din piața halei pe indivizii Theodor Pantza, Ion Vlad și evreul Avram Poschi, găsit cu o căruță cu 3 cai. La întrebările puse de poliție de unde sunt dînși au declarat că sunt din Tg. Neamț. Căruța și caii sunt de furat. Numiții au fost arestați. Dl. Neculai Dimitriu, comisarul comunal al secțielor I și a II, eri a confisact 366 de pîni, găsite cu lipsă mare la cîntar, de la pitarii I. Ihilovici din str. Nicolina și Mendel Nenderman din str. Crucei. Pănea confiscată adusă la primărie a fost distribuită pe la azilurile de bătrîni. Dri dimineață, gendarmul Sărbu Neculai, pe cănd escorta pe pungașul Gostică Neculau de la secția V la arestul poliției prin dreptul spitalului israelit, pungașul profitănd de neglijența gendarmului o rupe de fugă, făcănduse nevăzut. Păcla deasă de est a favorizat mult fuga pungașului deoarece nu se putea vedea la 10 m. depărtare. Aseară insă agenții de siguranță Iancovici și Cortez reușesc a pune măna pe Neculau in strada Florilor, oploșit la o amanta a sa. Epitropia spitalelor sft. Spiridon, a înaintat azi, ministerului,de interne raportul statistic și științific, privitor la stagiunea balneară de la băile Slănic (Moldova) proprietatea acestei case, pe anul 1898. La 15 Dechembre viitor, se va ținea in cancelaria epitropiei spitalelor sft. Spiridon, licitația pentru arendarea unui teren din trupul moșiei Spiridonia din Galați, teren situat intre Brateș și Digul cel mare. • Se proiectează construirea unui fir telegrafic submarin intre Constanța și Constantinopol. Proiectul acesta va fi adus la îndeplinire după ce va fi gata firul telegrafic direct care urmează să se construiască acum intre București- Berlin prin Burdujeni. Cînd se vor termina aceste lucrări, Continentale Gesellschaft fir electrice AnbÉingen ___________DI1T 1TXTB1TBEBQ ________ Uzina centrală de tflecticátate din Iași Representant: Inginer S. MARCU STR. ȘTEFAN CEL MARE No. 2 (CASA NEUSCHOTZ) Cu onoare aducem la cunoștința onor. Public Ieșan că am deschis birourile noastre oficiala pentru : Instalațiuni exterioare și inferioara de ecleraj electric și da aplicațiunea electricităței pentru scopuri industriale, punăndu-ne la dispoziția onor. Public pentru executarea sus menționatelor instalațiuni. Avem intotdeauna un depozit insemnat de material electric de cea mai bună calitate, aparate din cele mai nou sistem precum și un bogat asortiment de lămpi de la cele mai simple pănă la cele mai elegante. Fiind concesionarii exploatării luminei electrice a orașului Iași deci avînd exclusiv dreptul de a recepționa instalațiunile interioare, suntem singuri in măsura a face prețurile cele mai avantajoase esecutînd lucrările in modul cel mai solid și după toate regulele tehnice, luănd garanțiile cele mai întinse. In curînd vom deschide onor. Public marea noastră sală de expoziție, unde se va putea vedea o mare variațiune de Candelabre, Corpuri de iluminat, Mașini de incălzit, d călcat, de aprins țigări, ventilatoare, etc., toate puse in mișcare prin electricitate. Planuri, devise și orice alte informațiuni relative sunt gratuite FACEM ÎNLESNIRI DE PLATA Birourile sunt deschise de la 8-12 șl de la 2-7. Ca toată suma DIRECTIUNEA, Bucureștiul va fi legat direct cu Berlinul și Constantinopolul prin fir telegrafic. Firul intre București-Constanța o să se facă odată cu cel dintre București-Berlin. ,  Liga in contra alcoolismului secțiunea Iași. Propaganda antialcoolică școlară. Incunoștiințare. Subsemnatul, membru in comitetul Ligei, ofer a împrumuta toate tablourile antialcoolice ce posed, domnilor profesori sau profesoare de igienă ale claselor V-a de gimnasiu și a IlI-a de liceu, (școala comercială, tehnică, seminariu), ca demonstrație practică pentru ziua, ce au a face secțiunea relativ la băuturile alcoolice in special, precum și domnilor directori sau directoare ale școalelor primare, in caz cînd ar dori a ținea o conferință tuturor școlarilor reușiți. Prin aceasta procedare, se atrage atențiunea elevilor asupra acestei calomnități sociale. * Alcoolismul *. Asemenea voiu ținea o conferință antialcoolică ori ce școală aș fi chemat, de ori ce grad, al statului sau particulare, de ambe sexe, — precum și cîte-va conferințe domnilor institutori ai școalelor primare in întrunire generală, prin intervenirea inspectoratului, directoratului invățămîntului primar sau al revizoratului circumscripției Iași, îmi propun de a face cîteva conferințe in aula Universităței, pentru public și domni studenți, lupta trebuind a se da, prin intermediul șcalei de toate gradele și a lumina opinia publică, asupra pericolului alcoolismului, fie el la stare acută (îmbătarea), fie prin absorbirea a mari cantități de alcool zilnic, subt orice formă, și denumire să ascundă Hidra alcoolică și deci otrăvirea încetul cu incetul fără imbătare—acest inimic al omului și deci al imbolnăvirei și depopulației neamului romînesc, existînd in toate clasele sociale. Pentru a fi cineva folositor țărei, trebue a fi sănătos și una din marele cauze a perdozei sănătăței, a minței și a vieței este „alcoolismul“. Este bine înțeles că atît împrumutul tablourilor, cît și conferințele sunt absolut gratuite. 24 Noembrie 1898. Dr. THIRON 32 Strada Lăpușneanu, Iași. n ECOURI LITERARE Numărul din urmă a bătrînei și admirabilei reviste „Gazeta Săteanului“ cuprinde printre alte bucăți literare, și o frumoasă Nuveletă cu titlul Jan semnată de gingașul nostru artist și psiholog, A. Vlăhuță. Cu acest prilej harnicul și devotatul ei director dl. C. Datculescu, intr’un articolaș pus in fruntea revistei ne spune în bucurătoarele cuvinte. Cu numărul de astăzi, revista noastră își mută cuibul in Capitală. După cincisprezece ani de muncă pacinică și răbdătoare ea își vede realizată o bună parte din visurile cu cari a pornit la drum. Ca sub un steag de pace au venit și s’au strîns in jurul acestei reviste atîția muncitori harnici și talentați ale căror firi și temperamente deosebite s’au înfrățit cu acelaș cuget, in acelaș dor dorul de a lucra la ridicarea neamului românesc. Pe paginile ei s’au intîlnit adesea iluziile calde și entuziaste ale tinereței cu recea și cumpănita înțelepciune a bătrîneței, încet și anevoe și-a făcut loc in lume. Astăzi ea duce in palat ca și ’n cele mai depărtate colibe ale țărei, cuvîntul plugarului și cîntecul poetului*. Nu putem decît să urăm neobositului ei director noroc și spor la muncă, și să-i admirăm incă odată curajul și perseverența cu ajutorul cărora a diriguit aceasta revistă menită să ’nprăștie lumina și cuvîntul cel bun printre norodul de la țară.... Tipurile Bulevardului așa de titlul volumului pe care scriitorul realist Fernand Bloch, l-a scos in editura Flamarion. In pagini scurte și vii, cu o vervă incisivă, intr’o proză mușcătoare, Bloch a făcut din cartea sa un cinematoscop al Bulevardului Parisian. * * Eruditul Jules Soury a dat la lumină in editura Charpentier un interesant volum intitulat „[sus și religia lui Israil“. Din această operă blîndul și duiosul Isus se decupează ca un fanatic aprins, deslănțuit cu o neînchipuită patimă inpotriva societăței din vremea sa. ** * Joseph Renană,ie autorul unui forte picant roman intitulat „Faillite du Mariageil apărut zilele aceste in editura Flamarion. Acest roman cu drept cuvînt poate fi numit, catechismul revoltaților împotriva căsătoriei.♦ * * In numărul din urmă al ziarului „Servet“ care apare in Constantinopol găsim un drăguț articol intitulat: Carmen Sylva și Pierre Lotti. Autorul articolului povestește cum in anul 1887 la Castelul Peleș, Regina proroci fostului locotinent de marină intrarea la Academie. „Servet“ relevează împlinirea proorocirea. Numărul din urmă a revistei Ministerului de instrucțiune „Albina" cuprinde un frumos și documentat studiu asupra Romînilor din Macedonia, datorit valorosului nostru colaborator Th. Burada. An. O Dacă locuiți la al treilea sau la al patrulea caz, mulți din prietenii voștri incetează să vă mai vază, fiind atinși de conecaciune, provenind dintr’o afecțiune de inimă sau de asthm, indicîndu-le întrebuințarea țigărilor indiene ale lui Grimault et Cune, in contra acestor afecțiuni, este cel mai mare serviciu ce li se poate face. X f . Rezultatul tratativelor Consfătuirea de la d. Porumbarii Aseară la ora 6 a avut loc acasă la d. Em. Porumbarii o întrunire a opoziției liberale din parlament. Au vorbit d-nii Aurelian, Lascar, Șendrea, Costinescu, Delavrancea, Porumbaru ș. a. asupra tratativelor. D. Aurelian a spus că deoarece se cer sacrificii, d-sa ar putea admite ca d. Sturza să prezideze un guvern de concentrare. D. Lascăr a admis și d-sa iu princip acest lucru insă cu condiție ca să li se dea garanții absolute că nimic nu se va face fără învoirea tuturor miniștrilor cabinetului de concentrare și a fruntașilor partidului. D. Șendrea a spus că chiar de s’ar făgădui lucrul acesta, nu va fi realizat căci se prezintă adesea ocaziuni de acelea pe care primul-ministru trebuie să le rezolve fără a avea vreme să mai consulte pe colegi. D. Costinescu a spus că nu admite ca d. Sturza să prezideze un cabinet de concentrare, și dacă amicii d-sale fac altfel d-sa ’și dă demisia din parlament și din partid și nu mai face politică. D. Delavrancea a vorbit tot in sensul d-lui Costinescu adică pentru escluderea d-lui Sturza din capul guvernului, adăugînd că dacă majoritatea amicilor hotărăște va fi silit să se supună mai mult pentru a desminți svonurile tendențioase că ar avea intenția să treacă in partidul conservator. D. Porumbaru s’a incercat să se țină intre aceste două cuvinte și la urmă a propus ca majoritatea celor prezenți să decidă. Rezultatul a fost că trei sferturi din numărul celor prezenți au respins pe d. Sturza ca șef al unui cabinet de concentrare. X Dl profesor Ioan Găvănescul va vorbi Vineri la ședința „Arhivei“ despre John Locke. Studenții cari de la conferința de anul trecut asupra lui Nietsche, n’au mai avut ocasia să’l asculte pe distinsul profesor, suntem siguri că vor fi absolut toți Vineri seara in aula Universităței. X i’*ta"Ba®ö®waR®“*‘aw,a3,E*,af**WBe«^*86Sra«i^ De arendat sau de vinzare MOȘIA FORASTI | din județul Suceava in departie de 1 Va oara de gara Heci-Lespezi și 2 care de Fălticeni, in intindo de 422 fălci, din care 320 fălci arătură, 80 fălci tînaț și 22 fălci conținând două iazuri cu pește și raci, înzestrate cu acarete foarte une, se vinde de veci, sau se dă in arendă cu începere de la 23 Aprilie 1899. Arendașul poate să facă sămănături de toamna în arătura ce este deja făcută și in aceia ce o va mai face în bătăturile de 2 ani și un an in lătime de 90 fălci. Doritorii sunt rugați a se adresa pentru orice informații la subscrisul in orașul Folticeni strada Stefan cel mare No. 25 Condițiile pentru vînzare cît și pentru arendare foarte favorabile. 1. Cernătescu Apa minerală naturală, toni-digestivă, reconstituantă ANEMIA—!DYPEP5IA —DIABETUL De 4 secole isvorul Saint-Liger la Pougues este cel mai universal apriciat de către de toni MA .a Cea mai bună, dîntre a|se|e|pupgative | IAP jfii ! Am promis cetitorilor noștri ca in numărul de azi vom da cîteva cuplete de Flișchi pe care artistul Rădulescu le va căuta in sara de 26 la representația dată de dînsul. Iată-le : Am cătat, pricina Ca și eu s’o știu Cum la foc, pompierii Sosesc.... prea tîrziu...? Nu sunt ei de vină. Ci faliți de treabă Ei dau foc la marfă Și’l dau prea degrabă. * * * După 3 luni tocmai de căsătorie Soața naște’n lume un prunc. Ce să fie Soțul chiar un doctor... și expeditiv Pune diagnoza... Mariaj.. tardiv ! ♦ ♦ * Și o mulțime de alte asemenea cuplete vesele pe care publicul ieșan are pensiunea de ale asculta joi sara la teatru. X Monde Moderna Sommaire du Nr. de Decembre 98 La Cloche, par Gustave Toudouze. - 5 compositions de Ed. Zier, pagina 803. Pérouse, par Gerspach. 11 ilustrations pag. 819. Le Bouvier, par Henri Caruchet. - 3 compositions de l’auteur pag. 833. La Nouvelle Chambre. - Portratis de tous les Députés pagina 836. La Beauté et son hygiene, par le dr. E. Mónin pag. 894. Neuf jeurs au Desert égyptien, par Gervais-Courtellemont. 9 ilustrations pag. 897. L’A- mourquitue, par Jean-Paul Elhem. 8 photographies de A. da Gunha pag. 906. Le Mouvement littéraire, par Leo Clare tic pag. 908. Carserie scientifique, par G. Mareschal. 7 figures pag. 914. Evénements géographiques et coloniaux, par Gaston Rouvier. 4 illustrations, pag. 920. La Musique, par Guillaume Danvers. Le Soieil de Minuit. - 1 decor, pag. 926. Chronique théátrale, par Maurice Lefevre. 3 illustration, pag. 932. La Mode du rnois, par Berthe de Présilly. - 12 modeles, pag. 938. Memento encyclopádique. 3 ilustrations, pagina 943. Questions linancieres. La Caricature internationale. La Cuisine du mois. - La Vie pratique. Jeux et Récréations. Bibliographie. Tabeies du tome VIII. X Rubrica călătorilor Sosiți in Iași Motel Traian Lt. Balli militar Vaslui, I. Tanoviceanu profesor București, M. Veitel voi I. București, I. Bușileanu Comers. Brăila. Hotel Europa Dr. Bossi Huși, Frați Popovici București, Mihaescu București, Inginer Sava Dorohoi, M-me Dimitriu Rugi-Vasile Budău din comuna Săucești județul Bacău a fost trimis inaintea curței cu furi din acel județ pentru crima de asasinat.* * * In ziua de 25 Septembre prevenitul s’a dus in crîșma lui Ion Dobrea aci insă refuzîndu-ise creditul el porni mai departe, la crîșma lui Andrei Bosie. Aci i se intîmpla acelaș lucru și atunci dînsul înfuriat se ea la ceartă cu soția crîșmarului. In intervalul acesta sosește in crîșmă femeea Ruxanda Paraschiv, mătușa lui Budău care incepuse’l certe pentru scandalul cel făcea sfătuindul totodată ca să se ducă acasă. Acest sfat se vede la înfuriat mai mult că dînsul dete două palme mătușei lui. Dînsa se duce acasă și după puțin timp se reîntoarce cu soțul ei Costache Paraschiv. Acesta luîndu-se cu prevenitul la ceartă au fost dați afară din crîșmă. In drum Costache Paraschiv dă două palme lui Budău, acesta insă ripostează cu o lovitură de cuțit in pieptul lui Paraschiv dar atît de puternică incît dînsul cade mort pe dată. Interpelarea d-lui Maiorescu D. Maiorescu a terminat in aplausele senatului interpelarea pe care au reprodus-o eri. X atentat Moșia Rediul ce-i zic și Isnovățul situată in comuna Rădăuți plasa Bașeu, Prutul de jos, Județul Dorohoi, în întindere de 600 fălci, din care numai 20 fălci pădure, mai toată teren arabil, avînd 270 locuitori pe ea, cu două care depărtare de Gara Ungureni, linia Iași—Dorohoi și lingă târgul Rădăuți, avînd și vie bună lucrătoare de 61/* pogoane, cu acarete, hambare, coșere, standoare, casă pentru administrație și o casă mare a proprietății, Iaz, Grășină etc. se dă in arendă fară pădure, pe termin de cinci ani cu începere de la 23 April 1899. Doritorii de a o lua in arendă să se adreseze la dl. avocat Marlăm str. Carp. No. 6, cu care vor trata despre preț și condițiuni. Profila Pillat. M. END Dentist Str. Primăriei vis-a-vis de Teatru Național Consultații de la 9-12 a. m. și 2-5 p. m. Dl. D. Sturza a respuns imediat. D-sa și-a impărțit cuvîntarea tot in două părți: in prima parte a recitit discursurile cari le-a rostit in Cameră și Senat in chestia națională conbătînd pe d.l Take Ionescu și in a doua parte d. prim-ministru a citit două adrese ale legațiunei austro-ungare din Capitală. Iată cum se poate resuma discursul d-lui Sturza : am suprimat subvenția pentru că mi s’a făcut cunoscut că conform legei maghiare din 1883 nu se pot acorda vreunei instituțiuni culturale din Ungaria, subvențiuni din partea vreunui stat străin și dacă ași fi continuat a da subversiunea apoi se închideau școlile. Suntem in negocieri pentru a da pe cale regulată această subvențiune Nu voiam să contribuesc cu banii noștri la închiderea școalelor. Respunsul acesta al d-lui Sturdza a produs o dezastroasă impresiune asupra Senatului și nu aplaudau decît patru domni in cap cu d. general Catargiu care a scandalizat Senatul prin atitudinea sa. D. Maiorescu a replicat: Oratorul a fost in replică de o logică inexorabilă. Intr’un sfert de oră d. Maiorescu a spulberat toată pretinsa apărare a d-lui Sturza: — Ați suprimat subvenția— zice d. Maiorescu— pentru că vă amenința guvernul maghiar cu închiderea școalelor din Brașov. Ați suprimat insă subvenția inaintea intervențiunei legațiunei. Și nici odată declar că această primejdie nu vă privia pe d-voastră ci pe eforia din Brașov. Dar intreb : De la 1883 de cînd e in vigoare legea maghiară și pănă azi cum de nu s’a intervenit pentru suprimarea subvenției ? Cum au plătit-o toți regulat și guvernul Aurelian fără a suferi vr’o intervențiune și numai guvernul d-lui Sturza a suprimat-o?. Aceasta dovedește că țara este expusă a plăti nesocotitele acte ale dl. Sturza din oposiție, discursurile de la Orfeu,aceasta dovedește că d. Sturza nu mai are autoritatea politică pentru a conduce Statul fără a-i primejdui interesele. Și de ce in trei ani n’ați obținut soluțiunea la care ziceți că tindeți ?. Replica d-lui Maiorescu a pus și mai bine in evidență cu altă ușurință a procedat primul-ministru in această chestiune. Senatorii, și mulți deputați cari au asistat la această ședință au plecat foarte abătuți și ingrijați de actele nesocotite pe cari le comite și in care persistă primul-ministru. D. Sturza a căutat să mai răspundă la replica d-lui Maiorescu, dar interpelatorul îl strînse cu ușa așa de râu incît primul-ministru a ingáimat cîteva cuvinte atribuind d-lui Maiorescu intenția de a face reclamă electorală cu această chestie. Guvernul a suferit ori la Senat o executare cu cumplită zice Drapelul. X Camera de punere sub acuzare a trimis in judecata curiei cu juri din județul Dorohoiu pe Gr. Ciobanu pentru crima de asasinat sevîrșit asupra lui Ioan Bejan din comuna Sîrbu. * + * Ion Bejan întreținea de mai mult timp legături de dragoste cu nevasta lui Gr. Ciobanu, cauza care a făcut pe acea femeie se-și părăsească in mai multe rânduri domiciliul conjugal. Soțul ei a incercat de cîteva ori se o readucă in sinul familiei dar a fost cu neputință și atunci Ciobanu s-a hotărît se-și rezbune asupra aceluia care i-a stricat casa. Intr’adevăr el s’a și pus planul in execuțiune căci eri dimineața zilei de 7 Mai, s’a găsit pe Ion Bejan asasinat in grădina casei lui. X 1898 Singurul județ din țară, care posedă șoselele cele mai bune e fără îndoială județul Neamtz. Un lucru insă ne miră, după cum ni se spune, că : plantațiunele de arbori de pe lăngă aceste șosele pe unde sunt așezate firele telegrafice și telefonice sunt ciuntite de personalul de intreținerea a acelor fire. Toți copacii plantați de o AVIS important Am onoare a aduce la cunoștința onor. Public că la, 5 Hoembre am deschis „HOTELUL CAROL I“ Casă de primul rang, situată in BUCURESCI, STRADA LIPSCANI in centrul cel mai comercial al Capitalei și in apropiere de Ministere, Parlament, Palatele de Justiție, Poșta și Telegraf, Casa de depunere, Bănci etc. Acest nou hotel are numeroase Camere și Saloane luxos și confortabil mobilate, Sală de Restaurant, Salon de lectură, Telefon, Băiete, in căt nu va lăsa nimic de dormnit ceea ce privește cerințele moderne ale confortului. Restaurantul Hotelului este prevăzut cu o bucătărie Franceză și Română din cele mai alese și bine îngrijite iar vinurile și celelalte consumațiuni ce se vor servi vor fi numai naturale. Serviciu Proft: Prețuri Moderate Cu deosebită stimă Antreprenorul, O. O. Iliescu