Evenimentul, iulie-septembrie 1914 (Anul 22, nr. 113-199)

1914-07-22 / nr. 132

EVENIMENTUL germană și austriacă Roma 21 Iulie Se telegrafiază din Königsberg că o patrulă rusă, a pătruns pe teritoriul german La frontiera de nord. Se afirmă că Rușii au trecut prin alte puncte. Rușii trec în eliția Roma 21 Iulie Se telegrafiaza din Berlin ca o coloana de cazaci cu tunuri, ar fi trecut Galipa lângă Bialia. Trupele străine de la graniță Sinaia 21 Iulie Se telegrafiază că ambasadorii Austriei și Rusiei, au dat asigurări guvernului nostru că trupele să fie depărtate de la granița noastră. Roma 21 Iulie Știri din isvor clețian anunță că armata germană ar fi trecut granița francezi prin luxemburg, așteaptă luptă lângă Long- Ville. Cum au decurs primele lupte Berlin 21 iulie (Cele telegrafate din Paris în străinătate din sursă germană printr-o telegramă cu conținutul următor) : Părți din corpul 8 armată au ocupat marele ducat de Luxemburg, in scop de a apara căile ferate germane de acolo. Din sursă italiană știrile sunt mai complecte și mai cu detalii iată telegramele primite din Roma astăzi la amiază: Serviciul telefonic al ziarului,, Evenimentul“ © sau «St» Sillial«»----------Consiliul de coroană va decide atitudinea României Consiliul de miniștri de astăzi dimineață. Neînțelegerile dintre miniștri Sinaia 21 iulie. D. Pavlescui ministrul Rusiei in Capitale, a avut astazi o întrevedere comuna cu d-nii Al. Marghiloman, I. Bratianu și T. Ionescu, * ~in consiliul de miniștri de azi dimineața nu altceva decat s’au enumerat o serie de puncte mici discutate în asii seară la consiii li coroană. Se știe că guvernul literat convocase un consiliu dimineață, pentru a se prezenta la consilii de coroană cu o hotărâre unitară. Părerile fiind însă foarte diferențiate membrii cabinetului au renunțat la aceasta, lăsând total sa se Marasd In consiliul de coroană. * " Se afirmă pe cale particulară că ideia neutralită a slăbit mult. Veștile din Roma Muntenegrenii bombardează Roma 21 Iulie Se află că Muntenegrenii au început să bombardeze orașul Catago, de pe înălțimile muntelui No wcel. Rușii trec granițele Veștile din Paris Paris 21 Iulie Se confirmă în mod oficial că trupele germane au trecut granița franceză prin 2 puncte: la nord de Inzenbrg, lângă JongfiUe, și la sud lângă El- Vella, ocupând orașul Belle, unde s’au tras împușcături Violente asupra localului Vărnoi. Neutralitate Italiei Roma 21 Iulie. Italia s-a declarat neutru în războiul germano-rus. ai Tjariífjtfreg Beari Ciocniri între avant posturi Paris 21 Iulie „Le Temps“ află din Mondmendy că se aude bubuitul tunurilor în direcția orașului Longvine. Se mai anunță că au avut loc ciocniri între avantposturile franceze și germane. Doctor Aspsia Severin Specialistă din Paris In boli de femei și faceri Consultații între 1 —4 p. m. Strada Lăpușneanu No. 1O Stațiunea Testata Vittel FRANȚA «XXXXX ^îhhix HwwW N HHS* NW 63 Cereți prospecte explicative Directorului Societăței Generale a Apelor Mnerale VITTEL. ț.raui^ Stabiliment deschis de la 20 Mai — 25 Septembrie Cel mai luxos și cel mai modern Numeroase Hoteluri - Casino - Cerc - Teatru - Hidroterapie, etc MNN * * * W NN A Banca jihotroVa Socetate Anonimă Capital 3.000.000 Vărsat 2.000.000 Rezerve 400.000 închiriază în tezaurul ei pe timp de 3, 6 și 12 luni compartimente de oțel de diferite dimensiuni pentru păstrarea de bijuterii, documente și orice obiecte prețioase, în schimbul unei chirii variand între 20 și 40 lei anual. Tezaurul se poate vizita oricând. Creditul Fonciar Urban din Iași De închiriat de la 26 Octombrie 1914 stagiul de sus a caselor din Iași strada Cuza-Vodă (Golia) No. 18 proprietatea d-lui B.luster, compusă din nouă camere, un salon și un Vestibul mare, 2 antrete, cămări etc, având instalație de lumină electrică, tot la canal. In ogradă Grajd pentru cai, cursă pentru trăsuri, cameră de vizitiu și alte atenanse. Ofertele de închiriere se vor adresa la Creditul Funciar Urban din Iași și se vor deschide, în ziua de 2 / 15 Septembrie 1914, Direcțiunea Orașul Iași, de N. A. Bogdan. Am vorbit mai de multe ori de lucrarea d-lui N. A. Bogdan: Orașul Iași, monografie istorică și socială, ilustrată. Zilele acestea va apărea fascicolele 7 și 8, conținând descrieri relative la Arte Frumoase și la Producte, Negoț, Meșteșuguri și Bresle. In fascicola 7 se vorbește despre Teatru și Literatura Dramatică, Muzică, Conservatoriile vechi și actual, Fanfare, Coruri, Orchestre, Pictură, Sculptură, Arhitectură, etc., conținând o sumă de reproduceri de desemnuri și fotografii speciale făcute pentru această carte, și reproduceri după tablourile cele mai principale din Pinacotecă, Universitate, Paraclisul Metropolitan, etc., semnate de pictorii Stahi, Popovici, Aman, Băncilă, Bardasare, Georgescu, Toniță, etc., toate statuele și monumentele din Iași, și o sumă de alte gravuri antice și noi de cel mai viu interes. Puține exemplare au mai rămas neabonate, și de aceia sfătuim pe cetitori să profite și de prețul actual, care urmează în curând să fie dublat, față cu costul mare al tipăriturei și ilustrațiilor. Abonamentele se primesc la autor, la oficiul stărei civile locale. Ediția a II-a