Evenimentul, aprilie-iunie 1915 (Anul 23, nr. 46-117)

1915-06-11 / nr. 103

ca și infamiile debitate pe socoteala șefului nostru, asupra cărora vom reveni curând cu toate detaliile și cu conversația de deunăzi la telefon între Iași și București, în privința asta fie sigur d-le Stroici ;—și acum pentru edificarea tuturor și a d-lui Stroici, care prin corespondentul său întreba a cui șef este d-sa, iată și persoanele cari sunt în jurul d-lui Canano: N. H. Verona, fost senator, fost prefect; Const. Stoianovici, fost deputat ; Romulus Bălănescu, fost primar al Urbei Dorohoi; Eugen Uhrynovschi, fost ajutor de primar Dorohoi; loan Apostolescu, fost primar al Urbei Mihaileni; Remus Bălănescu, fost primar al tîrgului Darabani; G. Popescu, fost primar al comunei Seveni; Anton Goilav, mare proprietar, aleg. col. I Cameră și Senat; Al. Gergiuvanu, mare pri opr, fost vice-președinte consiliului județian, aleg. col. I Cameră și Senat; Maior N. Florescu, fost membru în consiliu județian aleg. col. I Cameră și Senat; Alex. Andronescu, profesor Gimnaziu, aleg. col. I Senat; Eulampiu Procopovici, profesor Gimnaziu, aleg. col. I Senat, toți aceștia membri în comitetul executiv. Mihai Degeratu, mare propr aleg. col. I Cameră și Senat; Vas. Bordeianu, fost ajutor de primar Harța, aleg. col. I Cameră; Al. Otto Duzinchevici, farmacist aleg. col. I Cameră și Senat ; C. Chițac, propr. aleg. col. I Cameră și Senat; V. Axinte, Institutor aleg. col. I Cameră; Gh. Vasiliu Timpoc, proprietar, aleg. col. I Cameră ; /. Băncescu, propr. aleg. col. I Cameră ; 7. Ceică, propr. aleg. col. I Cameră ; loan P. Greaca, propr. aleg. col. I Cameră ; Leon Gallo, propr. aleg. col. I Cameră și Senat ; Gh. Mihăilișteanu, propr. aleg. col. I Cameră ; D. Gheorghiu, preot., aleg. col. I Cameră; 6. Vasiliu, propr. aleg. col. I Cameră și Senat; 1). 1. Tincu, propr. aleg. col. I Cameră; Panaite Nica, avocat; Al Cândescu, propr. fost consilier județian ; 6. Dimitriu, avocat; Hugo Duzinchevici, farmacist; Alex. Șerban, avocat; 7. Atanasiu, Institutor ; 7. Teodoriu, propr. fost consilier comunal; Gh. D. Popovici, proprietar ; D. Popovici, meseriaș ; 7. Gh. Băncescu, proprietar; G. V. Teodorescu, proprietar; D. Axinte, M. Mihăescu, Pavel Grigoriu, secretar de advocat, toți alegători col. II Cameră și Senat; Victor Tătărășanu, avocat aleg.col. I Cameră și Senat. Vezi, d-le Stroici ce prudent era pentru d-ta și unii din jurul d-tale, să nu împingi scribi anonimi se calomnieze, dar dacă crezi contrarul, mai poftim.—Numele meu este la redacție pentru oricine îl va cere. R . B. Războiul austro-italian Atacuri austriace respinse la Isonzo Roma 10 Iunie Vremea ploioasă și ceaț a a încetinit operațiile din partea muntoasă a teatrului războiului. Cu toate acestea în zona Montenerey a fost cu putință a se complecta și întări ocupa fiunea noastră prin luarea în stăpânire a posițiunilor ce domină împrejurimile de la Pleve. Pe Isonzo, am respins două contraatacuri inamice, încercate în vremea nopții și contra posițiunilor de curând cucerite împrejurul localității Plave. In sara de 18 Iunie, un aeroplan inamic a lăsat să cadă bombe peste un tren sanitar, care pleca din o gară. Mecanicul a fost rănit. Au fost mici stricăciuni materiale. Grădina Traian. — in astă seară Mercuri 10 Iunie va avea loc de mare reprezentație cinematografică cu program nou, de remarcat: HOȚUL (Le voleur), piesă în 3 mari acte de Henry Bernstein celebrul dramaturg francez. Mai sunt cuprinse în noul program. De pe câmpul de război, vederi autentice cinematografiate în acele regiuni și absolut fidel redate pe pânză. Programul va mai cuprinde vederi interesante și comedii etc. MrVentra pentru pace a Statelor-Unite Berlin, 10 Iunie Din Amsterdam se află că delegații Camerei de comerț din Filadelfia la congresul „LIGCI PENTRU PACE“, au declarat că Statele Unite au posibilitatea ca peste 5 săptămâni să intervie pentru începerea tratativelor de pace. Președintele Wilson este și el de aceiași părere, EVENIMEnTUL Serviciul telefonic al ziarului „Evenimentul“ liițla U«1 Căderea Lemberului confirmată București, 10 Iunie Legațiunea austro-ungară a comunicat presei astăzi dimineață următoarea telegrama: Viena, 10 Iunie „Eri la amiaza a doua noastră armată a cucerit Lembergul, după grele lupte“, orașul. Aliații au împresurat orașul Galipoli Atena 10 Iunie. Un vas de transport sosit astăzi la Pireu, anunță că aliații au început împresurarea orașului Galipoli. Artileria a început bombardarea la care se ripostează foarte slab. Rem întrevedere dintre d.1 Brittann și miniștrii Rusiei și Franței — Noile instrucțiuni din Rusia — București 10 Iunie Din cercurile guvernamentale se afirmă că mâni va avea loc o nouă întrevedere între d. l Brătianu și miniștrii Rusiei și Franței. Se afirmă că de la Petrograd ar fi sosit ministrului Rusiei instrucțiuni noi în ce privește ultima notă a guvernului român. Tratativele asupra tranzitarei a 60 vagoane de arama din Turcia in Germania București, 10 Iunie Se afirmă că guvernul tratează actualmente transitarea a 60 vagoane de aramă din Turcia în Germania. Se pretinde că aceste negocieri sunt pe sfârșite și că guvernul va primi compensațiuni în schimbul acestor îngăduiri. Rămâne numai să se facă înțelegerea cu Bulgaria, căreia de asemeni i se vor oferi compensațiuni. Marea isbăndă a unui aviator francez în Alsacia Paris 10 Tunis II, comunicat al presei semnalează următoarea isbăndă a unui aviator francez in Alsacia: fin avion inamic sbnia peste liniile noastre spre Aspach, fin sergent aviator se rădici îndată, îl ajunse în nouri și începu la 3200 metri înălțime o luptă în contra aviatorului inamic care riposta ca o mitralieră. Aviatorul francez a sburat deasupra adversarului, la a 3 lovitură inamicul a căzut ca o piatră în liniile noastre in mijlocul pădure și la sud Vest de Merkopf. Aviatorul nostru s’a scoborăt nevătămat. I Tratativele dintre Komtnia si fasia -Ce declară presa italiană ? Roma 10 Iunie -Starîit „S'ccctcA cu cala 9c 4 Sinne scrie in* mă toate fe 9 e spre statalivele 9 iuie oiic mâma și o htsia : ^§ivennnf român nuși mcdifică și nu va admili nici o sofuimtate a teveii9i că ti fot sate nu fieri a fe. 99e aceia, 9. S. Scrălianu cere împlinirea și respectiv garantarea tuturor acestor pretențiuni, f Pentru a nu stânjeni acțiunea guvernului, autoritățile vor opri ori ce manifestații și cu ce agitațiuni. difern Știi partidului național filetaism(Stațiunea oftațieu a iá*f au fost invitați să se retragă din acest comitet. Contrabandele germane 70 vagoane pline cu obuze și materii explosibile.-Descoperirea la Basargic a 8 vagoane cu tuburi de beton armat,-Confiscarea vagoanelor. București 10 Iunie In gara Predeal, se știe că s-a descoperit o îndrăzneață contrabandă de război germană, în care proectilele erau ascunse în tuburi de beton armat. In urma cercetărilor amănunțite făcute de căpitanul Paraschivescu, delegat al ministerului de război, sa constatat că 70 vagoane erau pline cu obuze și materii explosibile. Vama Predeal amintindu--și că alte 8 vagoane cu tuburi de beton armat reușiseră să treacă prin Predeal, ministerul de război a ordonat să se cerceteze unde se află aceste 8 vagoane. Ele au fost descoperite în gara Bazargic,de unde s’a ordonat să se aducă la București. Tot materialul și cele 70 vagoane de la Predeal și din cele 8 de la Bazargic, au fost confiscate de guvernul nostru. Loteria Câștigurile de astăzi București 10 Iunie. Grădina și Sala „CINEMA MODERN“.—Astăzi Mercuri 10 Iunie Program nou: AMOR și RĂZBUNARE, desfășurare dramatică, înscenată și interpretată cu cel mai rafinat gust artistic. Apoi , MAX LINDER REUȘEȘTE LA EXAMEN, comedie creată și interpretată de însuși artistul.—Un imposant cortegiu de 30.000 copii italieni defilând în Tripolis, vedere documentară , și alte noutăți interesante. Vineri 12 Iunie, reapare pe ecranul nostru, simpatica artistă de forță, d-ra Francesca Berlini în Nelly la Gigollete, dansatoarea din Taverna neagră, extraordinară punere în scenă, distribuită în 7 mari acte. Matineuri în fiecare zi la ora 5 și un sfert, iar seara la 9 jum. în grădină. No 28.597 a câștigat 15.C00 lei. „ 11.313 „ ' „ 5.CC0 „ N -rile 19.122, 26.750 31.479, 39.967 47.108, 53.672 13.700, 20.898 27.419, 37.820 39.423, 58.842 2.000 leiurile 8.044, 46.725 11.502, 15.801 26.740, 48.874 51.660, 56.270 59.064 1.000 lei.