Făclia, aprilie-decembrie 1974 (Anul 28, nr. 8516-8733)

1974-05-02 / 8542. szám

1 MAI ZI DE MUNCĂ ÎNSUFLEȚITĂ IN ÎNTREPRINDERI ____________________ _ ______________________________________________ SI PE OGOARE PENTRU ÎNDEPLINIREA ANGAJAMENTELOR, PENTRU REALIZAREA DE NOI SUCCESE Fabricile, uzinele, șantierele, în această zi de lucru și-au primit oamenii într-un fel deosebit: intrările sunt împodobite cu drapele, pancarde și chemări. Totul amintește de marea Zi a Solidarității Internaționale a Celor ce Muncesc. Și oamenii se prezintă mai altfel decit de obicei. Au îmbrăcat hainele de sărbătoare, și-au pus cravată, iar femeile s-au gătit ca altădată pentru defilare. După strîngerile de mîini, care sînt mai călduroase decît de obicei, rochiile și costumele, sînt schimbate cu salopete sau halate. Semnalul de începere a lucrului îi găsește pe toți la locurile de muncă. Da, începe o zi de lucru poate mai serioasă, mai plină de conținut decît în zilele obișnuite. Fiecare om se apucă de treabă cu convingerea că își aduce o contribuție suplimentară la realizarea țelurilor stabilite de partid, la îndeplinirea înainte de termen a prevederilor cincinalului. în condiții normale... Schimbul nr. 1 din prima zi a lunii mai, la Metalul roșu, a găsit totul în ordine. Producția fiind pregătită, activitatea a fost reluată în condiții normale. Tovarășul Ioan Filip, locțiitorul secretarului Comitetului de partid încă în primele ore ale zilei verificase prezența. Din întregul efectiv lipseau nemotivat doar trei oameni. Au apărut și primele rezultate ale activității depuse în luna precedentă. Producția globală, în cinstea zilei de 1 Mai a fost depășită pe luna aprilie cu 3,8 la sută. — Sîntem satisfăcuți — precizează tov. Filip — fiindcă depășirea de plan înseamnă de fapt multe utilaje livrate pentru echiparea unităților noi și pentru reutilarea celor existente. Am obținut un succes deosebit și în privința satisfacerii obligațiilor ce ni le-am asumat față de partenerii externi. Cum am mai anunțat, pe martie am depășit planul de export cu 28 la sută. Pe aprilie nu am avut obligația să livrăm peste hotare nimic. Totuși, la cererea unor parteneri am furnizat diferite utilaje în valoare de 153.000 lei valută. Am început lucrul cu hotărîrea ca în luna mai să obținem rezultate superioare celor din aprilie, întregul colectiv in plină activitate Nu avem nici o absență —1 ne comunică cu vădită satisfacție ing. Radu Oprița, șeful secției de prelucrare a întreprinderii Armătura. Tocmai s-a întors de la primul raid obișnuit din secție, unde mașinile debitează mii de piese pentru robinete și aspersoare. — Primul schimb va fabrica 6 tone de piese — precizează inginerul Oprița De fapt, aceasta este capacitatea normală a secției care, după cum se știe, funcționează doar de un an. In prezent ea produce cu 25 la sută mai mult decît în aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatul calculelor făcute însă ne determină să rectificăm cifra: secția produce cu 26,2 la sută mai mult decît în 1973, fiindcă în luna aprilie planul a fost depășit cu 1,2 la sută. Constructorii sunt a dr tnk — Fiecare zi de lucru este extrem de prețioasă pentru constructori — ne declară tov. Valkai Geza, președintele Comitetului sindicatului Trustului de construcții industriale. Deși în cele patru luni încheiate pe șantierele județului Cluj au fost efectuate lucrări suplimentare în valoare de 7.200.000 lei, realizînd 36 la sută din planul anual, din partea noastră se așteaptă o contribuție mai însemnată la punerea în funcțiune a capacităților de producție în curs de construire. Și acesta este un motiv pentru care lucrăm peste tot la întreaga capacitate. La Clujeana, în momentul de față are loc recepția preliminară a noilor unități productive. Am scurtat cu 50 de zile timpul de execuție normal al abatorului de păsări. Am vrea ca asemenea succese să obținem și la restul obiectivelor. v LA I.S.C.T.ici nu se putea altfel Sărbătorită prin muncă, ziua de 1 Mai a cunoscut la I.S.C.T. încă din zori, o intensitate sporită în toate secțiile întreprinderii. Oțelăria ale cărei agregate au atins indici superiori de utilizare a timpului de funcționare — 91,2 la cuptoarele electrice și 92,3 la cuptorul Siemens-Martin, și-a început activitatea cu întregul efectiv, nici un absent nemotivat,, nici un întîrziat. Nici nu se putea altfel, ne spune inginerul Alexandru Lișcan, șeful oțelăriei, deoarece ziua aceasta a fost la noi o zi record. Toate cuptoarele au funcționat bine, oamenii au lucrat excelent. în ziua de 1 Mai s-au produs la oțelărie 15 tone oțel aliat peste plan, în schimbul I maistrul Iosif Uțiu a elaborat o șarjă de oțel înalt aliat destinat fabricării electrozilor inoxidabili. Și în colectivele de la minoriști în această zi munca a cunoscut valențe noi, fiecare muncitor căutîrnd să producă cît mai multe laminate peste plan. Astfel, numai laminorul de profile a laminat, ieri, 10 tone țagle peste prevederile planului, în frunte situîndu-se schimbul condus de maistrul Remus Bontea, schimb, evidențiat în întrecerea socialistă pe trimestrul I. Și la T.O.T. nr. 1 s-au înregistrat, după cum ne spune maistrul N. Șuvaina o depășire de 9 tone sîrmă trefilată. Cei mai buni trefilatori din această zi s-au dovedit a fi Dumitru Hășdărean, Vasile Bustan, Liviu Lazăr, Ioan Boldor și Nicolae Conț. V. ALBU FAPTE TINEREȘTI 1 Mai — sărbătoarea muncii, sărbătoarea primăverii, regăsește tineretul angajat alături de colectivele de muncă pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen. Uteciștii de la I.M.M.R. „16 Februarie“ integrați în marea întrecere socialistă pentru înfăptuirea cincinalului în 4 ani, dovedesc ireversibil că sunt pătrunși de un înalt spirit muncitoresc ce se reflectă în dăruirea și hărnicia manifestate. Locomotiva Diesel hidraulică 70.003, proaspăt introdusă în circuitul feroviar a fost reparată în ajunul marii sărbători. La reparația de calitate efectuată, un aport de seamă și-au adus tinerii secției L.D.H. care doresc ca în cel mai scurt timp motorul Diesel să nu mai aibă secrete pentru ei. Tot în această secție, în cadrul angajamentului economic al tineretului, ieri au fost raportate noi succese: confecționarea unei cutii tranzistoriale cu o manoperă în valoare de 2.557 lei; repararea unui demaror pentru LDH —2 004 în valoare de 800 lei manoperă. Uteciștii Cătană Andrei, Pirjol Emil, Mureșan Nicolae, Fărcușan Viorel, Petean Vl- V. BONDOR (Continuare în pag. a Ill-a) I Sărbătorii oamenilor muncii de pretutindeni — 1 Mai, lucrătorii ogoarelor județului i-au adus prinos cununa strădaniei lor unite pentru zămislirea unor recolte bogate. CU TOATE FORȚELE ȘI MIJLOACELE LA ÎNTREȚINEREA CULTURILOR Asemeni întregii țări, și cooperatorii din Luncani au hotărît să sărbătorească ziua muncii prin muncă Activitatea a început în primele ore ale dimineții — ne informa inginerul șef, Petre Romașcanu — forțele existente fiind dirijate spre cele mai importante lucrări ale etapei în care ne aflăm. Peste 70 cooperatoare și cooperatori — membri ai brigăzilor I și H au ieșit la privitul griului de toamnă pe terenurile unde s-a semănat trifoi în cultură ascunsă (lucrarea este deja încheiată pe 88 ha). Concomitent, s-a executat combaterea chimică a buruienilor pe suprafețele semănate cu grîu în cultură pură (120 ha au fost ierbicidate pînă în ziua de 1 Mai) și a început aceeași lucrare la cartofi De asemenea, a fost intensificat ritmul de muncă la prășitul sfeclei de zahăr (pînă acum au fost prășite 28 ha). In ultimele zile, 3 agregate au funcționat în permanență, irigînd lucerna, varza timpurie și spanacul. Cele cîteva activități ilustrează preocuparea cooperatorilor pentru a pune bazele unor producții ridicate în acest an. PENTRU CA PÂMÎNTUL LA RODEASCĂ bogat ... cooperatorii din Călărași au executat, în ritm accelerat, după încheierea semănatului porumbului, combaterea buruienilor. în cursul zilei de miercuri s-a lucrat la ierbicidarea griului de toamnă și la porumb (pînă la data arătată, lucrarea se efectuase pe 200 ha). „Bătălia“ cu buruienile au dus-o și cooperatorii din brigăzile I și II pe terenurile pe care nu se poate face combaterea chimică. în consens cu membrii unității au acționat și mecanizatorii care au semănat porumb pe loturile personale ale membrilor cooperatori. continua lucrul în CÎMP CU INTENSITATE sporita încheierea însămînțării porumbului a însemnat, pentru membrii cooperativei din Turda Nouă, doar o treaptă spre asigurarea belșugului ogoarelor în acest an Ca și în alte cooperative agricole din județ și aici ziua de miercuri a avut după cum ne-a comunicat, Horia Belu, inginerul șef al unității, o „agendă“ foarte încărcată. Membrii brigăzii I din Turda au terminat prima prașilă la sfecla de zahăr, iar cooperatorii brigăzii din Săndulești au executat aceeași lucrare pe ultimele suprafețe date în îngrijire. De asemenea s-a muncit intens la combaterea chimică sau manuală a buruienilor din culturile de păioase Mecanizatorii au grăpat peste 280 ha din suprafețele semănate cu porumb, și au continuat însămînțatul porumbului pe loturile ajutătoare ale membrilor cooperatori. ACTIVITATE FRUCTUOASA ȘI LA FRATA Volumul mare de lucrări ce trebuie executat în perioada imediat următoare, a determinat consiliul de conducere a cooperativei din Frata să concentreze, în data de 1 Mai importante forțe și mijloace de lucru, în cîmp. Principalele direcții ale „asaltului“ s-au îndreptat spre intensificarea prașilei la sfecla de zahăr, ierbicidarea păioaselor de toamnă și terminarea semănatului porumbului pentru masă verde pe terenurile redate circuitului agricol. Tot în ultimele zile a fost declanșat și plantatul tutunului, cultură care în aceste cooperative agricole ocupă importante suprafețe. IAI HAINE DE LUCRU PE OGOARE Dintre împlinirile în prot ... ____ __1UUCUlt? CU ccic tuici,noul SHtreprinderii „Triumf“ s-a prezentat la sărbătoarea muncii, dorim să evidențiem pe cele cuprinse în angajamentele luate în cinstea celei de a XXX-a aniversări a Eliberării patriei și Congresului al XI-lea al partidului. Eliminînd unele deficiențe generate de aprovizionarea materială la secția bujii și în special la sinterizate, în luna martie ritmicitatea a reintrat în normal, fapt ce a permis recuperarea restanțelor la unele sortimente și obținerea unei producții suplimentare, în bilanțul realizărilor la zi, valoarea producției globale este mai mare cu peste un milion lei decît prevederile planului pe 4 luni Deși la producția marfă exista o minimă realizare la încheierea primului trimestru, acum plusul Obțlînli GSIG CÎc peste o sUbacitate de milion lei, iar productivitatea a înregistrat o creștere de 2,2% față de plan. Unul din indicatorii care au oferit satisfacții întregului colectiv a fost onorarea unor contracte suplimentare la export, fiind livrate peste plan produse în valoare de 120 mii lei valută. Pe lângă aceste realizări, două evenimente importante în viața uzinei le va permite să îndeplinească înainte de termenele fixate angajamentele luate în cinstea zilei de 23 August și Congresului al XI-lea al partidului. Amintim faptul că în luna martie a intrat în funcțiune al doilea cuptor de la secția sinterizat. Experiența dobîndită, buna organizare și dorința muncitorilor de la atelierul de autodotare și secția sculărie s-au soldat cu reducerea cu peste o lună a termenului de predare a celui de-al treilea cuptor, în data de 24 aprilie a.c., după cîteva zile de probe și verificări s-a asigurat începerea lucrului și ______. ____ .111_ • • _ A. In acest unu auxctj. ±u desi fel, prin hărnicia, priceperea, și capacitatea inginerilor, tehnicienilor și muncitorilor cu înaltă calificare din uzină, prin construirea și autoutilarea celor trei cuptoare, s-a renunțat la importul unor instalații în valoare de peste 600 mii lei valută. Iată modul în care, colectivul de la „Triumf“ a întîmpinat Ziua muncii și solidarității internaționale, iată bilanțul realizărilor pe care le va amplifica pînă la 23 August și pînă la Congresul al XI-lea al partidului, iată hotărîrea prin care se consolidează înfăptuirile menite să îndeplinească înainte de termen prevederile cincinalului calității. C. ȘTEFANESCU ROADELE HĂRNICIEI LA „TRIUMF” ADUNAREA POPULARĂ DIN CAPITALA CU PRILEJUL ZILEI DE 1 MAI în atmosfera muncii creatoare care domnește de la un capăt la altul al țării și a puternicului avînt politic ce însuflețește întregul popor în acest an jubiliar al patriei noastre socialiste, în cadrul unei entuziaste adunări populare, onorată de prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, mii de locuitori ai Capitalei au adus, miercuri după-amiază, un fierbinte omagiu zilei de 1 Mai. Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. ... Pavilionul Expoziției Economiei Naționale, locul de desfășurare a adunării populare organizată de Comitetul Municipal București al P.C.R. Sosirea secretarului general al partidului este întîmpinată cu multă căldură, numeroși bucureșteni — aflați pe platoul din fața pavilionului — aplaudîndu-1 și ovaționîndu-1 îndelung, scandînd cu înflăcărare „Ceaușescu — P.C.R.“, „Ceaușescu și poporul“, „Stima noastră și minaria, Partidul — Ceaușescu — România“. Membri ai gărzilor patriotice, ai formațiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei prezintă onorul. Pionieri oferă cu dragoste flori tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu. Sărbătoarea Intîiului de Mai — de aproape trei decenii mereu același moment solemn, iradiind bucuria marilor împliniri pe drumul revoluției socialiste, mereu același anotimp al revărsării nesecatelor energii pentru apropierea viitorului comunist și, în același timp, mereu mai bogat în semnificații — a avut loc anul acesta sub semnul succeselor deosebite cu care oamenii muncii de la orașe și sate, fără deosebire de naționalitate, întîmpină a XXX-a aniversare a eliberării patriei de sub dominația fascistă și cel de-al XI-lea Congres al partidului. Așa cum arăta tovarășul Nicolae Ceaușescu, în cuvîntarea rostită anul trecut, la cea de-a 83-a aniversare a acestui eveniment, „Ziua de 1 Mai — măreață sărbătoare a primăverii și a muncii — a intrat in conștiința popoarelor ca un simbol al uriașei energii revoluționare și a forței înnoitoare a proletariatului, a milioanelor de făuritori ai bunurilor materiale, ai progresului și civilizației umane, a cărei misiune istorică este aceea de a dezrobi popoarele de sub jugul exploatării și asupririi, de a asigura clădirea societății noi — a egalității, echității și justiției sociale, a demnității și fericirii omului — la care au visat, de-a lungul secolelor, mințile cele mai luminate". Bilanțurile acestei prime etape a marii întreceri socialiste, pe care întregul nostru popor muncitor o desfășoară cu înalt simț patriotic arată că cincinalul se îndeplinește în ritmurile înscrise în angajamentele asumate pe întreg cuprinsul țării. Pornind cu hotărîre la lucru, încă din prima zi a cincinalului, oamenii muncii din unele întreprinderi industriale au îndeplinit integral prevederile perioadei 1971—1975. Alte colective lucrează în contul ultimului an al cincinalului. Animați de nobila năzuință de a conferi dimensiuni tot mai mari realizărilor de pînă acum, dornici de a se manifesta în fiece clipă, ca făuritori activi ai României socialiste, oamenii muncii din patria noastră au hotărît ca anul acesta Intîiul de Mai să fie sărbătorit de fiecare la locul său de producție — în uzine și pe șantiere, pe ogoare, în laboratoare, acolo unde se făuresc bunurile materiale și spirituale ale societății noastre. Cinstind în acest mod ziua de 1 Mai, întregul nostru popor a împlinit adevăratele valențe ale marii sărbători a omenirii muncitoare și, în același timp, și-a exprimat, printr-un înalt simbol, dragostea fierbinte față de Partidul Comunist Român — cel care a dat muncii un sens și un conținut nou, eliberînd-o de exploatare și transformînd-o într-o condiție a existenței umane demne, al formării și afirmării personalității umane. ... în sala Pavilionului Expoziției Economiei Naționale și-au dat întîlnire, miercuri după-amiază, reprezentanți ai oamenilor muncii din întreprinderile și instituțiile Capitalei. Marea rotondă era împodobită sărbătorește. Deasupra tribunei oficiale strălucește în reflexe aurii stema partidului, precum și urarea „Trăiască Partidul Comunist Român, forța politică conducătoare a societății noastre socialiste“, precum și mari steaguri roșii și tricolore. Ora 16,00. Sosirea la tribuna oficială a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat, anunțată prin semnul de trompetă, face ca din tribune să erupă entuziasm și bucurie fără margini. Crainicul rostește solemn: „Bine ați venit tovarășe secretar general al Partidului Comunist Român, președinte al Republicii Socialiste România! — urare reluată și amplificată prin glasurile miilor de demonstranți, împreună cu secretarul general al partidului, în tribuna oficială au luat loc tovarășii Elena Ceaușescu, tovarășii Emil Bodnaraș, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Manea Mănescu, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ilie Verdeț, Ștefan Voitec, Chivu Stoica, Constantin Băbălău, Cornel Burtică, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Magdalena Filipaș, Ion Ioniță, Vasile Patilineț, Ion Pățan, Ștefan Andrei, Gheorghe Oprea, viceprim-ministru al guvernului, precum și Constantin Pîrvulescu, Alexandru Sencovici și alți mill* (Continuare in pag. a III-a) Adunarea populară de la Cluj 1 Mai — simbol al unor înalte tradiții revoluționare, al luptei clasei muncitoare pentru o lume dreaptă și o viață liberă și fericită. Sărbătoarea muncii găsește poporul nostru antrenat într-o gigantică bătălie pentru înălțarea României socialiste pe noi culmi ale civilizației și progresului, pentru bunăstare materială și spirituală, însuflețiți de înaltele idealuri socialiste, întruchipate grăitor în obiectivele stabilite de cel de-al X-lea Congres al P.C.R., de Conferința Națională și indicațiile secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, oamenii muncii din patria noastră au dat țarii înfățișarea unui grandios șantier. Privită de pe culmile bătrînilor Carpați, în această zi de primăvară, țara ne oferă priveliștea unor impunătoare cetăți industriale, a verdelui promițător al mănoaselor cîmpii, unde, în zumzetul tractoarelor și al muncii se pregătesc roadele unui nou an. Cot în coz cu întregul popor, oamenii muncii din județul nostru — români, maghiari, germani și de alte naționalități — au înscris și înscriu noi pagini în istoria nouă a României. Antrenați, în anul celei de-a XXX-a aniversări a Eliberării și al Congresului al XI-lea al partidului, în ampla mișcare națională de realizare a cincinalului înainte de termen, ei adaugă cu fiecare zi noi pietre la edificiul socialist pe care-l durăm cu brațele și mintea noastră. Străduindu-se sa muncească mai bine, punînd în valoare noi rezerve interne, sporindu-și preocuparea pentru o activitate mai eficientă, muncitorii, inginerii, tehnicienii din industria județului sînt hotărîți să ridice tot mai sus performanțele dobîndite în muncă, dînd putere de fapt împlinit sarcinilor puse în față de partid, în agricultura județului domnește, de asemenea, efervescența, emulația, spiritul de autodepășire. Folosind timpul favorabil și mijloacele tehnice din dotare, lucrătorii ogoarelor au încheiat, în cinstea zilei de 1 Mai, însămînțatul porumbului și continuă în ritm susținut celelalte lucrări agricole. Punîndu-și priceperea, talentul, capacitatea creatoare în slujba producției, oamenii de știință clujeni își aduc din plin aportul la înflorirea și progresul țării. Prin activitatea și rezultatele muncii lor ei se încadrează organic în marele detașament al intelectualității românești devotată poporului care face cinste pionierilor științei și culturii românești, creatori de renume mondial și patrioți înflăcărați Avînd conștiința datoriei împlinite, fideli unei tradiții muncitorești, la sfîrșitul unei zile fructuoase de muncă cei ce durează cu mîinile și mintea lor, sub conducerea partidului comuniștilor o viață nouă și liberă pe pămîntul românesc și-au dat și în acest an întîlnire de Ziua internațională a muncii. La adunarea populară de la Cluj organizată cu acest prilej au participat muncitori și ingineri din întreprinderi, oameni de știință și cultură, cadre didactice din învățămîntul de toate gradele, tineri și tinere, salariați din instituțiile clujene, militari, activiști de partid și de stat. In prezidiul adunării au luat loc tovarășii Ștefan Mocuța, prim-secretar al Comitetului județean Cluj al P.C.R., președintele Comitetului executiv al Consiliului popular județean, Constantin Crișan, Aurel Negucioiu, Andrei Csillag, Roman Morar, Aurelia Dănilă, Ștefan Péterfi, Ștefan Pascu, loan Hortopan, loan Udrea, Constantin Ioana, loan Noja, loan Florișca, Aurel Rău, Clara Butyka, Maria Bereschi, Lajos Letay, Iuliu Iakab, Cornel Bordeianu, Viorica Boncea, Gheorghe Rusu, loan Almășan, Gheorghe Mărinceanu, Francisc Vincze, Iuliana Mudreac, Susana Pop și Gheorghe Otvös. (Continuare în pag. a lll-a) TELEGRAMĂ Tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN PREȘEDINTE AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Adunarea populară consacrată sărbătoririi zilei de 1 Mai, ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc, exprimînd sentimentele și gindurile comuniștilor, oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, dă o înaltă apreciere politicii interne și externe marxist-leniniste a partidului și statului nostru, activității multilaterale și neobosite pe care Dumneavoastră, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, o desfășurați în slujba cauzei socialismului și comunismului în România, in slujba înțelegerii, cooperării și colaborării pașnice, constructive între toate popoarele lumii, în vederea afirmării libere și nestingherite a spiritului creator al fiecărei națiuni. Animați de un înflăcărat patriotism, de dragoste nețărmurită față de partid, față de conducerea lui înțeleaptă, angajați cu întreaga lor putere de muncă la înfăptuirea angajamentelor luate în cinstea sărbătorii internaționale a muncii, a celei de a XXX-a aniversări a Eliberării patriei și a Congresului al XI-lea al P.C.R., oamenii muncii din județul Cluj — români, maghiari, germani și de alte naționalități — au întîmpinat 1 Mai cu noi succese în dezvoltarea economică, socială și culturală a județului. Muncitorii, inginerii și tehnicienii au îndeplinit planul producției industriale pe primele 4 luni ale anului la 27 aprilie, dînd țării o producție industrială globală suplimentară în valoare de 115 milioane lei. In intervalul ianuarie-aprilie, industria județului Cluj a livrat peste plan 2.931 tone laminate finite pline de oțel, izolatori electroceramici în valoare de 8.756 mii lei, 1.740 tone ciment, 7.200 tone sodă caustică, 183 mii metri patrați abrazivi pe suport, medicamente în valoare de 2.118 mii lei, 10.114 ki lapte de consum și produse lactate și alte produse. Pro- Cluj. 1 Mai 1974 BUCUREȘTI ductivitatea muncii pe un salariat este cu 240 lei mai mare decît nivelul planificat. Sunt create premisele realizării în acest an a planului de export prevăzut pentru întregul cincinal. Lucrătorii de pe ogoarele județului muncesc pentru însămînțarea ultimelor suprafețe prevăzute în această primăvară. Activitatea politică, cultural-educativă, de formare și afirmare a conștiinței noi, socialiste, orientată în concordanță cu Programul ideologic al partidului, se afirmă ca un factor tot mai puternic de lumină și de așezare a principiilor eticii și echității socialiste, a dragostei față de muncă, față de patrie, partid și popor la temelia raporturilor sociale dintre oameni. Adunarea noastră populară Vă încredințează, mult iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, că oamenii muncii din Cluj vor depune toată energia și priceperea lor pentru a înfăptui neabătut politica internă și internațională a partidului, urmîrndu-Vă fără șovăire în pilduitoarea activitate revoluționară, indicațiile Dumneavoastră de conducător încercat al partidului și statului, îndemnurile pe care ni le-ați dat cu ocazia vizitelor de lucru efectuate în județul nostru, astfel nicit să contribuim cu toate forțele la înflorirea și dezvoltarea națiunii noastre socialiste. Cu aceste gînduri și sentimente, Vă dorim, mult stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, din adîncul sufletelor noastre multă sănătate și putere de muncă, activitate rodnică în fruntea partidului și a României socialiste, pe care o conduceți cu înțelepciune, clarviziune spre culmi tot mai înalte de lumină, bunăstare și fericire. ADUNAREA POPULARĂ A OAMENILOR MUNCII DIN CLUJ a