Femeia, 1986 (Anul 39, nr. 1-12)

1986-01-01 / nr. 1

fe viei a LUMINOASE PERSPECTIVE VIITORULUI PATRIEI Pentru un om, un an nou, simbolica şi mirifica hotărnicire de timp, reprezintă pasirea pe o alta treapta a vieţii sale, ce şi-o doreşte cit mai luminoasa, mai plina de bucurii şi împliniri Pentru un popor, treapta aceasta este de istorie. Un moment ce se vrea, de asemenea, de înălţare, şi care cuprinde, în reverberaţii de epopee, idealul colectiv al unui întreg popor. Anul în care păşim nu este, însă, o treapta obişnuita, ci o adevărata poarta de intrare într-o etapa noua, superioara, a devenirii noastre socialiste şi comuniste. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, în vibrantul Mesaj de Anul Nou, moment înălţător, de profunde satisfacţii şi simţăminte patriotice, pe care întreaga ţara l-a ascultat cu deosebit interes şi deplina adeziune, am început un nou cincinal, cutezător şi de mare perspectiva, la căpătui caruia, potrivit hotarîrilor Congresului al XIII-lea al partidului, România va trece in rîndul ţărilor cu un stadiu mediu de dezvoltare economica şi sociala. Mesajul a umplut inimile milioanelor de femei şi bărbaţi ai patriei de bucurie şi încredere în viitorul nostru luminos, dînd temei năzuinţelor noastre şi îndemnîndu-ne la o activitate cu o eficienta superioara în toate domeniile Anul 1986 este primul dintre cei cinci, care vor marca, în istoria neamului acest salt calitativ, distinct Au atras, în mod deosebit atenţia şi unanimul consens al naţiunii în ultima luna a lui 1985,şedinţele Comitetului Politic Executiv al C C. al P.C.R. din 7, 15 şi 28 decembrie, desfăşurate sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, in care s-a dezbătut şi aprobat un set larg de masuri pentru îmbunătăţirea şi reglementarea activităţii din mai multe domenii economice şi sociale. Milioanele de femei ale patriei au luat cunoştinţa, cu deplina adeziune şi recunoştinţă, de noile masuri menite să asigure o creştere demografică corespunzătoare a populaţiei şi de hotarîrea de a se acorda un sprijin şi mai substanţial femeilor cu copiii care au făcut, ulterior, obiectul Decretului privind alocaţia şi indemnizaţia pentru copii, ajutoarele ce se acordă mamelor cu mai mulţi copii şi soţiilor de militari in termen, precum şi indemnizaţia de naştere, o noua şi grăitoare expresie a politicii partidului faţa de familie, faţă de viitorul naţiunii noastre socialiste Evenimentul central al ultimei luni a anului de curînd încheiat l-a constituit Plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, care a dezbătut, pe larg, activitatea desfăşurata in toate sectoarele, pentru realizarea planului pe 1985 şi pe întregul cincinal, precum şi proiectul planului pe 1986, primul an al actualului cincinal, şi alte probleme privind perfecţionarea întregii activităţi economico-sociale, în vederea înfăptuirii neabătute a hotărîrilor Congresului al XIX-lea al partidului Participanţii la plenară au dat o înaltă apreciere contribuţiei determinante a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la fundamentarea şi realizarea noilor obiective ale dezvoltării ţârii. Printre principalele probleme abordate în magistrala sa cuvîntare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a acordat o atenţie deosebita problemelor energiei, aplicării ferme a măsurilor stabilite în această privinţă. Secretarul general al partidului s-a referit pe larg la necesitatea descoperirii și utilizării a noii surse de energie, la dezvoltarea bazei de materii prime, prin valorificarea superioara a minereurilor utile, existente în ţara noastra precum şi la ridicarea nivelului tehnic al producţiei, la înfăptuirea programelor speciale adoptate de Congresul ştiinţei şi învăţămintului Reluîndu-şi lucrările in plen. Marea Adunare Naţională a dat putere de lege Planului naţional unic de dezvoltare economico-sociala a Republicii Socialiste România pe anul 1986 Planului de dezvoltare a agriculturii și industriei alimentare pe anul 1986, Bugetului de stat pe 1986 şi a aprobat Legea cu privire la creşterea productivităţii muncii, perfecţionarea organizării şi normării producţiei şi a muncii. Toate aceste documente, care prefigurează perspectivele imediate ale dezvoltării patriei, poartă amprenta gîndirii revoluţionare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, evidenţiază preocuparea constantă a secretarului general al partidului, care a îndrumat nemijlocit întreaga activitate de fundamentare a direcţiilor de dezvoltare economico-socială din primul an al celui de-al optulea cincinal, şi de soluţionare, pe baze ştiinţifice, a problemelor cardinale de care depind, în etapa actuală, creşterea economică în ritm susţinut, dezvoltarea echilibrată a tuturor sectoarelor şi zonelor zării însufleţite de îndemnurile înflăcărate rostite de preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in Mesajul de Anul Nou, milioanele de femei ale patriei păşesc, laolaltă cu intregul popor, in anul 1986, cu siguranţa şi încrederea pe care le da devenirea socialistă şi comunista a patriei, perspectivele pline de lumina ale viitorului. Călăuzită de genialul său conducător, erou între eroii neamului, naţiunea română urca noua treapta de timp şi de istorie cu optimismul ziditorului sigur şi mîndru de grandioasa operă pe care o făureşte. La temelia acestei certitudini sta forţa economică şi umană a patriei, in 1986, volumul total al investiţiilor in economia naţionala va fi de 265—270 miliarde de lei, ceea ce inseamna o creştere de 6,8 la sută faţă de 1985. Investiţiile vor fi destinate, cu precădere, sporirii bazei energetice şi de materii prime, realizării programului de dezvoltare intensivă, modernizării şi ridicării nivelului tehnic al producţiei, reducerii consumurilor de materii prime, combustibili şi energie, valorificării superioare a resurselor recuperabile şi refolosibile, asigurării de noi produse, creşterii productivităţii muncii şi sporirii competitivităţii produselor româneşti pe piaţa externa. Vor fi puse în funcţiune încă 185 capacităţi de producţie importante, industriale şi agrozootehnice Accentuarea laturilor calitative şi de eficienţă va crea condiţiile ridicării, în continuare, a calităţii vieţii, a nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor în 1986. volumul total al desfacerilor de mărfuri cu amănuntul din comerţul socialist va fi de 280 miliarde de lei, iar prestările de servicii pentru populaţie vor creşte cu 15 la sută faţa de 1985. Aceasta pe temeiul creşterii retribuţiei medii nominale cu 1,3 la sută, în comparaţie cu anul trecut Este semnificativ de reţinut că în anul acesta vor fi date în folosinţă oamenilor muncii un număr de încă 140 000 de apartamente noi. Văzînd, cu emoţie, intrările de bine, de mari şi reprezentative succese cuprinse în mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în îndemnurile sale înflăcărate de a munci cu şi mai mare responsabilitate şi dăruire, cu spirit revoluţionar, pentru înfăptuirea marilor programe de dezvoltare a patriei, propriile lor gînduri şi năzuinţe, femeile şi bărbaţii de pe mîndrele noastre plaiuri româneşti îşi exprimă hotarîrea lor nestrămutată de a nu precupeţi nici un efort spre a contribui, la cel mai înalt nivel, la înflorirea ţării, pentru îndeplinirea obiectivelor Congresului al Xlll-lea al partidului. Din inimile femeilor, ale întregului popor, pornesc, în aceste momente de hotar de timp, urările cele mai calde, sentimentele de aleasă dragoste şi stimă către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul celei mai încărcate de glorie epoci din existenţa noastră milenara, către tovarăşa Elena Ceauşescu. întruchipare de legendă a celor mai înalte virtuţi ale femeii române Cuvintele înflăcărate ale miilor de tineri şi copii de pe întreg cuprinsul patriei, veniţi să ureze, după datina străbună, conducătorului iubit şi respectat al partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, tradiţionalul „La mulţi ani", viaţa lungă, multă sănătate, fericire, nesecată putere de muncă, pentru progresul necontenit al ţarii, pentru binele şi prosperitatea întregului popor român, pentru înfăptuirea aspiraţiilor de libertate şi pace reprezintă expresia sentimentelor şi a gîndurilor de bine ale tuturor cetăţenilor patriei, prinosul de recunoştinţa al naţiunii faţă de genialul nostru conducător, pentru viaţa nouă, libera şi demnă pe care o trăim, pentru certitudinea viitorului luminos pe care îl construim. începutul de an prilejuieşte naţiunii noastre aniversarea, devenită o sărbătoare de inimă a ţârii, a zilei de naştere şi a peste 50 de ani de activitate revoluţionară a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, moment de suprem omagiu adus conducătorului partidului şi statului nostru, comunistului dîrz şi patriotului înflăcărat, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii. Femeile, intregul popor, omagiază, tot în aceste zile de graniţă de timp, pe tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, cu prilejul sărbătoririi zilei de naştere, relevînd, cu profund respect şi neţărmurită admiraţie, dăruirea şi patosul revoluţionar cu care şi-a pus viaţa, întreaga capacitate creatoare şi putere de muncă în slujba înfăptuirii politicii partidului, infloririi scumpei noastre patrii, fericirii poporului din mijlocul căruia s-a ridicat. Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al C C. al P.C.R. adresată cu acest prilej tovarăşei Elena Ceauşescu semnifica înalta preţuire şi stimă a întregului partid şi popor faţa de luminoasa sa personalitate, exemplară pildă de militant comunist, de patriot înflăcărat şi eminent om de ştiinţa, care aduce o contribuţie de excepţionala însemnătate la opera de făurire a socialismului şi comunismului in România. Trecerea prin portalul de speranţe şi visuri al noului an a înmănuncheat şi dorinţele de pace şi linişte, atît de scumpe femeilor ţării noastre, întregului popor român, care ştiu că numai în tihnă şi siguranţă pot clădi viitorul socialist şi comunist, atît de luminos prefigurat de partid Trecînd în revista în Mesajul de Anul Nou principalele probleme ale situaţiei internaţionale, preşedintele Republicii, tovaraşul Nicolae Ceauşescu, a apreciat ca exista, in ciuda primejdiilor mari cu care se confrunta omenirea, premise de speranţă şi încredere într-un viitor de pace al întregii planete, în ciuda cursei nesăbuite a înarmărilor nucleare, a conflictelor militare şi a multiplelor focare de încordare, ce nu şi-au aflat soluţionarea, sta în putinţa popoarelor să înfrunte aceste pericole şi ameninţări, să asigure, prin acţiunea lor fermă şi unită, risipirea norilor ce s-au adunat la orizontul existenţei umane, sa salvgardeze bunul cel mai de preţ al omenirii — pacea. Este unul dintre dezideratele cele mai arzătoare cu care păşim în noul an de viaţă şi de istorie. Puternic mobilizate de înflăcăratele îndemnuri ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, femeile patriei, împreună cu întregul popor, au păşit în primul an al celui de-al optulea cincinal cu hotărîrea ferma de a acţiona cu deplină responsabilitate revoluţionară pentru îndeplinirea exemplară a înaltelor sarcini care le revin, de a munci cu abnegaţie şi dăruire patriotică pentru ridicarea patriei pe noi trepte de progres şi civilizaţie socialistă și comunistă.