Flacăra Iaşului, decembrie 1964 (Anul 20, nr. 5671-5697)

1964-12-01 / nr. 5671

Pag. 2 DIN VIAŢA CENTRULUI UNIVERSITAR Cu gîndul la examene Faptul ca examenele nu se pregătesc în asalt, în puţinul timp rezervat sesiunilor, ei în mod permanent, începind chiar cu primele zile ale anului de invăţămînt, a căpătat valoare de axiomă. Acest lucru este cunoscut de către majoritatea studenţilor Facultăţii de chimie industrială din cadrul Institutului politehnic „Gheorghe Asoii“ din Iaşi. Ca atare, ei folosesc cu maximum de eficienţă timpul liber, accentul principal punindu-l, aşa cum e şi firesc, pe studiul individual, încă din primele zile ale noului an universitar, Consiliul Asociaţiei studenţilor din facultatea noastră a trecut la rezolvarea unor probleme ridicate de o cât mai bună pregătire profesională a studenţilor. Fireşte, în această direcţie îndrumarea organizaţiei de partid, munca cadrelor didactice, colaborarea cu organizaţia U.T.M. constituie chezăşia succeselor. Dacă pentru studenţii mai vechi problema organizării studiului individual nu mai constituia, în general, o noutate, pentru colegii noştri din anul I se cereau eforturi sporite, în sensul familiarizării lor, in timpul cel mai scurt, cu metodele cele mai eficiente de asimilare a materiei la cursuri. Ţinînd seama de experienţa anilor trecuţi, s-au organizat o serie de acţiuni menite să lămurească studenţilor din anul I unele probleme esenţiale: frecvenţa regulată la cursuri, seminarii, laborator, modul cum trebuie scoasa notiţele şi completarea lor cu date extrase din materialul bibliografic, procurarea bibliografiei pentru curs, folosirea cu regularitate a orelor de consultaţii, urmărirea şi participarea la lucrările practice de laborator etc. S-au purtat, astfel, discuţii interesante in scopul găsirii celor mai bune metode de studiu individual, s-au organizat consfătuiri pe această temă, cu diferite prilejuri (adunări pe linie de U.T.M. sau de asociaţie), studenţi din anii mai mari vorbesc colegilor mai tineri despre experienţa lor, făcîndu-le recomandări utile. Aşa a procedat, de pildă, tovarăşul Mihai Hicu, fruntaş la învăţătură, cu ocazia primei adunări generale U.T.M. El a vorbit despre necesitatea organizării studiului sistematic şi temeinic, ca soluţie sigură în obţinerea de rezultate bune la învăţătură. Desigur că încă nu se pot trage concluzii privind nivelul la care se ridică anul intîi, ceea ce se poate spune cu siguranţă, insă, e faptul că majoritatea studenţilor arată interes şi seriozitate pentru pregătirea lor profesională. Participarea activă la seminarii, la lucrările de laborator, la cercurile ştiinţifice confirmă acest lucru şi naşte optimism pentru apropiata sesiune de examene, prima din viaţa lor de studenţi. Pentru o cit mai temeinică pregătire a viitorilor lucrători în industria chimică, în facultatea noastră se organizează numeroase manifestări care duc la completarea şi consolidarea cunoştinţelor căpătate la cursuri. De mare popularitate şi participare se bucură simpozioanele, concursurile (in prezent este în pregătire cu anul al lll-lea, un concurs pe teme de chimie organică), olimpiadele (de matematică, de chimie, de fizică), cercurile ştiinţifice pe materii etc. Alături de studenţii care s-au evidenţiat anul trecut (Octavian Manu, Victoria Iancov, Bogdan Antoniuc, premiaţi la sesiunea ştiinţifică pe institut), în acest an tot mai mulţi colegi dovedesc interes pentru cercetarea ştiinţifică, convinşi fiind că în acest fel îşi îmbogăţesc cunoştinţele. Numeroase sunt cazurile cinci lucrări prezentate in cadrul cercurilor ştiinţifice constituie nuclee ale proiectelor de diplomă pentru examenul de stat ori teme de studiu şi cercetare in cadrul întreprinderilor industriale, după terminarea studiilor in facultate. Cei mai mulţi dintre studenţii facultăţii noastre trăiesc cu gîndul la examene şi sunt hotăriţi să obţină rezultate cit mai bune. Vrem ca lupta pe care o ducem împotriva mediocrităţii să se soldeze cu încă o victorie. In acest scop sunt folosite cu pricepere toate posibilităţile de care dispunem. Avem condiţii minunate de studiu şi trai şi vrem să arătăm că ştim să le folosim. VIRGIL BANCILA preşedintele Consiliului Asociaţiei studenţilor MARIA GROVU membră in Consiliul Asociaţiei studenţilor Facultatea de chimie industrială Aspect din laboratorul de legumicultura de la Institutul agronomic din Iaşi. Studenţi din anul la lucrări practice. Foto : V. Botoşanu FLACĂRA OĂȘULUÎ FOTBAL categ. A Steaua a trecut pe primul loc După ce a deţinut şefia clasamentului etape în şir, C.S.M.S. a cedat-o echipei bucureştene Steaua. Aceasta din urmă a jucat la Constanţa, unde a realizat un rezultat de egalitate (1—1), ceea ce i-a permis să acumuleze acelaşi număr de puncte ca şi C.S.M.S. Avînd însă un golaveraj mai bun, Steaua a trecut pe, primul loc. C.S.M.S. n-a jucat duminică, ultima partidă din tur urmînd s-o susţină la sfîrşitul acestei săptămîni cu formaţia campioană, Dinamo, la Bucureşti. In celelalte întîlniri disputate în cadrul categoriei A, s-au înregistrat următoarele rezultate : Dinamo București-Dinamo Pitești 2-0, Petrolu-Rapid 0-1. CLASAMENTUL 8 6 2 0 19: 5 14 12 6 2 4 17:16 14 13 5 3 5 16:13 13 12 5 3 4 13:15 13 8 5 2 1 11: 3 12 12 4 4 4 14: 8 12 12 3 5 4 11:12 11 12 4 3 5 15:18 11 13 4 3 6 11:22 11 7 5 0 2 16: 8 10 12 3 4 5 18:17 10 12 3 4 5 13:21 10 11 3 2 6 13:19 8 12 1 5 6 6:16 7 Steaua C.S.M.S. Petrolul Farul Rapid Steagul roşu Crişul Dinamo Piteşti Ştiinţa Craiova Dinamo Bucureşti Ştiinţa Cluj U. T. A. Minerul Progresul atletism . Un miori republican si nou! regia! stable la Iaşi Anotimpul încă prielnic continuării activităţii în aer liber a permis atleţilor ieşeni să prelungească anul acesta cu mult „sezonul" întrecerilor de pe stadion. Şi, odată cu aceasta, să obţină o serie de rezultate valoroase. După recordul republican stabilit de Laurenţiu Irimia (la triatlon), iată că un alt junior ieşean, Constantin Rinder (C.S.M.S.) şi-a înscris numele pe tabela recordmenilor ţării. Rinder a obţinut, cu prilejul unei tentative, 1.962 de puncte la tetratlon (juniori, categoria a H-a), cifră superioară cu 112 puncte recordului deţinut de■ Gligor (S.S.E. nr. 1 Bucureşti). Noul record a fost stabilit de către juniorul ieşean in urma rezultatelor : 10,4 sec. pe 80 m. plat, 13,6 sec. pe 90 m. garduri, 38,01 m. la disc şi 2,81 m. la săritura cu prăjina. Tot în cadrul unei tentative, cunoscutul atlet ieșean Adrian Gogea, de la C.S.M.S., a modificat recordul re gional la triation seniori, realizáld 1.973 puncte (12,3 sec. pe, 100 m. plat, 5,62 m. la lungime și 16,25 m. la greutate). Dintre rezultatele înregistrate în cele trei probe, se detaşează, ca valoare, cel de la greutate. Cifra obţinută de Gagea ne face să aşteptăm cu încredere evoluţiile din viitorul sezon ale tînârului aruncător ieșean. C. SILVESTRU FOTBAL categ. B C.F.R. Paşcani-Metalul Tîrgovişte 2-0 (2-0) PAŞCANI (de la subredacţia ziarului „Flacăra Iaşului“). După o săptămînă posomorită, ziua de duminică a fost plină cu soare, o vreme minunată pentru fotbal. De acest lucru s-au bucurat din plin spectatorii şi jucătorii celor două formaţii care şi-au dat întîlnire pe stadionul „Locomotiva" din localitate. Aşteptat cu mult interes, acest ultim joc al sezonului de toamnă, dintre echipele C.F.R. Paşcani şi Metalul Tîrgovişte a corespuns aşteptărilor. Ceferiştii s-au străduit ca tradiţia să rămînă tradiţie, terminînd turul campionatului neînvinşi pe teren propriu. Mai mult, prestînd un joc de bună factură tehnică, şi-au asigurat victoria prin cele două goluri înscrise în prima repriză. In minutul 6, se înscrie primul gol de către fundaşul Gheghi, care trimite balonul cu capul în poartă la un corner executat de Asimionoaie. Cu 5 minute înainte de terminarea reprizei la, la un contraatac al gazdelor, Atanasiu îl lansează în adîncime pe Rozorea, care-şi depăşeşte adversarul direct şi, printr-o reuşită execuţie tehnică, ridică mingea peste portarul Stănescu şi înscrie al doilea gol pentru C.F.R. In această parte a meciului, păşcănenii şi-au depăşit net adversarii, care s-au apărat supranumeric. Goluri mai puteau fi înscrise dacă înaintaşii ceferişti nu ratau încă două ocazii favorabile. După pauză, păşcănenii sunt totuşi cei care controlează mai bine balonul şi numai forma bună a portarului Stănescu a scăpat echipa din Tîrgovişte de la o înfrîngere categorică. Brigada de arbitri din Bucureşti, cu Vasile Dumitrescu la centru, a condus formaţiile: C.F.R. PAŞCANI: Leaţă - Rusu, Nedelcu, Gheghi, Simina, Dascălu, Sălceanu, Rozorea, Lupulescu, Atanasiu, Asimionoaie (din min. 70 Niţescu). METALUL TÎRGOVIŞTE: Stănescu - Simionescu, Ionescu I, Bălăceanu, Georgescu (din min. 65 Dechianu), Niţescu, Mihăilescu, Ionescu II, Berciuneanu, Dumitriu, Chiriţa. După meci, conducătorul întilnirii, Vasile Dumitrescu, ne-a declarat: „Sunt mulţumit că am arbitrat un meci de bună factură tehnică, desfăşurat în deplină sportivitate. Feroviarii au meritat pe deplin victoria, deoarece au fost tot timpul primii la minge, s-au organizat bine în apărare, iar în înaintare au ştiut ce vor. In repriza a II-a, metalurgiştii au mai echilibrat jocul, dar înaintarea lor a fost ştearsă“. LALUCI CRĂCIUN Voleibalistele de la Penicilina confirmă Duminică dimineaţă, sala „Dinamo" din Capitală a găzduit întîlnirea feminină de volei dintre echipele Flacăra roşie Bucureşti şi Penicilina Iaşi. Confirmînd forma bună în care se află, voleibalistele ieşene au înregistrat o preţioasă şi aplaudată victorie cu scorul de 3-1 (— 11, 14, 9, 2), a doua victorie consecutivă in deplasare. leșencele au început jocul timid, neregăsindu-se decît tîrziu, spre a doua jumătate a setului secund. In această perioadă, ele au comis numeroase greșeli de preluare. Apoi, după cum ne-a informat antrenorul echipei, N. Roibescu, şi-au revenit, prestînd, in special în ultimele două seturi, un joc spectaculos, răsplătit cu aplauze de către numeroşii spectatori prezenţi în sală. Voleibalistele echipei bucureştene n-au mai putut face faţă atacurilor variate ale adversarelor lor, cedînd vizibil. Evoluţia scorului in aceste ultime două seturî stă mărturie: 5-1, 12-8, 15-9 (in setul al treilea), 12—0, 15-2 (în ultimul set). Atît „primele şase" : Tatomir, Chiriţescu, Marcu, Căunei, Tăcu, Tesaru, cit şi rezervele - Andronic, Berescu, Alexandru, au jucat cu multă voinţă pentru victorie. Duminică, în ultima etapă a turului, Penicilina întîlneşte la Iaşi formaţia voleibalistelor din Deva. GH. M. Competiţii de verificare Recent, la Paşcani şi Hîrlău, s-au desfăşurat cîteva competiţii de verificare la şah şi tenis de masă, la care au participat sportivi din asociaţiile „Voinţa" Paşcani, Vaslui, Bîrlad, Hîrlău. După întreceri viu disputate, atît la şah, cîtşi la tenis de masă, în întrecerea pe echipe, au ieşit învingători sportivii de la „Voinţa" Hîrlău. La şah, echipa mixtă a „Voinţei" Hîrlău s-a clasat pe primul loc cu 132 puncte, urmată de „Voinţa" Paşcani (9 puncte) şi „Voinţa“ Vaslui. De menţionat că, la întreceri, a participat şi valoroasa şahistă Frida Weinstein („Voinţa" Iaşi), în afară de concurs, care a împărtăşit din experienţa sa tinerelor începătoare. In concursul de tenis de masă s-au înregistrat următoarele rezultate : Mafia Scîntei (Bîrlad) — Margareta Crişu (Vaslui) 2-1, Elena Rusu (Vaslui) - Frida Katz (Hîrlău) 2-0, Crişu - Katz 2—0, Scîntei — Rusu 2—0, Crişu - Rusu 2-0, Scîntei — Katz 2—0. Primele două locuri au fost cucerite de Maria Scîntei şi Margareta Crişu care, dealtfel, vor participa la finala pe ţară a Campionatului cooperaţiei meşteşugăreşti. La băieţi, pe primul joc s-a clasat. Vaisman („Voința" Hîrlău). C-TIN ADUMITRESEI coresp. Cele bune să se adune. Cei aproximativ 10.000 de studenţi care locuiesc în căminele din Centrul universitar Iaşi au început să-i cunoască deja. Sunt trei tineri, studenţi ca şi ei, care pot fi văzuţi în timpul liber vizitind căminele. Tovarăşii lor de drum nedespărţiţi sunt... aparatul de fotografiat şi magnetofonul. Cei mai mulţi Ii primesc cu bucurie, le deschid larg uşile camerelor In care locuiesc, alţii, mai puţini la număr, ii cam ocolesc, deşi greu scapă de obiectivul aparatului de fotografiat. Cine sunt aceşti trei vizitatori ? Membrii colectivului de sesizări şi control de pe lingă comisia socială a Consiliului U.A.S. din Centrul universitar Iaşi. Scopul vizitelor bisăptămânale: culegerea aspectelor pozitive şi critice referitoare la păstrarea disciplinei, curăţeniei, ordinei etc., de către studenta ce locuiesc în cămine. (Colectivul vizitează şi cantinele, dar pe noi ne preocupă i rindurile de fată numai prima latură a activităţii acestuia). Alexandru Pascu este responsabilul acestei „brigăzi de agitaţie“. — Te rugăm să ne spui asupra căror aspecte intilnite insistaţi. — Asupra celor critice. E şi normal. Dorim ca, în cămine, fiecare student să aibă o atitudine civilizată faţă de bunurile ce-i sunt Încredinţate, să respecte disciplina de cămin. Noi le venim în ajutor celor care-şi neglijează tocmai aceste Îndatoriri. Bineînţeles că nu-i uităm pe fruntaşi. Ii popularizăm, ca să de exemple de urmat pentru toţi. Să-i însoţim impregnd, CU Închipuirea, pe membrii colectivului nostru. Aparatul de fotografiat e încărcat, magnetofonul are bandă nouă. Aşadar, la drum Complexul de cămine nr. 2 al Universităţii. Nu-i este dat studentului B. Daniel să înregistreze pe prima imagine a aparatului un aspect pozitiv. Camera nr. 79 din blocul U.2, locuită de studente din anul al doilea — „naturale", stârnește îndoieli asupra spiritului gospodăresc al locatarelor : paturile nefăcute, deranj peste tot. Nu-i nimic. Dacă n-au ştiut ptnă acum că trebuie să întreţină ordine desăvirşită in cameră, vor şti odată cu apariţia fotogazetei in holul căminului. Şi ele, şi studentele din camera nr. 27, şi cele din camera nr. 92 a blocului U. 1 (acestea din urmă îşi vor recunoaşte in fotografie şi sticlele goale, borcanele, resturile de mlncare aruncate de-a valma pe masă). Cu toată părerea de rău, pe banda de magnetofon nu se poate înregistra nici o discuţie cu vreuna dintre studentele care vin in cămin cu regularitate la „ore mici" : Valentina Mittulesni (camera nr. 95), Mariana Negrea (camera nr. 7), Manuela Findrihan (camera nr. 15) — toate de la blocul U. 3. Nu putem sta plnă noaptea ttrziu pentru a le rug vreun interviu.. Sintem siguri Insă că se vor găsi alţii care să le întrebe de ce nu respectă regulamentul căminului Nici la căminele de studenţi din Tirguşorul Copou nu reuşim să înregistrăm ceva. Din alt motiv, studenţii din camerele nr. 14 (blocul A), 20 (blocul B), 77, 42, 24 (blocul C) sunt obosiţi. Aşa de obosiţi, Incii nu mai pot scoate o vorbă. In ajun s-au culcat ttrziu. Nu puteau lăsa neterminate jocurile de noroc. Ce le pasă lor că unii dintre colegi ar dori să se odihnească ? S-ar putea ivi întrebarea dacă membrii comitetelor de cămin nu iau atitudine. Dacă ar vădi preocupare pentru munca ce lI s-a încredințat, da. Dar dacă nu activează... De pildă, se pare că Mc. Vlahovici, președintele comitetului de cămin de la blocul A, a şi uitat de menirile pe care le are. Cit despe ceilalţi membri, nici nu mai vorbim. Să ne desfătăm acum privirile, intrtnd In camerele căminelor Institutului agronomic (asociaţia studenţilor din acest Institut a primit steagul de asociaţie fruntaşă pe Centrul universitar in munca cu studenţii căminişti ( pe luna octombrie) şi in cele ale căminului „I. Georgescu“ al Institutului politehnic. Curăţenie, ordine, atmosferă plăcută, Intimă, Hori. Aşadar. • « Cu ajutorul magnetofonului, staţiile de radioamplificare din cămine vor putea populariza fruntaşii, discuţiile despre păstrarea curăţeniei şi a ordinei purtate cu aceştia. Să aibă ce învăţa toţi ceilalţi. S-a făcut tirziu, membrii colectivului de sesizări şi control au a doua zi cursuri, seminarii. In plus, trebuie să pregătească şi materialul pentru noua ediţie a fotogazetelor. Din materialul cules astăzi. Pentru viitoarea vizită, recomandăm colectivului să aibă in atenţie următoarele „surse" de documentare: în vedera unui nou număr sau a unei noi emisiuni: camera în care locuiesc studenţii Toma Trifonescu şi Nicolae Leşanu (Institutul agronomic) — fruntaşi in păstrarea curăţeniei, respectarea disciplinei etc. ; camera nr. 65 de la blocul A (Tirguşorul Copou) locuită de Ntc. Botnar, M. Ciucanu, R. Corigescu ş.a. — foarte rău întreţinută, comitetele de la căminele „1 Mai" (Institutul politehnic) ale căror preşedinte sunt Lucia Bala şi Florentina Cristea — comitete ce au o frumoasă activitate, dovadă şi disciplina studentelor, curăţenia, ordinea din camere. Ce se intimplă dacă pină atunei cei criticaţi se vor îndrepta ? Foarte bine : sub fotografiile scoase cu prilejul vizitei viitoare să se scrie : „Critica a ajutat". GH. MATEI PRIN CĂMINELE STUDENTESTI DIN IAȘI SPICUIRI DIN PROGRAMUL DE RADIO MIERCURI, 2 DECEMBRIE, 1964 PROGRAMUL I : La orele : 5; 6; 7; 10; 12; 14; 16; 18; 20; 22; 23;52; buletine de S*'« şi radiojurnale ; 8 Sumarul presei; 9.30 Cîntece despre apele patriei şi jocuri populare; 11.30 Buchet de melodii de muzică uşoară ; 13 Concert de prînz; 14.30 Roza vînturilor; 13 Din folclorul muzical al popoarelor; 15.30 Festival „Viena-1964". Sonate de Beethoven interpretate de Wilhelm Backhaus; 16.10 Muzică din opere; 16.40 Muzică uşoară, romînească; 18.13 Fapte din întrecere; 18.30 Program muzical pentru fruntaşi şi evidenţiaţi în întrecerea socialistă; 19 Jurnalul satelor; 20.40 Valsuri; 21.15 Recital de poezie : Frumuseţile patriei oglindite în poezia contemporană; 21.30 Vitrina cu noutăţi de muzică uşoară; 22.30 Muzică de dans. PROGRAMUL II . La orele : 9; 11; 13; 15; 17; 19; 21; 23; 0,52 ; buletine de știri . Nr. 5671 OPINII START! Plouă, ninge, viscoleşte, e disde-dimineaţă sau seara tirziu, printre spectatorii meciurilor de volei, baschet, box şi, bineînţeles, fotbal, poate fi zărită întotdeauna figura radioasă, aproape familiară, a doctorului Mihai Schreiner. Unul dintre cei mai dotaţi halii de margine (dacă nu chiar primul) pe care i-a dat mişcarea fotbalistică ieşeană acum un deceniu şi jumătate, blondul jucător al A.S.P.I.ului, care a fost şi un stimat specialist un hochei pe gheaţă, a rămas cu Inima mai tinără ca oricind. Faptul nu surprinde : toţi sportivii autentici şi-au dăruit inima stadioanelor şi sălilor de întreceri, chiar şi după ce au depus definitiv echipamentul la club. Faptul nu surprinde, spuneam. Pare mai mult decit firesc. Provoacă nedumerire altceva : de ce nu folosesc toate asociaţiile sportive ajutorul, experienţa şi sfaturile pe care le-ar da cu plăcere aceste elemente cu care toţi ne-am mîndrit, întrecerile Spartachiadei de iarnă a tineretului, care încep astăzi în toate oraşele şi satele, ne-au sugerat tocmai această temă. Alături de consiliile asociaţiilor, de antrenori, de profesorii de educaţie fizică şi de instructorii voluntari, marile şi micile stele ale sportului din urmă cu ani pot contribui cu competenţa şi autoritatea pe care le-o conferă rezultatele din palmares la reuşita competiţiilor. Sunt 10 ramuri de sport graţioase incluse în programul Spartachiadei şi zeci de mii, sute de mii de tineri care pot fi angrenaţi în practicarea sistematică a exerciţiilor fizice şi sportului şi care vor să-i ajungă pe Florin Gheorghiu, Ilona Micloş, Olga Orban şi Padu Neguţescu. Cine ştie poate chiar şi să-i depăşească ! Să deschidem, aşadar, larg ferestrele, tovarăşii din Consiliul regional U.C.F.S. să respire aerul tare, reconfortant al vieţii, şi să venim cu toţii în întimpinarea iernii şi a sporturilor ei. AL. CERBU la oraşul Iaşi Cît mai mulţi purtători ai „Insignei de polisportiv“ ! Desfăşurînd o bogată activitate în vederea trecerii normelor pentru cucerirea „Insignei de polisportiv“, majoritatea asociaţiilor sportive din oraşul Iaşi au obţinut succese frumoase. Astfel, pină in prezent, pe pieptul a peste 6.000 de tineri şi tinere străluceşte „Insigna de polisportiv“, rod al unei susţinute şi continue activităţi sportive. Rezultate apreciabile au fost înregistrate la Grupul şcolar petrol-chimie (736 purtători), Universitatea „Al. I. Cuza“ (587), Grupul şcolar tehnicoprofesional (427), Institutul agronomic (272), Şcoala profesională a Atelierelor Nicolina (241), Ţesătura (207), fabrica de antibiotice (122) ş.a. Nu acelaşi lucru se poate spune despre asociaţiile sportive Locomotiva, A.C.G.B., Şcoala medie nr. 8, Şcoala de 8 ani nr. 9 etc. unde, deşi există mari posibilităţi, rezultatele sunt insuficiente. Intr-o serie de asociaţii sportive, problema obţinerii „Insignei de polisportiv“ este tratată cu o condamnabilă superficialitate. Astfel, la asociaţiile sportive Moldova C.F.R., Constructorul I.U.T., Progresul, Fabrica de confecţii, fabrica de mobilă, Fabrica de ţigarete, Institutul politehnic, Institutul pedagogic, Panificaţia Şcoala sanitară, Vinalcool şi Uzina de reparaţii nici un membru al U.C.F.S. nu a cucerit „Insigna de polisportiv". Consiliul şi activul Clubului sportiv muncitoresc-studenţesc, consiliile asociaţiilor sportive, instructorii voluntari şi profesorii de educaţie fizică trebuie să desfăşoare o activitate mai substanţială, pentru ca numărul purtătorilor „Insignei de polisportiv“ să fie in continuă creştere, mai ales că posibilităţi sunt şi incă dintre cele mai frumoase. radiojurnale ; 9.30 Simfonia spaniolă pentru vioară şi orchestră de Edouard Lalo, solist Flenryk Szeryng; 11.30 Muzică de cameră de Alfred Mendelsohn; 12.15 De toate pentru toţi (reluare); 13.08 Piese vocale şi instrumentate de George Ştephănescu 14 Pagini din opera „Carmen" de Bizet; 14.30 Din cele mai frumoase melodii populare; 15.30 „Melodia şi interpretul preferat" - muzică uşoară 16 „George Enescu - compozitor şi dirijor". Suita a ll-a in Do major 17.10 Coruri din opere; 18 „Am îndrăgit o melodie" - emisiune de muzică uşoară romînească; 19.30 Muzică din opereta „Silvia" de Kalman 20.15 Şcoala şi viaţa; 20.35 Muzică uşoară; 21.15 Teatru la microfon „Portretul*. Scenariu radiofonic de Al. Voitin; 22.37 Pagini alese din muzica de operă; 23.15 Muzică de dans, mit Petrescu; In pauzăEmisiune de ştiinţă : O expediţie ştiinţifică în Oceanul Indian . In încheiere : buletin de ştiri, buletin meteorologic. SPECTACOLE Teatrul Naţional, marţi 1 decembrie, ora 19.30 : „Jocul de-a vacanţa“. CINEMATOGRAFE : Victoria (orele 8.45; 11.15; 1345; 16.15; 18.45; 21.15) : „Can-Can", cinemascop; Tineretului (orele 9. 11; 14.30; 16.45; 19; 21.13) : „încurcătura blestemată"; Arta (orele 9; 11.30; 14.30; 17.20; 20.15) : „Două vieţi", ambele serii; Tătaraşi (orele 16; 18. 20) ; „Aventurile unui tînăr", cinemascop; Nicolina (orele 16; 18. 20) ; „Carmela", cinemascop; Casa de cultură a sindicatelor (orele 14.45; 17.45; 20.45) : „Străinul", ambele serii, cinemascop. In regiune : la Bîrlad, cinema Victoria : „Al nouălea nume"; cinema Bîrladul : „Tinărul de pe vasul „Columb", cinemascop; Huşi : „Moartea se numeşte Engelchen"; Vaslui : „Am ajuns şi rege"; Paşcani : „Cei şapte magnifici". RADIO IAŞI pe 285 m. lungime de undă MARŢI, 1 DECEMBRIE, 1964 17.30 Buletinul de ştiri şi muzică uşoară de compozitori romîni; 18 Emisiunea : „Actualitatea tehnico-ştiinţifică"; Va urma un program de cîntece populare romineşti; 18.30 Emisiunea : „Te iubim tinereţe"; In încheiere, un caleidoscop muzical. TELEVIZIUNE MARȚI, 1 DECEMBRIE, 1964 18.30 Universitatea tehnică la televiziune; 19 Jurnalul televiziunii; 19.10 Năzdrăvăniile vulpii; 19.40 Emisiune de teatru : „Mitică Popescu" de la- TIMPUL PROBABIL Vreme schimbătoare cu cerul noros, pînă la acoperit. Se vor semnala precipitaţii sub formă de lapoviţă şi ninsoare mai ales în nordul Moldovei. Vint slab pină la potrivit din sectorul sudic. Temperatura, staţionară, va f cuprinsă noaptea între minus 4 grade şi 0 grade, iar ziua între 4 şi 8 grade. Dimineaţa ceaţă locală. * •# HV 'Vsi h Y Y Y