Flacăra Iaşului, martie 1973 (Anul 29, nr. 8224-8250)

1973-03-22 / nr. 8242

i.  ) V «1 FLACĂRA Proiectul Legii privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe şi proiectul Legii privind administrarea fondului locativ Proiectele de legi privind dezvoltarea construcţiei Dornici să contribuie la perfecţionarea proiectede locuinţe şi administrarea fondului locativ, supuse lor celor două legi amintite, cititori ai ziarului dezbaterii în conformitate cu hotărîrile Plenarei nostru au venit cu propuneri şi sugestii. C.C. al P.C.R. din 28 februarie — 2 martie a.c., Totodată, redacţia a solicitat cîteva consideraţii au fost primite cu un deosebit interes de către ea- generale pe marginea celor două texte din partea merii muncii, unui specialist în materie. In spiritul eticii şi echităţii socialiste Referindu-se la îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale poporului, în cuvîntarea rostită la încheierea lucrărilor Plenarei C.C. al P.C.R. din 28 februarie — 2 martie a.c., tovarăşul Nicolae Ceauşescu remarca faptul că veniturile totale realizate de populaţie au fost la sfîrşitul anului 1972 cu 20,6yo mai mari decît în 1970, sporind simţitor veniturile din salarii. Concomitent cu creşterea importantă a volumului de mărfuri vîndute populaţiei în primii doi ani ai cincinalului, în condiţiile asigurării stabilităţii indicelui preţurilor la bunurile de consum, s-au îmbunătăţit şi condiţiile de locuit prin darea în folosinţă, în această perioadă, a unui număr de 285 mii locuinţe. Desigur că îmbunătăţirea continuă a nivelului de trai al poporului n-ar fi posibilă fără dezvoltarea în primul rînd şi în ritm rapid a economiei naţionale. Dezvoltarea economiei naţionale, modernizarea legalităţilor urbane şi a centrelor industriale, creşterea numărului de muncitori şi de specialişti, sporirea salariilor şi a celorlalte venituri ale populaţiei determină cu necesitate dezvoltarea construcţiei de locuinţe, precum şi buna gospodărire a fondului locativ. In acest context general, în spiritul eticii şi echităţii socialiste şi în spiritul politicii ferme şi consecvente a partidului şi statului nostru de ridicare a bunăstării poporului, recenta Plenară a C.C. al P.C.R. a hotărît supunerea spre dezbatere publică a celor două proiecte de legi privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vînzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi privind administrarea fondului locativ şi reglementarea raporturilor dintre proprietari şi chiriaşi. Este ştiut că fondul locativ, In general, este asigurat prin construcţiile efectuate de stat, unităţile cooperatiste, obşteşti şi de particulari. Prin proiectele noilor reglementări, sunt prevăzute modalităţile prin care statul şi unităţile socialiste construiesc locuinţe, precum şi condiţiile şi sprijinul pe care-1 dă statul persoanelor fizice pentru a-şi construi locuinţe, măsuri menite să dezvolte fondul locativ şi deci să satisfacă cerinţele tuturor cetăţenilor. In acest sens arătăm că, potrivit reglementărilor propuse, construcţia de locuinţe se realizează din: fondurile de investiţii centralizate ale statului, pentru locuinţe constituind proprietate de stat ; fondurile întreprinderilor, pentru locuinţele proprietate de stat date în administrarea lor directă; fondurile organizaţiilor cooperatiste şi altor organizaţii obşteşti cu caracter economic, pentru locuinţele proprietatea acestora ; veniturile populaţiei, inclusiv cu credite acordate de stat, pentru locuinţele constituind proprietatea personală a cetăţenilor. Tot în scopul dezvoltării fondului locativ, comitetele executive ale consiliilor populare au obligaţia de a identifica spaţiile construite cu destinaţia de locuinţe care sunt folosite în prezent în alt scop şi de a lua măsuri ca, în termen de un an, acestea să fie redate scopului pentru care au fost construite (spre deosebire de reglementările existente care permit organelor locale să aprobe schimbarea destinaţiei locuinţelor), fapt care va duce la o mărire simţitoare a numărului de locuinţe. Referindu-se la fondul locativ de stat, este cazul să menţionăm şi faptul că suprafaţa locuibilă pentru fiecare persoană creşte, în condiţiile actualului proiect de Lege, de la 8 la 10 m.p. Considerăm că în această privinţă sunt necesare unele precizări: adoptarea unui criteriu bazat pe posibilităţile materiale este absolut obligatoriu întrucît, în primul rînd, trebuie satisfăcute nevoile de locuinţe ale cetăţenilor cu venituri mici, care au condiţii grele de locuit, mulţi copii etc. ; această prevedere este în deplină concordanţă cu normele eticii şi echităţii socialiste ; este de observat faptul că se vînd cetăţenilor , locuinţe pe care le ocupă în calitate de chiriaşi, anumite categorii de locuinţe din fondul locativ de stat administrate de întreprinderile specializate în acest scop şi anume acele în care există şi apartamente proprietate personală, casele mici cu o locuinţă sau cu un număr redus de locuinţe, construite din materiale inferioare sau din materiale durabile, dar cu o uzură avansată, precum şi cele cu mai multe loocuinţe tip blocuri. Vînzarea acestor locuinţe se face eşalonat pe baza aprobării şi în condiţiile stabilite de Consiliul de Miniştri. Chiriaşii care au un venit mediu lunar pe fiecare membru de familie mai mare de 900 lei şi în termen de doi ani de la data punerii în vînzare a locuinţei pe care o ocupă nu doresc să o cumpere vor putea beneficia în continuare de acea locuinţă fără a fi evacuaţi, însă cu plata unei chirii majorate care să asigure amortizarea fondurilor fixe şi să acopere integral cheltuielile de reparaţii şi menţinere a funcţionalităţii locuinţei respective. Trebuie să mai subliniem, tot în această ordine de idei, faptul că statul acordă credite necesare, în condiţiile reglementate de legi, pentru ca cetăţenii să cumpere locuinţele oferite spre vînzare de stat, iar în cazul în care nu doresc să le cumpere, să-şi construiască o altă locuinţă potrivit nevoilor respective. Cu privire la închirierea locuinţelor proprietate de stat, proiectul legii stabileşte o ordine de prioritate, adoptînd un criteriu echitabil prin care se acordă preferinţă celor care au condiţii grele de locuit, îndeosebi celor cu mai mulţi copii. In cazuri deosebite, cînd solicitantul are condiţii familiale grele, comitetele executive ale consiliilor populare pot aproba închirierea de locuinţe din fondul locativ al statului şi pentru salariaţii care au un venit mediu de pînă la 1 000 lei lunar pe fiecare membru al familiei. Pentru a întări disciplina în muncă, în afara locuinţelor proprietate de stat construite din fondurile proprii ale întreprinderilor şi organizaţiilor economice de stat, în cazul locuinţelor construite din fondurile de investiţii centralizate şi nominalizate prin plan, pe noile obiective mai importante, contractul de închiriere este accesoriu contractului de muncă, situaţie care va permite ca celor ce părăsesc unităţile din motive imputabile să li se retragă beneficiul contractului de închiriere. Importante reglementări sunt propuse în legătură cu subînchirierea suprafeţelor locative, dacă acestea nu constituie suprafeţe disponibile. Pentru a preîntîmpina comiterea unor abateri de la normele moralei socialiste, se prevede că subînchirierea din locuinţele proprietate de stat se face numai persoanelor stabilite de comitetele executive ale consiliilor populare sau turiştilor stabiliţi de oficiile de turism. Subînchirierea se va face numai pe bază de contracte scrise, care cuprind termenele şi tarifele stabilite prin lege. Pentru încălcarea normelor referitoare la subînchiriere s-au prevăzut sancţiuni ca : restituirea sumelor încasate şi vărsarea acestora la bugetul de stat, amendă contravenţională de la 1 000 la 3 000 lei; subînchirierea fără contract scris, în scopul vădit, de a ocoli aplicarea legii, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 1 an sau amendă. Şi apartamentele proprietate personală pot fi închiriate numai pe bază de contract încheiat în formă scrisă, înregistrat la Administraţia financiară, cu stipularea tarifelor şi termenelor sub sancţiunile de care am vorbit mai sus. Evidenţiind regula potrivit căreia nici o persoană nu poate fi evacuată din locuinţa deţinută în mod legal, sunt reglementate cazurile în care se poate dispune evacuarea locatarilor, pentru unele situaţii, fără atribuirea de spaţiu locativ. îmbunătăţirea acestor proiecte de legi, ca urmare a dezbaterilor ce au loc, adoptarea lor vor avea un efect pozitiv, considerabil în dezvoltarea construcţiei de locuinţe şi în sporirea gradului de confort, în buna gospodărire şi întreţinere a fondului locativ, în lichidarea acţiunilor speculative cu locuinţe a unor persoane, precum şi pentru proteguirea oamenilor muncii cu venituri mici. Neculai PEPELEA şeful Oficiului juridic al Consiliului popular al judeţului Iaşi Opinii şi propuneri Apreciez în mod deosebit că proiectul de Lege privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, vînzarea de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală cît şi proiectul de Lege privind administrarea fondului locativ şi reglementarea raporturilor dintre proprietari şi chiriaşi cuprind prevederi noi care vor contribui la întărirea eticii şi echităţii socialiste. Tocmai în acest spirit sînt şi cîteva dintre propunerile mele de îmbunătăţire a acestor proiecte de legi. De pildă, la sfîrşitul articolului 24 din proiectul de Lege privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe, propun să se adauge — pentru o mai deplină claritate — următorul alineat: „Au dreptul la obţinerea creditului, la încheierea contractelor pentru construirea de locuinţe proprietate personală, şi cetăţenii care au obţinut de la Casa de Economii şi Consemnaţiuni un credit pentru constituirea avansului conform articolului 29 din prezenta lege“. De asemenea, articolul 18 al aceleiaşi legi trebuie formulat altfel. Mai întîi nu se precizează despre ce salariu tarifar este vorba, despre cel mai mare salariu al familiei sau despre suma salariilor tarifare obţinute de toţi membrii familiei. Dar, eu cred că este mai echitabil să se ia în consideraţie, pentru stabilirea celor trei categorii, venitul mediu ce revine fiecărui membru de familie. In proiectul de Lege privind administrarea fondului locativ, în articolul 32, propun să se adauge un nou alineat care să aibă acest conţinut : „—15 la sută pentru camerele care nu au lumină naturală directă şi între 15— 50 la sută, după caz, pentru camerele sau locuinţele din clădirile cu un grad de uzură mai mare din fondul vechi de locuinţe“. Fac această propunere, deoarece mai există clădiri vechi care, în funcţie de ritmul construcţiilor noi, vor fi treptat-treptat demolate, dar în prezent servesc încă drept locuinţe. Este şi normal ca pentru astfel de camere sau locuinţe să se perceapă o chirie redusă. Bl Mihai SMEU I.R.L.L. Iaşi Din cele două proiecte de legi supuse dezbaterii publice se degajă pregnant grija partidului şi statului pentru îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale oamenilor muncii. Apreciez prevederile proiectului Legii privind dezvoltarea construcţiilor de locuinţe referitoare la sprijinul pe care-l acordă statul cetăţenilor dornici să-şi construiască locuinţe proprietate personală. Referitor la proiectul de Lege privind dezvoltarea construcţiilor de locuinţe din fondul de stat către populaţie şi construirea de case de odihnă proprietate personală limitele de creditare pe termen lung prevăzute la articolul 19 sunt prea mici în raport cu costurile apartamentelor. Acestea nu acoperă nici creditele în căzul unui avans de 30 la sută. In această situaţie, solicitanţii cu un salariu tarifar sau venit mediu brut lunar pînă la 1.500 lei vor depune, practic, avansuri de 38—41 la sută în joc de 20 la sută, cum este menţionat la articolul 18 din proiect. Propun ca la limitele de creditare să se ţină seama în primul rînd de categoria de salariaţi cu venituri de pînă la 1.500 lei, avînd în vedere şi costul apartamentelor. De asemenea, propun ca vînzarea apartamentelor ce se construiesc să se facă după executarea lor şi nu înainte, cum se procedează în prezent. Aceasta ar contribui la o productivitate mai mare pe şantierele de construcţii, la respectarea termenelor de dare în folosinţă a apartamentelor. La articolul 39, să se facă precizarea în mod expres la ce valoare se va vinde o locuinţă din fondul locativ de stat, la valoarea iniţială a devizului sau la cea reactualizată, similar cu cele de acelaşi tip şi secţiune ? întrucît sînt cazuri cînd unele familii compuse din 3 —4 persoane au dreptul la o cotă-parte dintr-o proprietate şi-şi dobîndesc acest drept, dar care cotă-parte nu este suficientă întregii familii, să se prevadă la articolul 10 din primul proiect că acestea au dreptul să-şi construiască locuinţă proprietate personală. IULIA NEGRU O.C.L.P.P. Iaşi In cadrul capitolului „Construirea de locuinţe proprietate personală cu sprijinul statului“, la articolul 11, se menţionează că „Cetăţenii care au un venit pe fiecare membru de familie mai mare de 900 lei lunar vor trebui să-şi construiască sau să-şi cumpere locuinţe proprietate personală...“. Avînd în vedere că nivelul minim al salariilor pe economia naţională este de 1.000 lei, propun ca acest plafon să se majoreze, fixîndu-se la suma de 1.100 lei. PETRU BARTIC Fabrica de mobilă Iaşi Studiind proiectele celor două legi supuse dezbaterii publice, am ajuns la concluzia că sunt necesare unele îmbunătăţiri sau precizări. De pildă, articolul 25 din proiectul Legii privind dezvoltarea construcţiei de locuinţe prevede că, pentru împrumuturile acordate, se va percepe în mod diferenţiat o dobîndă anuală de 2—5 la sută, în funcţie de salariul tarifar lunar sau venitul mediu brut lunar şi de mărimea creditului. De fapt, un credit este ca o marfă ce se vinde la un preţ determinat — dobînda sa — şi care nu trebuie să fie influenţat de venitul debitorului. Această funcţie nouă asupra procentului este, practic, greu de urmărit pe parcursul executării creditului. Cine ar putea să urmărească pentru fiecare creditor modificarea dobînzii după cum acestuia i se schimbă salariul? Propun ca dobînda să nu fie fixată în funcţie de venitul debitorului. Mihai DAMIAN Sucursala Judeţeană Iaşi a Băncii agricole Scară de autografe Astăzi la ora 18 la Librăria ,Junimea“ din Iaşi va avea loc o întîlnire cu cititorii a dramaturgului Ştefan Oprea, cu prilejul lansării volumului de teatru „Balansoar pentru maimuţe". Cartea va fi prezentată de scriitorul Corneliu Sturzu. Autorul va acorda autografe. Ritm intens (urmare din pag. 1) , Trustul de instalaţii-montaje a fost în situaţia de a decala unele termene stabilite de comun acord cu celelalte părţi. Este adevărat că pe acest şantier se execută un mare volum de lucrări de instalaţii-montaje, dar tot atit de adevărat este şi faptul că Trustul de instalaţii montaje dispune de un potenţial uman şi material capabil să rezolve sarcinile ce-i stau în faţă. O dovedesc rezultatele de pînă acum. Cunoaştem unele greutăţi în asigurarea cu materiale şi chiar cu muncitori calificaţi pentru execuţia unor lucrări mai dificile, dar ele nu constituie o noutate, fiind de mai multă vreme în atenţia factorilor răspunzători de la trust, a organelor locale de partid şi de stat, a organelor centrale. Este nefiresc ca sub paravanul unor greutăţi inerente pentru un asemenea şantier, să fie neglijate posibilităţile existente la foarte multe obiecte în curs de execuţie, să se tergiverseze aplicarea măsurilor iniţiate de comun acord cu celelalte părţi. Un exemplu. In ziua de 7 martie a.c. conducerea Trustului de instalaţii-montaje s-a angajat să asigure, începînd de la 8 martie a.c., patru sudori pentru lucrările de la instalaţia de difti şi încă patru sudori în zilele următoare. Pînă la 16 martie a.c. nu sosise pe şantier nici un sudor, în şedinţa din comandament din 16 martie a.c. stabilindu-se un nou termen — 19 martie a.c. Sînt deci situaţii cînd subiectivismul îşi face loc, cînd linele măsuri nu sînt finalizate cu operativitate. Fiind vorba de un volum mare de lucrări de instalaţii şi montaje am releva că beneficiarul a dat dovadă de receptivitate, punînd la dispoziţia executantului echipe de muncitori calificaţi pentru urgentarea montării unor instalaţii şi utilaje tehnologice. O privire de ansamblu a acestui şantier reliefează rezultate bune, rezultate care pot şi trebuie amplificate. Pe lingă cele relatate, socotim oportun a mai semnala cîteva sugestii făcute de chimistul Ioan Staicu, directorul general al U.F.S., şi economistul Mircea Gheorghiu, secretarul comitetului de partid din uzină, să se studieze toate posibilităţile pentru aprovizionarea şantierului cu betoane, în vederea asigurării frontului de lucru corespunzător; asigurarea cu energie electrică a tuturor punctelor de lucru, în funcţie de forţa de muncă şi utilajele existente pe şantier, pentru accelerarea ritmului de execuţie, să se organizeze schimburi prelungite; întrucît lucrările de pe acest şantier sunt foarte mult dispersate, se impune din partea constructorilor o supraveghere mai serioasă a modului de execuţie, a respectării termenelor stabilite prin grafice; transportul utilajelor din depozit în hale, la locul de montaj, să se facă în condiţii corespunzătoare pentru evitarea eventualelor deteriorări; să se iniţieze măsuri energice pentru conservarea utilajelor existente pe şantier, pînă la intrarea acestora în lucrările de montaj. Pentru Uzina de fibre sintetice, în calitate de beneficiar, facem noi o sugestie: să se studieze toate posibilităţile pentru urgentarea montării utilajelor existente în stoc, în aşa fel încît sfîrşitul primului trimestru să consemneze o situaţie corespunzătoare şi în acest domeniu. Credem că este indiscutabilă necesitatea şi oportunitatea traducerii în fapt a acestor sugestii. II Acum, nu după topirea integrală a zăpezilor! (urmare din pag. I) nalele de desecare existente — ne refearim îndeosebi la cele de pe lunca Bah- Iluiului, din zona Podu-Iloaiei — Iaşi — * trebuie, de asemenea, curăţate de zăpadă sau gheaţă şi decolmatate pentru a asigura transportul debitelor mari ce se aşteaptă din topirea zăpezilor. Ca să se uşureze scurgerea apelor, podeţele sau podurile de pe canale sau gîrle se cer urgent desfundate de zăpadă. In acelaşi scop se vor distruge prin cosire sau ardere stuful şi păpurişul existente de-a lungul gîrlelor. In ideea de a accelera evacuarea apelor, suntem datori să apelăm în situaţia actuală la toate mijloacele. Foarte bine e ca, alături de utilajele speciale, să se folosească, de pildă, plugurile destinate desfundărilor vitipomicole pentru executarea şanţurilor de scurgere pe terenurile de luncă. Unităţile care au asemenea terenuri, dar nu şi pluguri de desfundat, pot recurge şi la plugurile obişnuite echipate cu o singură coroană. Mai cu seamă în ultimul caz, intervenţia manuală pentru finisarea şanţurilor este obligatorie. Considerăm inutil să mai subliniem că oricîte mijloace mecanice suplimentare am antrena, forţele manuale tot nu vor fi de prisos“. Că acum e mai multă nevoie ca oricînd să se conjuge toate eforturile pentru corectarea excesului de umiditate e bine să se înţeleagă în fiecare unitate, căci numai aşa potenţialul de care dispune judeţul va putea fi pus gospodăreşte în valoare. Numai sectorul agricol cooperatist are în dotare peste 300 agregate de pompare şi aspersiune, care, deşi sunt destinate irigaţiilor, pot şi trebuie folosite în momentul de faţă la evacuarea apelor. Specialiştii apreciază că toate aceste utilaje pot evacua circa 10 m.c. de apă pe secundă, cu alte cuvinte cam debitul de vară al Bahluiului. O dată cu identificarea suprafeţelor băltite, cadrele O.I.F.-ului au trasat şi şanţurile de scurgere, aşa că de acum nu rămîne decit să se treacă la executarea săpăturilor atit cu braţele cît şi cu mijloacele mecanizate. Acum, cînd procesul de topire a zăpezii încă nu e prea accentuat, se lucrează cel mai bine şi trebuie deci asigurată mobilizarea cea mai masivă la acţiune a cetăţenilor de la sate. Reamintim că excesul de apă afectează prin excelenţă luncile, adică terenurile cele mai bogate. Numai anul trecut în judeţul nostru aproape 1.000 de hectare cu asemenea suprafeţe mănoase au rodit foarte puţin din cauza băltirilor care au întîrziat pregătirea terenului şi semănatul. In acest an, cînd primăvara e deja în întîrziere, ni se cere aşadar să punem şi mai mult umărul pentru ca luncile să poată scăpa cît mai repede de povara excesului de umiditate şi primi un timp optim sămînţa viitoarei recolte. I PAGINA AIV-A Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri“ Iaşi prezintă la Casa tineretului joi 22 martie 1973 ora 19,30 Din vesele de Ion Istrati Sunt valabile abonamentele B.D.E.F. vineri 23 martie 1973 ora 19,30 Interesul general de A. Baranga Uzina metalurgică Iaşi angajează imediat conform Legii 12/71: - inginer principal constructor, pentru atelierul complex de proiectare - şef formaţie pompieri - strungari categoria 3-6 - rectificatori categoria 3-6 - frezori categoria 3-6 - bobinator categoria 3-6 REDACŢIA ZIARULUI „FLACĂRA IAȘULUI" anunţă că are un stoc disponibil de hîrtie tipar albă în benzi de 88 cm, lăţime, utilizabilă pentru ambalaj, pe care o valorifică în sectorul socialist. Cei interesaţi se pot adresa administraţiei ziarului, din strada Vasile Alecsandri 8 Iaşi, telefon 14127. ÎNTREPRINDEREA REPARAŢII-CONSTRUCTII IAŞI, strada A. Panu nr. 7, execută la cerere (comandă fermă) asociaţiilor de locatari, pentru blocurile de locuinţe proprietate de stat sau personală, următoarele lucrări : - REPARAŢII ȘI INTREŢINERI PENTRU ELEMENTE DE CONSTRUCŢII (case de scări, terase, subsoluri, trotuare etc.) - REPARAŢII ȘI ÎNTREȚINERI LA INSTALAȚIILE INTERIOARE SAU EXTERIOARE (electrice-sanitare, încălziri centrale, gaze) AFERENTE BLOCURILOR, EXCLUSIV CELE CARE CAD ÎN ADMINISTRAREA ÎNTREPRINDERILOR DE SPECIALITATE , I.R.E., I.A.C.G.R. PRIN ATELIERUL DE PROIECTARE, I.R.C.-ul întocmeşte documentaţii (proiecte) de execuţie pentru următoarele categorii de lucrări : - INVESTIŢII DE ORICE NATURĂ ŞI SURSĂ DE FINANŢARE, PENTRU SECTORUL DE STAT, PARTICULAR SAU COOPERATIST, pînă la valoarea de 1.000.000 lei, EXCLUSIV LOCUINŢE DE STAT. - REPARAŢII CAPITALE ŞI CURENTE PENTRU SECTORUL DE STAT, PARTICULAR SAU COOPERATIST, DE VALORI NELIMITATE. Informaţii suplimentare se pot obţine zilnic la serviciul tehnic-producţie, telefon 16717, şi la Atelierul de proiectare, telefon 16837, sau direct la sediul întreprinderii. întreprinderea de prefabricate din beton IAŞI şoseaua Tomeşti nr. 2 telefon 31120 angajează de urgenţă: - muncitori calificaţi în următoarele meserii : - lăcătuşi mecanici; - electricieni; - sudori; - fierari-betonişti; ♦ 7 - zidari; - zugravi-vopsitori Totodată, se recrutează şi muncitori necalificaţi în vederea calificării prin cursuri de scurtă durată în meseriile: - maşinişti prefabricate; - fierari-betonişti; 17 - betonişti. Relaţii suplimentare se dau zilnic la sediul întreprinderii — serviciul personal - învăţămînt — între orele 15,30. Mica publicitate Schimburi de locuințe ■ Ofer garsonieră Păcurari pentru apartament zona centrală, Copou. Telefon. 40586. ■ Ofer apartament două camere, cartierul Tătărași, strada Stejar, bloc I 3, scara A, apart. 3, pentru apartament două camere la etaj. ■ Ofer casă proprietate personală (șase camere libere, curte), Eforie Sud pentru casă sau apartament Iași. Telefon 11533 , luni, miercuri, joi, orele 15:19. ■ Ofer apartament două camere, casă naționalizată, strada Măpuşneanu, și apartament două camere bloc confort II Tătăraşi, pentru apartament trei camere confort I. Telefon 41432. ■ Ofer apartament, două camere confort I, strada Decebal 22, scara A, parter, apart. 41 bloc B 4 pentru casă naționalizată. Relații după ora 16. Vânzăricumpărări ■ Preiau contract pentru apartament patru camere (exclusiv Alexandru cel Bun). Telefon 18329, după ora 17. ■ Se vinde imobil pentru demolare. Doritorii se vor adresa la Comunitatea evreilor (M) Iaşi, strada Maior Eremia Popescu nr. 1, telefon 14414. Pierderi ■ Pierdut acte personale pe numele Neculau Maria. Aducătorului recompensă. Informaţii: Şoseaua Nicolina 10. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de C.E.I.E. pe numele Iacob Aurica. O declar nulă. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de I.R.E. pe numele Cotoman Mihai O declar nulă. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de Fabrica de confecţii pe numele Postolache Ioana. O declar nulă. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de I.C.S. „Moldova“ pe numele Iordăcheanu Teodora. O declar nulă. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de Uzina mecanică „Nicolina" pe numele Danîîeţ Ilie. O declar nulă. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de U.F.S. pe numele Cheptine Ilie. O declar nulă. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de U.R.A. pe numele Teodorescu Dumitru. O declar nulă. ■ Pierdut carnet student pe numele Buican Elena. II declar nul. ■ Pierdut legitimaţia eliberată de C.E.I.L. Iaşi pe numele Anîţoaie Vasile. O declar nulă. Diverse ■ Dr. Iosif Gordenberg, cu întreaga familie, mulţi,meşte tuturor acelora care au luat parte la greaua durere încercată prin pierderea atit de timpurie a bunului şi neuitatului lor DANIEI GOLDENBERG in vîrstă de 27 ani. ■ Eva Cordobin şi Bobu Maria mulţumesc personalului medical al dispensarului comasat „Nicolina“ pentru atenta îngrijire acordată la domiciliu. ■ LUCA’ CRAUS, comuna Vînători — Tg. Neamţ, aduc cele mai respectuoase mulţumiri şi multă recunoştinţă prof. dr. Balmuş şi dr. Rugină pentru competenţa şi spiritul omenesc cu care am fost îngrijit în timpul spitalizării. Morîncă Irimia — Iaşi aduc respectuoase mulţumiri profesorului doctor Jitaru şi medicului Filimon Cicerone — Spitalul de urgenţă, care a intervenit chirurgical, redîndu-mi sănătatea. 1