Flacăra Iaşului, mai 1974 (Anul 30, nr. 8586-8611)

1974-05-01 / nr. 8586

V T FLACĂRA IAȘULUI Mi Mae fan® Secretar General al Partidului Comunist Român, Preşedintele Republicii Socialiste România, adresează mulţumiri organelor şi organizaţiilor de partid, de stat, obşteşti şi tuturor oamenilor muncii care l-au felicitat cu prilejul alegerii ca Preşedinte al Republicii Socialiste România „Doresc să mulţumesc călduros, pe această cale, comitetelor judeţene, municipale şi orăşeneşti de partid, ministerelor şi instituţiilor centrale de stat, organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, tuturor activiştilor de partid şi de stat, comuniştilor şi oamenilor muncii din întreaga ţară — muncitori, ţărani, intelectuali, bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi — care, prin scrisori şi telegrame, au ţinut să-mi adreseze felicitări şi urări cu prilejul alegerii mele ca preşedinte al Republicii Socialiste România. Văd în aceste scrisori o expresie a dragostei şi încrederii pe care întregul nostru popor o are în Partidul Comunist Român — forţa politică conducătoare in societatea noastră —, în politica marxist-leninistă a partidului. Doresc să asigur pe toţi cei ce mi-au scris, întregul nostru popor că, în spiritul jurămîntului pe care l-am rostit cu prilejul alegerii mele ca preşedinte al Republicii, voi face şi pe viitor totul pentru a sluji cu devotament cauza progresului şi înfloririi naţiunii noastre socialiste, militînd neobosit pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţiuni a politicii interne şi externe a partidului şi statului, a idealurilor măreţe ale edificării socialismului şi comunismului pe pămîntul patriei". NICOLAE CEAUŞESCU Preşedintele Republicii Socialiste România 1 Mai al muncii, al bucuriei (urmare din pag. 1) Comunist Român, care aplică în mod creator legităţile generale ale dezvoltării sociale la condiţiile concrete din ţara noastră". Sunt succese izvorîte din politica înţeleaptă a Partidului Comunist Român, a muncii neobosite desfăşurată de secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, personalitatea cea mai proeminentă a partidului şi poporului nostru, militant de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, primul preşedinte al Republicii Socialiste România. 1 Mai 1974 găseşte poporul nostru, România socialistă, într-unul din cele mai rodnice şi mai efervescente momente calitative ale istoriei sale. Succesele obţinute în primii trei ani ai cincinalului, realizările în îndeplinirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în întrecerea socialistă pe primele patru luni ale acestui an au asigurat creşterea impetuoasă a forţelor de producţie, perfecţionarea relaţiilor sociale şi a întregii activităţi, ridicînd societatea noastră socialistă pe o treaptă mai înaltă. A crescut producţia industrială în ritmuri intense, superioare celor prevăzute în plan, ceea ce a situat România printre ţările cu cele mai rapide ritmuri de dezvoltare economică. Realizări însemnate au fost obţinute în agricultură, construcţii, transporturi şi în celelalte ramuri. S-au realizat progrese în modernizarea structurii producţiei materiale, extinderea tehnicii şi tehnologiilor moderne, în diversificarea, înnoirea şi ridicarea calităţii produselor. A crescut numărul salariaţilor, s-au îmbunătăţit, calificarea şi utilizarea forţei de muncă, au fost obţinute rezultate importante în valorificarea superioară a resurselor naturale, creşterea productivităţii muncii, reducerea cheltuielilor materiale de producţie, în ridicarea eficienţei economice generale. A crescut, de asemenea, participarea României la schimburile economice internaţionale, s-au intensificat colaborarea şi cooperarea economică şi tehnico-ştiinţifică cu alte ţări. Una din dominantele bilanţului fructuos cu care întîmpinăm Sărbătoarea Muncii constă în faptul că rezultatul nemijlocit al realizărilor obţinute în construcţia socialistă este ridicarea nivelului de trai al maselor, satisfacerea tot mai largă a cerinţelor materiale şi spirituale ale întregului popor. Aceste realizări demonstrează convingător că tot ceea ce întreprind partidul şi statul vizează bunăstarea şi fericirea omului, îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale întregului popor, crearea posibilităţilor pentru toţi cetăţenii patriei de a se dezvolta multilateral, de a-şi afirma aptitudinile şi capacităţile creatoare, de a beneficia tot mai larg de cuceririle socialismului. Ziua de 1 Mai este întîmpinată cu elan patriotic, cu succese însufleţitoare în întrecerea socialistă pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen şi de oamenii muncii din judeţul nostru. O ilustrare grăitoare a hotărîrii ieşenilor de a întîmpina Sărbătoarea Muncii, precum şi marile evenimente din acest an cu rezultate remarcabile o constituie succesele de prestigiu în efervescenţa creatoare a întrecerii. După chemarea la întrecere, lansată de colectivul întreprinderii „Victoria“, pentru îndeplinirea planului pe patru ani pînă la 23 August 1974, alte colective ieşene au răspuns prin mobilizatoare angajamente. Şi primele roade au început să apară : întreprinderea de confecţii a realizat, la 17 aprilie 1974, sarcinile pe patru ani din cincinal. Este un succes remarcabil, care atestă hărnicie, competenţă, abnegaţie, hotărîre fermă pentru înfăptuirea neabătută a politicii partidului, politică pusă în slujba înfloririi patriei, a înaintării României pe drumul progresului şi civilizaţiei socialiste, însemnele de înaltă cinstire acordate, nu de mult. Organizaţiei judeţene de partid, precum şi colectivului fruntaş de la Combinatul de fibre sintetice, în întrecerea socialistă pe anul 1973 sunt nu numai o nouă expresie a preţuirii muncii în societatea noastră, nu numai acte de omagiu, ci şi izvor de încredere în forţele noastre, îndemn vibrant la continua autodepăşire. Pentru onorarea exemplară a sarcinilor şi angajamentelor asumate în întrecerea socialistă, colectivele de muncă din judeţul nostru, în frunte cu comuniştii, trebuie să facă totul pentru recuperarea restanţelor (acolo unde sînt), pentru majorarea depăşirilor înregistrate pînă acum. Este o d^tfflje patriotică, o datorie a noastră, a vtiturj)r, care sintem şi d^cfducători şi proprietari ai mijloacelor ~ de producţie,. ...... ■ . * _ • j piritul internaţionalist,solaritate frăţeascăcu toţi cei ce luptă împotriva exploatării şi înrobirii au la noi în ţară vechi tradiţii. Ele se afirmă astăzi plenar în relaţiile de caldă şi indestructibilă prietenie ale poporului român cu popoarele tuturor ţărilor socialiste, cu toate forţele păcii şi socialismului, cu toţi cei ce luptă pe baricadele progresului social, ale libertăţii şi democraţiei, împotriva imperialismului şi neocolonialismului, pentru pacea şi libertatea tuturor popoarelor, pentru destindere şi colaborare internaţională. Cu asemenea gînduri, inspirate de încrederea nemărginită în partid, în conducătorul său înţelept, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu sentimentul trainic al frăţiei internaţionaliste, păşesc mai departe, în anul hotărîtor al cincinalului, al marilor evenimente, cei peste 20 milioane de cetăţeni ai României noi, pe sub arcul de triumf al zilei de 1 Mai. S Expoziţie de carte din Venezuela Astăzi, la ora 13, la Biblioteca „Gh. Asachi“ de la Palatul Culturii din Iaşi va avea loc deschiderea expoziţiei „Cartea din Venezuela“, manifestare organizată de Consiliul Culturii şi Educaţiei Socialiste din Republica Socialistă România, Biblioteca Centrală de Stat din Bucureşti şi ambasada Venezuelei la Bucureşti. Expoziţia va fi deschisă de la 1 la 15 mai, în fiecare zi între orele 9— 20, în afară de duminici. Dezleparea jocului apărut în nr. 8575 al ziarului nostru ORIZONTAL : 1. Molid — Sfat; 2. Abanos — Rea; 3. Rădăcină — R; 4. Adi — Enescu; 5. Cătină — Irs; 6. I— Acţiune; 7. No — O — Al — Ag; 8. Iscat — Mană; 9. Leneş — Agr; 10. Coral — Brad. CRONICA ÎNTRECERII I CONSEMNEAZĂ PRESTIGIOASE SUCCESE IN MUNCA Rezultate remarcabile la Întreprinderea „Victoria“ De la întreprinderea „Victoria“ a pornit chemarea la întrecere către toate unităţile economice din judeţul nostru, pentru îndeplinirea planului pe patru ani pînă la 23 August 1974. Sărbătoarea întîiului de Mai găseşte acest colectiv într-o întrecere cu sine, rezultatele obţinute în cele patru luni trecute din 1974 fiind remarcabile. — Am realizat o producţie globală suplimentară de 3 milioane lei, cu 500.000 lei mai mult decit angajamentul anual — ne-a informat ing. Nicolae Sandu, directorul întreprinderii. De asemenea, producţia fizică suplimentară se ridică la 220.000 m.p. ţesături, adică peste 84 la sută din angajamentul anual. Un factor esenţial care a concurat la obţinerea acestor rezultate a fost creşterea productivităţii cu 2,3 procente, faţă de 1,3 procente — cît era programat pe întreg anul. Discuţiile purtate cu ing. Constantin Dănilă, maistrul finisor Nicolae Nuţu, ţesătoarele Anita Irod şi Elena Bercea, cu finisoarea Adela Mardare şi alţi muncitori, au evidenţiat şi alte succese înscrise în cronica întrecerii socialiste de către acest harnic colectiv ieşean. Astfel, punîndu-se în centrul preocupărilor gospodărirea mai bună a combustibililor şi energiei, s-a reuşit să se economisească 200.000 Kvwh şi peste 250 tone combustibil convenţional. I. M. M. R. Paşcani S-a îndeplinit jumătate din angajamentul anual Aşa cum a rezultat şi din alte informaţii publicate de ziarul nostru, între colectivele care se integrează — printr-o vie prezenţă — în marea competiţie a hărniciei, în marea întrecere pentru îndeplinirea cincinalului mai devreme se numără şi întreprinderea mecanică de material rulant din Paşcani. Ieri, tov. Constantin Ursuleanu, directorul unităţii, ne aducea la cunoştinţă o nouă realizare demnă de tradiţia acestei reputate uzine. — In cinstea sărbătorii muncii, ne-a spus interlocutorul nostru, ne-am mobilizat toate forţele în vederea obţinerii unor rezultate deosebite. Efectul — îndeplinirea planului lunii aprilie cu două zile mai devreme, realizarea şi expedierea către beneficiari a unor însemnate de cantităţi suplimentare produse. . — Ce înseamnă acest devans, alături de celelalte rezultate bune înregistrate de la începutul anului? — Producţia suplimentară în valoare de peste 4 milioane lei, obţinută pînă acum în acest an, înseamnă onorarea unei jumătăţi din angajamentul anual, o serioasă premisă pentru îndeplinirea lui mai devreme. 110.000 tricotaje realizate peste prevederile planului Antrenat în întrecerea socialistă pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor și angajamentelor, colectivul întreprinderii de tricotaje „Moldova“ raportează, la sărbătoarea muncii, noi succese de prestigiu. Iată ce ne-au relatat, ieri, câţiva interlocutori de la această unitate ieşeană. In cinstea zilei de 1 Mai, precum şi a marilor evenimente din acest an, ne spunea tov. Dumitru Archip, locţiitorul secretarului comitetului de partid, întregul colectiv şi-a mobilizat forţele. Ca urmare, de la începutul anului şi pînă la sfîrşitul lunii aprilie s-au produs peste prevederile, planul,pe 110.000 tricotaje. Numai în luna aprilie s-au depăşit sarcinile cu 40.000 tricotaje, ceea ce atestă hotărîrea muncitorilor, inginerilor şi tehnicienilor pentru a crea condiţiile îndeplinirii cincinalului mai devreme. La rîndul lor, tov. Aurica Albu, confecţioneră, şi Maria Bidei, ajutor de meşter, ne-au relatat: „Ne străduim să îndeplinim şi să depăşim sarcinile şi angajamentele asumate în întrecerea socialistă, dar nu acceptăm nici cel mai mic rabat la calitate Avem satisfacţia că întîmpinăm ziua de 1 Mai cu succese deosebite, cu onorarea, în condiţii bune, a tuturor obligaţiilor faţă de partenerii interni şi externi“. Vrednicia zootehniştilor se poate exprima şi în hectolitri sau tone Angajaţi ferm pe drumul unor succese de producţie cit mai de seamă, muncitorii şi specialiştii fermelor zootehnice de la I.A.S. Popricani, întîmpină acest 1 Mai cu frumoase realizări. Din informaţiile primite de la tov. ing. Simion Bulgaru, directorul unităţii, rezultă că planul la zi al producţiei de lapte a fost depăşit cu 1.100 hectolitri, iar la indicatorul „carne de taurine“ s-au livrat în plus beneficiarilor 12 tone. De altfel, sporul în greutate prevăzut a fost depăşit atît la taurine, cit şi la porcine, „întrecerea socialistă, in cadrul căreia s-au realizat aceste depăşiri, se desfăşoară în continuare la fel de intens — ne-a spus directorul întreprinderii. Ea cuprinde, alături de zootehnişti, şi personalul mecanizator ce deserveşte instalaţiile şi maşinile din acest sector. In cadrul întrecerii au reuşit să se afirme prin muncă însufleţită şi calificată numeroşi lucrători. Pe panoul de onoare al fermelor zootehnice Popricani şi Trifeşti, conduse de ing. C. Hodoroabă, şi, respectiv, medic veterinar Gh. Bucur, figurează la loc de cinste numele mulgătorilor Aurel Săndulache, Irimia Bobulescu şi C. Lambău, ale mecanicilor I. Florea, V. Glivăţ şi I. Bura, al specialistului cu reproducţia — medic veterinar Ion Popa“. La ambele ferme, lista fruntaşilor în producţie cuprinde şi alţi lucrători evidenţiați în cinstea zilei de 1 Mai. Pînă cinci nu însăminţăm şi ultimul bob, nu e timp de odihnă Lucrătorii din agricultura ieşeană şi-au intensificat în ultima perioadă eforturile pentru a înscrie în cronica întrecerii socialiste rezultate cît mai prestigioase. Aşa se face că într-o serie întreagă de cooperative agricole şi întreprinderi agricole de stat s-au înregistrat succese notabile atît pe graficele de producţie, cît şi pe frontul lucrărilor de sezon. Peste tot grosul forţelor a fost îndreptat şi în zilele din urmă, cum e şi firesc, la grăbirea semanatului. Profitînd din plin de timpul frumos şi lucrînd în permanenţă cu întreg potenţialul, unele unităţi au reuşit de altfel să-şi respecte angajamentul de a îndeplini planul însămînţărilor de primăvară în cinstea zilei de 1 Mai. Primele din judeţ care au raportat acest succes au fost cooperativele agricole din Vînători-Popricani, Bivolari, şi Trifeşti. In cursul zilei de ieri au însămînţat ultimele hectare cu porumb şi C.A.P.urile din Vlădeni, Probota, Spineni şi Roşcani. Alte unităţi agricole cooperatiste ca cele din Răchiteni, Movileni, Andrieşeni, Brătuleşti, Rediu etc. au ajuns de asemenea în faza finală. Din sectorul agricol de stat şi-au realizat integral planul lucrătorii de la I.A.S. Cotnari, urmaţi de cei de la I.A.S. Iaşi, care nu mai au de însămînţat cu porumb decît 12 ha. din totalul de 1013. De altfel şi restul I.A.S.urilor au realizări aproape la fel de frumoase, ceea ce se vede şi din faptul că ieri seara pe total trust nu mai era de semănat decît 13 la sută din suprafaţa destinată porumbului. O bună parte din forţele mecanizate ale fermelor de stat au şi fost operativ îndreptate la însămînţarea culturii de soia la care au şi realizat de acum mai bine de un sfert din cele 4 000 de hectare rezervate acestei culturi. Pretutindeni acolo unde mai este de semănat, Ziua muncii trebuie să-i găsească pe mecanizatori şi specialişti la datorie cu hotărîrea de a intensifica şi mai mult ritmul de lucru, aşa încît şi cea de a doua epocă a campaniei să poată fi gata în cel mai scurt termen. „Nu ne-au mai rămas de semănat cu porumb boabe decît vreo cîteva zeci de hectare din cele 545 — ne declara ieri tov. Octavian Baltag, inginerul şef al cooperativei agricole din Cotnari. Vrem ca mîine să fie pentru noi o zi record aşa cum se cuvine să fie Ziua muncii. Membrii secţiei de mecanizare în frunte cu Ilie Ismană, N. Andrioaie şi C. Sticlaru sunt decişi să termine cît mai rapid şi restul pe care-l mai au pentru a intra în continuare la porumbul furajer. Bineînţeles că la fel de intens se va munci de 1 Mai peste tot unde se impune, dar îndeosebi în podgoriile noastre. Lucrările superficiale ale solului în cele 311 hectare cu vie sunt şi ele într-un stadiu foarte avansat. Prin mobilizarea tuturor celor şapte tractoare viticole şi 60 de atelaje vom cîştiga un avans şi mai mare“. Asemenea angajamente de a cinsti sărbătoarea muncii cu realizări cît mai importante în bătălia de pregătire a viitoarei recolte am avut prilejul să consemnăm şi din alte părţi. Ne aflăm într-o perioadă hotărîtoare pentru succesul campaniei, cînd contează nu numai fiecare zi, ci chiar fiecare oră. Trebuie să spunem că, în acest început de mai, bilanţul lucrărilor cîmpului nu este pretutindeni la nivelul aşteptărilor. Cu rezultate slabe se prezintă, de exemplu, semănătorii de la C.A.P.-urile din Costeşti, Oţeleni, Podu- Iloaiei, Mironeasa, Grajduri, Bîrnova, Cristeşti, Băiceni, Sireţel şi multe alte unităţi. De altfel, în sectorul agricol cooperatist nu se însămînţase pînă aseară decît 58,1 la sută din suprafaţa rezervată porumbului boabe. Situaţia lasă şi mai mult de dorit la porumbul furajer. Pe de altă parte, la semănatul culturii de soi, practic nici nu s-a trecut. Sunt restanţe mari care nu pot fi explicate chiar dacă avem în vedere şi faptul că în unele zone temperatura solului a ajuns ceva mai tîrziu la nivelul optim pentru însămînţare. Ceea ce se cere în zilele următoare este să se asigure mobilizarea generală pentru lichidarea grabnică a tuturor rămînerilor în urmă. Condiţia esenţială e ca fiecare agregat, să se afle în brazdă din zori şi pînă în noapte, astfel ca nu numai să realizeze, ci să şi depăşească viteza de lucru planificată. Acum cînd alte şi alte unităţi termină însămînţările, S.M.A.-urile au posibilitatea să vină în ajutorul celor întîrziaţi prin întărirea secţiilor locale de mecanizare.In aceste momente de care atîrnă reuşita campaniei mecanizatorii, specialiştii şi ceilalţi lucrători de pe ogoare sînt chemaţi să nu-şi drămuiască eforturile şi să facă tot ce le stă în putinţă pentru a trece cu bine şi examenul primăverii. Ziua simbolică de azi să fie pentru toţi un îndemn spre muncă mereu mai spornică. Adevărata sărbătoare pentru lucrătorii din agricultura judeţului va fi atunci cînd se va însămînţa ultimul bob. G. GRIGORAŞ • Cresc rîndurile unităţilor care termină semănatul porumbului • Zile în care se cere un plus de efort din partea tuturor restanţierilor Formaţia „Voce contemporanae“ din Iaşi, premiată la Concursul internaţional de la Colmar (Franţa) PARIS 30 — Corespondentul Agerpres, Paul Diaconescu, transmite: Formaţia „Voce contemporanae“, din Iaşi, a obţinut premiul doi la cel de-al 7-lea Concurs internaţional al ansamblurilor de muzică de cameră de la Colmar , Franţa. La competiţie au participat 30 de formaţii din 8 ţări. Expoziţie de scoarţe moldoveneşti Palatul Culturii din Iaşi găzduieşte, începind de ieri, într-unul din holurile sale, o interesantă expoziţie de scoarţe moldoveneşti, organizată de Muzeul etnografic. La deschiderea acestei expoziţii au participat cadre didactice din învăţămîntul superior, artişti, muzeografi, oameni ai muncii Cuvintul de deschidere a fost rostit de prof. Gh. Bodor, şef de secţie la Muzeul etnografic. Despre frumuseţea acestei ramuri a artei noastre populare a vorbit scriitorul Aurel Leon. In continuare, Emilia Pavel, muzeograf principal la Muzeul etnografic, a prezentat, rînd pe rînd, cele 50 de piese, ce provin din toate zonele Moldovei și produc prin frumuseţea lor o puternică impresie asupra vizitatorilor. laşul sub mugurii lui Mai (urmare din pag. I) Verbele sunt la timpul viitor , dar ne aflăm la 1 Mai şi privim înainte. In largul spaţiu pe care minutarele îl circumscriu e suverană agricultura, de fapt o industrie ce extrage şi ne oferă dulceaţa pămintului. Şi aici ar fi motive de rememorări, pornind de la cei 25 de ani ai cooperativizării Bălţaţilor, dacă satul de azi s-ar mai considera sat. Dar în egală măsură cu foştii ciobani sau plugari ce-şi însuşesc uimitor de repede bagajul tehnic pentru calificare uzinală, satul lor urcă spre modernitate. O preocupare a organelor noastre de partid şi de stat e dispersarea industriei pe teritoriu. Paşcanii sînt avansaţi, Hirlău, Tg. frumos au făcut sau fac primii paşi. Dar pînă la Tg. frumos cîteva maşini de tricotat s-au oprit la Bălţaţi şi fac treabă bună. Şi-au pus candidatura deocamdată numai pentru a deveni, în perspectivă, centre urbane . Răducăneni, Şipote, Ţibana, poate Ruginoasa, poate Belceşti, poate Cotnari. Dar Bivolari, Podu-Iloaiei, Voineşti, Popeşti, Mirceşti, Mirosloveşti, Lespezi, Deleni ? Pînă la urmă, lista e fără sfîrşit, probă că diferenţa oraş — sat tinde a deveni o nuanţă de acuarelă. Sub mugurii plesniţi ai începutului de mai putem vedea frumuseţea coroanelor viitoare ce vor înfrunta anotimpurile însemnate pe zodiacul vegetal. Coroane care împreună formează pădurea, cea din care a descălecat acest neam şi spre care îşi îndreaptă afecţiunea în fiecare sărbătoare a muncii, cinstită, sub stindarde alcătuite din maci, lalele, garoafe, trandafiri şi celelalte podoabe de pe orologiul bătrînului grădinar numit timpul. I is II PAGINA A III A Radio Iaşi Programul de seară (1 Mai); 17.00 Cotidian sonor; 18.30 Albatros; 19.00 Cintă astăzi ţara toată — solişti şi formaţii artistice de amatori; 19.20 Oameni ai zilelor noastre; 19.30 Cîntece cu dedicaţie ; 20.20 Arii şi cuplete din operete; 20.35 Din muzica popoarelor; 21.00 O samă de cuvinte — „Zi de Mal muncitoresc“ — pagini literare antologice; 21.15 Vă invităm la dans!; 22.00 Radiojurnal şi sport; 52.30 Muzică de dans — continuare. Programul de dimineaţă (2 mai): 1r.OC Radiomatineu. Ştiri; 6.15 Actualitatea in agricultură; 6.30 Ştiri; 6.35 Noi te dotăm, tinereţe; 6.50 Jocuri populare româneşti; 7.00 Radiojurnal; 7.15 Cîntece despre patrie şi partid; 7.30 Noutăţi tehnice; 7.45 Tineri poeţi la microfon. Televiziune 9.00 Teleşcoală. Matematică (clasa a VIII-a) Introducere în informatică. Electrotehnică , circuite electronice şi de automatizare ; 10.00 Curs de limbă engleză. Lecţia 87 (reluare) ; 10.30 Curs de limbă rusă. Lecţia 88 (reluare) ; 11.00 Vîrstele peliculei — magazin de cultură cinematografică ; 12.00 Gala maeştrilor. Basul Nicolae Sasu — interpret de prestigiu al scenei lirice ieşene. In jurul orei 16.30, transmisiune directă a spectacolului cultural sportiv consacrat sărbătoririi zilei de 1 Mai; 17.50 Muzică populară ; 18.05 Magazin sportiv. Galeria campionilor : fraţii Simion şi Calistrat Cuţov (box), Olga Korbur (gimnastică). — Concurs internaţional de nataţie. Transmisiune de la Leeds ; 18.35 Tragerea Pronoexpres ; 18.45 Publicitate ; 18.55 Film serial pentru copii : George ; 19.20 1001 de seri : Povestea lui Rumcats ; 19.30 Telejurnal. 1 Mai — mesaj de muncă şi solidaritate ; 20.15 1 Mai muncitoresc — spectacol muzical-literar ; 21.25 Dans şi muzică de peste hotare ; 21.45 „Flori de mai“ — melodii îndrăgite — locuri pitoreşti ; 22.15. 24 de ore. Cinematografe VICTORIA, orele 8.50; 11.30; 15.00; 17.45; 20.30 „Fraţii Jderi“. REPUBLICA orele 9.00; 11.00; 15.00; 17.00; 19.00; 21.00 „Al 7-lea cartuş“. COPOU, orele 9.00; lî’.’15; 14.15; 16 30; 18.45; 21.00 „Rio Lobo“. TINERETULUI, orele 0.00; 11.00 ; 14.45; 16.45; 18.45; 20.45 „Răscoala“ TĂTĂRAŞI, orele 16.00; 19.00 „Walter apără Sarajevo“, ambele serii. IN JUDEŢ: CASA DE CULTURĂ PAŞCANI „Vintul călătoriilor“. ION FRUMOS „Amintiri din copilărie“. MIRLAU „La patru paşi de infinit“. FODUILOAIEI „Maria Stuart“. HĂBĂUCEŞTI „Misiunea sublocotenentului Sipoş“. Oficiul judeţean de turism organizează, cu ocazia meciului de fotbal Sport Club Bacău — Politehnica Iaşi, o excursie cu autocarul în ziua de 2 mai a.c., cu plecarea din Piaţa Unirii la ora 10. Preţul 60 lei. Înscrierile la sediul oficiului sau la autocar în limita locurilor existente. Pentru zilele de 18—19 mai, continuă înscrierile la excursia pe traseul: laşi— Ipoteşti — Dragomirna — Suceava — Stupea — Arbore — Putna — Suceviţa — Moldoviţa — Humor — Voroneţ. Preţul 200 lei. ... în sala „Victoria“ Este deschisă în fiecare zi între lirele 10.00—13.00 şi 17.00—20.00, până la 20 mai, expoziţia de pictură „Eugen. Ştefan Boaşcă“. I Timpul probabil Vremea se va încălzi şi va deveni uşor instabilă. Cerul va fi variabil mai mult noros în a doua parte a intervalului, cînd se vor semnala ploi cu caracter de averse însoţite de fenomen© electrice. Vintul va prezenta intensificări puternice din sectorul sudic. Minimele vor fi cuprinse între 8 și13 grade, iar maximele între 18 și 24 cade. SPORT■SPORT Azi încep la Iaşi Două competiţii republicane: de baschet şi volei (juniori) • Azi începe la Iaşi, în Sala sporturilor, turneul final al campionatului republican al juniorilor şi şcolarilor la baschet, competiţie rezervată atît echipelor masculine cît şi celor feminine. La întreceri, care vor dura pînă la 5 mai, participă 8 formaţii de băieţi şi 8 de fete (nici una din Iaşi). Partidele încep la ora 8. • Tot între 15 mai se va disputa, în sala „Voinţa“ din Iaşi al treilea tur al diviziei şcolare la volei (feminin), la care participă 6 formaţii, înaintea acestui turneu, pe primul loc se află echipa Penicilina (19 p.), urmată de Șc. sportivă „Unirea“, cu același număr de puncte, dar cu un set averaj mai slab. Jocurile încep azi la ora 16.00. Complexul turistic de la Cheia, județul Prahova.