Flacăra Iaşului, septembrie 1974 (Anul 30, nr. 8690-8714)

1974-09-01 / nr. 8690

mwjwh. 0E08E netica pentru vatele roșii ; trial pentru i ; 10,00 Via,15 Contemstre ; 11,45 uzicii ’ 12,30 triei ; 13,00 deal ; 14,30 tul Studen- Petroşani 16,35 Drume : Supre:7,00 Imagini itemporană : :rial pentru ■şarii“ ; 17,50 continuă cultură genetire multiismisiune de 19,00 turaea 0 Tele.iureporter ’74 ; -tistic : „Caro tunde“ cu r— premie- 2,15 Telejurografe î orele 9,00; ursisi clov; orele 15,00 ; 21,00 ; „Vade puşcă“ , rele 9,00 ; 16,30 ; 18,45 ; r— extremă dina de vară ă“, ora 19,45; îxtremă umblica, orele 15,00; 17,00; ..VUrmăreșteorele 9,00 ; 17,00; 19,00; iretul fără via de vaora 19.45, blestemată“. 10.00 : Prone animate ; 19.00 : „Păpentru ineret lăzi, la orarul de vară la, spectacolburi", iar la aceeaşi scenă „Cronicii rs“ (II), cultură ului ottarSt din ezintă mîiimbrie, ora la „Aici are Washing- Kaufman şi probabil menţine în casă, dar uimai ales In /ei, unde ce■nta înnorări ite, și local formă de as de fenome- In rest, cetriabil, mai /intui va sula moderatii nord-est. aerului va abilă , minicuprinse Ingrade, iar re 22 si 27 Adunările şi conferinţele de dări de seamă şi alegeri în organizaţiile de partid (urmare din pag. X) lui Iaşi. Intre 1—10 noiembrie va avea loc Conferinţa organizaţiei judeţene de partid. In centrul dezbaterilor din toate adunările şi conferinţele de dări de seamă şi alegeri din cuprinsul judeţului va trebui să se situeze analizarea cu exigenţă, în spirit critic şi autocritic, a activităţii depuse de la alegerile precedente, stabilindu-se principalele jaloane şi direcţii de acţiune pentru realizarea întocmai a politicii partidului în etapa viitoare. Avînd în vedere că dezbaterea proiectelor documentelor Congresului al XI-lea al partidului în organizaţiile de bază se face în adunările de dări de seamă şi alegeri, este necesar ca, atît raportul, cit şi dezbaterile să fie axate în mare măsură pe aceste documente, făcîndu-se referiri concrete la sarcinile care stau în faţa comuniştilor din domeniul respectiv de activitate pentru îndeplinirea şi depăşirea planului de stat pe anul 1974, a angajamentelor privind realizarea cincinalului actual înainte de termen, pentru a se asigura toate condiţiile pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor cincinalului 1976—1980. In adunările şi conferinţele organizaţiilor de partid din industrie, construcţii şi transporturi se va analiza, cu precădere, preocuparea comitetelor de partid şi birourilor organizaţiilor de bază, a comitetelor şi consiliilor oamenilor muncii, a organizaţiilor de sindicat şi TJ.T.C. pentru realizarea planului de producţie la toţi indicatorii, pentru creşterea eficienţei economice, îmbunătăţirea calităţii produselor, folosirea raţională a spaţiilor şi capacităţilor de producţie, a timpului de lucru, pentru ridicarea calificării profesionale, întărirea disciplinei şi a răspunderii la fiecare loc de muncă, reducerea costurilor de producţie, economisirea strictă a materialelor, energiei şi combustibilului etc. In unităţile din agricultură, accentul principal al dezbaterilor va fi pus pe modul cum se realizează pe plan local prevederile cuprinse în programul naţional de îmbunătăţiri funciare şi de gospodărire a pământului, de dezvoltare a zootehniei, în programul de extindere a culturii plantelor tehnice, urmărindu-se preocuparea organelor şi organizaţiilor de partid, a conducerii unităţilor respective pentru îmbunătăţirea organizării muncii şi extinderea retribuirii pe baza acordului global, pentru apărarea avutului obştesc, pentru rezolvarea celorlalte probleme cardinale care privesc creşterea producţiei agricole vegetale şi animale. In adunările şi conferinţele organizaţiilor de partid din şcoli şi facultăţi dezbaterile vor trebui să conducă la stabilirea unor noi măsuri concrete pentru îmbunătăţirea în continuare a conţinutului învăţămîntului şi modernizarea metodelor de predare, pentru realizarea unei mai strînse legături a acestuia cu viaţa, cu producţia, pentru creşterea eficienţei muncii de educaţie comunistă a elevilor şi studenţilor, în spiritul politicii partidului, al patriotismului şi internaţionalismului, al respectării legilor ţării, al normelor eticii şi echităţii socialiste. Desfăşurîndu-se în preajma împlinirii a 3 ani de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971, adunările şi conferinţele de dări de seamă şi alegeri — şi cu atît mai mult cele ale organizaţiilor de partid din instituţiile de artă şi cultură — trebuie să dezbată temeinic modul cum este transpus în viaţă programul de educaţie comunistă a maselor, să stabilească noi măsuri pentru ridicarea continuă a nivelului muncii politico-educative. Experienţa anilor trecuţi ne arată că reuşita adunărilor pentru dări de seamă şi alegeri este asigurată de măsurile luate pentru pregătirea şi desfăşurarea acestora, întocmirea cu grijă a rapoartelor şi a proiectelor de hotărîri, gradul de analiză a activităţii şi de concretizare a măsurilor, munca politică desfăşurată în rîndul comuniştilor pentru elucidarea problemelor ce vor fi dezbătute sunt lucruri deosebit de importante cărora organizaţiile de partid trebuie să le acorde toată atenţia. In cadrul adunărilor şi conferinţelor organizaţiilor de partid o maximă atenţie şi răspundere comportă alegerea organelor conducătoare şi a delegaţilor pentru conferinţele organizaţiilor de partid superioare, precum şi desemnarea candidaţilor pentru organele superioare. înalta exigenţă impune, în această privinţă, respectarea cu stricteţe a prevederilor Statutului partidului, a criteriilor ce trebuie îndeplinite de candidaţi aprobate de Plenara C.C. al P.C.R. din iulie 1974. Comuniştii sunt chemaţi să aleagă în organele de conducere ale organizaţiilor de partid pe cei mai buni dinrîndurile lor, oameni care au dovedit prin fapte calităţi moral-politice şi profesionale indiscutabile, o comportare ireproşabilă în societate, familie şi la locul de muncă, care nu precupeţesc nici un efort în transpunerea în viaţă a politicii partidului. Trebuie avut în vedere ca în compoziţia organelor de partid să se reflecte compoziţia organizaţiilor de partid respective, asigurîndu-se în întreprinderi să fie aleşi mai mulţi muncitori, în unităţile în care lucrează mai multe femei sa se aleagă un număr corespunzător în organele de partid etc. Ca expresie a adîncirii democraţiei de partid, numărul comuniştilor propuşi să candideze pentru a fi aleşi în organele de partid şi ca delegaţi la conferinţele organizaţiilor de partid trebuie să fie, de regulă, mai mare decit cel al membrilor de partid care urmează a fi aleşi. Pe aceeaşi linie se înscrie şi hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. de a se asigura ca cel puţin o treime din numărul celor care vor fi aleşi în noile organe de conducere să nu fi făcut parte din organul de partid al cărui mandat a expirat, ceea ce va contribui la atragerea a noi cadre în munca de conducere. Asigurînd o temeinică pregătire şi o bună desfăşurare a adunărilor şi conferinţelor de dări de seamă şi alegeri, un pronunţat caracter de lucru al dezbaterilor, o înaltă exigenţă în alegerea noilor organe de conducere, organizaţiile de partid vor asigura condiţii pentru îmbunătăţirea în continuare a propriei activităţi, pentru afirmarea tot mai deplină a rolului lor de conducător politic în domeniul în care acţionează. Şi Centrală telefonică automată La întreprinderea de tricotaje şi perdele din Paşcani au fost încheiate recent lucrările de montaj la o nouă centrală telefonică automată. Noua centrală este prevăzută cu 4 circuite telefonice exterioare şi cu 50 circuite interioare. ADRIAN IONESCU coresp. SPORT Start în divizia A la handbal Astăzi, 1 septembrie, începe o nouă ediţie a campionatului republican, divizia A, de handbal, la startul căreia va fi prezentă şi echipa feminină a C.S. „Universitatea“ Iaşi. Studentele şi-au început pregătirile de la 1 august, la Topliţa, unde au lucrat intens pentru îmbunătăţirea pregătirii fizice. Apoi s-au deplasat la Buhuşi, unde au participat la un turneu internaţional organizat de A.S. „Textila“ din localitate. A doua perioadă de pregătire a continuat la Iaşi, pînă la 23 August. Antrenorul Dan Constantinescu are la dispoziţie un lot valoros : MariaŞtefan, Viorica Nedelcu, Dorina Stamatin, Viorica Cojocăriţa, Maria Cacovean, Iulia Chitic, Doina Clonţea-Gîda, Rodica Deleanu, Maria Dîscă, Mărioara Giroveanu. Noutăţi : Magdalena Trandafir, provenită de la C.S.M. Sibiu, Casandra Agoroaie-Crefeleanu, de la „Textila“ Buhuşi, Eugenia Ghimbăşan, de la „Rulmentul“ Braşov, Veronica Aruişti, de la „Voinţa“ Iaşi. In prima etapă, studentele vor evolua la Mediaş în compania noii promovate, Sparta. AL. NOUR coresp. ambalare reprex un alt exemplu, rata industrială a secţiilor cunoaştete „minuni“ ale evizionării şi a uis măsuri. Leptăm, chie din... erbicide C.A.P. Belceşti, sub cerul liber, mai bine de şase 121 tone de înaminte chimice, a fi puse la vst. De asemenea, kg de erbicide nefolosite, deşi au fost aduse încă de la începutul anului. Desigur, aceste bunuri se vor utiliza în perioadele viitoare. Este vorba însă de scăderea eficacităţii lor, de degradarea unora dintre ele şi de imobilizarea nejustificată a fondurilor cooperativei. Şi aceasta, în condiţiile în care cooperativa nu are o situaţie financiară aşa de bună. Factorii responsabili au considerat oare că au nevoie şi de o tichie de ... erbicide ? Se poate şi altfel La întreprinderea de reparaţii auto s-au rebulat 326 tone de piese turnate din fontă şi 94 tone din oţel. Printre lucrătorii din secţia turnătorie şi chiar unele cadre de conducere s-a acreditat ideea că a■ceste rebuturi sunt inerente, că nu este posibilă eliminarea lor. Organele de control judeţene au constatat, insă, că se poate şi altfel. Este nevoie numai de o organizare mai judicioasă a producţiei, de respectarea tehnologiilor, de întronarea unei discipline ferme. Este o concluzie la care a ajuns, de altfel, şi conducerea întreprinderii ieșene, concluzie pe care o dorim materializată, cit mai repede. La Iaşi Turneu internaţional de baschet Intre 2—4 septembrie a.c. are loc la Iaşi un interesant turnu internaţional amical de baschet, organizat de C.S. Politehnica, la care participă echipele masculine Moldova Chişinău (R.S.S. Moldovenească), Farul Constanţa, C.S.I. Galaţi şi Politehnica Iaşi. Jocurile se desfăşoară în Sala sporturilor, zilnic de la ora 18. PAGINA A III-A CENTRUL DE PRODUCŢIE CINEMATOGRAFICĂ BUCUREŞTI I aduce la cunoştinţă că producţia filmului „Dimi- trie Cantemir" face plata figuraţiei din Iaşi, la Liceul „Mihail Sadoveanu", după următorul pro- gram : ? marţi 3 septembrie, orele 16—20 miercuri 4 septembrie, orele 9—13 şi 16—20 « joi 5 septembrie, orele 9—13 ! Tovarășii care nu se vor prezenta vor primi banii prin mandat poștal. | CASA UNIVERSITARILOR IAŞI angajează de urgenţă un magaziner principal. Condiţii de angajare, conform H.C.M. 914/1968. I.C.S. MĂRFURI ALIMENTARE IAŞI cu sediul în str. Ştefan cel Mare nr. 60 angajează : — gestionar — magaziner — obiecte de inventar ; — muncitori zidari ; — tâmplari ; — sudor electric; — electrician întreţinere (auto); — instalator sanitar. Relaţii suplimentare se pot lua zilnic de la biroul organizare — personal și biroul administrativ, între orele 7—15, sau la telefon 16650. OFICIUL JUDEŢEAN DE TURISM IAŞI continuă înscrierile la următoarele excursii: 1. Turul României pe ra Purţile de Fier, 9—15 septembrie ; 2. Piatra Craiului, 5—10 septembrie ; 3. Mănăstirile din Bucovina, 7—8 septembrie ; 4. Delta Dunării, 16—20 septembrie. Informaţii suplimentare, la sediul oficiului, sau la telefon 15236. V 1 I —| FABRICA „CIMP“ IAŞI | şoseaua Ţuţora nr. 171 | angajează de urgenţă ! !— electricieni între ţl ţinere categoria 4—6. 1 i t LI LC.R.M. IAŞI B-dul 30 Decembrie nr. 22 angajează, conform Legii 22/969 , lucrător gestionar pentru secţie depozit. Condiţii de angajare : absolvent de şcoală medie şi 18 luni practică în activitate comercială; absolvent şcoală profesională comercială şi 30 luni practică în activitatea comercială , absolvent școală generală sau echivalentă și 48 luni practică în activitatea comercială. I Întreprinderea de preindustrializare ŞI ACHIZIŢII (DCA) aduce la cunoştinţa publicului că pe lingă centrele care funcţionează în piaţa Halei, piaţa Tătăraşi şi piaţa Octav Băncilă, din municipiul Iaşi, a mai înfiinţat încă două centre : unul în str. Albineţ nr. 2 şi al doilea în cartierul Alexandru cel Bun, prin care colectează de- Sşeuri de hîrtie, textile şi camere de cauciuc. Orarul de funcţionare este zilnic intre orele 8—14 şi 16—19. |  ÎNTREPRINDEREA „TEXTILA" IAȘI , şos. Ştefan cel Mare nr. 4, angajează : - 1 şofer care să posede carnet pentru cate-Igoriile B şi C. Solicitanții se vor adresa la biroul personal, telefon 41170.