Flacăra Iaşului, februarie 1977 (Anul 33, nr. 9436-9459)

1977-02-01 / nr. 9436

I FLACĂRA IAȘULUI------- --------------------_--------------~~---------------------------------------------------PAGINA A II-a | • FOTBALPolitehnica şi problemele sale (m) In cadrul amintitei şedinţe de analiză, antrenorii, jucătorii şi-au luat angajamente, pe care dorim să le aducem la cunoştinţa cititorilor, considerem aceste angajamente ca fiind luate în faţa zecilor de mii de suporteri ai Politehnicii. Să nu uite aceasta nici un jucător ! Turul campionatului, ca gustul său amar, a rămas de domeniul trecutului, învăţămintele sale însă trebuie să-i călăuzească pe componenţii echipei in tot ce fac. „Fotbaliştii trebuie să înţeleagă că fără muncă multă, conştientă nu se mai poate sublinia în cuvîntul său ing. Marcel Patras din consiliul clubului. Ceea ce s-a făcut bun in ultima parte a turului, să fie continuat pe o treaptă superioară. In ceea ce mă privește, voi acorda lotului tot sprijinul“. .Fără spirit de echipă nu se poate realiza nimic, nu numai în fotbal, ci în întreaga viaţă socială. La noi, la Politehnica, acest spirit s-a închegat foarte greu. Eu aş spune că tehnicienii noştri trebuie să fie foarte exigenţi cu jucătorii, să curme orice manifestare de individualism, de vedetism, de abatere de la spiritul de echipă, de încălcare a normelor eticii noastre" — îndemna, în cuvîntul său, un alt membru al consiliului, ing. Mihai Tiron. „S-a încheiat un tur în care noi, antrenorii şi jucătorii, nu am reuşit să-i mulţumim nici prin joc, nici prin rezultate pe spectatorii şi simpatizanţii echipei — îşi exprima părerea antrenorul principal Hle Oana. Nu am reuşit să răspundem condiţiilor create de organele locale, nu am adus satisfacţii consiliului clubului, care a depus eforturi serioase pentru asigurarea unui cadru organizatoric, a unui climat la nivelul cerinţelor diviziei A. Numărul spectatorilor a scăzut vertiginos în tribunele stadionului ieşean , vom avea spectatori cînd vom juca bine şi vom cîştiga. Rămine să ne apucăm de treabă cum n-am făcut-o niciodată, pentru că posibilităţi există, şi dorim să ne clasăm pe unul dintre locurile plănuite : 6—10. Vom lucra fără menajamente, căci altfel nu se poate realiza nimic“. Apreciind cu luciditatea-i caracteristică situaţia, jucătorul Vasile Simionaţ spunea : „Mă declar nemulţumit de evoluţia noastră de ansamblu. Trebuie să înţelegem că, pentru a rămîne în divizie şi a ocupa un loc onorabil, sînt necesare eforturi mult mai mari decît pînă acum. Ne aşteaptă o perioadă foarte grea de pregătire (pînă la reluarea campionatului — n.n.) şi fiecare dintre noi va trebui să-şi impună să acumuleze cît mai mult acum. Dorinţa mea este să fac un sezon foarte bun, să trăiesc împreună cu coechipierii cît mai multe bucurii". La rindul său, căpitanul echipei, Mihai Romila, recunoscînd că n-a avut totdeauna o atitudine de ajutorare și încurajare în teren a jucătorilor mai tineri, făcea următoarele remarci la adresa întregului lot : „Intr-adevăr, la început au fost divergenţe între jucători, lucru care a dus la o scădere serioasă a potenţialului echipei. Atmosfera s-a îmbunătăţit şi acum mergem pe un drum bun. Ca să obţinem şi rezultatele aşteptate, trebuie să muncim. Fără efort mare, fără disciplină, fără o viaţă extrasportivă exemplară nu putem să ne îndeplinim obiectivele. Aştept cu optimism returul*. De la acea şedinţă de analizâ au trecut cîteva săptâmîni. Ne simţim obligaţi să-i informăm pe cititori că, în timpul scurs de atunci, jucătorii şi antrenorii s-au ţinut de cuvînt. Şi-au impus un regim sever de viaţă, au muncit din greu pentru a acumula resursele necesare marii bătălii a returului. Reîntorşi la Iaşi de la Piatra Neamţ, ei îşi continuă cu aceeaşi intensitate pregătirile, conştienţi că, pentru a obţine victorii, trebuie să fie mai bine pregătiţi decît partenerii de întreceri. Să le urăm, în continuare, succes ! GHEORGHE MATEI SPORT #SPORT#SPORT#SPORT# SPORT# VOLEI, DIVAGîndindu-ne la meciul cu Dinamo... Surprinzător de mulţi spectatori au fost prezenţi duminică dimineaţa în Sala sporturilor ! Şi doar nu era programată nici o partidă de mare interes ori decisivă. Dar spunind că evolua Penicilina, am găsit motivul. ■ Căci această Îndrăgită echipă feminină de volei atrage prin ea Însăşi, indiferent de valoarea partenerei de Întrecere. Aşa se explică, deci, prezenţa a circa 2.300 de susţinători ai echipei favorite la meciul cu Ceahlăul din Piatra Neamţ.Elevele antrenorului exieşean Petru Itu au început jocul cu foarte multă ambiţie, surprinzlndu-le puţin pe cele ale antrenorului Nicu Roibescu. Ambiţia singură nu poate aduce Insă multe puncte şi nici n-a adus pietrencelor. Slabe In toate fazele de joc, cu o medie de Înălţime scăzută, ele au cedat pasul treptat, permîţînd voleibalistelor ieşene să se desprindă uşor şi să se îndrepte spre o rapidă victorie cu 3—0 Ha 7, 3 şi . In această situaţie, reîntllnirea noastră cu jucătoarele Penicilinei nu ne-a edificat asupra actualului lor stadiu de pregătire. O anumită lipsă de omogenitate se face simţită, două dintre componentele sextetului de bază (Maria Ivanov şi Cate Tcacenco) neavînd prea multe antrenamente în comun cu coechipierele lor. In schimb, ni s-a părut că blocajul a cîştigat în eficienţă, iar apărarea în linia a doua este mai mobilă. Am asistat şi la un „supliment". Cum partida s-a încheiat în jumătate de oră, şi cum rămăsese un gol în program, Nicu Roibescu şi-a împărţit fetele lotului la două echipe. In faţa aceleiaşi săli pline, cele două formaţii ne-au oferit un set şi jumătate de volei spectaculos, fiind răsplătite cu numeroase aplauze. Aşteptăm cu nerăbdare derbiul Dinamo — Fenicina, de la 20 februarie.» RADU COSTIN LUPTENicolina — o frumoasă surpriză A Început un nou campionat naţional (ediţia 197?) la lupte greco-romane, competiţie la care participă 24 formaţii Împărţite In patru serii. Iaşul a găzduit, la sflrşitul săptămlnii trecute, primele confruntări ale celei de-a patra serii Intre luptătorii de la Steaua Bucureşti, IPROFIL Rădăuţi, Avîntul Botoşani, CJS.M. Suceava, A.S.A. Bacău şi Nicolina Iaşi. Pentru sportivii ieşeni (cu unele indisponibilităţi în lot), startul n-a fost deloc uşor, mai ales că printre adversarii lor se aflaţi luptători de la Steaua şi din Rădăuţi clasaţi, de regulă, printre fruntaşii acestui sport de la noi din ţară. Şi, totuşi, luptătorii de la Nicolina (pregătiţi de antrenorul T. Ardeleanu) s-au comportat peste aşteptări, reuşind să-i întreacă detaşat pe cei din Rădăuţi şi să se claseze pe locul doi (cu 41 pct.), după Steaua (48 pct.). Şi aceasta, datorită eforturilor depuse de întreaga formaţie, în special de Gh. Moldoveanu, clasat pe locul I la categ. 100 kg., după o evoluţie excelentă (4 victorii prin tuş) şi de colegii lui, Balaur (categ. 57 kg ), Gavrilă (82 kg.), Lucescu (90 kg.), Ignat (+100 kg.) clasaţi pe locurile doi la categoriile de greutate la care au concurat. Puncte preţioase au mai recoltat Huzdup (48 kg ), Iuraş (62 kg) şi Iftode (68 kg.), prin ocuparea locurilor trei la categoriile respective. In continuare, s-au situat Avuntul Botoşani (34 pct.), IPROFIL Rădăuţi, C.S.M. Suceava şi A.S.A. Bacău. In general, întrecerile au fost destul de echilibrate, însă nesatisfăcătoare sub aspect tehnic şi spectacular. S-a văzut clar că foarte mulţi sportivi au intrat pe saltea fără a avea efectuat „rodajul“ necesar solicitat de o asemenea competiţie foarte dificilă (fiecare luptător trebuie să susţină cîte 5 întîlniri nn circa 26—28 de ore). Dar, să aşteptăm celelalte etape ... C. SILVESTRU Instantaneu de la una din grupele de depanare Tv. ale Casei de cultură a sindicatelor Iaşi, frecventate de mulţi tineri dornici să-şi îmbogăţească cunoştinţele teoretice şi practice. Foto : L. Stratulat (urmareLa un car de bunăvoinţă din pag. 1) de la C.A.P. Cristeşti nu înţeleg de ce inginerul respectiv a mai acceptat să meargă la schimburile de experienţă pe care ministerul de resort le-a organizat în alte judeţe cu şefii de complexe de acelaşi profil, dacă a ştiut că nu va accepta să muncească la Cristeşti. O soartă asemănătoare are în prezent şi ferma de vaci de la C.A.P. Moţca. De pe la începutul toamnei trecute, ea figurează încadrată cu un specialist, dar şi primarul comunei ne spunea că fermierul respectiv, tov. ing. D. Spînu, a stat mai mult pe la Iaşi, lipsind din unitate săptămânill şir. îngrijitorii de aici se străduie ca ferma să înregistreze pe mai departe progrese, dar simt lipsa unui cadru de specialitate. Nici aici nu se asigură o furajare raţională a animalelor, o îngrijire pe bază de program, condiţii de igienă corespunzătoare, din care cauze nici producţia de lapte nu este la nivelul condiţiilor materiale existente şi a furajelor asigurate. Regulamentul privind producerea, prelucrarea şi valorificarea igienică a laptelui şi produselor lactate în fermele zootehnice e uneori dat uitării. Cooperatorii din Moţca şi Cristeşti sunt convinşi că vor primi ajutorul cuvenit din partea organelor agricole judeţene, ei fiind hotărîţi ca în acest an să dovedească că se pot obţine producţii zootehnice superioare şi în unităţile lor. Acţiune metodică »litru propagandişti Comitetul comunal de partid Mogoşeşti-Iaşi a armizat o lecţie metodică pentru propagandiştii din sistemul învăţămîntului politico-ideologic. Lecţia metodică a avut loc la cursul Probleme fundamentale şi, activităţii de partid şi de stat, de pe lîngă organizaţia de partid de la ferma nr. 2 Mogoşeşti. Printre cursanţii care au participat activ la dezbateri amintim pe Toader Baraboi, Neculai Apetrei şi Const. Baraboi. ProL CONST. MANUŢA corespondent Succesul diversificării producţiei (urmare din pag. 1) ________________pag, ducţiei globale. S-a îmbunătăţit indicele de utilizare a maşinilor-unelte, dar 81 la sută cît a fost anul trecut nu ne satisface. Organizaţia de partid, consiliul oamenilor muncii şi-au propus să întărească munca politică, să ridice mai mult nivelul de conştiinţă profesională a colectivului. Pentru o astfel de acţiune avem argumente convingătoare. Anul trecut, ca urmare a îmbunătăţirii gradului de calificare şi a creşterii tehnicităţii gamei de lucrări, media retribuţiei pe Întreprindere a angajaţilor a sporit cu 7,5 la sută, iar dacă mă refer numai la muncitori cifra este de 8,2 la sută. Anul acesta, odată cu diversificarea producţiei, vor intra in funcţiune noi capacităţi. De aceea ne propunem să intensificăm munca de pregătire a cadrelor sub toate aspectele — calificare, ridicarea calificării, specializare. Cel puţin o treime din angajaţi vor beneficia de cursuri pentru ridicarea calificării, iar în acest trimestru vom deschide un curs postliceal în meseria de electrician de întreţinere pentru utilajele care au un grad de tehnicitate tot mai ridicat, întreprinderea noastră va face anul acesta încă un pas înainte pe drumul nou al producţiei de piese de schimb pentru autovehicule şi se angajează să depăşească planul de producţie cu circa 24 milioane lei. Excursie la Bucureşti în cadrul celei de a cincea etape a returului diviziei feminine A de volei, duminică, 20 februarie, la Bucureşti, are loc derbiul Dinamo — Penicilina. Clubul ieșean s-a gîndit să organizeze o excursie cu trenul, înscrierile se fac la sediul clubului din str. Ştefan Gheorghiu rar. 5—7 (etaj), marţea şi joia, între orele 18 şi 20, şi miercurea, între orele 8 şi 10. Radar Accidente de circulaţie. Despre moartea tragică a unei tinere care a căzut dintr-un tramvai, în ziua de 25 ianuarie, am scris. Revenim cu amănunte. Tinera se numeşte Elena Dila, din comuna Deleni. Accidentul s-a produs fiindcă mecanismul de închidere şi deschidere a uşilor vagonului de tramvai cu număr de inventar 75 (vatman, Mihai Bursuc) era defect Cercetările privind vinovăţia unor angajaţi de la I.T.C.I., din neglijenţa cărora au fost curmate două vieţi (tînăra era însărcinată în luna a V-a) continuă. Alte două accidente, cu vătămări grave, readuc în discuţie felul în care se angajează unii pietoni în traversarea căilor rutiere. Gh. Matasaru, deşi are 75 de ani, vîrstă care cere prudenţă in acţiuni, s-a angajat fără nici un fel de asigurare în traversarea şoselei din comuna Moţca. Gestul acesta nechibzuit, cumulat cu atitudinea de sfidare a prevederilor legale privind viteza de deplasare a conducătorului auto C-tin Popescu (I-Sv.4465), a avut ca urmare un accident grav. In aceeași zi (29 ianuarie), dar pe strada Socola din Iași, un alt accident grav, și tot pentru că pietonul a încercat să traverseze cum nu trebuia (printre două autobuze aflate în staţie). Ioan Dangescu, angajat la Staţia C.F.R. Socola, a apărut astfel in faţa motocicletei cu ataş conduse de Nic. Ţangara. Cum nici motociclistul nu încetinise pînă la limita evitării oricărui pericol, a apărut impactul. In interes personal. Cine face, trage. Numai de n-ar uita unităţile în cauză să ia măsuri pentru recuperarea pagubelor produse de unii şoferi care folosesc autovehiculele statului ca şi cum ar fi ale lor. înscriem aici numele lui Petre Manole, de la S.U.T. Iaşi, care a plecat la plimbare cu autobasculanta 31-Iş-2842 şi s-a răsturnat în şanţul şoselei Iaşi — Poeni (24 ianuarie, ora 23), al lui Vasile Păduraru, de la T.C. Ind., plecat şi el la plimbare, dar pe şoseaua Paşcani — Mirosloveşti, cu autocamioneta 21-I.S-5210, şi care a intrat într-o căruţă (30 ianuarie); al lui Georgică Nistor, de la T.C. Ind., găsit cu autobasculanta 07292 — Sb. pe şoseaua Iaşi — Schitu Duca, recidivist în astfel de... plimbări (24 ianuarie); al lui Mihai Pavel, de la Trustul de construcţii, care avea nişte treburi personale cu autovehiculul 31-Is-905 pe şoseaua Iaşi — Huşi (29 ianuarie). OCTAV STEFANESCU (date primite de la organele de miliţie). ’ ÎNTREPRINDEREA TRANSPORT BUCUREŞTI —■califică numai în 6 luni : şoferi pentru autobuze (suplimentar categoria „B“ — taximetre şi troleibuze) — policalificare. O meserie frumoasă pentru care pot opta persoane din Bucureşti şi provincie. Calificarea se face în cadrul unui program nou de pregătire intensivă, selectivă şi de conducere preventivă a vehiculelor. In timpul şcolarizării, pregătirea este asigurată de cadre de înaltă calificare, elevii au snd la dispoziţie un material didactic modern : simulatoare electronice şi aparatură audio-vizuală. La aceste cursuri se pot înscrie bărbaţi şi femei, absolvenţi ai şcolii generale, avînd vîrsta între 22—34 ani. Pe durata şcolarizării, cuirsanţii sunt retribuiţi ca muncitori necalificaţi cu 1 253 lei lunar. Absolvirea cursurilor, nimai după 6 luni, asigură avantaje substanţiale, atât din punct de vedere al calificării, cît şi din punct de vedere al retribuţiei. In funcţie de vehiculul condus, retribuţia este următoarea :— şoferi taximetre 1 590—1 651 lei/204 ore — şoferi troleibuze 1 855—2 100 lei/204 ore — şoferi autobuze simple 1 957—2 702 lei/204 ore — şoferi autobuze articulate 2 059—2 804 lei/204 ore. Lucrînd în acord global, există posibilitatea realizării unor venituri suplimentare. Pe durata şcolarizării, cursanţii beneficiază de masă la cantină, contra cost, şi cazare în căminele de nefamilişti, în limita locurilor disponibile. Informații suplimentare se pot primi la biroul învăţământ I.T.B., str. Ştefan cel Mare nr. 34, sector 2 (tramvaie : 26, 24, 4, 27 , staţia „Tunari"), telefon 127672).