Flacăra Iaşului, octombrie 1983 (Anul 39, nr. 11502-11527)

1983-10-01 / nr. 11502

Tncepînd de astăzi, se majorează retribuţia colectivelor de metalurgişti Aşa se cere, aşa este bine: sporul de retribuție — acoperit la întregime din beneficiile suplimentare ! Incepînd de astăzi, beneficiară de majorarea retribuţiei ..colectivele de oameni ai mon- Spii din industria metalurgică, aeşa cum prevede Decretul Consiliului de Stat pentru majorarea retribuţiei personalului j muncitor din septembrie a.c. colaborat din iniţiativatovarăşului NICOLAE ŞCEAUŞESCU, Decretul expriamă grija neţărmurită a partcilului şi statului nostru pentru crearea unor condiţii tot mai ifcmne de trai personalului muncitor.Faptul că metalurgişttil constituie al doilea tipşalon de oameni aimuncii cărora li se îgnajorează retribuţia fenineri, petrolişti (după şi energetiipieni) este o dovadă în plus căaceastă ramură industrială areo o importanţă deosebită pentrudezvoltareaeconomico-socială a patriei. La Iaşi avem un puternic detaşament de metalurgişti, carede 20 de ani înnobilează economia municipiului şi judeţului cu realizări de prestigiu. Realizînd o producţie de ţevi de zece ori mai mare decît în 1964, întreprinderea metalurgică ieşeană se numără printre principalele unităţi de acest profil din ţară, reuşind, totodată să fie bine cunoscută şi pe numeroase pieţe externe, unde livrează jumătate din producţia sa, în condiţii avantajoase. Aşa se explică şi faptul că sporul de venituri ce se vor acorda în acest ultim trimestru al anului, care se ridică la peste 2,3 milioane de lei, este acoperit în întregime de beneficiile suplimentare obţinute pînă acum şi care se ridică la peste 9 mili_____oane de lei, în special pe seama exportului. In aceste condiţii, discuţia cu oamenii muncii de aici despre majorarea retribuţiei poartă pecetea mîndriei justificate de a fi dat ţării o producţie de înaltă eficienţă şi satisfacţia că partidul şi statul îi stimulează mai mult în această direcţie. Un laminator, categoria I bază, care primea pînă acum o retribuţie tarifară de 1 826 de lei lunar, va primi, începînd de astăzi, 1 926 de lei ; laminoristului, categoria a III-a, îi va creşte retribuţia de la 2 091 lei la 2 209 lei ; celui încadrat la categoria a VlI-a de la 3 029 la V. GHEORGHIU (continuare în pag. a 2-a) însemnări de la întreprinderea metalurgică Agenda campaniei agricole Secvenţe în alb şi negru de pe drumuriile recoltei B Note maxime pentru toţi cărăuşii din unităţile agricole care au încheiat livrarea porumbului 31 O „zi de tirg“, adică o zi prăpădită . La C.A.P. Totoeşti, o demonstraţie despre felul cum nu trebuie folosite mijloacele de transport . Pe mai tot cuprinsul judeţului strîngerea roadelor toamnei se desfăşoară în ritmuri tot mai intense. Alături de culegători, cărăuşii recoltelor zoresc transportul producţiei,fie la bazele de recepţie, fie ,la depozitele unităţilor cultivatoare. Pretutindeni, eforturile sunt îndreptate, cum e şifiresc, în primul rînd spre punerea la adăpost a porumbului. Intr-o serie de cooperative agricole şi chiar consilii unice agroindustriale întregi, această acţiune a şi intrat de altfel în faza finală. Aşa se prezintă lucrurile şi în Consiliul unic Tîrgu Frumos. La baza de recepţie a Întreprinderii pentru contractarea, achiziţionarea şi preluarea produselor agricole unde predau porumbul unităţile din această parte a Ia judeţului, aflăm că unele cooperative agricole cum sunt cele din Băiceni, Balş, Brăeşti,Costeşti, Tîrgu - Frumosşi-au achitat deja obligaţiile contractuale la acest produs. In acest fel s-a putut trece cu mai multemijloace la expedierea cantităţilor de porumb repartizate fabricii de nutreţuri combinate, ca şi la transportul sfeclei de zahăr sau altor produse. La baza de recepţie din Tîrgu Frumos a Fabricii de zahăr din Paşcani ni se confirmă, intr-adevăr, că în ultima perioadă ritmul preluărilor a început a se înviora. Aceasta nu înseamnă însă că nu se poate face mai mult în privinţa folosirii mijloacelor de transport. Cînd am fost la Tîrgu Frumos aici era „zi de tîrg“. Ca şi cum n-ar fi fost vîrf de campanie, multă animaţie şi neaşteptat de multe atelaje particulare din întreaga zonă , şi de la Tîrgu Frumos, dar şi din comunele învecinate (Cucuteni, C. GREGORIAN (continuare în pag. a 2-a) IN CUPRINSUL ZIARULUI Cronica lunii septembrie Sport Lucrările sesiunii O.N.U. I Viaţa culturală Plenara Consiliului municipal Iaşi al sindicatelor Evenimente interne Noi acţiuni de masă ale oamenilor muncii ieşeni pentru pace şi dezarmare, ca răspuns la mobilizatoarele chemări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la Apelul F. D. U. S. PÎNĂ NU E PREA TÎRZIU, SĂ FIE OPRIT CURSUL PERICULOS AL AGRAVĂRII SITUAŢIEI INTERNAŢIONALE! In aceste zile, cînd in întreaga ţară se desfăşoară ample acţiuni prin care oamenii muncii — tineri şi vîrstnici, bărbaţi şi femei, indiferent de naţionalitate — dau glas voinţei poporului nostru de pace, de a se face totul pentru oprirea cursei înarmărilor şi trecerea la dezarmarea nucleară, colectivele ieșene de muncă se alătură cu putere puternicului front al luptei pentru pace. Ieri, în mai multe unităţi economice din municipiul Iaşi, au avut loc mitinguri şi adunări pentru pace şi dezarmare. Şi la întreprinderea de antibiotice din Iaşi a avut loc ieri o impresionantă adunare consacrată păcii și dezarmării, de la care am surprins acest aspect Foto L. STRATULAT In numele vieţii, al muncii creatoare Peste 2 000 de oameni ai muncii, de la cele mai diverse meserii specifice unităţii, muncitori şi cadre tehnice, au participat, la ieşirea din schimbul de dimineaţă, la mitingul de la I. M. „Nicolina“. Numeroşi participanţi purtau medalioane cu tabloul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, înflăcărat luptător pentru pacea omenirii, pancarte pe care se putea citi : „România — Pace“, „Ceauşescu — Pace“, „Partidul — Ceauşescu — Pace“, „Pace“. In acest cadru vibrant, au luat cuvîntul maistrul forjor Mihai Braşoveanu, frezorul Aurica Tchim, tehnicianulPetru Axinte, ing. Florin Oproiu, lăcătuşul Ionel Sandu. în cuvinte pornite din adîncul inimii, din neliniştea tuturor popoarelor lumii în legătură cu accentuarea cursei înarmărilor nucleare, cu creşterea pericolului unui război nimicitor, vorbitorii au dat o înaltă apreciere iniţiativelor de pace ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ale României socialiste, au cerut guvernelor, Adunării Generale a O.N.U. să facă totul pentru oprirea cursului periculos al vieţii internaţionale, pentru trecerea la dezarmare. „Cerem — spunea Petru Axinte, preşedintele C.D.U.S. din întreprindere — ca realismul, luciditatea, spiritul de înaltă responsabilitate pentru viaţa şi pacea în Europa şi întreaga lume să triumfe“. „Cum noi, tinerii, suntem primii ameninţaţi în cazul unui război, arăta Ionel Sandu, secretarul comitetului U.T.C. pe unitate, susţinem Apelul F.D.U.S., iniţiativele statului nostru de a se opri amplasarea ce noi rachete pe continent, de a fi retrase şi distruse cele existente“. Intr-o atmosferă entuziastă, a fost adoptat textul unei telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care se spune : „Colectivul de oameni ai muncii din vechea cetate revoluţionară a „Nicolinei“ îşi exprimă totala adeziune şi profundul ataşament faţă de noua şi strălucita dovadă a înaltei răspunderi pentru pacea lumii, pentru viitorul însuşi al civilizaţiei umane, pentru care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, personalitate proeminentă a vieţii politice internaţionale, vă dăruiţi cu întreaga fiinţă“. Pace pe întreg pămîntul! Numeroşi muncitori, maiştri, ingineri şi tehnicieni de la întreprinderea „Ţesătura“ din Iaşi s-au întâlnit, ieri, la terminarea primului schimb, într-un vibrant miting, consacrat păcii şi dezarmării. Impresionanta manifestare a dorinţei de pace s-a constituit într-o expresie pregnantă a adeziunii unanime a tuturor tinerilor şi vîrstnicilor, a tuturor femeilor şi bărbaţilor ce muncesc în această modernă unitate la activitatea neobosită a preşedintelui Nicolae Ceauşescu, pentru realizarea celui mai de preţ ideal al omenirii — Pacea. Exprimîndu-şi îngrijorarea în legătură cu proiectele de amplasare a noi rachete cu rază medie de acţiune în Europa, maistrul Alexandru Irimia a spus : „Dorim şi cerem ca, pînă la sfîrşitul acestui an, să se ajungă la un acord privind neamplasarea de noi rachete, pe continentul european“. „Noi, membrii organizaţiei democraţiei şi unităţii socialiste, a spus inginera Argentina Ciocoiu, vom răspunde prin acţiuni şi rezultate deosebite în muncă vibrantelor chemări ale Apelului pentru pace şi dezarmare. Vrem pace permanentă pe întreg pămîntul !“. Intr-o atmosferă de puternic entuziasm, par(continuare în pag. a 3-a)