Flacăra Iaşului, iunie 1989 (Anul 45, nr. 13258-13283)

1989-06-18 / nr. 13273

Manifestări consacrate Centenarului Eminescu HELSINKI 17 (Agerpres) Revista „UNESCO-Kurikri“ din Finlanda a publicat un abiator intitulat „Mihai Eminescu, poetul naţional al României“. Sunt prezentate date privind viaţa şi creaţia sa artistică, subliniindu-se că Mihai Eminescu, cel mai mare poet liric al României, şi-a câştigat, prin valoarea creaţiei sale, un loc de seamă în literatura universală. ★ ALGER 17 (Agerpres) Cotidianul algerian „El-Moudjahid“ a publicat articolul „Universalitatea lui Eminescu“, într-o analiză literară de aleasă ţinută, autorul articolului expune vasta tematică a operei eminesciene, ingeniozitatea artistică şi universalitatea acesteia. De asemenea, este prezentat Eminescu ca simbol al istoriei românilor, al trecutului lor glorios. * BERNA 17 (Agerpres) Sub egida Universităţii din Zürich, în Elveţia a avut loc o manifestare omagială. A fost prezentată o comunicare consacrată vieţii şi operei marelui nostru poet naţional şi au fost recitate poeme din creaţia eminesciană. Totodată, la catedra de romanistică a universităţii a fost vernisată o expoziţie documentară de fotografii şi de carte dedicată lui Eminescu. CAIRO 17 (Agerpres) Cotidianul egiptean de mare tiraj „El Ahrem“ a publicat un articol omagial intitulat „Eminescu — poetul României“. Sunt prezentate date privind viaţa şi opera marelui poet, punîndu-se în lumină valoarea creaţiei eminesciene. Articolul este însoţi de o fotografie a lui Mihai Eminescu, alăturată versurilor traduse in limba arabă ale poeziei „Mai am un singur dor“. LIMA 17 (Agerpres) Sub egida „Institutului Garcilaso de la Vega“, la „Casa Osambela“ din Lima a avut loc o sesiune solemnă dedicată lui Mihai Eminescu. Prof. dr. Luis Harnan Ramirez a prezentat viaţa şi creaţia poetului, iar personalităţi artistice peruane au recitat poezii din opera lui Eminescu. A luat cuvîntul, de asemenea, Estuardo Nunez Hague, preşedintele „Institutului Garcilaso de la Vega“. Cu prilejul manifestării a fost constituit Cercul literar peruano-român. HAVANA 17 (Agerpres) Centrul cultural „Juan Marinello“ din Havana a găzduit o manifestare poetico-muzicală sub genericul „Omagiu lui Mihai Eminescu“. Şi-au adus contribuţia oameni de cultură și artiști ai Teatrului Guino din capitala Cubei. A participat un numeros public. PROFUND îndureraţi, fiica, ginerele, surorile, fraţii, nepoţii şi rudele apropiate anunţă moartea, după o lungă şi grea suferinţă, a scumpei lor F.UFROSINA TIRŞINARU, înhumarea, astăzi, 18 iunie, la cimitirul Eternitatea. (8075) ANICA, soţie, copiii şi nepoţii anunţă cu nemărginita durere încetarea din viaţa, după o lungă şi grea suferinţă, a iubitului lor soţ, tată şi bunic TOADER ALUPEI. Inmormintarea, astăzi, 18 iunie, ora 12, la cimitirul din satul Bunea Prut, comuna Trifeşti. Nu-l vom uita niciodată. (8047) FIICA şi rudele apropiate anunţă decesul dragului lor GHEORGHE CĂBAlîŢA, înhumarea, astăzi, 18 iunie, la cimitirul din comuna Ciorban. (8058) „Ziua internaţională de solidaritate cu lupta popoarelor din Africa australă—Ziua Soweto“ NAŢIUNILE UNITE 17 (Agerpres) In cadrul unei ceremonii solemne, la sediul Naţiunilor Unite din New York a fost marcată „Ziua internaţională de solidaritate cu lupta popoarelor din Africa australă Ziua Soweto“. Luînd cuvîntul, preşedintele actualei sesiuni a Adunării Generale a O.N.U., Dante Caputo (Argentina), a subliniat necesitatea ridicării stării de urgenţă şi abolirii „altor legi draconice“ din R.S.A., cit şi a stabilirii unui „dialog imediat între toate sectoarele populaţiei“. Secretarul general al O.N.U., Javier Perez de Cuellar, a trimis participanţilor un mesaj în care cere guvernului sud-african „să recunoască şi să respecte demnitatea tuturor cetăţenilor săi şi să ia în considerare faptul că a sosit momentul ca sistemul de apartheid, unanim condamnat în lume, să fie desfiinţat, iar toţi locuitorii ţării să se unească în procesul de edificare a unei naţiuni paşnice“. (urmare din pag. a 3-a) Vînd motoretă „Mobra", stare excepţională, boxe concerte HIV şi radiocasetofon, stereo japonez. Telefon 757.16. (7881) Vînd sau schimb apartament trei camere cu apartament două camere şi garsonieră. Relaţii la telefonul 62132. (7884) Vînd video recorder „Akai", nou, telecomandă. Telefon 70438. Vînd urgent videocasetofon player, nou. Telefon 24674. (7934) vînd drujbă, tip nou, cu piese de schimb. Telefon 52327. (7923) Predau urgent contract apartament două camere, zona Nicolina I. Telefon 76628. (7940) Vînd casă cu 5 camere, parțial demisol şi mansardă, 180 m.p. ultracentral. Necesită reparaţii. Clauze temporare. Telefon 46022, orele 17:19. (7959) Vînd casă, str. Păcii nr. 4 A Iaşi. Relaţii : Mircea Melinte, str. Bucşinescu nr. 7 Iaşi. (7968) Vînd apartament două camere decomandat, bulevardul Alexandru cel Bun. Telefon 51409. (7981) Vînd „Dacia 1300“ stare bună. Telefon 71485, după ora 17. (7994) Vînd „Fiat 600" cu R.R. şi piese de rezervă. Telefon 70674. Vînd urgent „Dacia 1300", stare excepțională. Telefon 42582. Suceava, vînd „Lada 1500". Relaţii la telefonul 57005 — Iaşi, vînd „Dacia 1100“, fără motor, la preț convenabil. Telefon 58638. Vînd „Dacia 1300", stare excepțională. Telefon 36266, după ora 17. Vînd „Dacia 1310“. Strada Prof. Paul, bloc P 9, sc. B, et. 3, ap. 14 — stația Pădurii. (8037) Vînd pătuţ demontabil şi rucsac port-copil. Telefon 71789. (8938) SCHIMBURI DE LOCUINȚE Schimb apartament două camere, confort I, parter, Podu Roș, cu similar Păcurari, Autogara, etajele II—III, Aleea Decebal nr. 9, apart. 2. (7690) Schimb apartament, zona C.U.G. 1. Telefon 29979. (7748) Schimb două garsoniere, confort I, etaj I, zona Tg, Cucuiul, cu apartament două camere, zonele : Copou, Independenței, Hala Centrală, gară. Telefon 44331. Schimb două apartamente a câte două camere : unul In zona Apodu-Roș, confort II, etajul IV, celălalt, confort I, zona Canta, etaj II, cu apartament trei camere, zonele : Podu-Roş, Ţesătura, Cantemir sau casă naţionalizată. Relaţii la telefonul 67393, orele 12—20. (7729) Schimb apartament trei camere, Copou, etaj 4, cu 3—4 camere, etaj interior, sau casă naţionalizată, aceeaşi zonă sau ultracentral. Telefon 40146, orele 19— 21. (7743) Schimb unul sau două apartamente a două camere, cu apartament 3—4 camere, zonele : Copou, centru, Podu-Ro.ș, Țesătura. Telefon 39882. (7759) Schimb, avantajos, apartament două camere cu apartament douătrei camere. Maria Trif, aleea Drobeta nr. 3, bloc Q7, sc. B, et. H1, ap. 4, zona Zimbru. (7764) Schimb avantajos apartament două camere, confort I, Tătărași, etaj 2, cu casă naționalizată sau apartament două-trei camere, zonă centrală. Telefon 75293. (7765) Schimb apartament două camere decomandate, confort I, etajul 3 (lingă Moara 1 Mai), cu similar zonele : Hala Centrală, Tg. Cucului, 7 Noiembrie, Pădurii, Podu Roș, splai Bahlui, D. cântecmir. Telefon 64156. (7791) București, schimb garsonieră confort I, cu similar Iași (numai in Hala Centrală). Telefon 42880. Schimb apartament două camere, proprietate personală, cu apartament trei camere decomandate. Constantin Popescu, strada Ciric nr. 32, bloc X2, scara B, etaj 3, apartament 21 (7905) Schimb apartament trei camere, Tătărași, cu apartament doua camere și garsonieră. Telefon 75938. București, schimb apartament, proprietate personală, cu apartament mic (garsonieră), ultracentral, Iași. Telefon 21835 — Iași. Schimb garsonieră confort I, etajul I, proprietate de stat, Piaţa „Doi Băieţi"*, cu apartament două camere decomandate, confort I. Relaţii la telefonul 15330. (7956) Schimb apartament două came-Øre, etajul I, Autogara, cu apartament trei camere, zonele : Gară, Centru, copou. Telefon 66341, orele 17—19. (7962) Schimb apartament trei camere cu garsonieră. Telefon 58564. (8002) Schimb apartament două camere, zona Cantemir, cu similar Tătărași. Telefon 77993. (8078) DECESE CU nemărginită durere, familia anunţă trecerea în nefiinţă a scumpului ei soţ, tată şi bunic PAUL COStaSCI , fost contabil şef la întreprinderea de materiale de constructi Iaşi. Corpul neînsufleţit se află depus la biserica Sf. constantin şi Elemi. Inmormîntarea, marţi, 29 iunie 1989, ora 13, la cimitirul Eternitatea. (8048) NE despărţim pentru totdeauna de cel ce ne-a fost povaţă în viaţă, tată, bunic şi străbunic GHEORGHE N. HORGA, din Coarnele Caprei, corpul neînsufleţit este depus la biserica 40 de Sfinţi. Inmormîntarea, astăzi, 18 iunie 1989, ora 14, la cimitirul Sf. Treime — Păcurari. Va dăinui mereu In sufletele noastre. ★ Soţia şi copiii mulţumesc şi pe această cale îi» mod deosebit tovarăşului comandant Zaharia, colegilor din cadrul Miliţiei municipiului laşi pentru ajutorul acordat tov. Armenia Bostan precum şi tuturor celor care le-au fost alaturi la marea durere suferită şi au condus pe ultimul drum pe bunul lor it. col. Dumitru Bostan. (8067) Elevii clasei a IV-a G, împreună cu părinţii, sunt alături de tovarăşa învăţătoare Geta Iacobuţă în aceste momente grele pricinuite de decesul surorii. Sincere condoleanţe. (1958) Colegele de la secţia a 11-a Evaporare, Intreprinderea de Antibiotice Iaşi, sunt alături de colega Rodica Sadovschi la durerea pricinuita de pierderea suferită şi îi transmit sincere condoleanţe. Colectivul casieriei I.C.S.M.A. aduce un ultim omagiu fostului coleg Petru Durai şi este alături de familia îndoliată, transmiţindu-i condoleanţe. (7972) Colectivul oamenilor muncii din cadrul I.C.S.I.T.U.M.P. laşi este alături de ing. Cerasella Cotau In clipele grele pricinuite de dispariţia tatălui. Sincere condoleanţe. (7800) Colectivul de cadre didactice de la Şcoala nr. 8 transmite sincere condoleanţe profesorului Gheorghe lupaşcu pentru pierderea mamei. (7804) Colectivul laboratorului central al întreprinderii Metalurgice Iaşi este alături de colega Elena Zapodeanu la marea durere pricinuită de decesul mamei şi-i transmite sincere condoleanţe. locatarii blocului 7, 6, scara B, strada Decebal nr. 4 A, regretă decesul colocatarei Maria Bârsan şi transmit sincere condoleanţe familiei îndurerate. (8053) Colectivul de oameni ai muncii de la Consiliul Popular al comunei Popeşti—Mădîrjac transmite sincere condoleanţe familiei îndoliate pentru dispariţia celui ce a fost primar al comunei Erfolieni, Alecu Horga, un bun coleg. (8055) Ne alăturăm cu toată compasiunea de familia Marinei iftimoaia la pierderea surorii dragi. Membri* cooperatori de la Schitu Duca, (8057) Colegii de serviciu din cadrul T.A.G.C. Ind., O.P.M. — Protecţia muncii, transmit condoleanţe colegului loan Zine pentru decesul fratelui. Familia mulţumeşte cu recunoştinţă colectivii lui Facultăţii de Tehnologie Chimică a Institutului Politehnic Iaşi, în mod deosebit foştilor colegi de la catedra de chimie analitică, prietenilor, vecinilor şi tuturor celor care i-au fost alături la marea durere a despărţirii de dragul ei Ing. Gheorghe Moroi. Colectivul Liceului industrial „Termoton“ Iaşi transmite sincere condoleanţe colegei Monica Rubnicu pentru ireparabila pierdere suferita prin decesul tatălui.7825 Colectivul Liceului Industrial „Tehnoton** Iaşi transmite sincere condoleanţe femeiei Maria popovici pentru pierderea suferită prin decesul mamei.. (7826) Familia din. Emilian Buzdugan, profund impresionată de dispariţia celui ce a fost economist Paul Gongescu, aduce un pios omagiu şi transmite condoleanţe familiei îndurerate. (8049) Colectivul I.M.C. Iaşi aduce in ultim omagiu celui care a fost contabil şef Paul Gongescu, om de o Înaltă competenţa profesională. Nu vom uita niciodată. Suntem alături de familia îndoliată. (8050) Colectivul de oameni ai muncii din cadrul I.A.P. Coarnele Caprei participă la durerea familiei pricinuită de pierderea dragului ei Alecu Horga şi transmite sincere condoleanţe soţiei, copiilor, părinţilor şi rudelor apropiate. Familiile Dimofte şi dr. Catrinoiu aduc un pios omagiu celui ce a fost un bun vecin şi prieten Paul Gongescu şi sunt alături de familia îndoliată. (8074) Oamenii muncii din D.G.A. Iaşi sunt alături de ing. Constantin Ciudut la pierderea suferită prin decesul fratelui şi-i transmit sincere condoleanţe. (8981) Familiile Foenaru, Rotundu, Toma, ciobotaru, Simirad, Cetraria şi piesea împărtăşesc durerea bunei lor prietene Magdalena Ciocîrlan pricinuită de pierderea tatălui şi transmit întreaga lor compasiune familiei îndoliate. (8082) Cadrele didactice de la Şcoala (»'■ 39 Iaşi sunt alături de colega Elvira Berbecaru la marea durere pricinuită de decesul mamei. Sincere condoleanţe. (8985) Absolvenţii şcolii Pedagogice din Bârlad, promoţia 1963, regretă dispariţia prematură a institutoarei Jeni Arbore (Iftimoaie), cadru didactic de prestigiu al învăţămîntului primar ieşean. Sincere condoleanţe familiei îndurerate. Comitetul Asociaţiei de locatari P.T. 9 regretă decesul fostului administrator Mihai Cosmincă şi transmite sincere condoleanţe familiei îndurerate. (88063) Colectivul atelierului de vulcanizare din strada Sf. Andrei îl regretă moartea fulgerătoare a colegului Vasile Bozatu şi transmite condoleanţe familiei indoliate. (8063) Colectivul de conducere al secţiei prelucrări mecanice din întreprinderea de Piese Auto Iaşi transmite tovarăşului director Mihai Pîrjol condoleanţe pentru pierderea suferită. (8064) ★ Adriana şi Valeria, copii, Vic«*' tor-Florin şî Adişor, nepoţi, se alătură durerii părintelui lor Con* durache Agapie, din Bucium, prilejuită de împlinirea a doi ani de la decesul scumpei lor Elena con** durache (născută cosmovici), pro® cura și de împlinirea unui an de la decesul mult iubitului lor in* giner Victor-Teodor Morariu^ Chipurile lor dragi vor rămtne mereu In amintirea noastră, prilej de pios omagiu și nemărginită durere. (7961) Colectivul magazinului alimentar 8 Bularga este alături de colega Angela Panainte la pierderea fratelui şi-i transmite sincere condoleanţe. Colectivul de oameni al muncii din S.U.A. Ciurea regretă dispariţia fulgerătoare a colegului Gheorghe Duca şi transmite sincere condoleanţe familiei îndurerate. (8960) Colectivul secţiei de băuturi răcoritoare, I.L.F. Iaşi, transmite condoleanţe colegei Elena Bozaru pentru pierderea soţului. (8065) Locatarii blocului I, scara C, splai Bahlui, sunt alături de Lidia Gongescu la ireparabila pierdere a soţului, Paul Gongescu, şi transmit sincere condoleanţe. (8068) Realităţi din lumea capitalului WASHINGTON 17 (Agerpres). Concernul american Foni « operat din nou concedieri îr» rîndul angajaţilor săi. Astfel, potrivit purtătorului de cuvin» al uzinelor, la 26 iunie la fi«liala Ford din localitatea Wayna (statul Michigan) vor fi conce,diaţi temporar 3 000 de muncitori, iar în localitatea Edison (statul New Jersey) 1600 muncitori. ★ LISABONA 17 (Agerpres) Preţurile cu amănuntul continuă să crească în Portugalia, unde rata anuală a inflaţiei ,a atins 11,4 la sută, cea mai ridicată din ţările membre ale C.E.E., informează agenţia China Nouă. HELSINKI 17 (Agerpres) In luna mai, în Finlanda au fost înregistraţi oficial 93 500 de şomeri, informează agenţia A.D.N., citind date ale Ministerului finlandez al Muncii.Prin aceasta, rata şomajului a ajuns la 3,6 la sută. • TOKIO Un grup de membri ai Campaniei japoneze pentru pace din Yokosuka, unde se află o mare bază navală americană, au hotărît să se prezinte în faţa Tribunalului federal al S.U.A. pentru a cere să se pună capăt acostării în portul din oraşul menţionat a unor nave militare americane cu armament nuclear la bord. • WELLINGTON Premierul Noii Zeelande, David Lange, a anunţat că ţara sa se va retrage din Consiliul pactului militar tripartit Anzus (care grupează Australia, Noua Zeelandă şi S.U.A.), transmite agenţia China Nouă. * NAŢIUNILE UNITE Reprezentantul permanent al Libanului la Naţiunile Unite a adresat o scrisoare secretaru-lui general al O.N.U., Javier Perez de Cuellar, în care îl informează despre noul atac aerian lansat la 14 iunie de forţele aeriene israeliene asupra teritoriului libanez. • BERLIN Un avion de tipul „IL-S2“ al companiei aeriene „Interflug“, avînd la bord 103 pasageri şi 10 membri ai echipajului, ai luat foc după ce a rulat 500 m in continuarea pistei, nereuşitul să decoleze de pe aeroportul „Schonefeld“ din Berlin , informează agenţia A.D.N. Cinci pasageri şi-au pierdut viaţa, alte 12 persoane fiind rănite grav. Restul călătorilor au reuşit să se salveze. Avionul avea ca destinaţie Moscova Redacţia şi administraţia : strada Vasile Alecsandri nr. 8. Redactor-şef: telefon 45105 ; administraţia şi publicitatea, telefon 34070, interior 218 ; serviciul tehui©’ de noapte, telefon 30776. Tipar : întreprinderea Poligrafică, str. 7 Noiembrie nr. 49, telefon 37060 V