Flacăra Iaşului, iulie 1989 (Anul 45, nr. 13284-13309)

1989-07-01 / nr. 13284

In conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român, care stabilește convocarea Congresului partidului o dată la 5 ani, Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român hotărăște : I. Convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român în zilele de 20—25 noiembrie 1989 şi organizarea adunărilor şi conferinţelor pentru dări de seamă şi alegeri în toate organizaţiile de partid. IX. Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român va avea următoarea ordine de zi: 1. Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XlII-lea și Congresul al XIV-lea și sarcinile de viitor ale partidului. 2. Raportul Comisiei Centrale de Revizie. 3. Proiectul Programului-Directivă cu privire la dezvoltarea economico-socială a României in cincinalul 1991—1995 și orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010. 4. Alegerea secretarului general al Partidului Comunist Român, a Comitetului Central al partidului și a Comisiei Centrale de Revizie. iii. Norma de reprezentare pentru alegerea delegaţilor la Congres va fi de undelegat la 1150 membri de partid, la înaltul forum al comuniştilor urmînd să participe 3 326 delegaţi aleşi în conferinţele organizaţiilor judeţene de partid şi în Conferinţa organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti, luîndu-se ca bază efectivul partidului la 30 septembrie 1939, — în afara delegaţilor aleşi, la Congres vor participa 900 invitaţi, membri de partid cu stagiul dinainte de 23 August 1944, activişti de partid şi de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, cadre de conducere din industrie, construcţii, transporturi, circulaţia mărfurilor şi agricultură, muncitori, ţărani, ingineri, tehnicieni, fruntaşi în întrecerea socialistă, oameni de ştiinţă, cultură şi artă. IV. în conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român se vor organiza adunări şi conferinţe pentru dări de seamă şi alegeri în toate organizaţiile locale ale partidului. Acestea vor fi eşalonate după cum urmează : — între 1 septembrie — 15 octombrie 1989 vor avea loc adunări generale ale organizaţiilor de bază şi adunări sau conferinţe ale organizaţiilor de partid din întreprinderi, instituţii, unităţi agricole ; — între 5—25 octombrie 1989 vor avea loc conferinţele organizaţiilor comunale, orăşeneşti, municipale şi ale organizaţiilor de partid ale sectoarelor Capitalei . — Intre 25 octombrie — 10 noiembrie 1989 se vor desfăşura conferinţele organizaţiilor judeţene ale partidului şi Conferinţa organizaţiei de partid a Capitalei Conferinţele organizaţiilor judeţene de partid vor avea următoarea ordine de zi: — Darea de seamă asupra activităţii comitetului judeţean de partid ; — Raportul Comisiei de revizie judeţene ; — Dezbaterea proiectelor documentelor Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român ; — Planul de dezvoltare economico-socială a judeţului în cincinalul 1991—1995 ; — Alegerea comitetului judeţean de partid, a comisiei de revizie judeţene, a delegaţilor pentru Congresul al XIV-lea al P.C.R. şi desemnarea candidaţilor pentru Comitetul Central şi Comisia Centrală de Revizie. V. Alegerea organelor de conducere şi a delegaţilor pentru conferinţele organizaţiilor de partid, precum şi pentru Congresul al XIV-lea al P.C.R. şi desemnarea candidaţilor pentru organele imediat superioare ale organizaţiilor de partid se vor face potrivit normelor înscrise în statutul partidului şi în instrucţiunile Comitetului Central cu privire la alegerea organelor locale de partid. In organele locale ale partidului, precum şi ca delegaţi la Congresul al XIV- lea al Partidului Comunist Român vor trebui aleşi cei mai buni comunişti care desfăşoară o susţinută activitate, se situează în fruntea luptei pentru îndeplinirea exemplară a Programului partidului, a hotărârilor de partid şi de stat, manifestă spirit revoluţionar, exigenţă şi fermitate în realizarea sarcinilor ce le sunt încredinţate, corespund întocmai criteriilor politice, morale şi profesionale. Vor fi aleşi un număr corespunzător de membri de partid din rîndul femeilor şi al tinerilor, astfel încît structura organelor de partid şi a delegaţilor la Congresul al XIV-lea al partidului să reflecte compoziţia socială a membrilor de partid şi a populaţiei din ţara noastră. VI. Pe baza reglementărilor din Statutul Partidului Comunist Român, numărul candidaţilor propuşi pentru organele de partid de la toate nivelurile, inclusiv pentru Comitetul Central, va fi, de regulă, mai mare cu cel puţin o treime. Potrivit prevederilor statutare şi Instrucţiunilor Comitetului Central, proţinerile de candidaţi prezentate în toate conferinţele de partid pentru organele imediat superioare, inclusiv pentru organele centrale ale partidului, vor fi supuse, în prealabil, discuţiei şi consultării adunării generale a organizaţiei din care fac parte membrii de partid respectivi, la care vor fi invitaţi şi alţi oameni ai muncii din unităţile în care își desfăşoară activitatea. VII. Candidaţii centrali propuşi pentru organele de conducere ale partidului vor fi desemnaţi de Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. VIII. Hotărîrea privind alegerea secretarului general al partidului, adoptată de către Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român, va fi dezbătută în adunările generale şi conferinţele pentru dări de seamă şi alegeri din întreprinderi, instituţii, unităţi agricole, precum şi în conferinţele organizaţiilor de partid comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene. IX. In conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român privind reprezentarea proporţională a organizaţiilor judeţene de partid în organele centrale ale partidului, se stabileşte că un membru al Comitetului Central va fi ales la 13 900 membri de partid, iar un membru supleant va fi ales la 21 250 membri de partid Plenara hotărăşte ca numărul membrilor Comitetului Central al partidului să crească de la 446 la 455, urmînd ca stabilirea numărului candidaţilor centrali şi locali, precum şi repartizarea lor pe judeţe să se facă de către Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R Propunerile de candidaturi pentru Comitetului Central al partidului vor fi în proporţie de circa 1/3 din activul central de partid şi de stat şi de circa 2/3 din organizaţiile judeţene de partid. La stabilirea compoziţiei candidaţilor pentru Comitetul Central al partidului se vor avea în vedere compoziţia socială, pe sexe şi celelalte criterii prevăzute la alegerea delegaţilor pentru Congresul al XIV-lea al partidului. X. Pe baza prevederilor Instrucţiunilor Comitetului Central, numărul membrilor comitetelor judeţene de partid se va stabili în funcţie de efectivul organizaţiilor respective, astfel încît numărul acestora nu va fi mai mic de 71 şi mai mare de 103, iar al Comitetului Municipal de Partid Bucureşti, de cel mult 151 membri.■ Numărul membrilor supleanţi ai comitetelor judeţene şi ai comitetului municipal de partid nu va depăşi jumătate din totalul membrilor organului de partid respectiv. XI. In centrul activităţii organizatorice şi politico-ideologice desfăşurate in perioada premergătoare Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român, care va intra în istorie drept Congresul victoriei socialiste, al independenţei depline economice şi politice a României, se va situa mobilizarea tot mai puternică a comuniştilor, a întregului nostru popor pentru înfăptuirea exemplară a tuturor planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei,nădruindu-se cu profundă mîndrie patriotică rolul decisiv, de excepţională însemnătate al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ctitorul României moderne, care, de aproape un sfert de veac, investit în supremele funcţii de partid şi de stat, conduce cu aleasă clarviziune naţiunea română pe cele mai înalte piscuri de progres şi civilizaţie. O dată cu exprimarea înaltei satisfacţii pentru tot ceea ce tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, a făcut şi face spre binele şi fericirea întregului popor, se va da glas dorinţei fierbinţi a comuniştilor, a naţiunii noastre de a-i avea mereu în fruntea partidului şi a statului, chezăşie sigură a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării neabătute a României spre comunism, pentru instaurarea în lume a unui climat de pace, securitate şi cooperare între toate naţiunile. In cadrul adunărilor şi al conferinţelor pentru dări de seamă şi alegeri, precum şi al acţiunilor iniţiate pe linia muncii politico-ideologice şi cultural-ştiinţifice, se vor evidenţia rezultatele fără precedent obţinute în dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei, artei şi culturii, temenii coordonate cu înaltă competenţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, care aduce o contribuţie deosebită la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. Adunările şi conferinţele organizaţiilor de partid pentru dări de seamă şi alegeri vor trebui să determine întărirea tot mai puternică a rolului conducător al partidului nostru comunist — centrul vital al întregii naţiuni — a unităţii de monolit a clasei muncitoare, perfecţionarea stilului şi metodelor de muncă ale organelor şi organizaţiilor de partid, dinamizarea întregii activităţi economice, politiceşi sociale, creşterea capacităţii de muncă, luptă şi acţiune a tuturor organelor şi organizaţiilor de partid, a influenţei şi forţei lor de mobilizare a comuniştilor, a celorlalţi oameni ai muncii pentru înfăptuirea exemplară a planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei, pentru edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea patriei noastre spre comunism. HOTARÎREA Plenarei C.C. al P.C.R. din 27 28 iunie 1989 cu privire la convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român Deplină aprobare şi profundă satisfacţie față de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al partidului Comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Iaşi au primit cu profunda satisfacţie, entuziasm şi deplină aprobare Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea, la Congresul al XIVlea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al partidului. Prin telegrame adresate conducătorului partidului şi statului nostru, se dă glas acestor simţăminte, convingerii profunde că realegerea celui mai iubit fiu al naţiunii române în cea mai înaltă funcţie de partid constituie garanţia înaintării ferme a României pe calea socialismului şi comunismului, înfăptuirii neabătute a măreţei opere de edificare a noii orînduiri. Este exprimată, totodată, hotărîrea comuniştilor, a tuturor colectivelor ieşene de muncă de a acţiona cu şi mai mare însufleţire, întîmpinînd cu noi şi însemnate succese, cea de-a 45-a aniversare a Revoluţiei de Eliberare Socială şi Naţională, Antifascistă şi Antiimperialistă şi Congresul al XIV-lea al partidului, în telegrama Comitetului Municipal de Partid, între altele, se spune : „Comuniştii, toţi oamenii muncii din municipiul Iaşi au luat cunoştinţă, asemenea întregului partid şi popor, cu neţărmurită,bucurie şi profundă mîndrie patriotică de Hotărîrea Plenarei Comitetului Central de a propune Congresului al XIV-lea ca în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român să fiţi reales dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, fiul cel mai iubit şi devotat al naţiunii române, priu între eroii patriei, personalitate proeminentă a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, a lumii contemporane. Marile înfăptuiri ale poporului român în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, caracterizată prin dezvoltarea impetuoasă a patriei în toate domeniile, trecerea rapidă la un nou stadiu de dezvoltare economică şi socială, sporirea contribuţiei României la atmosfera de dialog paşnic între ţările lumii, sunt nemijlocit legate de numele, gîndirea şi activitatea dumneavoastră de conducător încercat al întregii naţiuni, de ilustru om politic şi militant revoluţionar. Realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în înalta funcţie de secretar general al partidului, se spune în continuare în telegramă, reprezintă chezăşia însăşi a înfăptuirii neabătute a Programului luminos al partidului, a hotăririlor ce vor fi adoptate de Congresul al XIV-lea, a mersului ascendent al României pe drumul libertăţii şi progresului, al socialismului şi comunismului“. „Reînvestirea dumneavoastră în suprema funcţie de conducere în cadrul partidului, se arată în telegrama Consiliului Judeţean Iaşi al Sindicatelor, constituie expresia celei mai înalte aprecieri pe care toţi oamenii muncii o dau activităţii dumneavoastră de excepţie de eminent conducător, înflăcărat revoluţionar, genial fondator al României socialiste, strălucit om politic al lumii contemporane, care a ştiut să dinamizeze întreaga naţiune, definind cu strălucire şi vigoare dimensiunile prezentului şi viitorului patriei în strălucitoarea epocă pe care ,cu mîndrie patriotică o numim „Epoca Nicolae Ceauşescu". După ce se arată că cei peste 800 de comunişti, toţi locuitorii comunei Răducăneni, se alătură istoricei Hotărîri a Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în suprema funcţie de secretar general al partidului, în continuare, in telegrama adresată ilustrului nostru conducător, se spune : „Exprimîndu-ne adeziunea deplină faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, puternic mobilizaţi de îndemnurile, indicaţiile şi orientările dumneavoastră, animaţi de hotărîrea de a transforma comuna într-un puternic centru agroindustrial, vom face totul pentru realizarea exemplară a sarcinilor economico-sociale în profil teritorial, a obiectivelor noii revoluţii agrare, întîmpinînd cu rezultate deosebite cea de-a 45-a aniversare a victoriei Revoluţiei de Eliberare Socială şi Naţională, Antifascistă şi Antiimperialistă şi cel de-al XIV- lea Congres al Partidului Comunist Român“. In telegrama comitetului de partid de la Institutul Politehnic „Gh. Asachi“ se arată : „Comuniştii, tineretul studios, toţi oamenii muncii din institutul nostru îşi exprimă deplina adeziune faţă de Hotărîrea adoptată de Plenara C. C. al P.C.R. ca dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să fiţi reales la Congresul al XIV-lea în funcţia de secretar general al partidului. Ca educatori, ne exprimăm profunda recunoştinţă pentru grija deosebită pe care o acordaţi dezvoltării şi modernizării şcolii româneşti prin viziunea realistă de îmbinare a învăţămîntului, cercetării şi producţiei, în deplin acord cu cerinţele progresului ştiinţei şi ale dezvoltării economico-sociale a României. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom depune toate eforturile pentru valorificarea întregului potenţial creativ al cadrelor didactice şi studenţilor, sporindu-ne, astfel, contribuţia la asigurarea progresului rapid şi multilateral al patriei“. Telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu i Z FLACA.A HAȘULUI