Flacăra Iaşului, ianuarie 2001 (Anul 2, nr. 67-90)

2001-01-04 / nr. 67

Regiile ieşene reiau campania de debranşare a datornicilor RAJAC Iaşi şi RA Termoficare vor relua în forţă acţiunile de debranşare de la reţea a datornicilor, având în vedere situaţia precară a încasărilor. După ce pe parcursul sărbătorilor de iarnă toţi ieşenii au primit apă potabilă, RAJAC va întrerupe furnizarea către asociaţiile care au mari datorii şi nu au venit la negocieri, pentru reeşalonarea acestora. Imobilele vizate sunt din mai multe cartiere ale municipiului, printre care Dacia, Alexandru cel Bun, Nicolina, Dancu, Lunca Cetăţuii şi Tomeşti. ître prezent, RAJAC are de recuperat de la datornici aproape 160 miliarde lei, din care circa 110 miliarde lei reprezintă debitul populaţiei. Conducerea RA Termoficare a anunţat că va continua să nu furnizeze apă caldă menajeră la datornici, în această situaţie aflându-se circa 40 la sută din populaţia oraşului. Totuşi, toţi ieşenii vor primi încălzire, cu atât mai mult cu cât Sucursala Electrocentrale Iaşi a reuşit să depăşească criza de combustibil în care s-a aflat la sfârşitul anului trecut. Romeo Mistreanu, managerul RA Termoficare Iaşi, a mai precizat că o comisie din cadrul regiei a început să lucreze la restructurarea RAT, această urmând să se împartă în patru societăţi. Mistreanu a mai precizat că speră ca acţiunea să fie finalizată până la sfârşitul acestei luni. (I.S.) Municipalitatea s-a lăudat că va monitoriza străzile Fără a preciza data, Primăria Iași s-a lăudat că va întocmi fişe pentru fiecare stradă din municipiu, pentru a avea astfel o evidenţă a reparaţiilor care s-au efectuat sau urmează să se efectueze pe respectiva stradă. „Prin aceasta vom, avea posibilitatea de a planifica din timp lucrările. Vom avea o evidență strictă a lucrărilor realizate, a ceea ce s-a planificat, a devizelor de cheltuieli, urmând a ne axa pe efectuarea de reparaţii capitale la străzile municipiului“, a declarat primarul. (I.S.) Caseta redacţională Director general: Alina RADEATSTU Director executiv:Alexandru LEONTE Redactor şef: Marcela DONCIU Director difuzare :Nicolae MOŞNEAGU Director publicitate:Irina BUZDUGAN Administraţie publică locală: Ioan SAVIN Gabi PADURARU Cătălin ŞERBAN învăţământ: Social: Economic: Infracţional: Giani DOLOI Doni COBUZ Bogdan IACHIM Costin BRAN Păstorel GRIGORE Elena ROŞU VladulOŞCA Dan LUCA Corector: Constantin MACOVEI Tehnoredactare: Cerasela NISTOR Cristian NISTOR Mihaela SORODOC Florina BÂTEA Ramona PENCIUC Irina ŞORIC Lucian LUCA Cotidian editat de«Grand - Q S.R.L., Str. Ştefan cel Mare nr. 10 - 12 Această ediţie foloseşte ştiri ROMPRES Intern-extern: Sport: Fotoreporter: Secretariat: Publicitate: Primul conflict din Primărie ♦ tânjind după imaginea Primarul Constantin Simirad a anunţat ieri că îl va da în judecată pe consilierul local Florin Hozoc, pentru că acesta a dezinformat presa la ultima şedinţă a Consiliului Local. Săptămâna trecută, mass-media ieşeană a părăsit sala de şedinţe în momentul în care majoritatea consilierilor a votat pentru o hotărâre conform căreia, jurnaliştii ieșeni care vor mai da note consilierilor, vor rămâne fără acreditare la Primărie. După acest incident, Florin Horoc le-a spus ziariştilor că au fost catalogaţi „mitocani“ de primarul Simirad. „Nu i-am făcut mitocani pe ziarişti, motiv pentru care îl voi da în judecată pe Florin Hozoc, pentru declaraţiile făcute. E firesc să mă apăr având în vedere că au fost relatate lucruri neconforme cu realitatea“, a declarat Simirad. Faţă de intenţiile primarului, Florin Hozoc a precizat: „Constat că primarul Constantin Simirad încearcă să se trezească din atmosfera de sărbătoare care l-a cuprins la sfârşitul anului şi vrea să dreagă busuiocul aruncând vina pentru ce a făcut pe alte persoane. Dacă vrea să se judece cu cineva ar trebui să se judece cu propria sa personalitate, care i-a jucat feste în ultima şedinţă de Consiliu Local. în plus, este evident pentru toată lumea că cei aproape 30 de jurnalişti care au plecat din plenul şedinţei au făcut-o nu pentru că au fost dezinfomaţi de Florin Hozoc, ci pentru că au fost jigniţi de etichetele puse de primarul Constantin Simirad, dar poate, mai ales, de hotărârea propusă şi de votul consilierilor. Dacă Simirad vrea săşi refacă imaginea trebuie să anuleze imediat hotărârea şi să-şi ceară scuze, nu să se judece cu un consilier local care a avut curajul să le ia apărarea jurnaliştilor“. Primarul municipiului a mai precizat că hotărârea aprobată de consilierii locali va fi totuși emisă. Conform acesteia, „reprezentanţilor mass-media care calomniază sau aduc ofensă consilierilor locali li se va ridica acreditarea“. După cum se observă, forma este relativ schimbată faţă de ceea ce s-a afirmat la respectiva şedinţă. „Am emis această hotărâre pentru a nu ajunge la procese cu ziariştii, în cazul în care aceştia vor calomnia sau ofensa consilierii locali. Dacă un consilier se va simţi ofensat sau calomniat de nota acordată de un jurnalist, hotărârea va fi aplicabilă“, a mai precizat Simirad. Ioan SAVIN sa, şeful municipalităţii intenţionează să-l dea in judecată pe consilierul Hozoc Florin Hozoc La Spitalul Sf. Spiridon Iaşi noul an pune pe toate aparatură de milioane de dolari ♦ Spitalul Sf. Spiridon este singurul din provincie care a primit de la Ministerul Sănătăţii în decembrie 2000 un aparat de rezonanţă magnetică folosit pentru diagnostic şi investigaţii ultramoderne ♦ în ianuarie mai este vizată şi punerea în funcţiune a unui celui mai performant tomograf din Iaşi Un aparat în valoare de 1,2 milioane dolari va uşura munca medicilor de la Spitalul Sf. Spiridon Iaşi, îmbunătăţindu-se totodată şi calitatea serviciilor medicale în ceea ce priveşte diagnosticarea pacienţilor. Astfel un aparat denumit sugestiv Rezonanţă Magnetică va fi pus în funcţiune începând cu luna februarie, dată când specialiştii din cadrul spitalului vor finaliza instalarea lui. Utilitatea sa este cu atât mai importantă cu cât acesta asigură efectuarea cu precizie a unor investigaţii ultramoderne asupra diferitelor afecţiuni din corpul uman. „Aparatul este unic în toată Moldova, cât şi singurul livrat la nivel de provincie de către Ministerul Sănătăţii în afara Bucureştiului. Este un aparat foarte scump, costul acestuia ridicârtdu-se la 1,2 milioane de dolari. El ne-a fost repartizat de către minister şi pentru obţinerea lui a fost nevoie de garantarea unui spaţiu adecvat pentru instalarea şi folosirea lui. Tocmai pentru că am dovedit că avem acest spaţiu, am fost singurii din provincie care am avut ocazia să beneficiem de aşa ceva“, a declarat Eugen Târcoveanu directorul Spitalului Sf. Spiridon Iaşi. Tot în cadrul acestui spital va intra în funcţiune la sfârşitul lui ianuarie, singurul tomograf al Iaşului care anul trecut nu a funţionat deloc, din cauză că a fost stricat. Lipsa fondurilor necesare reparării acestuia din decursul anului trecut a fost compensată, spitalul sperând să-l pună la punct la finele lunii ianuarie, dată când se va da în folosinţă. „în tot Iaşul nu sunt decât trei tomografe de acest fel, din care anul trecut au funcţionat doar două, unul la Spitalul Militar, celălalt la Neurochirurgie, dar acestea nu sunt atât de performante ca al nostru. A fost necesar să-l reparăm întrucât clinica noastră asigură urgenţele din toată zona Moldovei. Pentru folosirea acestuia este nevoie de specialişti de înaltă clasă, cu experienţă. Din fericire noi nu ducem lipsă de aşa ceva. Drept exemplu este şi tomograful clinicii din Piatra Neamţ care nu este folosit corespunzător datorită lipsei de specialişti. în Bucureşti la 2 milioane de oameni există 28 de tomografe iar la noi în toată Moldova care numără 5 milioane de locuitori există doar patru, din care trei în municipiul Iaşi“. Cele două aparate, tomograful şi cel de rezonanţă magnetică vor putea fi folosite la capacitatea lor maximă imediat ce se va reuşi punerea în funcţiune respectiv reactualizarea lor, astfel încât pacienţii nu vor mai trebui să meargă la Bucureşti pentru a li se face tomografiile necesare, altădată imposibil de realizat în judeţ din cauza aparaturii medicale insuficiente numeric sau nesatisfăcătoare calitativ. Costin BRAN „Oamenii de zahăr** au început noul mileniu cu protesta ♦ peste 250 de salariaţi ai societăţii Nectar SA Paşcani au protestat în faţa fabricii ♦ ei sunt nemulţumiţi de hotărârea patronatului privind închiderea societăţii Ieri, peste 250 de salariaţi ai societăţii Nectar SA Paşcani au protestat, în faţa fabricii, pentru menţinerea porţilor închise la societatea păşcăneană. Precizăm că în luna aprilie, anul trecut, noii proprietari ai fabricii de zahăr au decis închiderea societăţii şi disponibilizarea a peste 280 de muncitori. Manifestanţii au solicitat FPS Bucureşti, printr-o adresă, anularea contractului de vânzare-cumpărare a pachetului majoritar de acţiuni, achiziţionat în 2000 de societatea Bucegi SA Ploieşti, firmă care face parte din compania General Transilvania Group. Potrivit opiniei exprimate de liderul salariaţilor, Viorel Sârbu: „am cerut rezilierea contractului deoarece patronul nu a respectat prevederile contractuale. Nu şi-a onorat cea de a doua tranşă de bani pentru acţiunile cumpărate. A refuzat reînnoirea contractului colectiv de muncă. Nu a luat nici o măsură de protecţie pentru salariaţii disponibilizaţi“. Referitor la această situaţie, directorul comercial al societăţii Nectar SA Paşcani, Farmilia Huţanu, a declarat că: „ceea ce pot să fac eu este să trimit la Oradea o adresă cu doleanţele muncitorilor. Şansele de a porni fabrica depind doar de legislaţia pe care noul guvern ar trebui să o dea“. Până la noi ordine, conducerea societăţii păşcănene a hotărât conservarea utilajelor. Nemulţumiţi de rezultatul discuţiilor avute cu reprezentanţii conducerii fabricii, un grup de protestatari au solicitat o întrevedere cu primarul municipiului Paşcani, Niculai Răţoi. Şeful executivului local a promis salariaţilor că va întreprinde o serie de demersuri la Guvern pentru redeschiderea fabricii. Loredana SURU