Flacăra Iaşului, august 2001 (Anul 2, nr. 244-269)

2001-08-01 / nr. 244

M. EMINESCU Dosarul “Motorina Paşcani” explodează ♦ doi directori, unul din Iaşi şi altul din Capitală, sunt acuzaţi de participare la furtul motorinei ♦ alte trei persoane de la Sucursala CFR Iaşi sunt cercetate ♦ prejudiciul este de peste un milion de dolari ♦ întreaga anchetă a trecut în competenţa Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie continuare din pagina / Implicarea celor doi directori vine pe fondul prezentării unui raport de expertiză care face referire la întinderea afacerii şi la modul de operare. “Până în acest moment am finalizat cercetările în cazul a 21 de persoane implicate în furtul motorinei. Este vorba despre 3 şefi de depou, şeful Atelierului de reparaţii, gestionarul principal, 12 pompagii şi şoferii care au transportat combustibilul”, a afirmat colonelul Rusu. Peste 1 milion de dolari prejudiciu Aproximativ 26.000 de tone de motorină, la care se adaugă alte zeci de tone de ulei şi uneori au dispărut începând cu 1996 din depozitele Depoului Paşcani. “Acestea erau constituite în rezervele statului, nu ale MApN, în caz de necesitate ar fi trebuit să fie folosite, într-adevăr, de armată. Conform legislaţiei în vigoare, combustibilul este gestionat de personalul unităţii unde este depozitat”, a punctat şeful Poliţiei Tp. Valoarea totală a prejudiciului este de 29,9 miliare de lei, adică peste 1 milion de dolari. Motorina şi celelalte produse petroliere au ajuns în diferite locuri, la un spital din Paşcani, la o mănăstire, la persoane fizice. Colonelul Constantin Rusu a precizat că există dovezi de implicare a trei angajaţi ai sucursalei SNCFR Iaşi în flirtul de motorină. întregul caz a fost preluat de curând de Parchetul de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie. Conform unor surse oficiale, există probe care demonstrează implicarea în afacere a unor cadre din Ministerul de Interne. Vasile MIRON Colonelul Constantin Rusu Contestaţii la Facultatea de Drept Deşi în acest an concursul de admitere de la Drept s-a desfăşurat sub fona unui test-grilă, iar rezultatele grilelor au fost scanate şi apoi au fost procesate computerizat, s-au găsit candidaţi şi părinţi ai acestora care, în speranţa de a fi admişi chiar şi pe locurile cu taxă, au contestat corecta desfăşurare a admiterii. după cum ne-a declarat decanul facultăţii, Ioan Ciupercă, aceste plângeri violează suplimentarea locurilor cu taxă, pentru că mulţi diintre candidaţii admişi la cursuri CU frecvenţă redusă vor să .Urmeze Dreptul la zi, pentru a se pregăti mai bine, chiar dacă taxa de şcolarizare este de 500 dolari pe an Decanul a mai precizat că în urna întrunirii unui consiliu profesoral, se va stabili numărul locurilor cu taxă ce vor fi suplimentate, propunânduse un efectiv de aproximativ 30 studenţi. (A.Z.) Milioane de dolari pentru apă Peste 20 de comune din judeţul Iaşi vor fi conectate la sistemul de distribuţie a apei potabile. Proiectul este susţinut printr-un credit guvernamental in valoare de aproape 13 milioane de dolari, a cărui finalitate va permite accesul la apă potabilă a peste 54 de mii de oameni ce locuiesc în comunele respective, în prezent lucrările au fost demarate în nouă comune, existând unele probleme care încetinesc defăşurarea eficientă a programului. “Avem o situaţie destul de grea la Rediu, unde un particular ne-a refuzat accesul pe proprietatea sa, prin care era proiectat traseul de instalare a conductei’’, ne-a declarat Lucian Flaişer, preşedintele Consiliului Judeţean. în comune ca Aroneanu, Mirceşti, Moţca sau Ţibăneşti, lucrările se desfăşoară normal, aşteptându-se ca în cel mai scurt timp să fie rezolvată problema alimentării cu apă. Ginia URSU A scăzut cu câteva zecimi pragul de admitere la anumite facultăţi ♦ fenomenul se datorează tinerilor care au dat concurs la mai multe facultăţi ♦ pe locurile rămase vacante după plecarea acestora vor intra primii aflaţi sub linia celor admişi Pentru concurenţii declaraţi admişi la Universitatea “AlfCuza”, ieri la ora 15 a expirat termenul de depunere a declaraţiilor legate de intenţia acestora de a urma cursurile facultăţii la care au fost admişi. Mulţi dintre admiranţi au concurat şi au intrat la mai multe facultăţi, astfel încât au fost obligaţi să opteze pentru anumite instituţii de învăţământ superior, ei neavând voie să urmeze la cursuri de zi decât o facultate în regim subvenţionat şi una în regim cu taxă. Din acest motiv, pragul mediilor pentru locurile fără taxă a coborât la majoritatea facultăţilor de la “Cuza”, aceeaşi situaţie întâlnindu-se şi la Politehnică. Astfel, la Facultatea de Geografie au fost ocupate un procent de 80- 90% din locurile bugetare şi 50-60% din locurile cu taxă, urmând ca în perioada 2-4 august cei picaţi iniţial să se înscrie pe locurile cu taxă rămase vacante. La Biologie, din cei 175 admişi pe locurile subvenţionate, doar 100 au încheiat contractul de studii, iar alţi 100 de candidaţi admişi s-au înscris pe cele 120 locuri nesubvenţionate. La Litere, candidaţii iniţial respinşi la specializările Franceză, Rusă, Germană, Limbi Clasice au fost admişi pe locurile cu taxă, în general, mediile au coborât cel mai mult la facultăţile unde admiterea a constat doar în concursul dosarelor. Alina ZAHARIUC Cronică de luptă de pe frontul ţărănist ♦ Vasile Lupu îşi ţine şedinţele de partid în aer liber Membrii din conducerea filialei Iaşi a PNŢCD, simpatizanţi ai grupării Lupu, au organizat ieri o şedinţă în aer liber, în curtea sediului PNŢCD, după ce liderul organizaţiei municipale a partidului, Mihai Dorin, susţinător al aripii Ciorbea, ne-a interzis accesul în sediuFostul primvicepreşedinte al PNŢCP a declarat că activitatea filialei nu poate fi blocată şi că, în cadrul întâlnirii, s-a stabilit un calendar al audienţelor care vor acordate cetăţenilor de către consilieri judeţeni ai partidului"La şedinţa noastră a luat parte şi Corneliu Coposu, având în vedere că ne-am întâlnit chiar lângă statuia sa. Am mai discutat şi despre situaţia partidului, precum şi despre ceea ce avem de făcut de acum înainte", a spus. Lupu- Liderul filialei municipale Iaşi a PNŢCD, Mihai Dorin, a precizat, la rândul său, că Vasile Lupu (foto) şi susţinătorii săi au cerut, marţi dimineaţa, să fie reprimiţi în sediu, invocând faptul că trebuie să ţină audienţe. “Au venit cu aceleaşi provocări, chiar dacă nu s-au semnalat incidente. Le-am spus că lucrurile nu mai pot continua în acest mod şi nu le-am permis accesul în sediu”, a mai spus Dorin FI a anunţat, totodată, că miercuri, în prezenţa vicepreşedintelui partidului, Ioan Mureşan, va fi aleasă noua conducere interimară a organizaţiei judeţene şi vor fi desemnaţi delegaţii care vor participa la Congresul PNŢCD din 14 august doriţi *S revedeţi" Demisia lui Andrei Marga din fruntea PNŢCD a aruncat partidul într-un adevărat război civilPreşedintele Biroului Municipal Iaşi, Mihai Dorin, susţine că tot evreul din ultimul timp i se datorează lui Marga, care nu avea şi nu are nici un drept în desemnarea viitorului preşedinte. “Plecarea lui Marga nu mai lasă loc de întoarcere în cadrul partidului. Acesta nu putea să desemne?? ttr- Iă t'vincţia de preşedinte deoarece nu mai swtem în epoca feudala, iar decizia sa rM are suport legal. Singurul bar care poate decide acest lucru este Biroul Naţional de Conducere, care a luat o decizie corectă", a declarat Mihai Dorin. Inevitabilul s- a produs şi la nivelul filialei ieşene, unde Biroul Judeţean în frunte cu Florin Vitan, susţine gruparea Lupii, iar Biroul Municipal, condus de Mihai Dorin, îl susţine pe Ciorbea. Cele două birouri au început să se demită reciproc aducând argumente de ordin moral şi statutar în susţinerea deciziilor. Timoto nu a reuşit să calmeze spiritele din organizaţia ieşeană, fiecare grup având acum un singur scop: ocuparea sediului “Vasile Lupu şi Florin Vitan au trist demişi din funcţiile de conducere şi excluşi din partid, deoarece aceştia nu au respectat forurile de conducere alese în mod democratic şi legal”, afirmă Mihai Dorin. De cealaltă parte, Vitan susţine că dreptatea este de partea lui Vasile Lupu, întrucât Biroul Municipal a fost dizolvat încă din decembrie. Leonard STAFIE