Flacăra Iaşului, aprilie 2002 (Anul 3, nr. 447-472)

2002-04-16 / nr. 460

— 112AJ j£l 3JJ-ÎJ3J 73 J* 7J S3 u L-i »M. EMINEsm I» Iaşi *9 • •g . • • profitând de naivitatea şi de nevoile locatarilor, firmele de telefonie mobilă şi-au montat antene pe blocuri • în timp ce câştigurile societăţilor sunt impresionabile, asociaţiile de locatari sunt amăgite cu câteva milioane de lei pe an • cercetătorii au demonstrat că instrumentele care fac posibilă telefonia mobilă au efecte nocive asupra sănătăţii De câţiva ani telefonul mobil a devenit un lucru de care oamenii pot spune că sunt dependenţi din moment ce pot stabili contacte cu diverse persoane chiar dacă se află în maşină, supermarket sau la spital. Puţini dintre utilizatorii telefoniei mobile ştiu însă că, începând din anul 1998, diverse studii efectuate de specialiştii oncologi relevă că antenele de satelit montate pe clădirile malte pot provoca afecţiuni neurologice, ale pielii, cancer şi modificări comportamentale, lucru confirmat în repetate rânduri chiar şi de Ministerul Sănătăţii şi Familiei. Pe numeroase blocuri din cartierele municipiului Iaşi au fost montate astfel de antene pentru chirii lunare de aproximativ zece milioane de lei, preşedinţii asociaţiilor de locatari au încheiat contracte cu renumite firme de telefonie mobilă. La prima vedere, atât oamenii, cât şi reprezentanţii marilor societăţi au fost mulţumiţi. Primii se bucură că din fondurile obţinute din chirie pot aduce îmbunătăţiri imobilelor în care locuiesc, fără a mai scoate bani din propriile buzunare. La fel de bucuroşi, sau chiar mai mult, sunt cei de la telefonia mobilă, din moment ce în schimbul unor preţuri derizorii obţin anual venituri de miliarde de lei, în scopul stabilirii conexiunilor între reţelele de comunicare, pe unul dintre blocurile turn din cartierul Podu Roş, societatea MobiFon a amplasat o staţie fixă de emisie recepţie care are semnale cu o putere de până la 50W pentru telefonie mobilă în sistem GSM, care prevede 6 antene emisie recepţie RF, o antenă emisie recepţie MY, o staţie de bază RBS, instalaţie de alimen-Antenele GSM s-au urcat până şi pe Spitalul de copii tare cu energie electrică, o instalaţie de împământare şi o instalaţie paratrăsnet. Pentru toate acestea, MobiFon SA achită o chirie anuală de 3.400 dolari, echivalentul a 112 milioane de lei la un curs valutar de 33.000 de lei. Lunar, chiria firmei către asociaţia de locatari este de aproximativ 10 milioane de lei, urmare în pagina 3 Drama stupidă a unui profesor universitar ca într-o telenovelă de succes, Ion Ciocan şi-a dat propria nepoată pe mâna poliţiei fără sa bănuiască ce face • abia când tânăra studentă a mărturisit că ea este autoarea furtului celor 6.000 de dolari, profesorul şi-a retras plângerea, dar s-ar putea să fi fost prea târziu Irina Acatrinii, studentă în anul I la Facultatea de Hidrotehnică din cadrul Universităţii “Gh. Asachi”, a furat de la unchiul său, şef de lucrări la Facultatea de Construcţii, 6.100 de dolari şi un inel din aur de 10 grame. Fata locuia în garsoniera de serviciu a profesorului împreună cu o prietenă. Pentru că trebuia să ajungă la un priveghi, Ion Ciocan şi-a lăsat în grija nepoatei copilul său. Profitând de ocazie, studenta a făcut “curăţenie” în casa unchiului său. După ce a descoperit lipsa dolarilor şi fără să bănuiască nici un moment că nepoata sa a fost cea care a orchestrat totul, Ion Ciocan a anunţat poliţia. Hoaţa nu a fost găsită la garsoniera din Grădinari, fiind ascunsă la prietenul ei, Vasile Marcu, coleg de facultate, cazat în căminul TI3 din campusul studenţesc “Tudor Vladimirescu”. La început, Vasile Marcu nu a recunoscut nimic, dar la percheziţie s-a descoperit sub perna sa un portofel ce conţinea 5.150 de dolari. Până la urmă, Irina Acatrinii a recunoscut fapta. Profesorul şi-a retras plângerea de la poliţie, dar există probabilitatea ca studenta să fie exmatriculată. Alina ZAHARIUC i pagina 4 Cristian Bâcu, din Cantemir, a murit în drum spre spital, în urma unei răni provocate de cuţit. Iubita lui spune că tânârul s-a înjunghiat sub ochii ei strigând că o iubeşte. Părinţii lui Cristian (foto) o acuză însă de crimă. Mogoș a primit un șut în fund la liberali pagina 2 10.000 lei o călătorie cu tramvaiul Fără a preciza data, conducerea RATC a anunţat ieri că preţul biletelor pe mijloacele de transport în comun se va majora. Astfel, pentru un bilet cu două călătorii ieşenii vor plăti 14.000 de lei, în timp ce preţul unui bilet cu o singură călătorie va fi de 10.000 de lei. Conducerea justifică decizia prin lipsa fondurilor necesare pentru investiţii, în condiţiile în care se va extinde transportul electric. “Din 1996 toate mijloacele de transport în comun au fost achiziţionate doar din surse proprii, fonduri care, în mod normal ar trebui folosite pentru întreţinerea reţelelor. Fondurile prevăzute de la bugetul local pentru investiţiile din acest an se ridică la 29 de miliarde, sumă pe care trebuie să o suplimentăm din fonduri proprii, dacă dorim un transport la standarde europene”, a declarat Neculai Abălaşei, director RATC. (S.C) Beat, ciung şi fără carnet, la volan Un norvegian de 40 de ani, din Krageroe, a stabilit un record negativ, fiind oprit de poliţie de 17 ori în ultimul an în timp ce conducea maşina sub influenţa alcoolului, deşi nu poseda carnet. Mai mult, bărbatul nu avea o mână. El a declarat însă că infirmitatea sa nu constituie o problemă deoarece a condus dintotdeauna cu o singură mână. Pentru faptele sale, norvegianul a fost condamnat la 15 luni de închisoare. La tribunal sau la curăţarea străzilor Bărbaţii din localitatea Calgary (Canada) care vor apela la serviciile prostituatelor şi vor fi prinşi de poliţie vor putea evita să ajungă în faţa tribunalului, cu condiţia să cureţe străzile de prezervative uzate şi de ace de seringă. Poliţia din Calgary a precizat că membrii acestor echipe de curăţare speciale vor purta uniforme portocalii, pentru a putea fi văzuţi cât mai uşor. Ideea a aparţinut poliţiştilor, după consultări cu consiliile locale. CONCURSURÎ Flacaua Iasului 1.OOO.OOQ de lei cu un singur talon O talonul, în pagina 5 Curs de limbi străine Vrei un bax de Coca Cola? O câştigătorul etapei de săptămâna trecută este Nicoleta Carmen Coţovanu, b-dul. Cantemir, nr.1,bl. P4 O talonul şi regulamentul concursului, în pagina 11 Sponsor: Coca Cola Iaşi , regulamentul şi talonul, în pagina 4. Sponsor: Euroed Fir întins Câştigaţi Talonul şi regulamentul concursului pentru pescari apar în fiecare joi. Sponsor: Egibo Prod Impex SRL (GIPO PESCAR) I