Flacăra Iaşului, iunie 2003 (Anul 4, nr. 804-828)

2003-06-02 / nr. 804

ki is k ./ • ». li ■C-U. „M,W Legea anticorupţie a îmbogăţit rudele politicienilor Subprefectul Rusu Banu pune punctul pe «i» şi afirmă că afacerile politicienilor au fost transferate doar pe hârtie pagina 3 3500 lei - 16 pagini O treime din liceeni fumează • de asemenea, studenţii de la "Cuza", Politehnică şi Medicină sunt în topul fumătorilor înrăiţi Potrivit statisticilor efectuate cu prilejul Zilei Mondiale fără Fumat, sociologii ieşeni au constatat că studenţii de la Universitatea “A.I Cuza”, sunt fumători înrăiţi. Aceştia sunt urmaţiîndeaproape de cei care ar lueaza cursurile Uni- vestătăţii de Politehnică. Spre surprinţilere ai specialiştilor,mediniciştii de la Universitatea de Medicină şi Famacie "Grigore T.Popa” nu sunt nici ei mai prejos, clasându-se în vârful topului studenţilor fumători. “Cel mai simplu lucru este să interzici. Dar şi cel mai prost lucru. Cel mai bine este să oferi alternative. Legislaţia ar trebui să îi ajute pe cei care combat fumatul”, spune dr. Daniel Mardare, şeful Serviciului Promovarea Sănătăţii din cadrul Inspectoratului de Sănătate Publică Iaşi. De aceea, atât medicii cât şi sociologii ţin să atragă atenţia că speranţa de viaţă pentru o persoană care a filmat timp de 20 de ani, câte un pachet de ţigări pe zi, scade cu aproximativ opt ani. Mai mult, una dintre consecinţele nefaste ale fumatului este reprezentată de atragerea problemelor sociale profunde. "Peste 1,1 miliarde din populaţia globului este fumătoare. Statisticile arată că la fiecare 8 sau 10 secunde un om moare din cauza fumatului", declară dr. Mardare. Conform aceloraşi statistici 3 la sută din femei şi 70 la sută din bărbaţii care locuiesc în mediul rural sunt fumători. Aceeaşi situaţie devastatoare este şi în rândul liceenilor, 32 la sută dintre aceştia fiind fumători. “Un tânăr care se apucă de fumat sub vârsta de 18 ani devine dependent de nicotină şi, ulterior se îmbolnăveşte de cancer. Situaţia este foarte îngrijorătoare pentru că în ultimii ani vârsta la care ieşenii se apucă de fumat a scăzut la 6-7 ani”, atrag atenţia medicii ieșeni. Această afirmaţie este întărită de medicii de la Spitalul de Pneumoftiziologie, unde zilnic sunt situaţii în care pacienţii îşi găsesc sfârşitul pe patul spitalului din cauza fumatului. (DM.) Rusia protestează faţă de rezultatul obţinut la Eurovision . Postul de televiziune rusesc Channel One TV a lansat un protest oficial faţă de rezultatului obţinut de trupa t.A.T.u, care s-a clasat pe locul trei la concursul Eurovision 2003, din Riga. In comunicat se precizează că fetele de la t.A.T.u (foto) au fost “jefuite” de o posibilă victorie din cauza “punctajului nefiresc de mic” primit de la anumite ţări. Channel One susţine că poziţia finală a rusoaicelor de la t.A.T.u a avut de suferit din cauza unor probleme la sistemul de votare din Irlanda, unde televotingul nu a fost luat în calcul, deoarece rezultatele au venit prea târziu. Ruşii consideră că votul irlandezilor ar fi plasat Rusia mai sus, în clasament. Reprezentanta Turciei, Seitab Erener, cu melodia “Everyway that I can”, a obţinut prima victorie din istoria sa la Eurovision, acumulând 167 de puncte, fiind urmată de Belgia (165) și Rusia (164). “Avem motive să credem că rezultatul concursului ar fi trebuit să fie altul petru Rusia”, se precizează în comunicat. Channel One va trimite un protest oficial comisiei Eurovision. EM/IVEscU” IAS/ PECO  eI László Tokes agită autonomia teritorială Pastorul reformat vrea, cu orice preț, constituirea regiunii de dezvoltare “Ţinutul Secuiesc” pagina 5 Anghel Stanciu este supărat pe deputatul Hogea Şeful filialei PRM afirmă că se urmăreşte izolarea lui Traian Băsescu şi a lui C.V. Tudor pagina $ 256.253 Nr. 804 - Luni 2 iunie 2003 Şoseaua Naţională nr. 43, parter Românii au schimbat mirajul vestului cu cel asiatic în numai patru luni, o moldoveancă a câştigat aproape un milion de dolari de pe urma a 600 de persoane trimise ilegal la muncă în Coreea de Sud. Ultimul lot de 60 de români a fost prins de autorităţile coreene şi expulzat. Poliţiştii de la Crimă Organizată au reuşit anihilarea reţelei. Ofiţerii de la Crimă Organizată Iaşi au reuşit să anihileze la sfârşitul săptămânii trecute o reţea de traficanţi de persoane. Afacerea era extrem de profitabilă şi a fost deraiată timp de trei luni. O femeie din Iaşi,, originară din Republica Moldova, a câştigat aproape un milion de dolari trimiţând ilegal la muncă în Coreea de Sud peste 600 de persoane. Pentru o slujbă în Seul, Iulia Macovei, în vârstă de 43 de ani, pretindea fiecărui client câte 1.500 de dolari. în reţea era implicată şi fiica ieşencei, care însă acţiona din Seul. Totul a ieşit la iveală după ce 60 dintre românii trimişi în Coreea de Sud au fost expulzaţi de autorităţile de acolo. întorşi acasă, ei i-au solicitat Iuliei Macovei să le returneze banii, însă aceasta i-a refuzat. Nemulţumiţi, păgubaşii au anunţat autorităţile. Afacere cu turişti în urmă cu patru luni, Iulia Macovei, fiica sa Nataşa şi un cetăţean coreean cunoscut sub numele de “Navi” au pus cale o afacere ilegală din care să obţină foarte mulţi bani. Iulia Macovei avea misiunea de a racola clienţii, fiica sa urma să-i primească în aeroport în Seul, iar cetăţeanul Navi trebuia să-i ducă pe români la mai multe fabrici coreene în care urmau să muncească la negru. Fiecare doritor trebuia să plătească între 1.000 şi 1.500 de dolari, bani care reprezentau contravaloarea excursiei până în Seul. “Toată afacerea se deraia la adăpostul unor sejururi în Coreea de Sud, Iulia Macovei ocupându-se de biletele de avion, asigurări medicale, rezervări la hotel, precum şi de sumele de care clienţii aveau nevoie pentru a ieşi din ţară. Pentru a nu da de bănuit, ea apela la mai multe agenţii de turism, iar transporturile cu aşa-zişii vizitatori erau efectuate cu diferite curse aeriene”, a declarat unul dintre anchetatori. La început, Iulia Macovei a racolat clienţi din rândul apropiaţilor şi afacerea s-a extins în timp foarte scurt, “oferta” sa devenind cunoscută “din om în om”. Plecare "pe datorie" Pe cei care nu aveau banii necesari de plecare, ieșeanca îi ajuta cu sumele de care aveau nevoie. Aceşti bani urmau să fie returnaţi în primele trei luni de muncă, adăugându-se un plus de 600 de dolari, reprezentând comisionul care îi revenea ei. Afacerea a mers ca pe roate, însă, la un moment dat, au început să apară probleme. Ajunşi în aeroport în Seul, 60 de ieşeni au devenit suspecţi pentru autorităţile coreene. In timp ce o aşteptau pe Nataşa Macovei, ei au fost luaţi la întrebări. Pentru că nu ştiau nici unde trebuie să ajungă şi nu păreau nici pe departe a fi turişti, ei au ajuns să fie expulzaţi în România. O dată întoarse acasă, cele 60 de persoane au mers la Iulia Macovei şi i-au cerut înapoi banii cheltuiţi. Revoltaţi că femeia nici nu i-a băgat în seamă, ei au sesizat poliţia. Astfel au intrat pe fir lucrătorii de la Crimă Organizată, care au reușit să demaşte toată afacerea, urmare în pagina 3 Record românesc în Himalaya Alpiniştii români continuă să scrie istorie în cel mai înalt lanţ muntos de pe Terra. După ce o echipă formată din 3 oameni au ajuns pe Everest, cu 7 zile în urmă, alţi doi alpinişti din ţara noastră au parcurs un traseu în premieră mondială. ~ Viorel Amzaroiu, Constantin Lăcătuşu (foto) şi Vlad Codratov au urcat pe vârful himalayan “Machermo” de 6200 m, într-o singură zi. Traseul ales a fost parcurs în premieră mondială. Performanţa este cu atât mai remrcabilă cu cât alpiniştii români nu au folosit şerpaşi (localnicii, purtătorii de materiale - n.r.) sau cam fixe nici la urcare şi nici la coborâre. Ascensiunea s-a desfăşurat în condiţii dificile, la o temperatură de minus 47 de grade şi pe un traseu acoperit numai din greaţă. Succesul echipei române a fost însă răsplătit.« Ţara noastră a primit din partea autorităţilor nepaleze permisiunea de a urca încă un vârf din Himalaya pe care nu a mai ajuns nimeni niciodată. Este vorba despre “Janak Peak” de aproximativ 7000 de metri care va fi atacat în toamna acestui an. Felicitare primită după 37 de ani Un pensionar a primit o felicitare după 37 de ani de la data expedierii. Felicitarea a fost trimisă de către Peggy Amis care locuia în Wallington pentru unchiul său din Gimingham, aflat la numai 100 de kilometri. Mare i-a fost mirarea bărbatului când a primit felicitarea. Serviciul poștal din localitate și-a cerut scuze pentru întârziere, însă nimeni nu și-a putut da seama cum s-a întâmplat acest lucru. Atentatorul de la Atlanta reţinut după 7 ani Autorul atentatului cu bombă de la Jocurile Olimpice din Atlanta (SUA) din 1996 a fost prins. FBI l-a arestat pe Eric Rudolph (foto), care este acuzat de organizarea mai multor atentate pe teritoriul Statelor Unite. Rudolph face parte dintre cele mai căutate 10 persoane din America. El a fost reţinut în localitatea Murphy, din estul statului Carolina de Nord, după o amplă operaţiune a poliţiei americane. Identitatea lui a fost confirmată după analizarea amprentelor digitale. Eric Rudolph (36 de ani) este acuzat şi de alte atentate cu bombă care au avut ca ţintă un centru de planning familial din Atlanta, un azil de noapte pentru homosexuali şi o clinică pentru avorturi. Atentatul de la Jocurile Olimpice din Atlanta, unde bomba plasată într-o pubelă a explodat în mijlocul mulţimii, s-a soldat cu moartea unei femei și rănirea a peste 100 de persoane. s* bVv Rău platnic de la început Un copil de 7 luni a fost dat în judecată din cauza faptului că nu şia plătit taxele către stat. Alfie McMinn din Millrow a primit o scrisoare de la tribunal prin care se spunea că trebuie să plătească o amendă de 60 de lire pentru neachitarea taxelor. Scrisoarea i-a venit bineînţeles mamei acestuia, Susan în vârstă de 18 ani. Femeia s-a prezentat la proces cu fiul “prostplatnic”, pentru a demonstra de ce acesta nu poate încă plăti taxe. Ulterior s-a descoperit şi de unde provenise greşeala: o funcţionară a calculat greşit data de naştere a copilului. Şi-a dat foc la bani din greşeală O femeie de 90 de ani din China care stătea foarte prost cu vederea, a ars din greşeală aproximativ 235 de lire. Qin An din Guilin a avut intenţia să ardă nişte hârtii vechi pe care nu le mai folosea, dar mult mai târziu a realizat că de fapt îşi dăduse foc la toată averea lăsată de soț. " Reconstituirea "învierii* în pielea goală Arta nu are frontiere. Peste 100 de chilieni au pozat în costumul lui Adam în capitala, Santiago de Chile, pentmra un fotograf care a dorit să reconstituie câteva scene din Biblie. Cu pielea acoperită de nimic altceva în afară de un strat de vopsea în culorile curcubeului, zeci de oameni s-au adunat, ieri, în piaţa centrală a oraşului. Tema fotografului chilian a fost reconstituirea unor ipostaze şi scene biblice, printre care şi învierea lui Isus Christos. La sesiunile foto organizate s-au prezentat între 90 şi 150 de persoane. Printre ele s-au numărat studenţi, oameni de afaceri şi turişti. Mulţi dintre ei au pozat anterior şi pentru fotograful nord american Spencer Tunick, cunoscut pentru faptul că pozează mulţimi de oameni dezbrăcaţi în diverse ipostaze. Baraj-gigant In China Deşi pare să fie cea mai gradioasă construcţie realizată până în prezent, există dubii referitoare la succesul ei. Barajul este amplasat în centrul Chinei, pe fluviul Yang- Tze, cel mai lung din ţară. Construirea sa a fost unul dintre cele mai controversate planuri cu care s-a confruntat guvernul de la Beijing, având în vedere faptul că au fost cheltuite peste 25 de miliarde de dolari. Proiectul ambiţios vizează irigarea unor suprafeţe imense de teren agricol din norul şi estul ţării, zonă care este deosebit de aridă. Nivelul apei atingea, în urmă cu oră, peste 100 de metri, iar debitul continuă să crească. Există însă temeri referitoare la puterea de rezistenţă a construcţiei, care prezintă deja mai multe fisuri.