Flacăra Iaşului, iulie 2004 (Anul 5, nr. 1136-1162)

2004-07-01 / nr. 1136

í¥. b.c.u.jú, eminescu iaşi PECU Torţionarii de la UPA Scoşi de la naftalină, pensionarii plantaţi de profesorul Niculae Niculescu într-un pseudo-Senat dispun demiterea unui decan ales prin vot democratic. Vicelider sindical acuzat de Colaboraţionism cu Flacăra Iaşului. Care sunt marionetele profesorului Niculescu? Pagina 8 Demisia până la 5 iulie «Preşedinţii consiliilor organizaţiilor judeţene a PSD care au rezultate inferioare celor din 2000 au responsabilitatea politică şi morală de a-şi asuma acest fapt şi de a demisiona. Congresul PSD din august va decide restructurarea Delegației Permanente. Concurs ■ * "Scorul exact" EURO 2004 «* Prin “Scorul exact” vă oferim şansa de a câştiga mingi de fotbal, tricouri şi abonamente gratuite TMia.iu.ut jrc www.flacaraiashro și în Suplimentul Sport, pagina 1 LA ORDINEA ZILEI • •• Un alt început FLORIN ANTOHI Hulit de unii, agreat de alţii, macăra Iaşului îşi vede de drum, icercând în aceste zile să se impună pe piaţa presei ieşene printr-o... schimbare la faţă, de fapt urmarea firească a unei schimbări de conţinut iniţiate relativ recent. E un cotidian fără pretenţii de vedetă, lipsit de ipocrizie şi, sperăm noi, mai puţin pretabil la compromisuri dacă ar fi să-l comparăm cu celelalte ziare locale. Dovadă că oricine a citit Flacăra Iaşului în ultimele douătrei luni a putut remarca o anume doză de aciditate a scriiturii şi o agresivitate floare puţin mai pronunţată decât la alţii. Aceste calităţi nu sunt întâmplătoare, ci reflectă vocaţia unui colectiv redacţional foarte tânăr, care nu are răbdarea şi cu atât mai puţin voinţa de a face gazetărie plimbându-se în gondolă, ori masând dromaderi. Noi nu ne dăm în bărci şi nu masăm pe nimeni! Suntem profesionişti ai informaţiei, conştienţi de faptul că nimeni nu îşi permite să a afunce 5.000 de lei pe un ziar, doar pentru că nu are în ce să-şi împacheteze peştele cumpărat din piaţă. Suntem foarte sensibili la impostură, oriunde s-ar afla ea, detestăm prostia şi ne plac oamenii corupţi, dar numai puşi la proţap şi fripţi în suc propriu, la foc mic. E drept că şi titulatura de Flacăra Iaşului duce cu gândul la pârliţi şi grătare. De dragul cititorilor fideli şi al potenţialilor simpatizanţi venim cu corecţia necesară: nu vânăm vrăjitoare! Vin ele acolo unde le e locul. Vrăjitoarele la care ne referim sunt atât de vizibile încât numai că nu se roagă să nu fie prinse în proţap. Ei bine, noi ne vom face această pomană. Altminteri, pentru cei ce cred că Flacăra Iaşului s-ar dori un fel de publicaţie pusă cu orice chip pe harţa, vom mai face o precizare. De fapt, o nuanţare. laşul e un centru universitar cu pretenţii, o capitală, iar viaţa care palpită aici arde clipe. Pe scurt, Flacăra laşului se doreşte transpunerea pe hârtie a acestor clipe care ard. Sperăm, că nu degeaba... VREMEA Vremea va fi predominant Inimoasă și se va încălzi ușor. Cerul va fi variabil cu unele înnorări după-amiaza la munte, unde izolat vor fi ploi de scurtă durată. Vântul va prezenta intensificări în zona montană înaltă. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 22 și 30 de grade. Ziua 22°C 30 °C * Portugalia Luiz Felipe Scolari este la un pas de a cuceri în 2 ani cele mai importante trofee ale echipelor reprezentative. După ce a condus naţionala ţării sale spre titlul mondial în 2002, selecţionerul brazilian al Portugaliei i-a calificat pe lusitani în finala Campionatului European. Aseară, la Lisabona, gazdele au învins în primă semifinală Olanda cu scorul de 2-1 (1-0), la capătul unui meci spectaculos, în care suspansul a atins cote dramatice în ultimele secunde. Cristiano Ronaldo a deschis scorul în minutul 26, cu o lovitură de cap în urma unui corner, înainte ca arbitrul suedez Frisk să anuleze pentru un ofsaid la limită un gol înscris de Ruud Van Nistelrooy în finalul primei reprize. Portugalia s-a desprins în minutul 58, graţie golului de generic al lui Maniche (centrare şutată în vinciul porţii lui Van der Saar), însă Olanda a redus din handicap peste doar 5 minute, prin autogolul lui Andrade. Pagina 7 Colaps financiar la Neurofinalistă “Portocala mecanică” s-a aruncat în atac în căutarea golului egalizator, însă portughezii au rezistat eroic. în această seară este programată a doua semifinală, Cehia - Grecia (ora 21.45, TVR 1). Sălile de operaţie din cadrul Spitalului de Neurochirurgie sunt folosite de mai bine de o săptămână fără aer condiţionat. Amânarea intervenţiilor chirurgicale din cauza lipsei de perfuzoare şi cafetiere este ceva obişnuit pentru medicii chirurgi din cadrul spitalului. Spitalul de Neurochirurgie funcționează la limita supraviețuirii din cauza lipsei fondurilor. CURS VALUTAR 1 EURO 40.615 lei 1 USD 33.473 lei 1 AUR 423.979 lei Pagina 3 Ioan Mihai rămâne în arest Judecătorii Tribunalului Iaşi au decis că Ioan Mihai, fostul director de la CET, trebuie să stea în arestul Poliţiei pentru o perioadă de 15 zile. Prezentă la audieri, Mioara Mihai a susţinut nevinovăţia soţului său. Reţinerea şi arestarea lui loan Mihai a bulversat o parte din angajaţii Primăriei. “Chiar dacă va fi găsit nevinovat, loan Mihai nu va mai avea susţinerea mea, pentru că a afectat imaginea instituţiei”, susţine primarul Gheorghe Nichita. Omorât de gardian? • familia deţinutului Maftei a primit mai multe scrisori din Penitenciar • semnatarii susţin că tânărul a fost abuzat de un gardian • Vasile Maftei, tatăl lui Ionuţ, va depune un memoriu Procurorului General al României Pagina 2 OCHIU’, NARETA & TIMPANU’ Moş Izmană trage vânturi pe subt coadă de Gâscan Aveam ceva gânduri că ne-am potrivit de pomană microfoanele prin coteţul Gâscanului de la Paşcani, da’ ne-a fost brusc risipite la auzul unor informaţii gheboase cu şpăgi şi fonduri europene smenuite. E vorba de o anchetă ce stă să puiască pe la procurorii de la „ Penegu, pe seama unor moşmande puse la cale de dipotatul Pavel Tâmpescu, poreclit de unii şi Cârpescu, şi de amicul său don Pedro Albito, zis şi moş Băşină în izmană. Ce ştiu eu, treabă veche şi pusă cu mâna, e că cu paraii smenuiţi opt ani în şir de la conţilu local de fraieri, moş Izmană s-a lansat în afaceri gheboase cu fonduri PHARE, trase pe subt pulpana primarului Gâscan şi dipotatului Cârpescu. Ce nu ştie moş Băşină, da’ ştim noi, e că la partidoi venea o boare pe Siret, cu schimbare de vânturi în izmene, ca să se primenească baroneţii gâscanului. Vestea bună, pentru cine nu ştie, e că Gâscanu s-a şi lepădat de ei, la o primă strigare de procuror... Dănutz Plimbăkaru se vrea cap de sulă o pre-Din surse confidenţiale, dar demne de încredere când e vorba de mangealâcuri pe subt masă şi crâşme frecventate de sinatori cu cioc, am mai mirosit tenţie cu muci. Mai precis, al nostru pretin mai vechi, pe nume Dănutz Plimbăkaru, ar fi plimbat pe la nara unui sinator cu cioc o pretenţie cu dinţi de aur. Cică, la câte lovele a băgat în campagnia electorală de la locale, Plimbăriaru s-ar vrea musai cap de listă şi de sală pesedistă, la parlamentarele din toamnă, ca să împungă coastele opoziţiei leberale, başca dimocrate. Ca navete bărboase ce suntem, am mirosit de mai multă vreme că Dănutz ar vrea să cumpere de pleaşcă tot târgu, numai că pentru aşa monopol musai trebuia să se inventeze o lege cu cioc de pelican, care să-i facă maţa rangă. Ce nu ştie Dănutz, dar amuşinăm noi, e că sinatorul tradiţional i-a cam întors spatele de frică să nu-şi frângă acelaşi cioc în partidei, mai ales că Bombonelu, după ce s-a fript la Bacău, suflă acuma şi-n Bahlui.