Flacăra Iaşului, aprilie 2006 (Anul 7, nr. 1673-1696)

2006-04-01 / nr. 1673

t 0,5/5000 LEI ANUL VI, nr. 1673, 16 PAGINI - SÂMBĂTĂ 1 APRILIE 2006 ISSN 1584-5664 Nichita a fost trădat Simirad, candidatul PSD la Primărie în 2008? • un sondaj intern, realizat de INSOMAR la comanda PSD, îl creditează pe fostul primar Constantin Simirad cu mai multe şanse faţă de Gheorghe Nichita la câştigarea fotoliului din Primăria municipiului Iaşi în 2008 • senatorul Ion Solcanu confirmă interesul PSD Iasi fată de Simirad LA FIX Bănel Nicoliţă 9 şi atât 5 V» Nu ştiu, nu vorbesc pentru cei care n-au văzut Rapid - STEAUA, ăia să stea pe burtă şi să croşeteze idei abstracte... Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU ROMÂNIA PE ÎNŢELESUL TUTUTOR Dl Orban trebuie să-şi ia tălpăşiţa la origini! LIVIU ANTONESEI PNL-ului nu-i ajunge cât scade în sondaje, mai scoate în faţă şi tot felul de feţe neprizabile ca să-şi grăbească prăbuşirea. Să pui purtător de cuvânt al partidului un ins inspid, inodor şi incolor, dar agasant, precum dl Nicolăescu, este măcar o lipsă de fler. După ce că a bălmăjit o reformă a sănătăţii care a iritat pe toată lumea şi care a fost atacată în zeci de puncte la Curtea Constituţională, respectivul domn poartă vorbele partidului dumisale cu o morgă atât de antipatică, de-ţi vine să-ţi dai palme. Sau să i le dai! Să nu reuşeşti să te desparţi, elegant desigur, dar foarte decis, de dl Dinu Patriciu înseamnă săţi legi o piatră de moară de gât şi de picioare. Să-i afişezi şi pe antipaticii miniştri de la Finanţe şi Apărare - nici nu ştiu ce mai înseamnă. Cel dintâi gângăveşte una pe la televiziuni şi face alta când e strâns la colţ de disperarea bugetară, provocată de o lipsă cronică de imaginaţie şi de o gândire fiscală pe măsură. Celălalt o dă cu bâta în baltă, ba cu psihologa din subordine, ba cu jurnaliştii pe seamă cărora vrea să pună propria imbecilitate şi vizibila incompetenţă. Dar PNL-ului nu-i ajunge această scădere dramatică din sondaje, aşa că dă liber la spectacol şi altor personaje, mai degrabă de toloacă şi cârciumă decât politice, de la inimitabilul Pinalti la grobianul Orbán. Mare criză de cadre trebuie să fie la PNL şi nici măcar nam coborât în teritoriu! Dl Orbán era, oricum, unul dintre cei mai antipatici politruci liberali, cu un efect pur şi simplu devastator asupra imaginii partidului, victimă eminentă a jurnaliştilor dornici de scandal. Iar în vremurile noastre, un jurnalist care nu e (şi) de scandal nu-şi ştie pur şi simplu meseria, atât de bogate în aberaţii, ticăloşii şi imbecilităţi sunt aceste vremuri. Fără îndoială, în ce- l priveşte pe dl Ludovic Orbán, e cum nu se poate mai adevărată constatarea psihologilor şi psihiatrilor că domnia sa a avut mari probleme în copilărie că ar fi în definirea identităţii ori în relaţiile cu mama, nici nu mai contează. La un moment dat, am fost chiar cuprins de un fel de milă, de un fel de compasiune, cînd îl vedeam cum se agită să fie băgat în seamă de camerele de televiziune. Mai scăpa un atac la PD şi Băsescu şi-mi spuneam că tot e bine că cineva mai încearcă să arate că soarele e plin de pete. Când a apărt pe internet filmul cu băutul direct din sticlă şi cu dansatul pe mese, am fost chiar tentat să-l apăr pe ideea că oricine se poate descheia la haină în privat. Doar că spaţiul unui restaurant e mai degrabă public, de aceea se mai numeşte şi local public! Acum însă, îmi dau seama că un asemenea vis nu poate fi, nici nu trebuie apărat. Declaraţiile dumisale despre cele trei doamne politice, colege de partid sau de alianţă, sunt incalificabile. Incalificabile nu doar pentru un politician, ci pentru orice bărbat demn să poarte acest nume. Și a recidivat când televiziunile i-au dat ocazia, încercând, teoretic, să se apere. De unde se vede că problemele din copilărie continuă, dl Orbán dovedindu-se tot mai mult un purtător ilegal de pantaloni. Acest tip de declaraţii îl situează automat în vecinătatea d-lui Vadim Tudor, chiar la dreapta acestuia, unde i-ar cam fi locul, politiceşte vorbind. Deşi pe ultimul încă nu l- am văzut, deocamdată, dansând pe mese spre bucuria chivuţelor, nici mânjind-se pe faţă cu frişca de la tort. Cum s-au simţit cele doamne în faţa vorbelor de maidan, emisie cu şmecherie de mahala, de politrucul liberal, nu e greu să-mi dau seama. Şi pe două din trei, nici măcar nu le simpatizez ca gesticulaţie politică, dar, dacă eşti pur şi simplu om, este imposibil să nu te situezi mental în locul lor. Continuare în pag. 2 Pagina 5 ... Legături periculoase La o săptămână după ce a susţinut că în spatele acţiunilor haiducului Alecu Chitaru s-ar afla unele “grupuri de interese”, prefectul Radu Prisăcanu a făcut publice, ieri, o serie de elemente care pun în lumină implicarea societăţii Vînia SA în acţiunile revendicative ale sătenilor din Balş. Vinerea trecută, la doar o zi după ce Alecu Chitaru l-a înjunghiat în spate pe şeful Agenţiei Domeniilor Statului, Barna Tanczos, şefii Prefecturii îi reproşau public revoluţionarului de profesie faptul că i-a determinat pe ţărani să ocolească legea, ratând astfel punerea în proprietate. Posibilă revizuire a deciziei în cazul Larisa Noile date ale anchetei în cazul Larisa Chelam ar putea schimba şi soarta poliţiştilor pedepsiţi pentru modul în care au lucrat în acest dosar. Ionuţ Popa se duce în “Groapă” ca la... groapă Cele trei puncte câştigate vinerea trecută în disputa cu Pandurii le-au permis fotbaliştilor ieşeni să se avânte mult mai liniştiţi în “vâltoarea” celor cinci partide programate în următoarele două săptămâni, Ionuţ Popa sperând ca în urma acestora să mai obţină măcar alte patru puncte. Nu credem, însă, că tehnicianul Politehnicii şi-a programat vreun rezultat pozitiv pentru deplasarea din această etapă, în “Ştefan cel Mare”, diferenţa de valoare dintre cele două echipe fiind cunoscută; în plus, ieșenii nu i-au deranjat de mult timp pe câini cu niște confruntări directe... SUPLIMENT SPORT ... CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 10 AUR 3,5210 lei 2,9079 lei 54,5690 lei • O nouă scădere la Antibiotice • Revenire uşoară a SIF-urilor Citiţi în pagina 5 Bursa la zi Vai, vai, vai, da’ ce ne-am mai întristat pre noi acu vro doo zile cân’, în raidul cotedean pre crăcile den faţa cambudzei cu parcheturi, ne-a căzut monoadele pre un simpatic nene cu pălărie de carbon, mustăcios, chelarizd şi cam jerpelit de felul lui, carele, săracu’, tot se scremea să intre în berourile procororilor. Nomai, jandarmii, văzându-l vai de soarta lui, nu era să-l lase, i-a pus bulanul în pept şi l-a tratat cu flit scurt şi preventiv, de genul “Ori te cari, ori te cărăm noi!”. Numa’ că moşulică a început să se-agite ca sifonu’ şi să strige-n gura mare că e el e procoror şi nu numa’ că e procoror, da’, pe deasupra, e anticorupt şi-l cheamă şi Gyorge Gyor Gytza. Vă daţi seama ce hăhăială pre capu’ jandarmilor şi, noroc de un procoror carele l-a reconoscut dentr-o gometă, că prea uşor nu scăpa de la poartă. Acuma, că pre Gyor Gytza nu-l ştie şi nu-i crede nice măcar jandarmii, nu ne miră. Da’ ce ni se pare ciudat e alceva: oare se vede chear aşa de tare pre faţa lui că e uns cu toate enfracţiunile, şmenurile şi moşmandele?! Peandepept sunt cam pagramaticalizaţi Una scurtă despre cel mai preferat dentre pretenii noştri pedemuiştî den târg, simpaticul tartor magraonic Costică Sulfan, mai conoscut, den motive de ritm şi armonie, şi ca Peandepept, şi despre ultimele sale isprăvi den câmpul plin de burueni, şanţuri şi capcane ale limbii române care este. Fiţi atenţi aice ce perle bărboase a scos ori muzicalul nostru amic de faţă cu vro doozeci de pixari de Bahlei, în numa’ două fraze (adică, un fel de porpoziţii mai lungi şi mai alambicate - n.b.) pre carele le-a scos pre organul fonator într-o cufurinţă de presă: unu, cică “dumnealor este rezidenţi” şi, doi, cică “se poate rezolva problemele”. Acuma, nea’ Peandepept, n-o să ne mai perdem timpu’ zăpăcindute pre matale la neoron că nu aşa se zice. Și, de fapt, orcum nu contează, că doar nu de aia este matale la noi aşa de drag... La Scormonitorul a căzut firma Ultima oră sau ultima oară? Aseară, pre cân’ ne pregăteam să ne urăm şi noi spre neşte crăci mai apropiate de Căsoiu’ cu Capuri Pătrate, ca să ne zbenguim şi noi la concertele de la Moldova Mol, naveam cum să nu ginim o tragedie abăută asupra grădiniţei în carele se produce gometa Scormonitorului. Vai, vai, vai, să cădem de pre crăci de tristeţe cân’ am văzut cum sigla Scormonitorului, de la intrarea cambodzei, se dusese într-o rână, luată de vălurelele de pe prima pagină a gometei de joi. Noi, acuma, înţelegem că Scormonitorul se duce la vale, da’ chear aşa, dom’le, de faţă cu toată lumea?! cutie_cu_maimute@yahoo. con Procurorul Gyor Gytya. Cine?! VREMEA în jumătatea de nord-vest a ţării cerul va deveni mai mult noros şi va ploua. Temperaturile minime se vor situa între 2 şi 10 grade. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între : 10 şi 20 de grade. www.tvr.ro Ziua 10°C 20°C