Flacăra Iaşului, august 2007 (Anul 8, nr. 2077-2103)

2007-08-01 / nr. 2077

Miercuri 1 August 2007 Ieşeni olimpici la ştiinţe • la faza naţională a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe pentru juniori, 2 elevi negruzzişti au luat menţiune In perioada 27-31 iulie s-a desfăşurat la Buzău faza naţională a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe pentru juniori. La olimpiadă a participat şi lotul judeţului Iaşi, format din 3 elevi de la 2 din cele mai bune colegii din Iaşi. Doi dintre aceştia, Tudor Bălan şi Andrei Piroi, sunt elevi în clasa a IX-a la Colegiul “Costache Negruzzi”, iar cel de-al treilea, Cristian Haba, este elev la Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”. Cei doi negruzzişti au obţinut menţiune la olimpiadă, Tudor Bălan urmând a fi inclus chiar în lotul lărgit al României. Acesta va trebui să susţină o serie de probe în cadrul lotului, iar dacă le va trece va face parte din lotul olimpic restrâns al României şi va putea participa la mai multe concursuri internationale. (G. S.) Bavarezii vin la Iaşi In cursul zilei de azi va sosi la Iaşi Barbara Stramm, care, alături de reprezentanţii autorităţii publice locale, va participa la inaugurarea lucrărilor la Centrul rezidenţial pentru mame şi copii aflaţi în dificultate, care va fi amenajat pe str. Sărărie nr. 143. “Respectivul centru va costa 2,8 de milioane lei, dintre care mai mult de un milion de lei va constitui contribuţia unor fundaţii din landul Bavaria. Centrul va fi prevăzut cu 38 de camere, care să poată adăposti aceste categorii sociale”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. (N.P.) Ne vizitează fraţii din China O delegaţie a Provinciei Jilin din China va vizita astăzi Iaşul. Delegaţia se va întâlni astăzi cu preşedintele Consiliului Judeţean, Lucian Flaişer, după care, în cursul după-amiezii, vor vizita Muzeul de Artă şi Istorie Arheologie din cadrul Complexului Muzeal Moldova, vor face şi un tur al oraşului şi vor încheia plimbarea prin Iaşi cu o vizită la Mănăstirea Cetăţuia. Din delegaţie fac parte Fan Fei, Director General al Biroului de Afaceri Externe al Provinciei Jilin, Zang Zhongsheng, Directorul General al Departamentului de Muncă şi Protecţie Socială, Li Dianfu, Directorul General al Departamentului de Sănătate, Wang Shulin, Directorul General al Companiei de Cooperare Externă Tehnologică şi Economică în domeniul Agriculturii , Xu Qingchun, Şeful Secţiei în cadrul Biroului Afaceri Externe, Huang Lihua, şeful Adjunct al Biroului de Afaceri Externe. Mâine dimineaţă delegaţia chineză va vizita universitatea “Al.I. Cuza”. Provincia chineză Jilin este înfrăţită cu Iaşul de 12 ani. (L.P.) Poliţiştii comunitari 55 depun jurământul Astăzi, de la ora 9.30, în Sala Mare a Primăriei Municipiului Iaşi, aproximativ 50 de poliţişti comunitari vor participa la ceremonialul de depunere a jurământului. Noul efectiv de poliţişti comunitari a fost încadrat în rândul acestui organism în perioada 6-10 iulie, atunci când în urma concursurilor susţinute au fost angajaţi alţi 48 de agenţi comunitari şi 10 ca personal TESA. “Imediat după depunerea jurământului, noul efectiv de poliţişti comunitari vor trece la treabă. Este prima oară când poliţiştii comunitari vor depune jurământul în faţa primarului. Până acum, aceştia depuneau jurământul în faza directorului executiv, a superiorului ierarhic şi a unui coleg, jură(N.P) mântul fiind contrasemnat de către primar”, a declarat Nicoleta Deciu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Comunitare Iaşi. 2500 de euro pentru un imn Ieri, şedinţa de consiliu local Paşcani a început cu un moment muzical, nu prea plăcut, însă destul de scump. Este vorba despre prezentarea imnului Paşcaniului, dorinţă mai veche a primarului Răţoi, care a fost prezentat plenului consilierilor. “Cântăm cu toţi în ritm sprinţar, Vestitul centru feroviar, Să prospere an de an Plaiul nostru păşcănean”. Acesta este refrenul imnului, iar reacţiile consilierilor păşcăneni nu au fost chiar de bucurie şi de entuziasm la audiţia imnului. “Nu cred că este oraşul nostru vesel şi cochet. La nivelul oraşului sunt aproximativ 10.000 de locuri de muncă, timp în care cu ani în urmă existau mult mai multe. Care este veselia şi unde este cochet?”, s-a adresat în plenul şedinţei, consilierul PNL, Nina Agachi. Pentru realizarea acestui imn, ar trebui ca vistieria municipalităţii să se golească cu 2500 de euro, cheltuieli pentru drepturi de autor şi cheltuieli de înregistrare. (C.M) DIRECTOR: RARES NEAMŢU COLECTIVUL REDACŢIONAL I Departamentul Redactor-şef: Dan POSTOLEA Marketing, Publicitate, Redactor-şef adjunct: Loredana POPOVICI 0788/683155 ______________________flacaraiasi@zappmobile.ro Secretar General de învăţământ: _______________________ Redacţie: Alice SAVA Paginare: Leonard RELEA Economic: Tiberiu Pintilie Editorialişti: Marta VIERIU Radu Chifan Mark BUCUCI Anchete si investigaţii: Constantin Chifan s Date:P a rk - Dan TOMA Relaţii cu publicul:-----Sori BOCANCEA Cultura: Izabela Similache Liviu ANTONESEI Călin CIOBOTARI ,acela similacne Cătălin MIHULEAC Infracţional. Tel.: 0232/243161 Dorin SPINEANU Florentina CÎRNECI 0788/244855 Cristian SANDACHE Fănica DUMITRAŞCU Email: Sport: George MIREA macara_iasi@yahoo.com Administrație: c , . ■ , pATiMceni Fotoreporter: _______________________ MeiU r AUItbLU xtc AA/f'TTT /''"■'xMaterialele marcate cu acest (t)— s“"' Uabl ŞURUBARU V^/a fi trucate sau colaje foto Sanatate: Sorina CIOBANU| Şos. Naţională nr. 43, parter Textele publicate de editorialişti nu reprezintă punctul de vedere al redacției cotidianului Flacăra Iașului, ci sunt opinii personale ale autorilor. 4 LOCAL Nichita şi Flaişer, în juriul proiectelor din regiune în cadrul întrunirii ce a avut loc în urmă cu două zile, la Bacău, în cadrul Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord- Est, la care au participat şi şefii Consiliului Judeţean Iaşi şi ai Primăriei Municipiului Iaşi, s-au pus bazele Comisiei Regionale de Evaluare şi Corelare Strategică. Acest organism intermediar între agenţiile regionale şi ministere va avea rolul de a analiza şi repartiza fondurile din Planul Operaţional Regional Nord- Est. Fiecare judeţ va fi reprezentat de către preşedintele Consiliului Judeţean şi de către primarul municipiului reşedinţă de judeţ, precum şi de către doi reprezentanţi ai mediului universitar şi ai celui de afaceri. “Acest organism a fost constituit în urmă cu două zile, dar nu au fost încă aleşi preşedintele şi vicepreşedinţii. Au fost în schimb inventariate în jur de 166 de proiecte venite din Regiunea Nord- Est, dar nu toate au documentaţia întocmită în conformitate cu fiecare dintre cele 5 axe de dezvoltare”, a declarat ieri primarul Gheorghe Nichita. Potrivit acestuia, comisia va urmări o alocare a fondurilor în mod echitabil pentru fiecare judeţ, în funcţie de numărul de locuitori, problematica socio-economică existentă, dar şi de proiectele depuse spre finanţare pe cele 5 axe pe o perioadă de 7 ani. (N.P.) Sute de elevi îl plâng Dascălul Ioan Martinus, condus 97 pe ultimul drum • profesorul loan Martinuş a fost înmormântat ieri în cimitirul “Eternitatea” • slujba de înmormântare a fost oficiată de un sobor de 20 de preoţi la Catedrala Catolică * la biserică au fost prezente mai multe generaţii de elevi negruzzişti, formaţi de profesorul Martinuş • soţia acestuia nu a aflat nici acum că soţul ei a murit Ieri a avut loc înmormântarea reputatului profesorului Ioan Martinuş de la Colegiul “Costache Negruzzi”. Trupul neînsufleţit al acestuia a fost depus la Catedrala Catolică din Iaşi, unde a fost oficiată slujba de înmormântare după ritul catolic. La ceremonia religioasă au participat 20 de preoţi, rudele, prietenii, colegii, dar şi elevii dascălului. Slujba a durat o oră, timp în care s-au făcut rugăciuni pentru sufletul profesorului şi preoţii au ţinut discursuri în memoria răposatului. “Chimia predată de profesorul Ioan Martinuş a fost doar materia care a stat la baza predării artei de a trăi onest şi frumos”, a spus unul dintre preoţi. Elevii, înlăcrimaţi la înmormântare Elevii prezenţi la înmormântare au demonstrat încă o dată spiritul solidar specific negruzzist. Aceştia au venit în număr mare pentru a-şi conduce dascălul pe ultimul drum. De la clasa a IX-a până la generaţii de absolvenţi de acum câţiva ani, toţi au ţinut să ofere un ultim omagiu celui care le-a îndrumat paşii în viaţă. Zeci de coroane şi buchete de flori, lacrimi şi vorbe pline de afecţiune, toate acestea au fost aduse de către învăţăceii profesorului Ioan Martinuş în semn de mare respect şi ca dovadă că nu au uitat de cel care i-a călăuzit în anii adolescenţei. Colegii profesorului de la Colegiul “Negruzzi” au fost şi ei alături de familia îndurerată, de soţia care se află pe patul de spital şi care nici nu bănuieşte că nu-şi va mai vedea soţul niciodată şi de fiica Luciana, care anul acesta păşeşte într-o nouă etapă a vieţii: facultatea. La înmormântare a participat şi şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, Camelia Gavrilă, la rândul ei profesoară de limba şi literatura română la Colegiul “Costache Negruzzi”.. După slujbă, cortegiul funerar a plecat spre cimitirul “Eternitatea”, unde trupul neînsufleţit al profesorului Ioan Martinuş a fost depus în mormânt. Gabriela STANCULESCU Agenţii de proximitate dau lecţii despre riscurile Siretului Agenţii de proximitate din cadrul Poliţiei Municipiului Paşcani au demarat campania intitulată “Siguranţa în vacanţă”, o campanie educaţională antiinfracţională de reducere a riscului de victimizare a elevilor pe timp de vacanţa de vară. Acest program s-a desfăşurat în centrele de plasament din Paşcani, în unităţile de învăţământ şi în tabere şcolare. “Copiilor li s-au prezentat riscurile şi consecinţele ce decurg din implicarea într-un act antisocial, dar şi informaţii utile pentru reducerea gradului de victimizare. Pentru că în această perioadă caniculară numeroşi tineri merg la râul Siret şi fac baie, acestora li s-au mai prezentat şi pericolele la care se expun, mai ales că în acest an Siretul a făcut numeroase victime. La sfârşitul fiecărei prezentări, tinerilor li s-au împărţit nişte pliante. Spre bucuria noastră, aceştia sau dovedit a fi foarte receptivi la ceea ce s-a discutat”, a declarat agentul şef de proximitate Gheorghe Maftei. Campania va mai dura până la data de 31 august. (C.M.) I