Flacăra Iaşului, noiembrie 2007 (Anul 8, nr. 2157-2174)

2007-11-01 / nr. 2157

2 Joi 1 NoiEwbmE 2007 Campanie 15 mii de ieșeni vaccinaţi •25 împotriva gripei • de la debutul campaniei de vaccinări gratuite, peste 15 mii de ieșeni au fost vaccinaţi • în această săptămână, alte 48 de mii de doze de vaccin vor ajunge la Iași Conform datelor prezentate de Autoritatea de Sănătate Publică (ASP) Iași, peste 15 mii de ieșeni au beneficiat, până acum, de vaccinul antigripal gratuit oferit de Ministerul Sănătăţii. în urmă cu aproximativ două săptămâni, instituţia a primit de la Bucureşti 65 de mii de doze de vaccin, iar, intr-o primă fază, potrivit calendarului fixat de minister, au fost vaccinaţi şi vor beneficia în continuare de vaccin copiii cu boli cronice pulmonare sau cardiace şi alţi copii care au fost spitalizaţi în ultimul an, persoanele infectate cu virusul HIV şi 75 la sută din adulţii cu afecţiuni cronice pulmonare sau cardiovasculare. "Am fost anunţaţi că în această săptămână vom primi alte 48 de mii de doze de vaccin. In cadrl campaniei din acest an, Iaşului i-au fost alocate, în total, 180 de mii de doze de vaccin", a precizat dr. Irina Mitroi, director adjunct la ASP Iaşi. Vaccinul distribuit de Ministerul Sănătăţii este eficient şi pentru noul tip de virus gripal descoperit de specialişti, virslii Solomon Islands. Vaccinul devine eficient la 34 săptămâni de la inoculare. Potrivit declaraţiilor ministrului Sănătăţii, până acum, la nivelul ţării nu a fost înregistrat niciun caz de gripă. (S. C.) Unul dintre cei mai contestaţi procurori ieșeni Dan Bădărău şi-a depus cererea de pensionare • doi procurori, cu vechimea cea mai mare din Parchetul Curţii de Apel, au luat în această toamnă hotărâri decisive pentru cariera lor • Dan Bădărău şi-a depus cererea de pensionare, după 39 de ani de activitate, iar Eugenia Vîrvescu a decis să meargă mai departe şi să participe la concursul pentru ocuparea funcţiei de procuror general adjunct în această toamnă vor avea loc schimbări majore la nivelul conducerii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași. Pe 1 octombrie, procurorul Dan Bădărău (foto), şeful Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică, şi-a depus cererea de pensionare, urmând ca aceasta să fie aprobată de plenul Consiliului Superior al Magistraturii, cel care îşi va pune ultima semnătură pe decretul de eliberare din funcţie prin pensionare fiind preşedintele României, Traian Băsescu. Abia după ce va fi parcurs acest traseu, procurorul Dan Bădărău se va putea bucura de o pensie lunară calculată în prezent la peste 50 milioane lei pe lună. Procurorul Dan Bădărău are o vechime de 39 de ani de magistratură, fiind procuror cu rang de Curte de Apel din 1998, când s-a transferat de la Parchetul de pe lângă Tribunal, unde era prim procuror. Funcţia de şef de secţie va fi scoasă la concurs abia după ce actul de pensionare al procurorului Dan Bădărău va deveni oficial. Un alt procuror cu vechime în funcţie, Eugenia Vîrvescu, participă în această lună la concursul pentru numirea în funcţia de procuror general adjunct, pe care o îndeplineşte şi acum, dar cu delegare. Pe acest post a candidat şi procurorul Monica Ştefan, dar nu a luat note suficient de mari pentru a câştiga concursul, în cazul în care va obţine note suficient de mari şi va convinge membrii comisiei că are un proiect de management viabil, procurorul Eugenia Vîrvescu va îndeplini funcţia de procuror general adjunct pentru o perioadă de trei ani. Fănica DUMITRAŞCU Mai lipsesc turiştii... Liber la hărţi în faţa numărului mare de solicitări venite pe adresa Primăriei din partea unor instituţii pentru obţinerea de hărţi turistice ale muncipiului pentru uz intern, municipalitatea, a decis să transfere drepturile de tipărire ale acestora către toţi doritorii. Singura condiţie impusă de Primărie este ca hărţile să fie distribuite gratuit. "Nu putem furniza sute de hărţi pentru orice seminar sau eveniment. De aceea, am găsit ca soluţie transferarea drepturilor de tipărire către solicitanţi. Cei cărora le vom transfera aceste drepturi vor trebui să se conformeze clauzelor din contractul încheiat între noi şi firma austriacă Schubert& Franke, prin care respectivele hărţi să fie distribuite în mod gratuit. In cazul în care cineva va scana aceste hărţi fără autorizaţie, riscă să intre sub incidenţa drepturilor de autor, exact ca atunci când piratezi un soft", a declarat Cosmin Coman, directorul de strategii al Primăriei. Firna austriacă a dat municipalităţii 20 de mii de hărţi, dintre care 10 mii au fost distribuite agenţiilor de turism şi hotelurilor din Iaşi. (N.P.) LOCAL După ani de aşteptare Acceleratorul de particule, la dispoziţia pacienţilor  de astăzi, bolnavii de cancer au început primele şedinţe de radioterapie cu acceleratorul de particule După ani de aşteptare, bolnavii de cancer din Moldova au primit o nouă şansă la tratament, în cursul zilei de astăzi, primii pacienţi au început să beneficieze de serviciile acceleratorului liniar de particule de la Spitalul "Sf. Spiridon". Este vorba despre un pacient diagnosticat cu cancer de esofag şi despre şase femei cu cancer de col uterin. "După ce medicul stabileşte că bolnavul are nevoie de radioterapie, acesta este scanat cu ajutorul unui aparat asemănător cu computerul tomograf. Imaginile realizate de acest aparat sunt folosite de medici pentru a detennina profunzimea tumorii, pentru a stabili punctele de iradiere și organele critice din zonă. Fizicianul medical primeşte toate aceste date şi stabileşte timpul de funcţionare şi doza de radiaţii în funcţie de prescripţia medicului", a explicat Mihaela Dulcescu, fizician medical în cadul Clinicii de Radioterapie a Spitalului "Sf. Spiridon". Acceleratorul nu poate fi folosit, însă, în toate cazurile de cancer. Decizia ca un bolnav să fie supus radioterapiei nu poate fi luată decât de medicul specialist. Pentru a beneficia de serviciile acceleratorului, bolnavii trebuie să fie programaţi de medicii curanţi, iar numărul de şedinţe variază în funcţie de localizarea tumorii, de la caz la caz. (S. C.) In România nu există încă o lege care să pedepsească animalele care chinuie animale Opriţi masacrul! • imaginea unui animal lăsat pe marginea unui drum cu gâtul tăiat nu este, în România, opera unor regizori iresponsabili, ci o cumplită şi cotidiană realitate • lipsa unei legi care să sancţioneze abuzurile faţă de animale încurajează comportamente care frizează patologia psihică • de la începutul anului, de pe străzile din municipiul Iaşi au fost ridicate cel puţin 23 de cadavre de animale mari • toate au căzut victime ale cruzimii umane • ultimul caz s-a petrecut acum o săptămână, când un cal a fost lăsat înjunghiat pe marginea unui drum naţional la ieşirea din comuna Ruginoasa In luna mai, un grup de parlamentari au depus un proiect de hotărâre în Parlamentul României pentru prevenirea cruzimii faţă de animale şi protecţia acestora. Semnată de 9 parlamentari, proiectul trenează şi astăzi, nefiind dezbătut încă în Parlament. înfiinţarea unui organism de protecţie cu ramificaţii la nivel regional este una din priorităţi pentru a preveni atrocităţile faţă de animale. în altă ordine de idei, la nivel local, o iniţiativă concretă în acest sens a fost aprobarea unui regulament în Consiliul Local Iaşi, regulament prin care se interzice creşterea animalelor mari pe teritoriul municipiului Iaşi, în caz contrar amenzile fiind foarte mari. în ciuda iniţiativelor sporadice şi a diverselor campanii media, violenţele gratuite asupra animalelor continuă. Simpla descriere a unor situaţii de acest gen păleşte în faţa imaginii privirii chinuite a unui animal care se zbate în ghearele morţii, acolo unde a fost aruncat de bestii ce-şi zic oameni. Fie că este vorba de animale bătute până la sânge sau de animale lăsate să hălăduiască pe marginea drumurilor, fenomenul generează doar tragedii... Ruginoasa, cal omorât şi abandonat pe marginea drumului De la ultimul eveniment de acest gen a trecut puţin peste o săptămână. Comuna Ruginoasa, ora 7.00 dimineaţa, DN 28A, un cal abandonat pe marginea drumului zace într-o baltă de sânge. Are gâtul tăiat. Ploaia mocănească spală şoseaua de sânge şi şterge urmele actului criminal comis de nişte iresponsabili, probabil dereglaţi mental. în comună nimeni nu ştie nimic, toată lumea ridică din umeri şi se arată şocată de imaginea animalului. Poliţiştii sosiţi la faţa locului primesc acelaşi răspuns. Calul a apărut din senin pe marginea drumului cu un cuţit înfipt în beregată! Este nevoie de Poliţia ' Animalelor Un organism abilitat să ia măsuri poate ar reduce numărul unor astfel de atrocităţi. Nu mai puţin de 27 de cadavre de animale mari au fost găsite abandonate pe străzile municipiului Iaşi în acest an. De fiecare dată, leşurile sunt ridicate de muncitorii de la Salubris SA. Lipsa unui organ abilitat face, însă, ca sesizările să se rezolve foarte greu. Şi asta din mai multe motive. "De multe ori, până să vină cineva să ne ajute pentru a ridica un animal sau pentru a-i acorda un ajutor substanţial trece foarte mult timp. Şi asta pentru că trebuie să sesizăm Direcţia Sanitară Veterinară, pompierii şi, în cazul în care animalele sunt deja moarte, chemăm Salubris. Este greu, pentru că de multe ori suntem nevoiţi să închiriem platforme pentru transportarea lor, înfiinţarea unui organism cum ar fi Poliţia Animalelor ar simplifica mult acest lucru. Aceasta pentru că, de multe ori, problemele sunt de ordinadministrativ", crede Cătălina Străjeru, preşedintele Asociaţiei de Protecţia Animalelor "Sf. Mucenic Trifon". "Au muşcat-o câinii în timp ce se chinuia să se ridice" Cazurile de violenţă asupra animalelor s-au înmulţit serios şi în municipiu. De la ultimul masacru, în care mai mulţi câini comunitari au fost ucişi cu bestialitate la padocul de la Miroslava, schingiuirile s-au rărit, dar nu au dispărut. Un câine spânzurat în faţa Spitalului de Recuperare, un cal mort abandonat în curtea Regionalei CFR mai mult de câteva zile, pentru că nimeni nu se sinchisea să-l ridice, vaci lăsate libere pe stradă care provoacă accidente rutiere mortale - sunt doar câteva exemple ale efectelor iresponsabilităţii unor oameni, dar şi ale absenţei unei intervenţii ferme din partea statului. "Acum două săptămâni am fost chemaţi la un caz în Copou. O iapă zăcea de mai multe ore în agonie. Era de mult timp acolo, dovadă că aceasta avea muşcături de câine, ce i-au provocat răni adânci până la os. Până am sunat la Direcţia Sanitară Veterinară să ne ajute, Poliţia Comunitară sau alte instituţii, am reuşit să o ridicăm singuri. Unicul ajutor îl "Trebuie să răspundă cineva!" Consilierii locali au aprobat la începutul acestei săptămâni o hotărâre ce priveşte protejarea animalelor, dar şi amenzi destul de drastice pentru cei care deţin animale pe teritoriul municipiului şi le abandonează. Regulamentul prevede ridicarea animalului şi amendarea posesorului cu până la 2.500 de lei. De acest lucru ar trebui să se ocupe Salubris. Directorul societăţii susţine, însă, că deocamdată această soluţie este imposibil de aplicat. Iar asta pentru că nu există spaţii amenajate în acest scop. "Salubris poate strânge, deocamdată, doar câinii comunitari, pe care-i duce la Miroslava. Singura obligaţie pe care o avem este ridicarea cadavrelor, pe care le ducem la incinerator. Oricum, fenomenul trebuie stopat, prin amenzi drastice pentru cei care deţin animale şi nu au grijă de ele, iar asta pentru că trebuie să răspundă cineva!", a declarat Ion Apostol, directorul Salubris. Fiecare vot poate salva vieţi Presa naţională a mediatizat în ultima perioadă cazuri şocante de animale bătute în mod bestial. Două posturi de televiziune - Pro TV şi Antena 1 - au iniţiat campanii de strângere de semnături pentru ca proiectul de lege privind protecţia animalelor să fie urgentat. Pro TV a reuşit să strângă peste 200 de mii de semnături on-line, pe care le-a predat în urmă cu două zile premierului Călin Popescu-Tăriceanu. O campanie asemănătoare este desfăşurată de Antena 1. în paralel, pe Internet au fost create mai multe site-uri în care fiecare poate să semneze o petiţie privind elaborarea unei legi şi crearea unor organisme care să lupte împotriva violenţelor asupra animalelor. Fiecare vot contează şi poate salva suflete nevinovate... Ion MUŞET primim de la pompieri şi Salubris", a mai declarat Cătălina Străjeru. Film în care protagonişti sunt funcţionarii publici Funcţionari, atenţie cum vă purtaţi! Ieri, la sediul Prefecturii a avut loc Colegiul Prefectural, în care un subiect destul de aprins a fost legat de planul de măsuri privind îmbunătăţirea serviciilor către cetăţeni. Prefectul Nicuşor Păduraru nu este mulţumit de realitatea din instituţiile publice ieşene, în cursul lunii august, Colegiul Prefectural a început să pună în aplicare un plan naţional de măsuri în cadrl fiecărei instituţii deconcentrate, plan care are ca ţintă îmbunătăţirea relaţiilor cu cetăţenii. Planul a constat în mai multe etape. S-a început cu realizarea ecusoanelor pentm personalul desemnat să asigure relaţia cu publicul. La instituţii s-au amenajat ghişeele în aşa fel încât cetăţeanul să nu sufere disconfort în momentul în care discută cu funcţionarii. S-au afişat modele completate a formularelor tipizate, în vederea uşurării completării acestora de către cetăţeni, s-a afişat programul de lucru astfel încât să fie vizibil pentm toată lumea. Mai mult, în instituţiile publice sunt fel de fel de afişe în care sunt atenţionaţi atât cetăţenii, cât şi funcţionarii că şpaga nu este permisă. Toate bune şi frumoase, numai că, pe lângă scaune, afişe, rampe montate pentm persoanele cu handicap, rămâne în continuare o mare problemă: mentalitatea comunistă a funcţionarilor. Funcţionarii mai au de învăţat Prin planul naţional de măsuri se încearcă schimbarea acestor lucruri. S-au făcut verificări incognito, iar lucrurile stau în felul următor în majoritatea instituţiilor publice ieşene: atunci când sunt prezenţi şefii, atitudinea funcţionarilor este ireproşabilă; când şefii nu mai sunt de faţă, comportamentul funcţionarilor nu este deloc onorant. "Din păcate, în urma unor verificări incognito, atitudinea observată la funcţionarii publici în general în relaţia cu cetăţenii lasă mult de dorit. Nu există respect faţă de cetăţeni, nu există promptitudine în a-i sprijini, mentalităţile au rămas ca în trecut. E ca şi cum un cetăţean ar fi în faţa unei persoane care iar fi superioară", a declarat ieri prefectul Nicuşor Pădurari. Funcţionarii indisciplinaţi au fost filmaţi La sfârşitul lunii noiembrie, va avea loc următoarea şedinţă a Colegiului Prefectural, prilej cu care va fi prezentat şi un film realizat cu camera ascunsă în instituţiile publice ieşene. Care din cele 45 de servicii deconcentrate din Iaşi vor apărea în acest film, rămâne de văzut, întrucât prefectul Nicuşor Păduraru nu a vrut să divulge distribuţia peliculei. Liniştiţi pot sta doar cei de la Serviciul de Paşapoarte şi de la cel de înmatriculări, deoarece aceste două instituţii au fost ieri lăudate de către prefect. , Loredana POPOVICI lore dan al 54@yah oo.com