Flacăra Iaşului, noiembrie 2008 (Anul 8, nr. 2452-2475)

2008-11-01 / nr. 2452

SÂMBĂTĂ, 1 noiembrie 2008 PE SCURT Abonamentele RATP, la mare căutare Aproape 24 mii de pensionari şiau vizat deja legitimaţiile de călătorie gratuită la tonetele Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Cei care nu au reuşit să îşi aplice viza pentru trimestrul IV 6 mai pot face la birourile Direcţiei de Asistenţă Comunitară (DAC) de pe Şoseaua Naţională nr. 43. "Au fost înregistrate 23.764 de persoane la tonetele noastre, iar listele au fost trimise către cei de la DAC. Situaţia va fi finalizată de ei, după care vom şti care este numărul total al celor care beneficiază în acest moment de legitimaţii gratuite. Totodată, s-au virat deja şi banii de la Primărie pentru luna septembrie reprezentând contravaloarea acestor libere", a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. în altă ordine de idei, regia înregistrează vânzări semnificative şi la abonamentele studenţeşti, subvenţionate de către universităţi şi Consiliul Local. Astfel, Universitatea Tehnică "Gh. Asachi" a mai cumpărat 1.500 de abonamente pentru toate liniile. Alte 2.000 de legitimaţii au fost vândute către Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară "Ion Ionescu’ de la Brad". "Cele două universităţi au mai făcut recent comenzi de abonamente, iar restul studenţilor, de la Universităţile de Medicină şi Farmacie, «Alexandru Ioan Cuza» şi de Arte, şi le pot procura, contra sumei de la 2,4 lei, de la tonetele noastre, 31 lei din costul unui abonament pe toate liniile este suportat de instituţia de învăţământ la care este înscris studentul, iar 18,6 de către Consiliul Local", a explicat Adrian Mihai. (I.M.) Legal Racing în parcarea Era Carrefour Era şi Legal Racing organizează la Iaşi,în cursul zilei de mâine, competiţia sportivă Era Shopping Park Legal Race. Evenimentul va avea loc în parcarea centrului comercial Era Shopping Park, din Şoseaua Păcurari 121, începând cu 12.00. Potrivit unui comunicat de presă emis ieri de organizatori, competiţia constă în probe de îndemânare pe un traseu amenajat în parcarea complexului comercial, urmate apoi de probe de burn-out şi freestyle. Pentru îndemânare şi freestyle sunt aşteptate maşini şi spectatori din toată ţara. Le’gal ’ Racing şi Carrefour Era îşi propun cu acest prilej să repoziţioneze Iaşul pe harta competiţiilor sportive legale, alături de celelalte oraşe în care s-au desfăşurat cu succes evenimente similare organizate de Legal Racing (Bucureşti, Timişoara, Galaţi, Constanţa, Brăila), şi antrenarea unui număr cât mai mare de pasionaţi de cai putere, prin încurajarea spiritului competiţional. Toţi deţinătorii de autoturism şi permis de conducere sunt invitaţi în data de 2 Noiembrie 2008 să-şi demonstreze calităţile de piloţi, înscrierile se fac în ziua evenimentului, începând cu ora 10, în parcarea centrului comercial Era. Legal Racing este o asociaţie nonguvernamentală, cu experienţă în organizarea curselor sub forma unui eveniment public, totalizând până acum 56 etape organizate, în medie una la 2-3 săptămâni. , ? 1 ** I FLACARA IASULUI 2 Piaţa Unirii s-a făcut roşie PSD Iaşi şi-a lansat ieri candidaţii pentru Parlament în prezenţa a circa 1.000 de membri de partid adunaţi în Piaţa Unirii, PSD Iaşi şi-a lansat ieri în mod oficial candidaţii la alegerile parlamentare. Amfitrionul evenimentului a fost primarul Gheorghe Nichita, care este şi preşedintele şi şeful de campanie al PSD Iaşi pentru scrutinul de pe 30 noiembrie. "Avem o echipă performantă. PSD nu va duce 17 bătălii, ci o bătălie pentru care se vor bate 17 candidaţi. PSD are mulţi primari aleşi, are preşedintele de Consiliu Judeţean, oameni deja aleşi şi care au în faţă un mandat de 4 ani. De aceea avem nevoie de o guvernare calmă, stabilă şi formată din profesionişti", a declarat Gheorghe Nichita. La lansare a participat şi Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi. Acesta i-a încurajat pe candidaţii partidului, dar a spus că în două dintre cazuri nu se poate implica. "Fiecare se va impune prin ce a făcut sau prin ce îşi propune să realizeze. Dacă ieșenii vor vota altceva decât PSD, s-ar putea să regrete votul dat. Această zonă va avea mult de suferit. Nu mă voi implica vizibil pentru Cristian Nechifor (candidatul PSD în Colegiul "Ţibănești" - n.r.), pentru că este în același colegiu în care candidează feciorul meu (liberalul Lucian Simirad - n.r.). Și mai este un candidat (Constantin Neculau, candidatul PSD în Colegiul senatorial 5 - n.r.) pe care nu îl voi ajuta şi întotdeauna o să-l blamez, mai ales după ce a spus despre mine la o emisiune televizată", a afirmat Constantin Simirad. PSD vrea 5 deputaţi şi 2 senatori ! PSD Iaşi îşi propune să obţină 5 deputaţi şi 2 senatori. Pentru aceasta, candidaţii PSD intenţionează să facă o’ campanie din uşă în uşă. ’ "Este cea mai bună metodă de a le solicita votul ieşenilor. Voi face vizite în cartiere. Am şi o mare calitate: nu-mi place să-i văd necăjiţi. Voi face tot ce-mi, stă în putinţă să le fie lor bine. Dacă voi fi ales, voi lucra numai în comisiile în care mă pricep. Am lucrat, cât am fost viceprimar, la două proiecte de lege şi voi încerca să le duc la bun sfârşit", a afirmat Constantin Neculau. Marius PÂRCIU • Ieri, în Piaţa Unirii, PSD Iaşi şi-a lansat în mod oficial candidaţii la alegerile parlamentare • la eveniment au participat în jur de 1.000 de social-democraţi începe împodobirea oraşului de Sărbători • reprezentanţii Primăriei Iaşi încep astăzi pregătirile pentru întâmpinarea Sărbătorilor de Iarnă • pe principalele artere ale oraşului vor fi montate ornamente stradale şi plase luminoase, care însumează 50 mii de beculeţe Cele două firme care au concesionat iluminatul public în municipiu, Luxten Lighting SA şi Flash Lighting SA, încep astăzi împodobirea oraşului pentru Sărbătorile de Iarna. "Firma Flash Lighting a terminat revizia la instalţii. Urmează ca şi Luxten să aducă instalaţiile de la Bucureşti. Până atunci, chiar de mâine, vom începe montarea ornamentelor pe stâlpi, precum şi a plaselor luminoase. In acest an vom folosi pentru ornarea oraşului aceleaşi podoabe pe care le-am folosit şi anii trecuţi, la care se vor adăuga 112 plase luminoase de câte 9 metri şi 150 de ornamente pentru stâlpi, materiale pe care leam comandat deja", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iaşi. în cadrul programului de împodobire a străzilor, vor fi folosite aproximativ 50 mii de beculeţe multicolore. Ca şi în anii II precedenţi, o atenţie sporită va fi acordată împodobirii zonelor centrale, precum b-dul Ştefan cel Mare şi Sfânt, Copou, Independenţei sau Anastasie Panu, dar şi esplanadelor şi străzilor principale din cartierele ieşene. "O noutate care va fi introdusă din cursul acestui an este aceea că nu se vor mai folosi ghirlande cu leduri incandescente. Acestea vor fi înlocuite cu becuri cu vapori sau cu mercur. în acest an vrem să ne concentrăm şi asupra intrărilor şi ieşirilor din oraş. Astfel, deasupra pasajului auto din Păcurari vom amenaja un iluminat spectaculos. în acest an vom extinde iluminatul până la complexul comercial Era", a mai precizat Mihai Chirica. în paralel cu ornarea străzilor, lucrătorii Primăriei vor împodobi și brazii de Crăciun. I Nelu PĂUNESCU Producătorul de vinuri Cotnari a ales Prinţesa Vinului ! • Roxana Iulia Tecuţă, din Galaţi, va fi, timp de un an, Prinţesa Vinului de Cotnari • pentru titlul de Prinţesa Vinului de Cotnari s-au înscris în competiţie 12 tinere din toate judeţele Moldovei Cel mai mare producător de vinuri din zona Moldovei, compania Cotnari, a ales persoana care-i va reprezenta imaginea timp de un an. Joi seara, un juriu din care au făcut parte Eugen Ţicău, directorul Centrului Regional de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, Vasile Arhire, directorul studioului regional Iaşi al TVR, Ştefan Tudose, inginer la staţiunea de cercetare a SC Cotnari SA, şi fosta prinţesă a vinului au ales, din cele12 concurente înscrise în concurs, pe cea care a devenit Prinţesa Vinului de Cotnari. Cele 12 tinere au trebuit să treacă prin patru probe decise de juriu. Acestea au inclus o probă de îndemânare dovedită prin desfacerea unei sticle de vin de Cotnari, o probă din istoria podgoriilor moldoveneşti şi prezentarea companiei producătoare de vinuri într-o limbă străină. Proba care a pus cele mai mari probleme concurentelor a fost cea de întrebări din partea juriului. La final, deoarece două dintre concurente obţinuseră un număr egal de puncte, a fost necesară o probă suplimentară, de departajare. Tinerele au trebuit să răspundă în scris la trei întrebări despre modalităţile de preparare a vinului de tomari, au trebuit să numească trei podgorii din ţară şi două tipuri de vin din afara ţării. Astfel, câştigătoare a fost numită gălăteanuca Roxana Iulia Tecuţă (foto). Ea va fi cea care va reprezenta imaginea companiei Cotnari timp de un an la toate concursurile de profil. "Suntem foarte mândri de cea pe care juriul a ales-o să ne reprezinte timp de un an. Acum ea trebuie să treacă printr-o perioadă de instruire, pentru a şti mai multe lucruri despre compania noastră. Noua Prinţesă a vinului de Cotnari va fi prezentă, alături de produsele noastre, la toate manifestările de gen, precum târguri, concursuri sau ex-poziţii. Ea va participa anul acesta şi la un târg organizat la Bucureşti. Dacă va fi aleasă câştigătoare şi acolo, ar putea reprezenta imaginea vinurilor româneşti timp de un an", a precizat Constantin Deleanu, directorul executiv al SC Cotnari SA, Dana CHIRU ----------www.flacarais.ro--------------