Flacăra Iaşului, februarie 2009 (Anul 9, nr. 2521-2544)

2009-02-02 / nr. 2521

Gheorghe Flutur: "Criza trebuie atacată frontal" Prezent sâmbătă la Iaşi, Gheorghe Flutur, secretar general adjunct al PD-L şi preşedinte al Consiliului Judeţean Suceava, a afirmat că pentru PD-L guvernarea e prioritară, adăugând că în următorii ani vor apărea mari provocări cărora democrat-liberalii va trebui să le facă faţă. Acesta a mai afirmat că, în acest context, este nevoie şi de o unitate regională. "E bine când un şef din partid este tras de mânecă, pentru că nu toată lumea trebuie să stea nemişcată în spatele său. Dar, mai importante sunt, spre exemplu, proiectele regionale. Cel de la Timiş nu va veni la Iaşi să întrebe dacă vreţi bani pentru şoseaua care să lege Moldova de Ardeal. Trebuie să ne batem noi, cei de aici, pentru asta", a declarat Gheorghe Flutur. Un alt subiect tratat de secretar general adjunct al PD-L este cel al crizei economice prin care trece România. "Bogetul crizei s-a terminat. Nu putem să facem buncăre anti-criză și să ne ascundem acolo. Criza trebuie atacată frontal. Bugetul de stat trebuie aprobat cât mai rapid de Parlament. Sunt necesare reforme şi trebuie alocaţi bani în infrastructură şi trebuie create cât mai multe slujbe pentru cei afectaţi de criză. Văd că au apărut deja cozi cu cei care aşteaptă închiderea cărţilor de muncă sau ieşirea la pensie. Trebuie să avem grijă de cei cu venituri mici, dar, în acelaşi timp, trebuie să explicăm oamenilor măsurile pe care le avem în vedere", a mai declarat liderul democrat-liberal. (M.P.) Theodor Paleologu vine la Iaşi Ministrul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional, Theodor Paleologu, va veni la Iaşi în cursul acestei luni. Anunţul a fost făcut sâmbătă de către deputatul PD-L Marius Spînu. "Fam adresat invitaţia de a veni la Iaşi în cursul lunii februarie. Va veni undeva între 14 şi 21 februarie. Nu ştim exact zilele. Oricum, va sta cel puţin două zile la Iaşi. Va vizita mai multe lăcaşe de cult din municipiul Iaşi, dar şi din restul judeţului. domnul ministru va avea o întâlnire şi cu ÎPS Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei", a declarat Marius Spînu. (M.P.) CURIER JURIDIC Prelungirea concediului medical VASILE ANDRIEŞ - Iași: "In ce condiţii se poate prelungi concediul medical peste durata de 90 de zile7" Prelungirea concediului medical peste 90 de zile se realizează la propunerea medicului curant din spital sau ambulatoriu de specialitate, pe baza unui referat medical ce cuprinde date clinice, paraclinice, tratament, programul de recuperare al asiguratului. Referatul medical este însoţit de bilete de externare în adeverinţa de salariat privind concediul medical in ultimele 12 luni (24 luni în funcţie de caz). (sursa: http://www.cjpiasi.ro) Pentru detalii suplimentare vă rugăm să vă adresaţi Casei Judeţene de Pensii Iaşi, Str. Anastasie Panu nr. 1 19, bloc Ghica Vodă sc. 2A-2B, Tel.: 0232.218.540 Costel Bătrânu, Consilier BCC Iaşi Snhhnmhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmnmnf Dan Cârlan, reconfirmat şef al PD-L Iaşi • Dan Cârlan a fost reconfirmat în postul de preşedinte al Organizaţiei Judeţene a PD-L Iaşi • la şedinţa de sâmbătă a Consiliului de Coordonare Judeţean al PD-L Iaşi au fost prezenţi 518 delegaţi, Cârlan primind 513 voturi "pentru" • Gheorghe Flutur, secretarul general adjunct al PD-L şi cel care coordonează filiala ieşeană, a afirmat că rezultatele de la parlamentare ale PD-L Iaşi sunt bune, dar că filiala "nu merită coroniţă" • senatorul Dumitru Oprea a afirmat despre şedinţă că "dintr-un motiv uman, Dan Cârlan a dorit un unguent sentimental Dan Cârlan (foto) a fost reconfirmat, în cadrul şedinţei de sâmbătă a Consiliului de Coordonare Judeţean al PD-L Iaşi, în postul de preşedinte al democrat-liberalilor ieşeni. La eveniment au fost prezenţi 518 delegaţi din judeţul Iaşi. Pe ordinea de zi a şedinţei au fost prezentarea raportului de activitate al conducerii PD-L Iaşi pentru anul 2008, dar şi programul de activitate pentru 2009. "La raportul pentru 2008 am avut 2 abţineri, iar la programul pentru 2009 au fost 5 abţineri. Consider că acesta este un vot de încredere pentru actuala şefie a partidului. Tot astăzi (sâmbătă - n.r.), echipa de negociere a PD-L Iaşi s-a mai completat cu ceilalţi 2 parlamentari care nu erau incluşi în această structură: deputaţii Nicuşor Păduraru şi Marius Spînu. Acestora li se adaugă alţi 4 membri neparlamentari, după cum s-a stabilit anterior", a declarat, sâmbătă, în cadrul unei conferinţe de presă, Dan Cârlan. Flutur: "PD-L Iaşi nu merită coroniţă" Secretarul general adjunct al PD-L, Gheorghe Flutur, a asistat la întreaga manifestare. "Şedinţa CCJ era necesară pentru a analiza rezultatele partidului, precum şi pentru a stabili paşii următori. Felicit echipa de la Iaşi. A obţinut un rezultat peste media pe ţară, 33% este un scor bun. Referitor la Dan Cârlan, au fost unele discuţii în cadrul filialei dacă el mai poate rămâne preşedinte. A primit votul de încredere cu o majoritate covârşitoare. Astfel de discuţii sunt fireşti într-un partid, însă’ PD-L are teme mult mai importante, precum susţinerea Guvernului Emil Boc", a declarat secretarul general adjunct al PD-L, cel care coordonează şi filiala ieşeană. Acesta a adăugat că PD-L Iaşi a obţinut locul 8 ca număr de voturi între filialele din ţară ale partidului, însă în niciun caz "nu poate fi vorba de coroniţă" pentru această organizaţie. Gheorghe Flutur a dat şi câteva sfaturi conducerii organizaţiei. "Am făcut un apel la unitate." Am făcut apel la omogenizare. Suntem un singur partid. Devine periculoasă graniţa dintre «foştii» (foştii membri PDL - n.r.) şi «foştii» (foştii membri ai PLD ’n.r.). Nu ne face bine să ne certăm. Nu mai dorim această graniţă. Este un moment zero pentru PD-L Iaşi. Am câştigat doar o parte dintre colegii. De aceea, toți parlamentarii noştri trebuie să meargă şi în colegiile în care nu avem parlamentari. Trebuie repartizate fronturi de lucru și în celelalte colegii". Oprea: "Dan Cârlan a dorit un unguent sentimental" La rândul său, senatorul Dumitru Oprea, prim-vicepreședinte al PD-L Iaşi, cel care la începutul acestei luni i-a cerut lui Dan Cârlan să demisioneze din funcţie, a afirmat că nu îi poate lua nimeni dreptul de a critica. "întrebarea din şedinţa CCJ pentru reconfirmarea şefului PD-L Iaşi nici măcar nu trebuia pusă. Este împotriva Regulamentului PD-L. Dintr-un motiv uman, Dan Cârlan a dorit un unguent sentimental. Şedinţa nu a fost convocată dintr-o stare de disperare. Este un partid viu. Am avut un compartiment al unui sistem format din două sisteme", a afirmat Dumitru Oprea. „ Marius PÂRCIU a mai cerut Gheorghe Flutur. obligat de E.ON Gaz să plătească ce nu a consumat • un ieșean din Alexandru cel Bun susţine că a fost obligat de E.ON să achite în avans o cantitate de gaz pe care nu a consumat-o încă • ieșeanul a primit o factură pentru 98 metri cubi, reprezentând, chipurile, consumul din perioada 21 noiembrie -19 decembrie • contorul arată, însă, că nu a consumat atât nici până acum Un ieșean din cartierul Alexandru cel Bun a fost nevoit să plătescă o cantitate de gaze naturale pe care nu a reuşit să o consume nici până acum. Pe factura emisă pentru perioada 21 noiembrie -19 decembrie, reprezentanţii E.ON Gaz au trecut un consum de 98 metri cubi de gaz, în condiţiile în care până sâmbătă, 31 ianuarie, contorul înregistrase doar 72 metri cubi. "Noi trebuie să plătim gazul consumat până la data de 15 a fiecărei luni. Ştiind că, de obicei, facturile ajung după această dată, am fost să plătesc cu câteva zile înainte. Pe 12 ianuarie, la centrul din Alexandru cel Bun mi s-a comunicat că am de achitat 98 metri cubi pentru perioada facturată. Or, până la această dată (sâmbătă, 31 ianuarie - n.r.), contorul arată că am consumat o cantitate mult mai mică. Am fost nevoit să achit 128 lei pentru o cantitate de gaz pe care nu am consumat-o încă. Nu este prima dată când mi se întâmplă aşa ceva. Şi anul trecut am fost încărcat la plată", a declarat Dorin Zaharia. "Mi-au trecut consumul din burtă" Ieșeanul susţine că reprezentanţii E.ON nici nu i-au citit con-I torul. "Indexul vechi de la contor arăta 3.590 metri cubi la 21 noiembrie. Conform facturii emise, ar fi trebuit ca indexul contorului să arate 3.688 metri cubi până pe 19 decembrie. Or, astăzi, când suntem la peste 40 de zile de la citire, indexul arată doar 3.662 metri cubi. Cred că nici nu au făcut citirea şi au trecut consumul din burtă, bazându-se pe faptul că lumea consumă mai mult gaz în perioada Sărbătorilor", a opinat Dorin Zaharia. Ieşeanul este hotărât să sesizeze situaţia şi la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, atât pentru calculul eronat al facturii, cât şi pentru eliberarea acesteia cu întârziere. "La centrul E.ON Gaz de pe strada Agatha Bârsescu nu am reuşit niciodată să stau de vorbă cu cineva ca să le explic situaţia. Voi sesiza şi alte instituţii, pentru că mi se pare normal să achit doar atât cât consum şi să ştiu la timp cât am de plătit, de plicul în care vine factura nu este trecută nici măcar data la care aceasta este trimisă către consumator", a mai declarat Dorin Zaharia. Contactaţi telefonic, reprezentanţii E.ON Gaz au afirmat că vor comenta reclamaţiile ieşeanului doar după ce vor analiza situaţia. Ion MUŞET Un nou şantier la "kilometrul 0" al Iaşului 1 ! • în acest an vor reîncepe lucrările de reabilitare a Pieţei Unirii, în zona dintre Hotel Unirea şi b-dul Independenţei Şefii municipalităţii ieşene intenţionează să continue în acest an lucrările de reabilitare a Pieţei Unirii. în prezent se lucrează la proiectul tehnic al lucrărilor, proiect care ar urma să preia elementele cheie ale lucrărilor deja făcute în piaţă. "Firma Green Project SRL va finaliza proiectul în 3 luni", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei Iaşi. Printre altele, reprezentanţii municipalităţii doresc înlocuirea pavimentului de pe porţiunea dintre Hotel Unirea şi b-dul Independenţei cu unul identic cu cel din a restul Piaţei Unirii. "în momentul în care vom începe reparaţii capitale la platoul dintre Piaţa Unirii şi Independenţei, vom avea în vedere şi pasajul subteran din zonă, acolo unde am reuşit să modernizăm doar intrarea dinspre Hotelul Traian. Odată cu începerea acestor lucrări vom fi nevoiţi să scoatem toţi agenţii economici din pasaj. Va trebui să vedem ce funcţiuni vom da pasajului, astfel încât acesta să fie atât atractiv, cât şi practic. Pasajul va trebui să îşi păstreze şi scopul comercial", a mai afirmat Mihai Chirica. Nelu PĂUNESCU www.flacarais.ro