Flacăra Iaşului, iunie 2009 (Anul 9, nr. 2607-2626)

2009-06-01 / nr. 2607

LUNI, 1 iunie 2009 Cei mai valoroşi elevi ieşeni vor fi premiaţi la Casa Sindicatelor Olimpicii ieşeni vor fi premiaţi săptămâna aceasta de către Primăria municipiului Iaşi. Astfel, mâine, începând cu ora 16.00, 205 elevi şi 210 profesori vor primi distincţii într-un cadru festiv, la Casa Sindicatelor, pentru performanţele deosebite obţinute la diversele etape ale olimpiadelor şcolare desfăşurate în anul şcolar 2008 - 2009. "Cuantumul premiilor va fi de 300 de lei pentru cei opt elevi calificaţi la olimpiadele internaţionale, anume Vlad Luca, elev în clasa a XI-a, şi Mircea Roşea, tot în an terminal, ambii de la Colegiul «Emil Racoviţă», Ştefana Lucia Aniţa, elevă în clasa a IX- a, şi colega sa de clasă Daria Condrea, precum şi Tudor Bălan, elev în clasa a X-a la Colegiul «Costache Negruzzi». De la Colegiul Naţional, vor fi premiaţi Monica Foszto, din clasa a VIi-a, Tudor Tiron Giurgică, din clasa a XI-a, şi Vladimir Rumleanschi, din clasa a X-a. De asemenea, elevii care au câştigat premiul I la olimpiadele naţionale, în număr de 27, vor primi câte 250 de lei, cei 34 de elevi care au fost distinşi cu premiul II vor primi 200 de lei, iar cei 25 de elevi ieşeni care au obţinut premiul III’vor primi câte 150 de lei. Acelaşi premiu în bani va reveni şi profesorilor îndrumători. Conducerea inspectoratului mulţumeşte, astfel, elevilor şi dascălilor pentru rezultatele obţinute şi speră să evidenţieze valorile autentice pe care şcoala ieşeană le formează şi pe care le promovează an de an, pe plan naţional şi internaţional", a precizat Sabină Manea, inspector de imagine din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. (C.C.) Concursul "Minţi sclipitoare" şi-a desemnat câştigătorii Colegiul "Richard Wurmbrand" a organizat, vinerea trecută, prima ediţie a concursului de cultură generală adresat elevilor din ciclul gimnazial "Minţi sclipitoare". La această iniţiativă au participat Liceul Teoretic "Garabet Ibrăileanu", Şcoala Generală "Elena Cuza", Şcoala Generală "George Coşbuc", Liceul "Miron Costin", Colegiul "Emil Racoviţă", Şcoala Generală "Al. Vlahuţă"şi Colegiul "Richard Wurmbrannd".Astfel, fiecare instituţie de învăţământ a fost reprezentată de o echipă formată din patru elevi, câte unul din fiecare an de studiu din ciclul gimnazial, deoarece plaja cunoştinţelor testate s-a dorit a fi cât mai largă. De asemenea, fiecare echipă concurentă a venit însoţită de o galerie formată din 15 suporteri. Intr-o primă etapă, elevii au primit întrebări diverse, din literatura română, din geografie, istorie, biologie, fizică şi chimie. Cea de-a doua probă a fost de tipul «Recunoaşteţi», iar proba a treia a avut caracter aplicativ, echipele trebuind să demonstreze că ştiu să monteze un circuit sau să recunoască o anumită substanţă chimică. Elevii au avut, de asemenea, prilejul să-şi dovedească creativitatea, compunând poezii după anumite criterii solicitate de probă. La etapa finală, elevii au prezentat proiecte interesante pe teme de interes general, precum tehnici de apărare în lumea vieţuitoarelor, misterul Triunghiului Bermudelor, altruismul şi egoismul, activitatea vulcanilor, o excursie în trei mari capitale ale lumii şi minunile lumii antice", a precizat Sabina Manea, inspector de imagine din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Prima etapa a acestui concurs a fost câştigată de echipa Colegiului "Richard Wurmbrand", pe locul secund s-a clasat Şcoala "George Coşbuc", iar premiul trei a revenit Colegiului Naţional "Emil Racoviţă". La acţiune,au participat 150 de elevi de gimnaziu. (C.C.) 220 de elevi din mediul rural, olimpici pentru o zi 220 de elevi din comunele Lespezi, Răchiteni, Mirosloveşti, Hărmăneştii Vechi şi Cotnari ,au participat sâmbăta trecută la cea de-a şaptea ediţie a concursului "Olimpic pentru o zi". "Acţiunea a avut loc la Grupul Şcolar «V. Adamachi». Asociaţia’ Profesorilor de Matematică’ «Florica T. Câmpan» a sponsorizat masa celor 220 de elevi şi a profesorilor însoţitori, precum şi o parte dintre premii", a precizat Sabina Manea, inspector de imagine din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean. Premiul de excelenţă al concursului a fost obţinută de Petronel Cătălin Joldescu, din satul Heci, comuna Lespezi, care a realizat 100 de puncte. Premiul acestuia, în valoare de 600 de lei, constând în softuri educaţionale şi cărţi, a fost acordat de Asociaţia Profesorilor de Matematică. De asemenea, au fost acordate 72 de premii şi menţiuni constând în cărţi şi’softuri’ educaţionale. Premianţii din clasele a VIII-a care vor alege să urmeze studiile liceale la Grupul Şcolar "V. Adamachi" vor primi o bursă constând în contravaloarea taxei de cazare şi masă din partea grupului şcolar. (D.C.) FLACARA LAȘULUI ! Micuţii cu deficienţe sărbătoresc Ziua Internaţională a Copilului Fundaţia Star of Hope Romania organizează astăzi, în Parcul Copou, evenimentul intitulat "Dininimi de copii pentru copii". în programul evenimentului vor fi incluse expoziţii de pictură şi obiecte decorative, ateliere de lucru în aer liber pentru dezvoltarea de abilităţi , diferite domenii de interes, concursuri şi mini spectacole de muzică şi dans. La acţiunile din Parcul Copou vor participa peste 200 de copii cu deficienţe şi părinţii acestora. "Evenimentele organizate de fundaţia noastră cu ocazia Zilei Internaţionale a Copilului reprezintă o invitaţie la non-discriminare, un îndemn pentru întreaga comunitate ieşeană să reflecte asupra faptului că orice copil are dreptul la o viaţă normală şi că, în acelaşi timp, este normal să fii diferită", a precizat Aurora Vatamaniuc, managerul Fundaţiei Star of Hope Romania. Evenimentul se desfăşoară în colaborare cu Fundaţia ’ Ancora Salvării şi filiala ieşeană a Asociaţiei Naţionale a Copiilor şi Adulţilor cu Autism din România. (C.C.) Pentru compania Antibiotice SA, a devenit deja o tradiţie să ofere un cadou de 1 iunie tuturor copiilor angajaţilor. Astfel, sâmbătă, 30 mai, toţi copiii angajaţilor Antibiotice SA au fost invitaţi în Parcul Copou, pentru a participa la spectacolul concurs organizat special pentru ei. Invitaţii au demonstrat chiar de ziua lor. Ziua Internaţională a Cleopatra Stratan a încântat ■ m m m micuţii în Piaţa Palatului Culturii Ieri seară, copiii din Iaşi care au mers împreună cu părinţii în faţa Palatului Culturii au avut parte de surprize plăcute. Primăria municipiului Iaşi a organizat un concert realizat de copii pentru copii, au fost oferite cadouri şi s-a ascultat muzica iubită de cei mici. Concertul a fost deschis după orele 17.30 de către trupa de copii "Luceafărul". După ora 19.00, pe scenă şi-au făcut apariţia Pavel Stratan, alături de fiica sa, micuţa artistă Cleopatra Stratan. Aceasta i-a încântat pe sutele de copii prezenţi în Piaţa Palatului cu celebra piesă "Ghiţă", dar şi cu alte cântece din repertoriul propriu. Cu ocazia acestui eveniment, Primăria a instalat pe esplanada din faţa Palatului Culturii peste 2.000 de scaune, iar 100 de copii au fost premiaţi cu câte 50 de păpuşi şi 50 de masinuţe. ’ ’ (I.M.) Copilului, că ştiu să preţuiască prietenia, bunătatea, dar şi natura. Personaje de poveste ca Zâna Prieteniei, Greierele şi Furnica au devenit prietenii tuturor copiilor prezenţi la spectacol, învăţându-i ce înseamnă bunătatea şi înţelepciunea. Spectacolul a avut şi o componentă de educaţie ecologistă conform principiilor pe care compania Antibiotice le promovează în cadrul proiectului de responsabilitate socială corporatistă, "Fii Pro Natură. Pune suflet!". Baloane multicolore, clovni haioşi, prezentare de costume de carnaval şi multe alte surprize au bucurat cei peste 200 copii şi părinţi prezenţi la serbare. Personajul "Florăreasa" i-a învăţat pe copii că o floare face cât o mie de cuvinte şi astfel micuţii au avut oportunitatea de a afla ce înseamnă să trăieşti responsabil, protejând şi îngrijind natura care ii înconjoară. în cadrul paradei de costume a fost prezentat şi un eco-Dragon confecţionat de lin băieţel al unui angajat Antibiotice. Dragonul a fost realizat în totalitate din materiale reciclabile: PET-uri, hârtie, ambalaje, cutii de conserve, sfoară, care în mod obişnuit ajung în coşul de gunoi, obiecte decorative, jucării, dar şi produse utile. Anul acesta, în cadrul proiectului "Fii Pro Natură. Pune suflet!", Antibiotice SA a participat la Ora Pământului şi a definitivat plantarea zonei fostului depozit de deşeuri din Valea Lupului cu 1.000 de puieţi de salcâm. De asemenea, cu prilejul Zilei Mondiale a Mediului, sărbătorită în fiecare an pe 5 iunie, Antibiotice SA va susţine organizarea "Marşului tinerilor ecologişti". Această acţiune este inclusa în manifestările organizate de Agenţia pentru Protecţia Mediului Iaşi, în vederea informării publicului ieşean cu privire la consecinţele dramatice ale încălzirii globale. (FI) 1 Iunie - Ziua Internaţională a Copilului Astăzi ne sărbătorim Viitorul • copiii angajaţilor de la Antibiotice SA au învăţat să preţuiască prietenia şi natura • Primăria municipiului Iaşi a organizat un concert realizat de copii pentru copii, au fost oferite cadouri şi s-a ascultat muzica iubită de cei mici • vedeta evenimentului a fost Cleopatra Stratan • Fundaţia Star of Hope Romania organizează astăzi, în Parcul Copou, evenimentul intitulat "Din inimi de copii pentru copii", la care vor participa peste 200 de copii cu deficienţe şi părinţii acestora Tinerii talentaţi pot participa la preselecţia pentru Festivalul Tinereţii Festivalul-concurs internaţional de muzică "Festivalul Tinereţii" a ajuns anul acesta la cea dea cincea ediţie. Cu această ocazie, organizatorii vor iniţia o serie de preselecţii la nivel naţional. Cei care doresc să participe la acţiunea de selecţie care va avea loc în judeţul Iaşi pot veni la Palatul Copiilor pe data de 18 iunie. "Dea lungul ediţiilor precedente, festivalul a reuşit să lanseze şi să promoveze un număr impresionant de tineri talentaţi şi să implementeze pe piaţa show-bizului românesc un concept nou de festival-concurs. Din acest motiv, evenimentul se bucură în acest an de sprijinul Ministerului Turismului", susţin organizatorii festivalului. Şi anul acesta acţiunea se va desfăşura pe patru categorii: Festivalul Tinereţii - muzică uşoară, cu două secţiuni, de creaţie şi interpretare deschise tinerilor,până în 25, respectiv 21 de ani, YouthRockFest, YouthDanceFest şi Festivalul concurs "Nopţi interetnice la Costineşti", pentru muzică şi dans popular. (D.C.)