Flacăra, ianuarie-februarie 1953 (Anul 2, nr. 1-2)

1953-01-01 / nr. 1

La 30 Decembrie 1947 poporul muncitor din ţara noastră l-a alungat pe cel mai mare latifundiar, bancher şi afacerist, a cărui dinastie a vlăguit patria decenii de-a rândul — vârful celei mai negre reacţiuni româneşti.. . Proclamând Repu- Emblica Populară, poporul nostru muncitor a pornit — sub conducerea partidului — să-şi construiască o viaţă nouă şi prospera, o viaţă liberă şi plină de bucurii. In luptă tot mai hotărîtă împotriva duşmanului de clasă — care se înverşunează pe măsură ce loviturile primite se înteţesc — oamenii muncii de la oraşe şi sate au dobândit însemnate succese. Naţionalizarea principalelor mijloace de producţie a dus la o nemaivăzută sporire a capacităţii industriale a ţării şi la creşterea treptată a nivelului de trai al clasei muncitoare. In agricultură s’au făcut paşi hotărîţi pe drumul socializării şi — în urma politicii înţelepte a partidului nostru — au apărut şi apar zilnic înfloritoare gospodării agricole colective, chezăşie a strângerii alianţei dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, chezăşie a unui trai din ce în ce mai bun pentru ţărănimea muncitoare. Reforma învăţământului a dat tineretului largi posibilităţi pentru a-şi însuşi din plin ştiinţa şi cultura cea mai înaintată. Planul cincinal şi planul de electrificare a ţării au chemat la luptă stăruitoare şi entuziastă massele de milioane ale poporului muncitor. Şantiere uriaşe s’au deschis pe meleagurile patriei, s’au înălţat uzine şi fabrici noi, au fost ridicate termocentrale moderne. Armata noastră populară stă de strajă cu hotărîre la hotarele patriei, asigurând astfel munca paşnică şi constructivă a poporului muncitor. Constituţia ţării noastre, votată de curând, consfinţeşte realizările obţinute şi garanteaza în mod material drepturile şi libertăţile cetăţenilor. Politica de pace a statului nostru, consecventă şi fermă, e inspirată din măreţele învăţături staliniste despre posibilitatea apărării şi menţinerii păcii. In cinci ani de la făurirea sa, Republica noastră Populară a devenit — cu ajutorul frăţesc al Uniunii Sovietice — o ţară în plină înflorire, o ţară în care muncitorii, ţăranii muncitori şi intelectualii legaţi cu trup şi suflet de popor păşesc, în rânduri strânse, sub conducerea partidului, pe drumul socialismului, al muncii pașnice, al viitorului luminos. REVISTĂ LUNARĂ SOCIAL-POLITICĂ $I LITERAR-ARTISTICĂ Nr. 1 (1) IANUARIE 1953 București, 30 Decembrie 1947