Flacăra, iulie-septembrie 1980 (Anul 29, nr. 27-39)

1980-07-03 / nr. 27

PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI „Vizita noastră are loc într-o perioadă deosebit de importantă în lupta pentru pace şi progres social. Aceasta şi-a pus pecetea asupra întîlnirilor şi convorbirilor pe care noi le-am purtat cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, conducătorul şi luptătorul de seamă al Partidului Comunist Român şi al mişcării internaţionale comuniste şi muncitoreşti, cu ceilalţi conducători ai Partidului Comunist Român şi ai Republicii Socialiste România" ERICH HONECKER _____ C . . „Sînt încredinţat, dragă tovarăşe Honecker, că transpunerea în viaţă a documentelor şi acordurilor stabilite va asigura ridicarea pe o treaptă nouă, superioară a colaborării şi conlucrării multilaterale dintre ţările, popoarele şi partidele noastre, ceea ce va contribui la accelerarea construcţiei socialiste în cele două ţări, la creşterea bunăstării materiale şi spirituale a celor două popoare, slujind, în acelaşi timp, cauzei generale a socialismului, progresului şi păcii in întreaga lume " NICOLAE CEAUŞESCU Contribuţie de seamă la ridicarea pe o treaptă superioară a relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre România şi Republica Democrată Germană In bogata tradiţie a relaţiilor dintre România şi Republică Democrată Germană, vizita oficială de prietenie efectuată săptămina trecută în ţara noastră de delegaţia de partid şi de stat din ţara prietenă a înscris o pagină de referinţă. Fructuosul dialog la nivel înalt s-a încheiat prin semnarea de către tovarăşii Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, a unei Declaraţii comune. Acest document, pornind de la prevederile Tratatului de prietenie, colaborare şi asistenţă mutuală dintre Republica Socialistă România şi Republica Democrată Germană din 12 mai 1972, confirmind şi dezvoltînd orientările Declaraţiei privind adincirea prieteniei şi dezvoltarea colaborării frăţeşti între Partidul Comunist Român şi Partidul Socialist Unit din Germania, între Republica Socialistă . România şi Republica Democrată Germană, din 10 iunie 1977, stabileşte un cuprinzător program de extindere şi intensificare a relaţiilor dintre cele două partide şi state în toate domeniile de activitate. In timpul convorbirilor s-a dat o Înaltă apreciere rezultatelor obţinute în dezvoltarea multilaterală a relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, state şi popoare, ca штаге a comunităţii de orînduire socială, de aspiraţii şi ţeluri, şi avind la bază principiile independenţei şi suveranităţii naţionale, egalităţii în drepturi, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, intr-ajutorării tovărăşeşti şi solidarităţii internaţionale. Cu acest prilej, a fost evidenţiată din nou marea importanţă a convorbirilor dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Erich Honecker care, de fiecare dată, au dat noi şi puternice impulsuri întăririi prieteniei, dezvoltării colaborării şi conlucrării active dintre cele două partide şi state. întreaga vizită a evidenţiat caracterul fructuos al raporturilor dintre ţările noastre, dorinţa comună de a ridica aceste raporturi pe trepte şi mai înalte, potrivit dezvoltării ample, sub toate aspectele, a celor două ţări. In acest sens, vizitele la diferite obiective economice, sociale şi culturale din Bucureşti, Sinaia şi Braşov au oferit solilor poporului prieten din R. D. Germană prilejul să cunoască noi şi semnificative repere ale dezvoltării ţării noastre pe calea industrializării socialiste, ale politicii partidului nostru în direcţia ridicării generale a nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. Vizitele au permis, totodată, delegaţiei R. D. Germane sondarea posibilităţilor practice de extindere a colaborării şi cooperării economice şi tehnico-ştiinţifice cu unităţi industriale de vîrf ale construcţiei de maşini din ţara noastră, care s-au impus pe piaţă cu produse de calitate superioară. Vizita înalţilor oaspeţi din R.D. Ger- mană a fost marcată de un eveniment remarcabil, cu adinei rezonante şi înalte semnificaţii : înmînarea Ordinului „Karl Marx“ tovarăşului Nicolae Ceauşescu de către tovarăşul Erich Honecker. Această distincţie, cea mai înaltă din ţara prietenă, a fost conferită conducătorului partidului şi statului nostru cu prilejul împlinirii vîrstei de 60 de ani şi a peste 45 de ani de activitate revoluţionară, pentru merite deosebite în lupta pentru pace şi solidaritate, pentru înţelegere între popoare şi pentru dezvoltarea unor relaţii frăţeşti intre România şi Republica Democrată Germană. După cum a arătat conducătorul delegaţiei de partid şi de stat a R. D. Germane, decernarea acestui ordin semnifică, de asemenea, preţuirea meritelor excepţionale pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a dobîndit în fruntea partidului, statului şi poporului român in opera de transformare socialistă a României şi ridicarea prestigiului ei internaţional. Oamenii muncii din ţara noastră au primit vestea înmînării Ordinului „Karl Marx“ secretarului general al partidului cu sentimente de satisfacţie şi legitimă mîndrie patriotică, evenimentul constituind o recunoaştere internaţională tot mai largă a prestigiului, a meritelor tovarăşului Nicolae Ceauşescu in conducerea destinelor României în ultimii 15 ani, cei mai fertili ani din întreaga istorie a patriei noastre, în promovarea păcii şi înţelegerii în lume. Avind un pronunţat caracter de lucru, vizita delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Democrate Germane a prilejuit semnarea unui număr de acorduri, protocoale şi programe avind menirea de a concretiza modalităţile de colaborare convenite pe toate planurile dintre cele două ţări. Intrucît, după cum se apreciază în Declaraţia comună, rolul hotărîtor în dezvoltarea relaţiilor dintre România şi R.D. Germană îl are colaborarea strînsă dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Socialist Unit din Germania, în timpul convorbirilor s-a exprimat hotărîrea de a întări şi dezvolta această colaborare, de a continua consecvent schimbul de experienţă în construcţia socialistă, precum şi consultările în problemele internaţionale. O atenţie deosebită s-a acordat relaţiilor pe plan economic, colaborării şi cooperării in producţie. Relevîndu-se dezvol- Flacăra pagina 2 ANUL XXIX - Nr. 27 (1 308) - 3 iulie 1980