Flacăra, iulie-septembrie 1986 (Anul 35, nr. 27-39)

1986-07-04 / nr. 27

PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI Marea Adunare Naţională a consfinţit prin lege obiectivele şi sarcinile celui de-al optulea cincinal NOUĂ ŞI GRANDIOASĂ ETAPA DE ÎNFLORIRE MULTILATERALA A ROMÂNIEI După cum este cunoscut, recent, reluîndu-şi, in prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, lucrările sesiunii a treia a celei de-a noua legislaturi, Marea Adunare Naţională a adoptat in unanimitate documente de cea mai mare importanţă pentru progresul multilateral al României — Legea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România în perioada 1906—1990 şi Legea Planului de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare pe perioada 1986—1990, Deschizând o etapă nouă, hotărîtoare în Înfăptuirea programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, Planul naţional unic de dezvoltare economico-socială a ţării noastre pe perioada 1946—1990 reflectă obiectivele şi sarcinile privind dezvoltarea intensivă a economiei româneşti în acest cincinal, subliniate în magistrale expuneri ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta plenară a Comitetului Central al partidului şi la plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale, care reprezintă documente de excepţională însemnătate teoretică şi practică, cuprinzînd un vast program revoluţionar de acţiune in vederea Înfăptuirii exemplare a hotărârilor Congresului al XIi-lea al Partidului Comunist Român. Fundamentat pe directivele, orientările şi sarcinile stabilite de Congres şi elaborat sub directa conducere şi îndrumare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, noul plan cincinal al cărui obiectiv strategic fundamental 11 constituie Intrarea României intr-un stadiu superior — trecerea de la stadiul de ţară in curs de dezvoltare la acela de Vară mediu dezvoltată — poartă amprenta gîmUrii revoluţionare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, reliefează rolul determinant al secretarului general In elaborarea şi înfăptuirea strategiei politice a partidului şi statului, bazată pe aplicarea principiilor şi adevărurilor generale valabile ale socialismului ştiinţific la condiţile concrete din România. In concordanţă deplină cu largul sistem democratic ce caracterizează întreaga viaţă economică şi socială a ţării, prevederile de plan au fost elaborate într-o strînsă conlucrare cu organele de conducere colectivă din întreprinderi şi centrale, cu consiliile populare, cu ministerele şi cu celelalte organe centrale, au fost dezbătute în adunările generale ale oamenilor muncii din unităţile economice şi sociale, la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, la Congresul consiliilor populare, Congresul ţărănimii, Congresul Uniunii Generale a Sindicatelor, precum şi la Congresul Ştiinţei şi Invăţămintului, au fost examinate şi aprobate In unanimitate de recenta plenară a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, de plenara comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale. Celălalt document adoptat de Marea Adunare Naţională, Planul de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare pe perioada 1936—1990, întocmit sub directa îndrumare şi conducere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, s-a fundamentat pe cerinţele economiei naţionale şi pe posibilităţile de creştere a producţiei agroalimentare la un nivel care să asigure atit cantităţile prevăzute in programele de autoconducere şi autoaprovizionare, a fondului de stat, cit şi a celorlalte nevoi ale economiei naţionale." Prevederile acestui plan au la bază hotărîrile adoptate de Congresul al XlII-lea al partidului şi reflectă indicaţiile şi orientările cuprinse în cuvîntarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la cel de-al III-lea Congres al ţărănimii cu privire la dezvoltarea agriculturii şi industriei alimentare , dezvoltarea intensivă şi modernizarea întregii agriculturi, folosirea cu eficienţă sporită a fondului funciar şi a bazei tehnico-materiale, accelerarea creşterii producţiei vegetale şi animale, sporirea gradului de valorificare a materiilor prime in industria alimentară şi divversificarea producţiei acesteia, reducerea consumurilor materiale şi energetice, sporirea eficienţei economice in toate sectoarele de activitate ale agriculturii şi industriei alimentare. Desfăşurate intr-o perioadă in care ţara noastră cinsteşte împlinirea a şase decenii şi jumătate de la făurirea Partidului Comunist Român şi a 50 de ani de la procesul luptătorilor comunişti şi antifascişti de la Braşov, lucrările sesiunii a treia a celei de-a noua legislaturi a Marii Adunări Naţionale s-au constituit intr-un vibrant omagiu adus tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru îndelungata şi rodnica sa activitate revoluţionară consacrată împlinirii aspiraţiilor fundamentale, de libertate, independenţă, pace şi progres ale poporului român. Prin glasul deputaţilor care au luat cuvîntul, în forumul legislativ suprem al ţării aa exprimări angajamentul tuturor oamenilor muncii că vor răspunde cu însufleţire chemărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru realizarea exemplară a prevederilor planurilor adoptate, că vor acţiona cu abnegaţie şi dăruire pentru Înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului, că vor face totul pentru realizarea măreţelor obiective stabilite de Congresul al XlII-lea al partidului, pentru Întărirea continuă a forţei materiale şi spirituale a patriei, a independenţei şi suveranităţii României socialiste. I. NICOARA ■ In numărul nostru viitor, România — cincinalul opt o amplă masă rotundă în care specialişti de prestigiu din învăţămînt şi economie dezbat legile de excepţională importanţă pentru viitorul ţării adoptate la recenta sesiune a Marii Adunări Naţionale Flacăra - anul XXXV - Nr. 27 (1620) - 4 iulie 1986