Flamura, septembrie 1972 (Anul 19, nr. 2425-2450)

1972-09-15 / nr. 2437

?RGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN^RAS-SEVERIN AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ,kjAMUL XIX, NR. 2437 VINERI, 15 SEPTEMBRIE 1972 4 PAGINI, 30 BANI VIZITA DE LUCRU A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU ÎN JUDEȚELE ALBA ȘI HUNEDOARA MITINGUL DE LA ALBA IULIA Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, a făcut joi o vizită de lucru în județele Alba și Hunedoara, unde s-a intilnit cu colective de oameni ai muncii, a analizat la fața locului căile pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al X-lea al partidului, pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, pentru creșterea continuă a nivelului de viață și civilizație al populației. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit în vizita pe care a întreprins-o în unități economice din județul Alba de tovarășii Ilie Verdeț, Miu Dobrescu și Ion Dincă. La plecarea din București, pe aeroportul Băneasa, au fost prezenți tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Maxim Berghianu, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Ion Stănescu și Ștefan Andrei. Vizita secretarului general al partidului în cele două județe are loc la scurt timp consfătuirea de lucru de de la la C.C. al P.C.R., în cadrul căreia s-a analizat modul cum acționează și cum trebuie să acționeze în viitor comitetele județene, organele și organizațiile de partid din toate unitățile economico-sociale în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiții a hotărîrilor Congresului al X-lea și ale Conferinței partidului pentru Naționale a realizarea cincinalului înainte de men. Este încă o dovadă teza consecvenței cu care se aplică în viață noul spirit de muncă, întronat în întreaga noastră activitate politică, social-economică de conducerea partidului, de secretarul său general, o confirmare a preocupării statornice pentru dezbate la fața locului, împreună cu oamenii muncii, căile prin care obiectivele stabilite să fie îndeplinite, în așa fel, încît, tot ceea ce ne-am propus să devină realitate vie, spre binele și în folosul țării, al celor ce muncesc. La sosirea pe aeroportul din Sibiu, unde a aterizat avionul oficial, conducătorul partidului și statului a fost salutat cu căldură de un mare număr de oameni ai muncii. Era prezent tovarășul Richard Winter, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean Sibiu al P.C.R., reprezentanți ai organelor județene și municipale de partid și de stat. Pe frontispiciul aerogării se afla portretul tovarășului Nicolae Ceaușescu, încadrat de urările: „Bine ați venit, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu!“, „Trăiască Partidul Comunist Român!“. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a răspuns cu căldură manifestărilor prietenești cu care oamenii muncii — români, germani, maghiari — l-au întîmpinat, ca în atîtea rînduri, exprimîndu-și astfel adeziunea deplină la politica marxist-leninistă, că, promovată cu înalt patrioticonsecvență de partid, hotărîrea de a sprijini prin faptele lor de a muncă, prin întreaga lor activitate. (Continuare în pag. a 2-a) Mii de locuitori, vîrstnici și tineri, iau parte, în încheierea vizitei în orașul lor a tovarășului Nicolae Ceaușescu, la un entuziast miting. Sînt constructori de mașini, metalurgiști, mineri, țărani cooperatori din satele și comunele învecinate. Platoul Romanilor, din fața cetății de care-și leagă numele atîtea evenimente importante ale istoriei, trăiește astăzi momente de puternică însuflețire. Se aud cuvinte de slavă la adresa partidului, a patriei socialiste. Mulțimea scandează cu înflăcărare „Ceaușescu — F.C.R.“, „Ceaușescu și poporul își manifestă dragostea și atașamentul față de partid, adeziunea deplină la politica internă și externă a partidului, voința de a milita neabătut pentru înfăptuirea ei, pentru înflorirea continuă a României păminte socialiste. Sunt simibiant exprimate și de inscripțiile aflate pe zeci de pancarte : „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu !", „Trăiască P.C.R., conducătorul încercat al poporului, inspiratorul și organizatorul victoriilor noastre!“, „Comuniștii, oamenii muncii din Alba Iulia sunt hotăriți să muncească mai bine, mai eficient, pentru înfăptuirea hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului !“, „Cincinal de calitate, în patru ani și jumătate !“. (Continuare în pag. a 2-a) Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la mitingul oamenilor muncii din municipiul Stimați tovarăși. Voi începe prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Alba Iulia și ai județului Alba, un călduros salut din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice, urale). Mi-a făcut o deosebită plăcere să mă pot întîlni din nou cu locuitorii acestui străvechi oraș, cu oamenii muncii din întreprinderile pe care le-am vizitat, din comunele și satele prin care am deosebită trecut. Am constatat cu satisfacție avîntul minunat cu care muncitorii, țăranii, intelectualii, toți oamenii muncii din județul Alba înfăptuiesc hotărîrile Congresului al X-lea al partidului și ale Conferinței Naționale din acest an. Realizările din județul dumneavoastră și din municipiul Alba Iulia — în producția industrială, în agricultură, în înfăptuirea programului de investiții prin construirea în ritm rapid a noilor capacități de producție — sunt o dovadă elocventă a felului în care întregul nostru popor dă viață politicii partidului comunist, văzînd în aceasta singura cale pentru asigurarea bunăstării și fericirii națiunii noastre. (Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu și poporul“). In toate cele șase deri industriale pe care întreprinse-am vizitat am constatat că, sub conducerea organizațiilor de partid, colectivele de oameni ai muncii se străduiesc să obțină rezultate tot mai bune în producție. De altfel, după cum am fost informat, pe primele 8 luni întregul județ a îndeplinit în bune condiții și chiar a depășit sarcinile planului. Pentru toate aceste rezultate doresc să adresez cele mai calde felicitări muncitorilor, tuturor celor care și-au adus contribuția la aceste mari realizări și să le urez noi și noi succese. (Aplauze puternice, urale). Am vizitat, de asemenea, întreprindere agricolă de stat, am văzut cum se prezintă culturile, am ascultat pe președintele consiliului intercooperatist din Alba Iulia care a vorbit depre realizările cooperativelor; intr-adevăr, se pare că județul Alba se înscrie și în domeniul agriculturii cu rezultate bune. De aceea, aș dori ca de la această tribună să adresez feliei țări călduroase lucrătorilor din agricultură, tuturor cooperatorilor din județul Alba. (Aplauze puternice, orale). După cum cunoașteți, Conferința Națională a trasat sarcini în vederea realizării mai devreme a prevederilor actualului cincinal. Multe județe, răspunzînd chemării organizației de partid din municipiul București, și-au luat angajamentul de a realiza planul cincinal în 4 ani și jumătate. După cîte am văzut în întreprinderile vizitate, după cele ce citesc pe pancarte cu care ați venit aceste aici, se pare că și dumneavoastră vă angajați în această întrecere națională pentru a realiza planul cincinal în 4 ani și jumătate. Văd că față de municipiul București v-ați propus, în plus, ca realizarea cincinalului în ani și jumătate să se concretizeze în produse de bună calitate. (Aplauze prelungite), în unele din întreprinderile pe care le-am vizitat astăzi am discutat cu conducerile posibilitățile de a asigura o devansare a realizării planului și în ce privește punerea în producție a noi capacități. Sper că cele discutate aici, la Alba Iulia, cît și la Aiud și la Sebeș nu vor rămîne numai angajamente, ci realmente se va obține o producție mult sporită, ca de exemplu la oțel de aproape 3 ori mai mult decit se gîndiseră inițial tovarășii să realizeze în 1975, la fontă turnată de aproape 2 ori mai mult, precum și la alte produse. Sînt, desigur, sarcini mari; ne-am gîndit însă că trebuie să vă venim în ajutor în mod concret, pentru a putea realiza planul în 4 ani și jumătate, de aceea am căutat să stabilim și prin ce mijloace să realizăm planul în 4 ani și jumătate. Este de înțeles că noi dorim ca realizările suplimentare obținute în rea cincinalului cu o îndeplinide an mai devreme să jumătate fie concretizate în producție fizică, în produse care să exprime realmente valoare nouă și care să contribuie la ridicarea generală a economiei țării noastre, a civilizației României, a bunăstării și fericirii întregului nostru popor. (Aplauze puternice, urale). După cum știți, în întreagă țară se desfășoară o intensă activitate pentru a concretiza noile sarcini suplimentare pe următorii 3 ani. Trebuie spus că de pe acum s-au evidențiat rezerve mari, că se relevă condiții pentru a se obține îndeplinirea mai devreme a planului cincinal și realizarea unei producții suplimentare în toate sectoarele de activitate, inclusiv în agricultură. Această țaie o expresie preocupare constielocventă a hotărîrii cu care oamenii muncii, fără edifică deosebire de naționalitate, noua orînduire, înfăptuiesc societatea socialistă multilateral dezvoltată, totul pentru înaintarea cu pași mai repezi a României spre culmile înalte ale civilizației și progresului socialist, ale bunăstării și fericirii.Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Partidul nostru se preocupă continuu ca, pe măsura dezvoltării producției, a sporirii venitului național, să crească și nivelul de trai al poporului. Vedeți cum însăși în orașul dumneavoastră se făurește viață nouă — se dezvoltă industria, agricultura, se construiesc locuințe și așezăminte culturale, instituții de învățămînt. De altfel nu există oraș, nu există localitate a patriei noastre care să nu cunoască asemenea schimbări, care fac parte din marile transformări revoluționare care au loc în întreaga Românie. Iată de ce avem ferma convingere că sarcinile trasate de Conferința Națională vor fi realizate cu succes! Eu sunt convins că oamenii muncii din Alba Iulia, din județul Alba nu vor rămîne mai prejos decit ceilalți cetățeni ai patriei ,și vor aduce o contribuție importantă la progresul general al poporului român. (Aplauze puternice). După cum știți, tovarăși, în anul 1974 se împlinesc 375 de ani de la intrarea lui Mihai Viteazul în Alba Iulia, de la unirea lului și, Țării Românești, Ardeadupă un an, și a Moldovei. De aceea, aș dori să adaug la motivele întrecerii în care sînteți angajați și pe acela de a întîmpina acest moment important din istoria poporului nostru cu îndeplinirea multora din angajamentele luate astăzi. (Aplauze puternice, urale). Noi ne gîndim, încă de pe acum, să sărbătorim aici acest eveniment — și aș dori ca, la această sărbătoare să constatăm că județul dumneavoastră a obținut succese mari în toate domeniile de activitate. Eu sunt convins că vom putea constata acest lucru! (Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Tot în 1974 se împlinesc 30 de ani de la eliberarea patriei noastre de sub jugul fascist, care a deschis calea trecerii la făurirea orînduirii noi, socialiste. Iată deci două mari pe care le vom evenimente sărbători în același an: Oamenii muncii din Alba Iulia, care au un trecut istoric așa de minunat, vor trebui să dovedească că știu să făurească prezentul, că știu să asigure și viitorul — viitorul copiilor lor, al copiilor copiilor lor. (Aplauze puternice, prelungite). Preocupîndu-ne de dezvoltarea cu succes a socialismului în pa(Continuare In pag. a 2-a) 1» ImiWPINM!» CELEI DE-A XXV-A HUERSIM ! PROCLAMĂRI HERDBUCH Metalurgiștii acționează ferm pentru depășirea propriilor angajamente ecembrie La oțelărie se lucrează în același ritm Pe platoul oțelăriei Martin a Combinatului siderurgic din Reșița, apropierea Zilei metalurgistului este remarcată și de succesele însemnate dobindite in întrecerea pentru sporirea producției de metal. După cum ne spunea inginerul Aurel Blagoe, la oțelărie totul merge bine, înțelegînd prin bine depășirea sistematică a planului, reducerea procentului de rebuturi, în ziua de 13 septembrie, de pildă, oțelarii au elaborat peste prevederi mai bine de 200 tone de oțel. Datorită folosirii cu randament sporit a tuturor cuptoarelor, topitorii au depășit, de acum, angajamentul asumat în întrecerea socialistă pe acest an, realizînd de la începutul anului un spor de metal de 8 500 de tone. Un obiectiv important urmărit de oțeluri este și reducerea pierderilor de metal. Ca urmare a măsurilor întreprinse, în această lună, rebuturile au fost reduse cu 30 la sută față de lunile anterioare. Dintre formațiile de lucru care se disting pentru rezultatele obținute amintim cele conduse de Florea Bălan, Dumitru Bordan, Dumitru Geană, Ludovic Pribl, Ștefan Kalasz. Fabrica de oxigen— o nouă unitate la U.C.M.C. Realizarea înainte de termen a cincinalului la Uzina de construcții metalice Caransebeș este legată și din de intrarea în funcțiune a noilor capacități de producție. Tocmai de aceea, una din principalele preocupări ale conducerii uzinei este darea în folosință a diferitelor utilaje sosite. Astfel, recent, au fost montate încă trei utilaje de bază pentru debitarea laminatelor. Totodată, constructorii au încheiat lucrările la secția de oxigen. O dată cu intrarea în producție a noii secții se rezolvă una dinbileme ale uzinei, marile proaprovizionarea cu oxigen. Avînd asigurate condiții tehnico-materiale, oamenii metalului de la Caransebeș sînt hotăriți să folosească mai bine utilajele și timpul de lucru, pentru ca și în viitor să onoreze la timp comenzile, pregătind suplimentar 1500 tone construcții metalice. PRODUSE FIZICE PESTE PLAN întrecerea pentru mai mult, mai bine, mai ieftin ce a cuprins toate colectivele Uzinei constructoare de mașini din Reșița capătă lună de lună, noi dimensiuni. De la începutul anului muncitorii, tehnicienii, inginerii din secțiile uzinei au dat peste plan importante cantități de produse. Astfel, s-au realizat în 550 kW motoare electrice plus de 0,25 kW și peste 10,6 milioane lei utilaj tehnologic pentru industria chimică, precum și utilaj pentru industria metalurgică în valoare de 10,9 milioane lei. Au fost livrate, de asemenea, peste prevederile inițiale trei perechi de boghiuri. Succesele înregistrate de colectivele uzinei exprimă hotărîrea celor ce muncesc de a folosi cu mai multă eficacitate capacitățile tehnice pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen. Colectivul secției turnătoria de oțel de la U.C.M.R. se integrează cu noi succese în întrecerea socialistă Foto : IOAN CARDOȘ Doriți o amintire? Recent, Uniunea județeană cooperativelor meșteșugărești a a deschis, la Reșița, un nou magazin de prezentare și desfacere a produselor realizate de către meșteșugarii din județ și din țară. Doritorii pot găsi aici obiecte de artizanat, diferite confecții, încălțăminte și covoare meșterite cu multă fantezie de către cooperatori. încă din primele ore de la deschidere, noul magazin a stîrnit interes deosebit în rîndul cumpărătorilor. Dovadă în acest sens , în numai trei zile, aici au fost vîndute mărfuri în valoare de aproape 30.000 lei. După cum ne informează conducerea O.C.M.A.D. în curînd se va deschide și în cartierul Lunca Bîrzavei — Reșița un magazin asemănător. IN PAGINA a ^COLTUL ELEVULUI 9 CU CE GÎNDURI ÎNCEPEȚI NOUL AN ȘCOLAR ? 9 PIONIERII TRANSMIT. 9 PRIMA ZI DE ȘCOALA. 9 LA CULESUL VIILOR. 9 UN AUTOGRAF PENTRU CITITORII RUBRICII. REPORTERI succes deplin în noul an școlar NICOLAE PAUNESCU inspector școlar general al județului Caraș-Severin Incepînd de astăzi, de pe întreg cuprinsul școlile își deschid porțile unui țării nou an de activitate, de învățătură și de muncă. După zilele de vacanță, gîndurile elevilor și ale profesorilor se vor afla față-n față, încărcate de bucurie și optimism. Purtînd strălucirea și lumina înaltelor hotărîri și măsuri ale Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român din luna iulie a.c., anul școlar 1972—1973 va trebui să reprezinte un nou pas în dezvoltarea instrucției și educației, în perfecționarea învățămîntului nostru, în vederea pregătirii tinerei generații în spiritul înaltelor idealuri ale socialismului și comunismului. Nota dominantă a întregii activități va fi educarea prin muncă și pentru muncă. Aceasta va constitui nu numai o sarcină importantă, ci mai ales o datorie de onoare de mare răspundere: învățășitorii și profesorii vor trebui să-i învețe pe tineri să mancească în orice domeniu, să i educe în spiritul muncii, pentru că aceasta reprezintă în zilele noastre singurul criteriu de apreciere a valorii fiecăruia, izvorul celor mai mari bucurii ale vieții, unicul sens al existenței întru omenie și demnitate. In această direcție, vrem ca anul școlar pe care-l inaugurăm azi să devină anul atelierelor, al cabinetelor și laboratoarelor, anul activităților pe loturile școlare, un adevărat an al muncii. Dotarea și profilarea atelierelor școală în concordanță cu pregătirea forței de muncă necesară economiei județului nostru, precum și asigurarea participării nemijlocite a tuturor elevilor la acțiuni concrete de muncă și de efort .»vor trebui să reprezinte sarcini de căpetenie pentru toți învățătorii și profesorii, pentru conducerile de școli, pentru organizațiile de pionieri și tineret, pentru întreprinderile și instituțiile chemate să sprijine școala. Totul trebuie conceput astfel încît, după absolvire, actualii elevi să se poată integra într-o activitate practică utilă societății, în cazul că nu-și vor continua studiile în învățămîntul superior. In anul școlar pe începem, un loc și mai care e important trebuie să-l ocupe educația politică și cetățenească a tineretului. Documentele de partid oferă fiecărui cadru didactic un bogat izvor de idei și învățăminte pe care să le valorifice eficient la toate obiectele. Educatorii sunt datori să obțină un dialog mai viu și mai antrenant cu elevii, să realizeze o valorificare superioară a potențialu(Continuare In pag. a 4-a)