Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-03-31 / nr. 13

- 102 2) No. 644. Pricina următoare pentru împresurarea a giumătate din moșiia Șănaricenii, proprietate a Dlorsale Coms. Costachi Cațicii și Costachi Cerchez, despre moșiia Buhaiul și Pascarii a Monastirii Bârnova, închinată Sf. Mormânt, s'au terminat spre căutare de cătră acest Divan în vade de 50 zile socotite de la data publicației. 3) No. 662. Pricina următoare între D. Pah. Ioniță Sion și a Dsase frați, cu clironomii răps. Bănese Sevastița Gheuca, obștiia răzășilor de moșiile Albeștii, Dumeștii și Tăcmăneștii, și Peste. Ștefăcachi Onrișanu, împărtășire din numitele hotare, s'au terminat pentru spre căutare de cătră acest Divan, în vade de 15 zile, socotite de la data publicației. 4) No. 670. Procesul următor între prorietarii în moșiia Șănaricenii, și între dei Spătăreasa Soltana Holban, pentru împresurare moșiei Șănaricenii, despre moșiia Dozna, s'au terminat spre căutare de cătră acest Dican în vade de 50 zile, socotite de la data pulicației. Deci se publică spre înștiințarea tuturor acelor ce facu parte în aceste procesuri, cu adăogire că dacă la împlinirea arătatului termin, nu se vor înfățoșa la acest Divan, cu dovezile ce vor fi având, însuși sau prin lestuiți vebhili, apoi pe temeiul art. 371 din Reglement, Divanul va da hotărire numai în ființa părților stăruitoare. Divanul Apelativ. No. 2147. Alui Vorn. Gheorghieș Sturza, epitropul nevrâstnicului Alecsandru Catargiu, fiiul răps. Vornicese Balașa Catargiu, împreună cu ceilalți prăstnici clironomi a răps, prin înscris cătră acest Divan au făcut cerire, ca spre plata datoriilor i a legaturilor hotărite de răps. Vorniceasă potrivit cu rostirea testamentului, să se vândă între altă avere și vila din podgoriia Cișani, pe moșiia Monast. Socola ținut. Iașii, în urmare căriia cereri, se publică spre obșteasca ființă, ca acii ce vor fi doritori muștrii, sau vor ave vreun fel de pretenție să se înfățoșeze la acest Divan în termin de 40 zile. Cu aceasta însă că pentru carte cătră Monast, proprietară, cumpărătorul ce va fi ave a se învoi din nou, No. 2190. Fiindcă după publicația urmată din partea acestui Divan, atăt prin mijlocirea Agiei căt și prin canalul Foii Săutești, despre terminul de 8 Martie curgător, încuviințat spre cercetare și hotărirea pricinii următoare între creditorii Dsale Panaiti Paleologu și între soția sa Elenco , datornicul Paleologu, pentru bani și zestre, găsinduse stăruitori numai Dlor: Ganul Lascar Macri, D. Ioan livescu vechil Dsale Elenco, Arghiri Gheorghiu, Manoli Teodoru, Pastasia Badaluca, Sard. grigori Chirninchi cilenul Efiriei, jidovii Leiba Hopfin sanus V. Herșcu Bercovici, ca înfățoșitor dovezilor soției sale Ruhlea, pentru care au propus a fi bolnavă, de față fiind și Dlui Aragomanul FE. în ființa acestora, și în peființa celorlați creditori ae ar mai fi, a doa zi la 9 a următoarei s'au luat pricina în tratație, daănduse hotărire și din parte Divanului în unire cu socotința Judecătoriei ținut. Iași Secția II cuprinsă în jurnalul ei din 1 Septemvrie 184 care s'au găsit areantă și legiuită, încăt s'au încuvințat pentru acei ce nu s'au înfățoșat și urmează a se îndenplini lestuiri ari din coa. 373, din Reglement, să se opștească Drept aceia se publică spre înștiințare unor asemine creditori, ca în termin de 15 zile, socotite de la data publicației, (osebit de zilele vanante a Învierii Domnului) vrând a apelari și la Divanul Domnesc nemulțămirea ce ar avea, negreșit să se înfățoșeze mai întăi la acest Divan, cu legiuite dovezi despre împedecarea ce au avut a nu se înfățoșa, căci la din împrotră procesul se va socoti inapelablu pentru aciia, rămăind a se împărtăși copii de pe jurnalul Divanului în chiet, numai acelor ce s'au înfățoșat în judecata Divanului și ar iscăli nemulțămire cu hotăririe dată. Judecătoriia ținutului Iașii. Secpția I: 1624. Safta soția lui Vasili Bujor, particular au vândut de veci L sale Costachi Arghironoiu niște case a sale cu locul lor Gospod, alartoare în acest oraș sunt Gospod pe curtea șesul Bahaluiului, în cvartalul al 2-le, rămasă ei cliropomie, de la răposata ei soră, Marița Prezăteața, în preț de 600 dei. Zanisul vănzarii sau încredințat premelnicește de Aghenții,