Foaia noastră, 1972 (Anul 22, nr. 1-24)

1972-01-01 / nr. 1

ANDRAS PEREI, secretarul comitetului de plasă al Frontului Popular Patriotic, Giula noua Lege electorala, cazata pe un democratism lărgit, a mărit răspunderea personală a cetăţenilor cu dreptul de vot, a crescut importanţa adunărilor de desemnare a candidaţilor în sfaturile locale şi Adunarea de Stat. — Conform directivelor elaborate de cel de-al X-lea Congres al P.M.S.U., comitetele noastre locale se pregătesc pentru cel de-al V-lea Congres al F.P.P. Sînt convins că această consfătuire va aduce rezoluţii potrivite, care vor servi la lărgirea democratismului socialist în toate domeniile de activitate ale forurilor de conducere, lărgirea democratismului în favoarea tuturor oamenilor muncii. — In ceea ce priveşte munca mea, ca activist al F.P.P., una dintre cele mai dificile sarcini s-a dovedit a fi pregătirea şi desfăşurarea alegerilor din primăvara anului trecut. Sînt fericit că am făcut faţă cu succes cerinţelor impuse. De amintit este şi conţinutul acestui eve- niment important, deoarece  VVV FOAIA NOASTRĂ 1971—an al împlinirilor — 1972—an al noilor speranţe Făcînd o succintă anchetă în rîndul cititorilor noştri, am pus unora dintre ei următoarele două întrebări: —Care a fost pentru dumneavoastră evenimentul cel mai însemnat din anul trecut? —Ce aşteptaţi de la anul viitor? MIHAI PURDI, pensionar, Otlaca-Pustă — Lucrînd zece ani în cooperativa locală, după o intervenţie chirurgicală am devenit pensionar, exact la 1 ianuarie 1971. Anul acesta a decurs pentru mine mulţumitor, deoarece în afară de faptul că m-am vinde- cat, am lucrat şi la cooperativă, unde am primit peste 6 000 de forinţi. — Aş avea trei dorinţe: De la anul 1972 aş aştepta ca Domnul să deie pace, şi muncitorii să-şi ajungă ţelurile propuse, să fie socialism în toată lumea; şi aş vrea să crească numărul celor abonaţi la ,,Foaia noastră” şi ca profesorii din şcolile româneşti să depună o muncă instructiv-educativă și mai serioasă. SOFIA SEBEŞI, deputată în Adunarea de Stat,Chitighaz —1971 a fost pentru mine cel mai fericit an din viaţă. Ce poate fi mai copleşitor pentru o învăţătoare de ţară, fiică de argat, decît să reprezinte şapte localităţi în forul suprem al ţării, şi să calce cu fermitate şi depline drepturi pe covoarele Parlamentului. Pot vorbi şi despre cîteva realizări, de care mă bucur în mod deosebit: am reuşit să obţin mobilier nou pentru grădiniţă din Lökösháza şi instalarea unei staţii telefonice la Telekgerendăs. Acum sperăm să rezolvăm problemele legate de hidro-amenajarea din Chitighaz. — In anul viitor aş dori să pot face mult mai mult pentru alegătorii mei, să le pot ajuta mai mult în rezolvarea problemelor lor. Pe plan profesional mi-aş dori, ca micuţii mei elevi de clasa inuii să fie buni şi sănătoşi, ca şi pînă acum, şi să obţină rezultate cit mai bune. Şi ca orice om cinstit de pe pămînt, doresc pace şi bunăstare tuturora, iar copii flămînzi să nu mai existe pe nici un continent. IOAN VASÁRHELYI, contabil-şef al cooperativei din Săcal ALEXANDRU JUHÁSZ colectivist, Apateu — Sint mulţumit cu rezultatele anului 1971. Cînd nu mai eşti tînăr, planurile nu se mai realizează prea uşor. — Aşteptăm de la anul viitor recoltă cit mai bună şi pace între oameni. Copiilor şi nepoţilor mei le doresc noroc şi sănătate. — Cea mai mare mulţumire din anul trecut a fost pentru mine faptul, că fiica mea cea mai mare a fost admisă la facultatea de matematică a Universităţii din Debreţin. In cooperativă am învins greutăţi destul de mari, pentru că, din păcate, începusem anul cu deficit. — In viitor trebuie să păstrăm şi să întărim baza materială a cooperativei. In viaţa particulară evenimentul cel mai însemnat va fi o călătorie în străinătate, călătorie pe care o aștept cu multă nerăbdare. IOAN MAGDU, preot, Bătania — Am lucrat cit mi-a fost cu putinţă. Ca membru al Sfatului comunal bătănian am reprezentat problemele vii ale cetăţenilor români din satul nostru. — Pentru anul viitor doresc pace şi înţelegere între oameni. Aş mai dori, ca clubul român, infiinţat în 1971 în Bătania, să aibă o activitate și un program cit mai bogat. ILEANA VERESS, profesoară, Vecher. — Faptul cel mai important, din anul trecut, a fost pentru mine demolarea vechii clădiri a şcolii, clădire care, deja demult nu-şi mai servea menirea. Ca urmare, cursurile se ţin într-o sală destul de nesatisfăcătoare acestui scop. — Deci, de la noul an aştept rezolvarea situaţiei nepotrivite a desfăşurării cursurilor, spermă ca noua clădire a şcolii să-şi primească tinerii locatari cit mai curînd. Sper că aşteptările nu vor fi de prisos. ZOLTĂN MAROSAN, secretar de partid, Bedeu — Anul trecut nu a adus rezultatele pe care le-am fi aşteptat pe toate liniile. In activitatea din cooperativa noastră s-au ivit multe probleme organizatorice. La fel s-au ivit şi probleme legate de mecanizarea şi automatizarea muncilor agricole. Evenimentul cel mai important pentru mine va fi rezolvarea definitivă a problemelor legate de fuzionarea cooperativei agricole din Bedeu, cu cea de la Biharkeresztes. Sper că anul 1972 va aduce rezolvarea acestei acţiuni. 3 DUMITRU DUMA, pensionar, Micherechi — Anul care a trecut a fost foarte mulţumitor pentru mine, pentru că, deşi am împlinit 88 de ani, sunt sănătos, şi potrivit vîrstei, mă simt bine. — De la anul următor aştept, de asemenea, să fiu sănătos şi eu şi întreaga familie. Aş dori ca lucrurile din cooperativa noastră ,,Nicolae Bălcescu” să meargă şi mai bine, ca nivelul de trai al micherechenilor să se ridice la un grad şi mai înalt. Aş vrea să nu mai fie război niciodată, ca nici copiii strănepoţilor mei să nu-l cunoască direct, ci numai din povestiri. A apărut! (^altnilximl iimbui 1972, calendarul familiilor române, editat de Uniunea Democratică a Românilor din Ungaria Din conţinut: Actualităţi interne şi externe în imagini • Cronica evenimentelor culturale • Momente din viaţa naţionalionalităţii române din ţară • Un bogat şi variat material de lectură • Curiozităţi din lumea feminină • Povestiri, versuri, jocuri pentru tineret Calendarul se poate procura la activiştii locali ai Uniunii.