Foaia Românească, 2008 (Anul 58, nr. 1-52)

2008-01-25 / nr. 4

77] FOAIA *zi românească 25 IANUARIE 2008 Handbal România, calificată la barajul pentru CM Naţionala de handbal masculin a României a făcut primul pas spre calificarea la Campionatul Mondial din 2009, care va avea loc în Croaţia, după ce a câştigat Crupa a 3-a preliminară. Pentru a reveni în elita handbalului mondial, România mai trebuie să treacă de play-off-ul programat în luna iunie, adversarul „tricolorilor" urmând să fie stabilit duminică, 27 ianuarie. Echipa română a încheiat grupa preliminară „en fanfare", învingând la pas echipa Letoniei (pe care o depăşise şi în deplasare), cu 39-29 (22-14), împinsă de la spate de publicul „fierbinte" din Oradea, România a început jocul în forță, conducând după cinci minute cu scorul de 4-0. Beneficiind de forma foarte bună a portarului Laufceag, care a „închis" poarta în primele 30 de minute, aducându-i la exasperare pe baltici, echipa pregătită de Aihan Omer şi-a mărit avantajul pe tabela de marcaj, odată cu trecerea minutelor, 7-2 (minutul 10), 18-11 (25), finalul primei reprize consemnând scorul de 22-14 în favoarea echipei române Şi în partea secundă tot România a fost „vioara întâi", Petrea & Co. „ameţindu-şi" adversarii cu „torpile" trimise de pe vntern, cu „aeriene", loburi, combinaţii de efect cu pivotul sau pase pe la spate. Apărarea s-a apărat agresiv, iar când balticii au reuşit să treacă de defensiva română s-au lovit de portarul Rudi Stănescu, care a fost „pe vână" în partea secundă. în afara portarilor, cei mai buni jucători ai echipei pregătite de Aihan Omer au fost Chionea şi Petrea, cei doi fiind şi cei mai eficace componenţi ai echipei române. în repriza secundă, diferenţa de scor a devenit şi mai categorică în favoarea echipei române: 25-15 (min. 35), 28- 17 (40), 34-18 (46), aceasta din urmă fiind cea mai mare diferenţă de pe parcursul jocului. Pe finalul meciului, „tricolorii" au mai redus „turaţia motoarelor", finalul consemnând scorul de 39-29 în favoarea echipei noastre, care se gândeşte deja la posibilii adversari din play-off. * * * Tragerea la sorţi a partidelor din play-off-ul de calificare la Campionatul Mondial din 2009 va avea loc duminică, 27 ianuarie. „Dublele" care vor decide echipele calificate vor avea loc în 7-8 iunie (turul) şi 14- 15 iunie (returul), în afara României, au mai obţinut biletele pentru play-off Bosnia-Herţegovina (Grupa a 5-a preliminară) şi Serbia (Grupa a 7-a). Ultimele echipe calificate au fost decise de jocurile Ucraina - Austria (Grupa 1), Olanda - Grecia (Grupa a 2-a), Elveţia - Italia (Grupa a 4-a) şi Portugalia - Macedonia (Grupa a 6-a), care s-au disputat după închiderea ediției. Oltchim în grupă cu Gyor ETO Echipa de handbal feminin Oltchim Râmnicu Vâlcea va juca în grupa principală A a Ligii Campionilor cu formaţiile Gyor ETO (Ungaria), Lada Togliati (Rusia) şi FC Nürnberg (Germania), conform tragerii la sorţi, de marţea trecută, de la sediul EHF, din Viena. Campioana României a încheiat grupa D preliminară neînvinsă, cu 12 puncte din şase partide disputate. Din grupele principale se vor califica în semifinalele competiţiei primele două clasate. în premieră, din acest sezon, forul european de profil a implementat sistemul cu două grupe principale, în locul sferturilor de finală eliminatorii. Partidele din grupele principale ale Ligii Campionilor se vor juca după cum urmează: etapa 1 - între 6-10 februarie, etapa 2 - 13-17 februarie, etapa 3 - 20- 24 februarie, etapa 4-27 februarie-2 martie, etapa 5 - 5-9 martie, etapa 6-12-16 martie. Fotbal UTA Arad nu se va desfiinţa Fostul patron al clubului UTA Nicolae Bara, a declarat luni, 21 ianuarie, pentru NewsIn, că el şi omul de afaceri Bobby Păunescu au ajuns la un acord privind înfiinţarea unei societăţi comerciale pe acţiuni care va avea ca scop finanţarea echipei de fotbal arădene. „Am decis să revin la UTA pentru jucători şi pentru suporteri. Am ajuns la o înţelegere cu Bobby Păunescu şi împreună, prin firmele noastre, vom finanţa clubul UTA Aşteptăm răspunsul la o ofertă de a investi alături de noi, din partea unui alt om de afaceri, domnul Virgil Tiran. Dacă va agrea ideea, este binevenit", a declarat Bara. Acesta a mai spus că deja a luat contact cu jucătorii echipei, cărora le-a transmis încurajări şi le-a dat asigurări că nu vor avea probleme financiare. „Primul lucru pe care l-am făcut a fost să anunţăm jucătorii şi antrenorii că îşi vor primi salariile şi că vor avea toate condiţiile de aşi îndeplini obiectivul", a mai spus Bara. Bobby Păunescu este patronul unei firme cu sediul în Arad, care va construi 4.000 de locuinţe şi un mail în Arad. Nicolae Bara a avut mai multe întâlniri în ultimele săptămâni cu omul de afaceri de origine română Virgil Tiran, din Chicago, care şi-a manifestat interesul de a prelua echipa arădeană. Formaţia UTA se confrunta cu mari probleme financiare după ce foştii patroni, Sandu Ion şi Nicolae Bara, se retrăseseră de la finanţarea echipei, la jumătatea lunii decembrie. Clubul arădean are de plătit restanţe salariale către jucători în valoare de 200.000 de euro, 660.000 de euro către cluburile FC Argeş, Dinamo Bucureşti, CFR Cluj, Bellinzona şi Sheriff Tiraspol în contul unor transferuri, precum şi un milion de euro sub formă de TVA către stat